Gå til innhold

Bryllup uten alkohol

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fascinert over at de skal servere alkohol til middagen, men nekte etter det.

Da kunne de like greit kjørt alkoholfritt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
SPOCA skrev (46 minutter siden):

Nei, det betyr heller at man velger et liv uten alkohol.

Jeg mente det er alarmerende at man problematiserer et alkoholfritt bryllup. Ikke at bryllup uten alkohol er problematisk 😊

Anonymkode: 6c59a...ae3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Typisk Norsk å måtte ha alkohol til alt.

Anonymkode: 66a27...737

Det merket jeg som edru på Gullruten i går😅

Anonymkode: 23df2...71c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Luksusbia
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan innbille deg så mye du vil at du serverer "god drikke", men det gjør du ikke når det er alkoholfritt. Dere lager bryllupet dere vil ha, og så er folk høflige og viser folkeskikk når de sier de tror det blir kjekt. 

Anonymkode: da2cd...76a

Så trist at du ikke liker noe drikke uten alkohol, har du smakt alkoholfri vin, cider eller øl? Vi hadde en veldig bra fest som varte til 3 om natten for snart 3 år siden. I bryllup feirer man kjærligheten mellom brudeparet. Om gjestene var falskt høflige mens de sang og danset så får du bare tro det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Du kan innbille deg så mye du vil at du serverer "god drikke", men det gjør du ikke når det er alkoholfritt. Dere lager bryllupet dere vil ha, og så er folk høflige og viser folkeskikk når de sier de tror det blir kjekt. 

Jeg kan love deg at jeg har fått servert mye god, alkoholfri drikke i flere bryllup.

Så trist det må være å tro at alkohol er eneste vei til god drikke og moro.

Anonymkode: 576f3...f25

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
SPOCA skrev (22 timer siden):

Etter ditt skjønn, ja. Det er klart at når alkohol betyr så mye må det jo bli nitrist.

Selv synes jeg det er nitrist at alkohol betyr så vanvittig mye i samfunnet vårt.

Deg om det.

Det er opp til deg.

Men er jo bare å lese denne tråden (og andre her inne) så vil du jo vite hva gjestene tenker i det de får invitasjonen, og hvilken innstilling de går inn i dagen med. 

Du kan synes det er nitrist. Men det er slik det er. 

Anonymkode: a1fc4...76f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er opp til deg.

Men er jo bare å lese denne tråden (og andre her inne) så vil du jo vite hva gjestene tenker i det de får invitasjonen, og hvilken innstilling de går inn i dagen med. 

Når jeg leser her er der ganske mange som er positive, så det tar jeg faktisk med knusende ro altså. Og folk som i utgangspunktet ikke drikker eller drikker lite kommer neppe til å savne alkoholen (som nevnt drikker ca 70% av gjestene ikke alkohol). ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Neida, vi er mange som hadde foretrukket god drikke uten alkohol i glasset.

Og vi er mange som evner å ha det like morsomt og gøy uten alkohol som med. 

Faktisk er det ganske mange i dag som ikke deltar på særlig mye sosialt pga all konsumering av alkohol. 

Vi ville ikke vært høflige når vi sa vi gledet oss til en edru event, vi hadde vært overlykkelige 👌👌

Du virker nesten litt stressa over tanken på at eventer du bli invitert på i fremtiden kan være uten tilgang på rus.. pust med magen..

Anonymkode: 7de0b...18d

Helt enig med deg. Det fins mange gode alkoholfrie alternativer. Det må ikke være bare brus eller vann. Har drukket god alkoholfri vin og alkoholfrie drinker. Syns faktisk alkoholfri vin smaker bedre enn vin med alkohol. Smaken av alkohol er virkelig oppskrytt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er opp til deg.

Haha, nei, det er ikke slik det er. At noen som ikke klarer å forestille seg å feire feks bryllup uten alkohol kan mene at det er bortkastet, betyr ikke at det gjelder for alle dem som faktisk klarer å kose seg uten alkohol. Det sier så utrolig mye om dem som *må* ha alkohol for å kose seg, og for noen er det til og med premisset om å komme, og det er bare trist. Både for dem selv, folkene rundt de personene, og ikke minst barna til slike folk. De lærer fra tidlig alder av at man som voksen, trenger alkohol for å kose seg.

Vi er et av parene som hadde alkoholfritt bryllup og det blir snakket om ennå, mange år etter, altså det blir snakket positivt om. 

Vi hadde masse god mat, og god, alkoholfri drikke, masse kaker. Og vi hadde taler, leker, konkurranser, og alt som hører med til et bryllup. Alle koste seg, store og små.

AnonymBruker skrev (På 5.5.2024 den 12.33):

Altså, jeg vet ikke om en eneste god drikke med alkohol i. Alt smaker høgg! Brekker meg av rødvin, kan supe noen slurker av hvitvin - har prøvesmaket mange, mange vin. Øl er usj, sider er æsj, brun sprit er utrolig ekkelt. Enkelte musserende kan jeg nippe til, og vodka kan jeg drikke om det er med riktig og nok blandevann. 

