Gå til innhold

Bryllup uten alkohol


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er bedt i et brylup som det står i invitasjonen at det blir servert alkohol kun til maten, men at det er alkoholfritt ellers. Er ikke dette et litt rart "krav" å pålegge, eller bestemme , at voksne mennesker ikke skal kunne kjøpe seg en drink etter middagen ? Bryluppet skal holdes et sted det er bar osv. 

Vet at brudgommen har et litt uheldig forhold til alkohol , men synes likevel er er rart. Hva synes dere ?

Anonymkode: 9cd5c...719

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis brudgommen "har et litt uheldig forhold til alkohol" tenker jeg det er en selvfølge å feire alkoholfritt. Å se at andre drikker kan være utrolig triggende.

Anonymkode: fbd0f...ab6

  • Liker 33
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som at folk tenker at bare fordi alkohol er lovlig, så har de «rett» til å innta det når de skulle ønske. Bra folk tar hensyn til andres svakheter. Om du synes det er vanskelig å moderere alkoholinntaket ditt den ene kvelden, er det vel heller du som har et problem…

Anonymkode: 49635...3de

  • Liker 23
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hvis brudgommen "har et litt uheldig forhold til alkohol" tenker jeg det er en selvfølge å feire alkoholfritt. Å se at andre drikker kan være utrolig triggende.

Anonymkode: fbd0f...ab6

Rart de får alkohol til maten da

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (1 minutt siden):

Rart de får alkohol til maten da

En drink til maten er kanskje ikke problematisk for brudgommen da? Det er kanskje når det blir såpass mye at folk begynner å bli påvirket at han trigges, hva vet jeg.

Anonymkode: fbd0f...ab6

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i 3 bryllup. 2 alkoholfrie, og ett med drikke til maten samt fri bar etter maten, men med kun øl, vin, cider, og ett par drinker. Ingen shooter. Jeg person var edru her å, pga langt unna så måtte være kjørbar tidlig dagen etterpå. Jeg personlig syns at de 2 uten alkohol var de hyggeligste bryllupa. Det med alkohol endte opp med en heftig fyllefest og samtlige bakfulle på frokosten dagen etterpå. Dette bryllupet var på hotell, og de fleste overnatta der. 

Anonymkode: f76ae...f4b

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det høres fint ut jeg :)

Anonymkode: 095f3...0e3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i bryllup uten alkohol.  Brud og brudgom var seriøst kristne. Bryllupet var fint og gøy. Paret er lekne mennesker. Savnet ikke alkohol et øyeblikk. Vi hadde leker, sang, gøye ting. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo ikke dette alkoholfritt siden dere får alkohol til maten.

Har vært i to helt alkoholfrie bryllup. Det ene var kjempekoselig. Masse morsomme folk som lagde liv. Det andre var rett og slett litt kjedelig, og lignet mer på en slags barnebursdag. Rare "leker" osv. 

Anonymkode: 5be94...d98

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er rart og bille nok heller ikke tenkt over det selv. Dette er jo en avgjørelse brudeparet selv står helt fritt til å ta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal arrangere alkoholfritt så får de gjøre det i hele bryllupet tenker jeg, sånn halvveis løsning som dette er bare tullete og virker veldig barnevaktaktig ovenfor voksne folk. Jeg har vært i 30 bryllup, kun ett av dem ble fyllefest, men det kunne vi sagt ut fra et rimelig harrytass brudepar, der brudens mor stod og pushet sprit på brudeparets venner. Ellers har det vært null problem for folk å styre inntaket, ikke alle har hatt sprit tilgjengelig heller, det har gjerne vært øl, vin og cider som alternativer med alkhohol (+liør og konjakk til kaffen). De to alkoholfrie bryllupene har minnet mer om familiesammenkomst eller konfirmasjon. Joda, hyggelig nok, men veldig bryllupshøytid er det jo ikke. Når folk kommer dragende med selskapsleker i steden for dans så gir det vibber til skoletur mer enn bryllup. 

