Gå til innhold

Folk som "bare stikker innom"...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var supersosial før. Hvis det banker på døra nå uten at jeg har en avtale, så kaster jeg meg ned på gulvet på ren refleks og ligger stiv som en stokk til de er borte. 

Endret av MariaIsabel
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 23.3.2024 den 12.44):

Bare la være og åpne døra. Ikke ta telefonen. Spør de senere så sier du at du var opptatt. 

Anonymkode: a6b84...431

Enig, det er respektløst å dukke opp uten avtale. I dagens travle prestasjonssamfunn må man gi pusterom til mennesker, spør alltid :) Godta et nei, det må du. Egentid er viktig for nesten alle mennesker.

Å kaste bort tid på tåkeprat, ofte er det jo bare tomprat om hverdagslivet. Ikke alle har behov for å høre på slikt, om dagen til andre mennesker.

Anonymkode: c8608...997

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Enig, det er respektløst å dukke opp uten avtale. I dagens travle prestasjonssamfunn må man gi pusterom til mennesker, spør alltid :) Godta et nei, det må du. Egentid er viktig for nesten alle mennesker.

Å kaste bort tid på tåkeprat, ofte er det jo bare tomprat om hverdagslivet. Ikke alle har behov for å høre på slikt, om dagen til andre mennesker.

Anonymkode: c8608...997

Da er vi uenige, og hvem har fasit? For meg er det å ikke lukke opp og ikke ta tlf som er respektløst. 

Anonymkode: 53ae4...bac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da er vi uenige, og hvem har fasit? For meg er det å ikke lukke opp og ikke ta tlf som er respektløst. 

Anonymkode: 53ae4...bac

Fasiten har hver enkelt, vi skal jo ikke være enige.

Man lever som man selv vil, noen åpner/svarer alltid. Andre ikke.

Om du ikke tåler at noen ikke svarer deg på tlf har du et alvorlig problem, slik bør man holde seg langt unna.

Anonymkode: c8608...997

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Da er vi uenige, og hvem har fasit? For meg er det å ikke lukke opp og ikke ta tlf som er respektløst. 

Anonymkode: 53ae4...bac

Så den som ikke orker å spørre om det passer, trumfer alltid den som vil være i fred? Hvorfor er så mange her på kg opptatt av at det er viktig å dra på besøk uten å spørre? Er forklaringen at hvis dere spør er det få som faktisk vil treffe dere?

Anonymkode: 898b0...aad

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare å troppe opp hos dem ubedt. Slike er sjelden gjestfrie😊og legger standarden videre.

Anonymkode: 96242...029

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Da er det bare å troppe opp hos dem ubedt. Slike er sjelden gjestfrie😊og legger standarden videre.

Anonymkode: 96242...029

Du forventer å få komme på besøk når du vil? :) Tåler du et nei når noen åpner døra for deg?

"Nei takk, i dag vil jeg ikke ha besøk".

Anonymkode: c8608...997

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker at folk slenger innom, og trenger ikke varsel. Da skjemmes jeg heller ikke for lodotter, rot eller at jeg går i undertøyet, og folk som dukker opp slik kommer ikke for å bli varta opp med mat. De slenger innom fordi de trives i ditt selskap, ikke for å sjekke støvdybden eller hva du har i kjøleskapet. De som har slike ujålete vennskap er heldige.

Jeg liker ikke like godt å bare droppe innom hos folk selv, fordi jeg er redd å være til bry. Jeg liker knapt nok å bestille time hos dem som behandler det å omgås andre i eget hjem som om de er noen rojaliteter som aller nådigst gir audiens, og i alle fall ikke uten at de har noe å skryte av.
De jeg besøker er de som åpenbart er komfortable med at andre stikker innom, eller som ofte inviterer selv.

Det er lov å si at "Jeg vil gjerne ha en melding før folk kommer, fordi jeg trenger å få runde av det jeg driver med før folk står på døra."
Du trenger ikke å stille krav til deg selv om at du og huset skal være presentabelt,
Du kan slappe av, og ta ting som de kommer, og kaste flauhet over rot og pysj over bord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.3.2024 den 20.26):

Da er det bare å troppe opp hos dem ubedt. Slike er sjelden gjestfrie😊og legger standarden videre.

Anonymkode: 96242...029

Vennligst ikke gjør det. Det er invaderende. Ihvertfall om du er sånn som går å banker på vinduene. 

