Gå til innhold

Hvem bestemmer om det blir hytte,campingvogn eller bobil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke gjennomslag på noen av de hos mannen. Jeg og barna ønsker dette, og vi har god råd!

Han er ikke intr i å bruke mye peng på hytte (prlver å finne en billig billig hytte) og dårlig erfaring fra campinglivet når han var liten..

Det går aldri ann å møtes på midten eller si ja på noe han ikke vil..

Hvordan løser dere sånne ting?

Er lei av å booke og ordne alle ferier hele tiden! Hadde vært deilig med en hytte eller noe å pakke og bare reise med.

 

Anonymkode: 6cdc5...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vel bare å kjøpe, om du kjøper av dine egne penger... 

Anonymkode: c0a09...078

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lei en bobil til sommeren så får dere se om det passer for familien. 

Anonymkode: a2953...823

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg bobil selv. 

Anonymkode: 452ce...24d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har verken hytte, bobil eller campingvogn, og det går helt fint. Enig med mannen din

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg vil fran til er at er det ikke vanlig å kunne diskutere ting, møted på midten osv? Feks leie å se? Men det er helt uaktuelt det og. Vi har mye penger begge to! Er ikke det det står på! 

Men vi er en voksen pluss 3 barn som ønsker dette. Ønsket har vært i flere år! Han prioriterer det HAN vil... Og ikke hva resten vil... Jeg planlegger alltid alle ferier han vil reise men vil ikke styre med planlegging... 

Kan gjerne syte om været ikke er noe særlig feks. Men det kan jeg lite gjøre noe med. Men med en bobil eller campingvogn kan vi jo kjøre litt mer etter været!

Tenkte det var normalt å kunne diskutere mer enn at det bare var nei, helt uaktuelt.. Men å kjøpe bil nr 3 til 800.000 på gøy det er greit..

Anonymkode: 6cdc5...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med båt?

Ellers er det fælt å høre hvordan dere sliter. Bil nr 3  til 800.000 må være stusselig.

Anonymkode: cf385...b4e

  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt pissesur om kona plutselig hadde kjøpt en hytte. Har mer enn nok med et hus å holde ved like. Hater mesteparten av jobben som følger med enebolig og har drømt om leilighet i årevis. Hadde plutselig livet mitt bestått av et hytteprosjektet i tillegg mot min vilje hadde jeg faktisk sagt takk for meg. Jeg er glad i kona, men det er rett og slett ikke sånne ting jeg ønsker å bruke tiden min på. 

Anonymkode: fc50e...1db

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det du sier er at det ikke er mulig å møtes på midten engang? Men at han kan kjøpenog gjøre det han vil? Vi er 4 andre som ønsker dette..

Anonymkode: 6cdc5...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det jeg vil fran til er at er det ikke vanlig å kunne diskutere ting, møted på midten osv? Feks leie å se? Men det er helt uaktuelt det og. Vi har mye penger begge to! Er ikke det det står på! 

Men vi er en voksen pluss 3 barn som ønsker dette. Ønsket har vært i flere år! Han prioriterer det HAN vil... Og ikke hva resten vil... Jeg planlegger alltid alle ferier han vil reise men vil ikke styre med planlegging... 

Kan gjerne syte om været ikke er noe særlig feks. Men det kan jeg lite gjøre noe med. Men med en bobil eller campingvogn kan vi jo kjøre litt mer etter været!

Tenkte det var normalt å kunne diskutere mer enn at det bare var nei, helt uaktuelt.. Men å kjøpe bil nr 3 til 800.000 på gøy det er greit..

Anonymkode: 6cdc5...755

Høres litt ut som min far dette. Det han ønsker blir bare kjøpt, det min mor ønsker er unødvendig. 

Vil råde deg til det samme som jeg sier til min mor, å våge å ta plass og si fra når slikt blir ugreit. 

Jeg kjøpte forøvrig campingvogn med spilertelt for egne penger. Om mannen min ville bli med eller ikke fikk være opp til ham. Jeg reiser der gjerne bare med barn, venninner eller alene også. Han elsker å være der viste det seg. Er som liten hytte, men uten de store kostnader og jobb. Kan det være et alternativ for deg og ungene?

Angående min far får han nå klar beskjed fra meg og min søster når vi synes han er urimelig. Det får ham til å tenke seg noe bedre om, men vi var voksne før vi begynte å si fra om at han er svært egoistisk angående hva som skal prioriteres økonomisk. Egentlig er han nok mest tankeløs. Han er ingen slem mann, men kombinasjonen at hans kone ikke sier tydelig fra mens han bare blir veldig ivrig og overkjører angående sine ønsker gir veldig skjevt resultat. Han er ikke flink til å lytte til andre enn seg selv. Når hun da ikke setter foten ned eller maser angående sine ønsker blir går det dårlig med at begge blir ivaretatt angående sine ønsker. "Nå må du bremse opp og lytte litt til din kone!" sier jeg rett ut. Da blir han regelrett forfjamset, for han tror de snakker sammen når han bare overkjører. 

Anonymkode: 85814...5a7

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg campingvogn. Eller jeg har kjøpt to, siden den første ble litt liten når vi fikk barn. Solgte den første med gevinst.

Samboeren elsker campingvogna han også, men han har ikke råd til å være med på å kjøpe den, så den er 100% min.

Anonymkode: da031...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lei bobil for 3 uker i sommer og se om det er noe dere vil...vi hadde bobil og fikk annet syn på ting. 