Jeg er 44 år, og er mer eller mindre avholds. Jeg fatter ikke hva det er med den alkoholen? Det smaker absolutt ikke godt, og jeg nekter å tro at det finnes så mange av dem som synes alkohol smakte godt fra første slurk/smak. De aller, aller fleste har måtte lære seg å like det, og om man tenker på det, så er det jo egentlig helt idiotisk å tvinge kroppen til å tåle, og like gift. 

Jeg har ikke alltid vært avholds, men når jeg kom i 30årene fadet jeg det mer og mer ut, for det ga meg ingenting og smaker ikke godt. 

Anonymkode: 5fa19...3e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Haha, nei, det er ikke slik det er. At noen som ikke klarer å forestille seg å feire feks bryllup uten alkohol kan mene at det er bortkastet, betyr ikke at det gjelder for alle dem som faktisk klarer å kose seg uten alkohol. Det sier så utrolig mye om dem som *må* ha alkohol for å kose seg, og for noen er det til og med premisset om å komme, og det er bare trist. Både for dem selv, folkene rundt de personene, og ikke minst barna til slike folk. De lærer fra tidlig alder av at man som voksen, trenger alkohol for å kose seg.

Vi er et av parene som hadde alkoholfritt bryllup og det blir snakket om ennå, mange år etter, altså det blir snakket positivt om. 

Jeg har aldri skrevet annet enn at jeg ofte har vært edru, også i en del bryllup. Drikker andre er likevel stemningen topp. 

Jeg kommer bare med observasjonen om at bryllup, fest og sammenkomster uten alkohol i dette landet, er uendelig kjedelige. Da folk flest har forventninger til litt godt i glasset. 

Flott at du har slike tanker om eget bryllup. Jeg forteller selvfølgelig heller aldri noe annet til de i min omgangskrets som har gjennomført samlinger der stemningen var ca ok til ok+. Sist her om dagen snakket jeg om hvor fantastisk bryllup det var på grunn av været, lokasjonen, og alle de hyggelige menneskene (men nevnte selvfølgelig ikke hvor laber stemningen ellers var). 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde tatt bilen og forlatt bryllupet så tidlig jeg kunne uten å være uhøflig.

Anonymkode: 6047f...829

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ser ikke problemet. Jeg har vært i et bryllup hvor det ble servert litt vin til maten, men det stod i invitasjonen at det ellers var alkoholfritt. Det vet jeg at det skyldtes at brudens far og samboeren hans, samt noen andre gjester, hadde alkoholproblemer, og typisk drakk seg helt overstadig beruset og laget trøbbel. Brudeparet ville ikke lage noe drama ved å la være å invitere disse, selv om det muligens var det de helst ønsket, men de orket virkelig ikke tanken på at familiemedlemmene skulle bli dritings og aggressive. Jeg vet dette fordi jeg kjenner dem godt, men det var ellers ikke noe de sa til noen. De ville ha en fin dag, og visste at sjansen var størst for det uten alkohol. Hvorfor de hadde litt til maten, vet jeg ikke, det hadde jo gått an å droppe. Men kanskje hadde de rett og slett lyst til å kunne ha litt god vin uten å risikere fyllefest. 

Anonymkode: a8a3b...dca

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Et drømmebryllup for meg alkoholfritt :) 

AnonymBruker skrev (På 26.3.2024 den 18.35):

Jøss for et trist liv man må ha, om man må ha alkohol for å kunne være sammen med, og feire, familie eller venner. Det må ikke være kleint om man gjør noe uten alkohol, det sier vel mest om dem som trenger alkohol som en krykke?

De fleste har alkoholen som krykke dessverre...

Anonymkode: a41ce...998

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har aldri skrevet annet enn at jeg ofte har vært edru, også i en del bryllup. Drikker andre er likevel stemningen topp. 

Jeg kommer bare med observasjonen om at bryllup, fest og sammenkomster uten alkohol i dette landet, er uendelig kjedelige. Da folk flest har forventninger til litt godt i glasset. 

Flott at du har slike tanker om eget bryllup. Jeg forteller selvfølgelig heller aldri noe annet til de i min omgangskrets som har gjennomført samlinger der stemningen var ca ok til ok+. Sist her om dagen snakket jeg om hvor fantastisk bryllup det var på grunn av været, lokasjonen, og alle de hyggelige menneskene (men nevnte selvfølgelig ikke hvor laber stemningen ellers var). 

Hvorfor dette behovet for å si at bryllupet vårt ikke kan ha vært bra nok fordi det ikke var alkohol der?😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Hvorfor dette behovet for å si at bryllupet vårt ikke kan ha vært bra nok fordi det ikke var alkohol der?😅

Fordi det har vært min opplevelse 5-6 ganger nå, konsekvent. 

Slik at andre som planlegger det samme får mulighet til å ta med det i betraktningen. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vårtegnet

Det er brudeparet sin dag og jeg mener dere får respektere deres valg uansett! Dere klarer dere vel fint uten alkohol etter middag skulle jeg tro! Feire brudeparet, reise hjem og ta dere en drink eller to om dere har lyst på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...