Anonymkode: 0f1b9...f7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vennligst ikke gjør det. Det er invaderende. Ihvertfall om du er sånn som går å banker på vinduene

Anonymkode: 0f1b9...f7b

Da er man jo sosialt tilbakestående...om man banker på vinduer hos folk.

Anonymkode: c8608...997

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da er man jo sosialt tilbakestående...om man banker på vinduer hos folk.

Anonymkode: c8608...997

Eh tror det er ganske vanlig. Jeg skal aldri bo i kjeller leilighet/bakkeplan mer😌

Anonymkode: 9e374...d49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.3.2024 den 20.07):

Så den som ikke orker å spørre om det passer, trumfer alltid den som vil være i fred? Hvorfor er så mange her på kg opptatt av at det er viktig å dra på besøk uten å spørre? Er forklaringen at hvis dere spør er det få som faktisk vil treffe dere?

Anonymkode: 898b0...aad

Nei, men er man så uenige om noe slik så får man la være å omgåes. 

Anonymkode: 53ae4...bac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.3.2024 den 7.57):

Du forventer å få komme på besøk når du vil? :) Tåler du et nei når noen åpner døra for deg?

"Nei takk, i dag vil jeg ikke ha besøk".

Anonymkode: c8608...997

Det går an å si det på en mindre brå måte. " Jeg vil ikke!" høres bare trassig ut. 

Anonymkode: 53ae4...bac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MariaIsabel skrev (På 29.3.2024 den 4.15):

Jeg var supersosial før. Hvis det banker på døra nå uten at jeg har en avtale, så kaster jeg meg ned på gulvet på ren refleks og ligger stiv som en stokk til de er borte. 

Jo mer eksponering er da bra.

Anonymkode: e60f3...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et familiemedlem som gjør dette til stadighet, vedkommende er min kones søsken, og enslig, og hun ønsker ikke å gi beskjed om hun synes det blir for mye, vedkommende har dukket opp kl 16 og gått ved midnatt 

Anonymkode: 7e254...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.3.2024 den 20.07):

Så den som ikke orker å spørre om det passer, trumfer alltid den som vil være i fred? Hvorfor er så mange her på kg opptatt av at det er viktig å dra på besøk uten å spørre? Er forklaringen at hvis dere spør er det få som faktisk vil treffe dere?

Anonymkode: 898b0...aad

Det mest ironiske i denne tråden her er at det er de respektløse ( de som dukker opp til travle folk uten avtale ) , kaller de som ikke åpner for respektløse 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har et familiemedlem som gjør dette til stadighet, vedkommende er min kones søsken, og enslig, og hun ønsker ikke å gi beskjed om hun synes det blir for mye, vedkommende har dukket opp kl 16 og gått ved midnatt 

Anonymkode: 7e254...69d

Verste sort mennesker . Får nesten Klaus av de. Gjerne ensomme folk uten sosiale antenner . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (3 minutter siden):

Det mest ironiske i denne tråden her er at det er de respektløse ( de som dukker opp til travle folk uten avtale ) , kaller de som ikke åpner for respektløse 😂

Folk ser på dette på forskjellig måte skjønner du vel! Da det kom nabodamer på døra til mamma var alle glade og alltid velkommen. Ordet respektløst eller for travelt var aldri nevnt. 

Det hadde det aldri være her heller, jeg er glad for besøk jeg. Jeg er ikke en særing og kontrollfreak som skal detaljestyre alt. Noe må man kunne ta på sparket. 

Hva har skjedd med verden når man mener man er for travel til å ta vare på relasjoner? Trist! 

Anonymkode: 53ae4...bac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Folk ser på dette på forskjellig måte skjønner du vel! Da det kom nabodamer på døra til mamma var alle glade og alltid velkommen. Ordet respektløst eller for travelt var aldri nevnt. 

Det hadde det aldri være her heller, jeg er glad for besøk jeg. Jeg er ikke en særing og kontrollfreak som skal detaljestyre alt. Noe må man kunne ta på sparket. 

Hva har skjedd med verden når man mener man er for travel til å ta vare på relasjoner? Trist! 

Anonymkode: 53ae4...bac

Tidligere tider så var flere hjemmeværende , hadde mer tid etc . Man tar jo IKKE vare på relasjoner hvis man kommer uønsket , tvert imot .

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (1 minutt siden):

Tidligere tider så var flere hjemmeværende , hadde mer tid etc . Man tar jo IKKE vare på relasjoner hvis man kommer uønsket , tvert imot .

Man tar vare på relasjoner om man er litt raus. 

Anonymkode: 53ae4...bac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...