Gå til innhold

Hvem bestemmer om det blir hytte,campingvogn eller bobil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og der endrer hele premisset for diskusjonen seg! Tok det som en selvfølge at du hadde lappen når du snakket om flere barn og 3 dyre biler! 


Skaff lappen!

Skjønner veldig godt at han ikke gidder å bruke hele ferien på å være sjåfør. Man slapper faktisk ikke like godt av og får ikke med seg like mye av landskapet om man kjører, så det blir ikke like mye ferie for han! 

Anonymkode: f4348...b97

Han blir bilsyk når han sitter på med andre. Han liker å kjøre. Kan kjøre til andre siden av verden.æ, det er ikke problemet!

Vi bor midt i byen m alt innen gåavstand så har ikke behov for bil til vanlig.

Så det er greit at en gir alltid og den andre bare tar og ikke vil prøve engang? Leie en vogn på tur og se? 

Syns virkelig ikke det er riktig!

 

Anonymkode: 6cdc5...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er lei av å booke og ordne alle ferier hele tiden! 

Anonymkode: 6cdc5...755

Han vil selvsagt ikke ha ansvar for ei hytte/bobil/campingvogn hvis han ikke tar særlig ansvar for å booke ferier en gang. Det er jo mye mer jobb å betale strøm, avgift, vedlikehold etc på slike ting enn å booke en ferie. 

Anonymkode: 61de7...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for svar. Jeg har ikke lappen så han må kjøre.

Anonymkode: 6cdc5...755

Ta lappen. Du har jo masse penger!

Anonymkode: 61de7...f21

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han blir bilsyk når han sitter på med andre. Han liker å kjøre...

Anonymkode: 6cdc5...755

Om du har lappen kan du leie ønsket bil og dra på de turene du (og barna) ønsker, enten han blir med eller ei. Er vel virkelig på tide, hvis han ellers bestemmer masse ferier han ikke booker selv en gang.

Anonymkode: 61de7...f21

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Så det er greit at en gir alltid og den andre bare tar og ikke vil prøve engang? Leie en vogn på tur og se? 

Syns virkelig ikke det er riktig!

Anonymkode: 6cdc5...755

Få fingeren ut og slutt å være så hjelpeløs.

Anonymkode: afc3a...b44

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo ikke selvhjulpen. Du har to alternativ. Ta lappen og kjøpt vogn/bobil. Eller kjøp hytte.

Vel og merke om du har råd til det. Dersom det er mannens penger er det han som bestemmer over den typen innkjøp.

Anonymkode: 1ab8e...0a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg får ikke gjennomslag på noen av de hos mannen. Jeg og barna ønsker dette, og vi har god råd!

Han er ikke intr i å bruke mye peng på hytte (prlver å finne en billig billig hytte) og dårlig erfaring fra campinglivet når han var liten..

Det går aldri ann å møtes på midten eller si ja på noe han ikke vil..

Hvordan løser dere sånne ting?

Er lei av å booke og ordne alle ferier hele tiden! Hadde vært deilig med en hytte eller noe å pakke og bare reise med.

 

Anonymkode: 6cdc5...755

Skjønner jeg godt.

Krøller meg av harryhet 😄

Anonymkode: ddf54...7f4

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han blir bilsyk når han sitter på med andre. Han liker å kjøre. Kan kjøre til andre siden av verden.æ, det er ikke problemet!

Vi bor midt i byen m alt innen gåavstand så har ikke behov for bil til vanlig.

Så det er greit at en gir alltid og den andre bare tar og ikke vil prøve engang? Leie en vogn på tur og se? 

Syns virkelig ikke det er riktig!

 

Anonymkode: 6cdc5...755

Høres ut som dere har vesentlig større problemer. Voks deg en ryggrad og si fra, eller skill deg. Å gjenta deg selv i evigheten på kvinneguiden kommer ikke til å hjelpe han med å møtes på midten. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg får ikke gjennomslag på noen av de hos mannen. Jeg og barna ønsker dette, og vi har god råd!

Han er ikke intr i å bruke mye peng på hytte (prlver å finne en billig billig hytte) og dårlig erfaring fra campinglivet når han var liten..

Det går aldri ann å møtes på midten eller si ja på noe han ikke vil..

Hvordan løser dere sånne ting?

 

 

Anonymkode: 6cdc5...755

Slike ting fant vi ut av mens vi datet og når vi ble kjærester før vi stiftet familie… 

Anonymkode: 2eeec...534

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det uansett er du som booker ferier, kan du jo booke dere inn på en hytte. Leie den et par uker i sommer. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må regne på om dere kommer til å bruke det nok. Hytte er ikke alltid et tapsprosjekt så lenge man selger i et bedre marked. Hytter trenger oppgraderinger og strøm, men slipper å bli byttet ut så så ofte. Samtidig er det jo et inngrep på naturen. Egentlig er det de som bor i de trangeste leilighetene som bør få ha hyttene, og dere har antageligvis nok plass 

Dersom dere ikke blir enige kan dere kanskje gi bort pengene og heller glede andre? :) 1 million er nok til å redde flere mennesker fra selvmord eller andre ting. Kanskje det er verdt mer enn en bobil dere bruker et par ganger i året? Egentlig bør man være takknemlig nok for at man i det hele tatt får ha ferie sammen med mann og barn. Gled andre og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hytte: Kan bli kjedelig i lengden å dra samme sted. Vedlikehold osv. En billig hyttd har ofte dårligere vedlikehold, er mindre, altså mindre plass til overnatting om dere vil invitere gjester. Pengene blir brukt på en hytte i stedet for ulike reiser. 

Bobil/campingvogn: kjekt å dra ulike steder, men om man ikke trives på campingplasser kan man slite med å finne egnede steder å overnatte. Kan bli trangt og ikke alle trives å gå oppi familien på den måten. Lite privatliv. Hvis dere ikke har lappen for det må den tas. Vedlikehold og diverse kostnader som ekstra drivstoff. 

Jeg ser egentlig ikke hva som er stress med å bestille tur. Jeg liker best å reise ulike plasser. Slippe ansvar for vedlikehold osv. Man kan leie hytte via finn, charterreiser for å gjøre det enkelt...

Du kan jo be mannen planlegge neste tur. Om ikke så drar du og ungene et eller annet sted så får han bestille for seg selv hvis han angrer.

Anonymkode: 78dc1...e52

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta lappen selv, ts. Etter det kan du kjøre til ei hytte selv, kjøre bobil selv og kjøre med vampingvogn selv. Skjønner at mannen sier nei når det er kun han som har lappen, altså, blir jo veldig mye på ham.

Hilsen ei som kjøpte campingvogn alene, men som fort måtte dele den med en mann som absolutt ikke ville ha campingvogn

Anonymkode: 3758d...3ca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye jobb å bestille reiser? 

Det er ganske mye styr med å bruke, eie og vedlikeholde en campingvogn og bobil også! Og hytte! 

Men skjønner ønsket om noe å «dra til».

Jeg har hatt vogn, bobiler. Også leid de ut. Airbnb og Tesla var enklere, bedre og billigere. Kjøre bobil er litt lastebil light. Vogn mye styr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...