Anonymkode: da2cd...76a

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke problemet. Trengte ikke hatt alkohol til maten heller. Billigere et det også.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg synes alkoholfrie bryllup er litt kjedelige, men noen ganger er det tross alt sånn at andres ønsker og behov må gå foran hva en selv foretrekker. Når brudgommen (som tross alt er hovedperson i denne settingen) har et dårlig forhold til alkohol, så bør selvsagt det hensyntas.

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da hadde det nok blitt meldt avbud herfra.

Anonymkode: a5722...ec9

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (4 timer siden):

Rart de får alkohol til maten da

Det er nok for å være rause med folk. De vet at mange setter pris på alkohol til maten.

Så jeg synes det er flott av dem.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes overhodet ikke det er et problem. Men sånn er jeg. 

Vi skal gifte oss nå, og skal ikke ha et stort bryllup så det hadde ikke vært et problem med "fri" bar øknomisk sett. Men vi har faktisk familiemedlemmer som gjør at jeg ønsker å minske "skadeomfanget" jeg ser for meg at alkohol kan bidra til. Det kombinert med at alkohol og fest ikke har vært en stor del over forholdet vårt i årenes løp gjør at alkohol havner langt nede på prioritetslisten her også. Så invitsjonen over kunne nok speilet en invitasjon fra oss i fremtiden. Heldigvis tror jeg ikke det blir et problem for nær familie og nær vennekrets, med unntak av et par pliktinvitasjoner til overnevnte familiemeldemmer.

Anonymkode: a4a55...5e2

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Synes overhodet ikke det er et problem. Men sånn er jeg. 

Vi skal gifte oss nå, og skal ikke ha et stort bryllup så det hadde ikke vært et problem med "fri" bar øknomisk sett. Men vi har faktisk familiemedlemmer som gjør at jeg ønsker å minske "skadeomfanget" jeg ser for meg at alkohol kan bidra til. Det kombinert med at alkohol og fest ikke har vært en stor del over forholdet vårt i årenes løp gjør at alkohol havner langt nede på prioritetslisten her også. Så invitsjonen over kunne nok speilet en invitasjon fra oss i fremtiden. Heldigvis tror jeg ikke det blir et problem for nær familie og nær vennekrets, med unntak av et par pliktinvitasjoner til overnevnte familiemeldemmer.

Anonymkode: a4a55...5e2

Edit: Om noen melder avbud som jeg ser noen over her nevner, så hadde det vært helt greit for oss. Vi hadde ikke blitt såret, ansett det som problematisk og det hadde fra vår side ikke endret verdien på vår relajson.

Anonymkode: a4a55...5e2

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvis man skal arrangere alkoholfritt så får de gjøre det i hele bryllupet tenker jeg, sånn halvveis løsning som dette er bare tullete og virker veldig barnevaktaktig ovenfor voksne folk.

Jeg er veldig uenig med deg der.

Synes det er flott og raust å tenke på at ved middagen blir det variert tilbudt drikke, med hensyn til at noen er veldig glad i vin eller øl til maten.

At det senere bare går i alkoholfritt, er selvsagt helt greit. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok jeg bare hadde holdt meg hjemme,

Anonymkode: 5a1cb...2e6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i et bryllup som var helt uten alkohol, og faktisk et med alkohol til maten og et med alkohol til maten + bar på stedet (man måtte betale dette selv). Det uten alkohol var det hyggeligste, men det var også det minste og mest "intime". Det med alkohol til maten var ok, men det var en person som klarte å drikke seg dritings likevel... Pinlig. Bryllupet med baren endte i flere fulle, en som klarte å ødelegge noe på brudekjolen til bruden fordi hun bare "skulle se nærmere", og det var spying ute i buskene og diverse. Voksne folk! På et tidspunkt stakk flere for å dra til andre utesteder. Veldig glad jeg var edru, og fikk også tatt et ordentlig farvel med de nygifte. De var så slitne og stressa at jeg tror de sovna før hodet traff puta! De har angret i ettertid på at de valgte å ha det et sted med bar. Alkohol til maten ville vært nok. 

Jeg ville hatt alkohol til maten i mitt bryllup, men hadde ikke nekta folk å kjøpe noe i baren, om vi er et sted med bar. Det synes jeg er litt spesielt. Da velger man heller et sted uten bar... 

Anonymkode: 82114...7d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...