Gå til innhold

Bryllup uten alkohol


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Maleficenta skrev (På 24.3.2024 den 6.29):

Rart de får alkohol til maten da

Det handler nok om at det ikke er et problem at folk drikker, men at overstadig beruset er problemet. Mulig det er noen i familien som de vet kommer til å trache hele bryllupet pga dårlig oppførsel i fylla.  Så hvis brudeparet ønsker det slik, så respekterer man det. De har sine grunner og ønsker nok ikke å henge ut noen her

Anonymkode: 2b8dc...e37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dynamis5000

Du havner ikke i fengsel hvis du har med deg lommelerka på lur og drikker i smug!

Endret av Dynamis5000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er rart å reagere på hvordan folk velger å løse alkoholservering, i eget bryllup. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er en bar der, og dere selv skal kjøpe egen drikke, så synes jeg det er usjarmerende kontrollerende av brudeparet å bestemme hva dere skal bruke pengene på. Om brudgommen har et alkoholproblem, så bør de heller ta en snakk med barpersonalet om at han ikke får kjøpt. 
Ser for meg stemningen når folk etter vin og god stemning rundt bordet må gå over på cola zero. Personlig hadde jeg deltatt i bryllupet, men nok tatt en tidlig kveld

Anonymkode: c6506...481

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/24/2024 at 5:51 AM, AnonymBruker said:

Vi er bedt i et brylup som det står i invitasjonen at det blir servert alkohol kun til maten, men at det er alkoholfritt ellers. Er ikke dette et litt rart "krav" å pålegge, eller bestemme , at voksne mennesker ikke skal kunne kjøpe seg en drink etter middagen ? Bryluppet skal holdes et sted det er bar osv. 

Vet at brudgommen har et litt uheldig forhold til alkohol , men synes likevel er er rart. Hva synes dere ?

Anonymkode: 9cd5c...719

Man går vel gjerne bare i bryllup til folk man setter pris på, så da er det vel et ubetydelig offer å klare seg uten alkohol en kveld?

Anonymkode: 0c521...55e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.3.2024 den 5.51):

Vi er bedt i et brylup som det står i invitasjonen at det blir servert alkohol kun til maten, men at det er alkoholfritt ellers. Er ikke dette et litt rart "krav" å pålegge, eller bestemme , at voksne mennesker ikke skal kunne kjøpe seg en drink etter middagen ? Bryluppet skal holdes et sted det er bar osv. 

Vet at brudgommen har et litt uheldig forhold til alkohol , men synes likevel er er rart. Hva synes dere ?

Anonymkode: 9cd5c...719

Det er overhodet ikke rart. Hvorfor skal det være en menneskerett å kreve alkohol? Klarer du deg ikke uten alkohol? 

Anonymkode: 905ca...578

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er overhodet ikke rart. Hvorfor skal det være en menneskerett å kreve alkohol? Klarer du deg ikke uten alkohol? 

Anonymkode: 905ca...578

Men er rart å forby folk å bruke egne penger i baren når de er et sted med bar. Da må jo baren holdes stengt isåfall denne dagen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/26/2024 at 1:56 PM, AnonymBruker said:

Syns det er greit hvis det feks er en kort feiring med de nærmeste. Feks middag på restaurant. Hjem etter middag. Samtidig litt sært å bestemme hva andre skal drikke ute (de kan kjøpe alkohol selv). 

Jeg bruker ikke tid på reise, penger på reise og overnatting, dyr gave, nye klær avhengig av hvor streng kleskoden er, betale barnepass hvis vi må sitte å ha anstrengte samtaler, kleine leker og mer leirskolefølelse. De som sier bryllup uten alkohol kan være så hyggelig, de har neppe forhørt seg med de andre gjestene. De fleste er høflig og later som. En grunn for at slike bryllup oftest avsluttes tidlig.

Anonymkode: 0d25d...650

Enig. 

Jeg bor nærme bibelbeltet og har vært i mange alkoholfri bryllup. De avsluttes tidlig og er rett og slett litt kjedeligere. Og dette er folk som ikke er særlig kristne selv, men har kristen familie. 

Anonymkode: de1f0...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde aldri gått i eit alkoholfritt bryllup. 

Hadde eg vore invitert i bryllupet i dette tilfelle hadde du funne meg i baren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor sosialt kleine er folk som ikke møter opp i et bryllup til noen man kjenner på grunn av at det ikke er alkoholservering etter middagen? De som gjør at man velger å holde det alkoholfritt kanskje !?😆

Anonymkode: 10f73...aca

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner meg ikke på alle dere i tråden som blir dødelig fornærmet på vegne av noen andre dersom noen sier de velger å være hjemme hvis de blir bedt i et alloholfritt bryllup og kommer med dårlig utførte hersketeknikker om avhengighet, sosiale kløner og stakkarslig liv. Det spiller da vel absolutt ingen rolle for dere om de velger å ikke dra?

Brudene som har uttalt seg her i tråden sier derimot at de hadde hatt forståelse for at noen takker nei og at det ikke hadde ødelagt relasjonen.

Anonymkode: 58fb0...208

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det må være helt greit å arrangere uten alkohol. Men da synes jeg det er rart å servere det til maten.

Anonymkode: 03592...7b8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Enig. 

Jeg bor nærme bibelbeltet og har vært i mange alkoholfri bryllup. De avsluttes tidlig og er rett og slett litt kjedeligere. Og dette er folk som ikke er særlig kristne selv, men har kristen familie. 

Anonymkode: de1f0...b59

Da er det den kristne familien som er problemet ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

hvis man ikke klarer å komme seg gjennom et bryllup uten alkohol, så burde man kanskje innse at man har et lite alkohol-problem?     

Anonymkode: 77dad...c60

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.3.2024 den 5.51):

Vi er bedt i et brylup som det står i invitasjonen at det blir servert alkohol kun til maten, men at det er alkoholfritt ellers. Er ikke dette et litt rart "krav" å pålegge, eller bestemme , at voksne mennesker ikke skal kunne kjøpe seg en drink etter middagen ? Bryluppet skal holdes et sted det er bar osv. 

Vet at brudgommen har et litt uheldig forhold til alkohol , men synes likevel er er rart. Hva synes dere ?

Anonymkode: 9cd5c...719

Ekstremt kjedelig. Hadde vurdert om jeg skulle droppe det

Anonymkode: 73a66...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

~~NYNORSK~~ skrev (På 28.3.2024 den 12.13):

Eg hadde aldri gått i eit alkoholfritt bryllup. 

Hadde eg vore invitert i bryllupet i dette tilfelle hadde du funne meg i baren. 

Her lyt eg seie meg einig. Det hadde ikkje fyrekomme at eg hadde teke turen til eit slik syrgjeleg gilde.

Anonymkode: a5722...ec9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...