Lei hytte på åremål 1 år og se om dere synes hytte livet er bra 

Sp kan dere diskutere 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan du ikke bare kjøpe det du vil ha selv? Du har det vel penger? Jeg er som mannen og det hadde smertet meg å måtte bruke penger på hytte eller camping, jeg simpelthen hater det livet, men dersom kona hadde villet kjøpe bobil hadde jeg jo aldri nektet henne det.

Et flertallstyranni bestående av deg og barna kommer aldri til å endre på hvordan mannen din føler rundt campinglivet. Dette må du bare fikse selv.

Anonymkode: b3f55...f42

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der er fullt mulig å kjøpe bobil, hytte eller campingvogn og selge igjen senere. I utgangspunktet mener jeg det må være en enighet her. Men samtidig mener jeg at om du har penger til å kjøpe selv , så er det vel heller ingen som kan hindre deg i det.

Jeg sa til mannen at jeg har lyst på kassebil med seng i. Han ville ikke det. Så min plan er å kjøpe en å dra på tur alene. Men han har begynt å bli med på ideen nå. Venter litt med kjøpet da tiden ikke er helt inne. Men tenker å ha den ca et par år

Anonymkode: 0cde6...6a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker said:

Tenkte det var normalt å kunne diskutere mer enn at det bare var nei, helt uaktuelt.. Men å kjøpe bil nr 3 til 800.000 på gøy det er greit..

Anonymkode: 6cdc5...755

Har han brukt felles eller egne penger? 

Anonymkode: afc3a...b44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett ned foten! Slutt å book det han vil, book det du og barna vil. Om du vil på bobil eller hytteferie i år, så lei det først og kjøp neste år. Han får gå hjemme å sutre, om det er så ille. Om han blir ego å booker uten deg og barna, så sier vel igrunn det nok om hvor lite han respekterer dere og deres ønsker. 

Anonymkode: f4348...b97

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Det jeg vil fran til er at er det ikke vanlig å kunne diskutere ting, møted på midten osv? Feks leie å se? Men det er helt uaktuelt det og. Vi har mye penger begge to! Er ikke det det står på! 

Men vi er en voksen pluss 3 barn som ønsker dette. Ønsket har vært i flere år! Han prioriterer det HAN vil... Og ikke hva resten vil... Jeg planlegger alltid alle ferier han vil reise men vil ikke styre med planlegging... 

Kan gjerne syte om været ikke er noe særlig feks. Men det kan jeg lite gjøre noe med. Men med en bobil eller campingvogn kan vi jo kjøre litt mer etter været!

Tenkte det var normalt å kunne diskutere mer enn at det bare var nei, helt uaktuelt.. Men å kjøpe bil nr 3 til 800.000 på gøy det er greit..

Anonymkode: 6cdc5...755

x Du får ta lappen på BE eller C1 om du ikke allerede har det og leie campingvogn eller bobil til sommeren, så får han bli hjemme å furte om han ikke vil gi det en ny sjanse. 

x Du kan la være å planlegge, la alt ligge på han så han ser det er litt jobb med det, følg såklart med i bakgrunnen så det ikke blir helt krise.

Og jo, det normale er å snakke sammen og lytte til hva de andre i familien ønsker, og begrunne på en saklig måte hva en evt har imot forslaget. Når alle har sagt sine argumenter for og imot så teller en opp hvilket forslag flest var fornøyd med. Alle kan også komme med ideer om hva de kunne tenke seg å oppleve i løpet av ferien som sykling, seiling, klatring, badeland, trampolinepark.....

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan blir dere enige om andre ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg har ikke lappen så han må kjøre.

Har sagt hva jeg mener og lagt fram tips om å leie campingvogn/bobil eller hytte på åremål. Han har lyst på hytte senere, men senere når barna er voksen, så han kan bruke pengene på lekebil no og andre hobbyer! Hvorfor ikke begge deler?

Det er våre penger ja! Unner han gleder,hobbyer osv så bryr meg ikke om at han kjøper en lekebil osv. Men ike på bekostning av at han gjør som han vil men driter i hva vi ønsker. Vi er jo sammen om dette!

Men tenker at det må være greit å prøve noe nytt om alle andre vil  det?

Som en sa her med spikertelt, har sett på det og men skulle ikke ha noe sånt på en campingplass. Masse folk og skrikerunger og tett i tett osv.

Derfor jeg sa bobil så kan vi stoppe i naturen og på fjellet. 

Og ja jeg sier klart fra og jeg syns han er veldig urettferdig. Det gjelder såklart ikke bare sånne ting men generelt alt omtrent! Alt skal være på hans premisser og er det noe han ikke liker eller ikke vil så er det nei!

Ikke snakke sammen og finne en middelvei!

Og til deg som snakker om å ikke ville jobbe på hytte osv , det er ikke ett problem ,han liker sånt!

Og vi bor i stor leilighet så han har lite å gjøre ellers.

Anonymkode: 6cdc5...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for svar. Jeg har ikke lappen så han må kjøre.

Anonymkode: 6cdc5...755

Og der endrer hele premisset for diskusjonen seg! Tok det som en selvfølge at du hadde lappen når du snakket om flere barn og 3 dyre biler! 


Skaff lappen!

Skjønner veldig godt at han ikke gidder å bruke hele ferien på å være sjåfør. Man slapper faktisk ikke like godt av og får ikke med seg like mye av landskapet om man kjører, så det blir ikke like mye ferie for han! 

Anonymkode: f4348...b97

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...