Gå til innhold

Har barnehagen deres åpent på onsdag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Stengt hele påsken her! 

Anonymkode: 43719...93c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I kommunen jeg jobber i (som lærer) er alle kommunale barnehager stengte hele påskeuka og i år følger SFO etter da det har vært så få barn de siste årene. De flytter en av 4 uker fra sommerstengt til påsken. 
 

Nabokommunen Lillestrøm holder oppe som gjør det klønete for de som bor og har barn i ene kommunen og jobber i den andre. 

Anonymkode: 39926...f9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.3.2024 den 7.24):

Så rart,både mandag og tirsdag er jo helt vanlige arbeidsdager.

Anonymkode: 0a3ff...23b

Her i kommunen, er det også stengt de dagene. Det var åpent før, men ungene som skulle komme, dukket sjelden opp. 🙄 Bortkastet å ha åpent, bruke personell på det. Kanskje det kom en- to, oftest ingen. 
Tettsted, ca 7000 innb. 

Anonymkode: 97b50...c07

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.3.2024 den 8.16):

Vi har åpent til 12 på onsdag. 48/80 barn er påmeldt, så ble ikke påskeferie på så mange av oss i år. Spent på hvor mange som faktisk dukker opp, og kjenner jeg blir lei meg hvis det viser seg at flere av oss faktisk kunne tatt ut ferie med våre egne barn. 

 

Anonymkode: 83de6...2e9

Dere får faktisk fri helligdagene. Det er 5 hele dager. Verre for de i turnusarbeid som faktisk må jobbe flere av disse helligdagene. 

Anonymkode: 966a8...1c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dere får faktisk fri helligdagene. Det er 5 hele dager. Verre for de i turnusarbeid som faktisk må jobbe flere av disse helligdagene. 

Anonymkode: 966a8...1c1

For et tåpelig svar 

Anonymkode: fa830...e51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Dere får faktisk fri helligdagene. Det er 5 hele dager. Verre for de i turnusarbeid som faktisk må jobbe flere av disse helligdagene. 

Anonymkode: 966a8...1c1

Gudameg, alltid noen som skal «ha det verre». Mener du man skal være takknemlig når man kunne avspasert eller tatt ut ferie, og fått mer fri, når tilbudet ikke benyttes? Skjerp deg. 

Anonymkode: 67cac...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dere får faktisk fri helligdagene. Det er 5 hele dager. Verre for de i turnusarbeid som faktisk må jobbe flere av disse helligdagene. 

Anonymkode: 966a8...1c1

Så får de dobbel lønn, røde dager. 😄 Vi må ta ferie, avsp, ulønnet perm for de som ikke har noe av dette. 

Anonymkode: 97b50...c07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planleggingsdag her.

Anonymkode: dda45...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.3.2024 den 8.16):

Vi har åpent til 12 på onsdag. 48/80 barn er påmeldt, så ble ikke påskeferie på så mange av oss i år. Spent på hvor mange som faktisk dukker opp, og kjenner jeg blir lei meg hvis det viser seg at flere av oss faktisk kunne tatt ut ferie med våre egne barn. 

 

Anonymkode: 83de6...2e9

"Ble ikke påskeferie på så mange av oss i år". For en provoserende uttalelse! Du har påskeferie når det er påske, altså fra skjærtorsdag til 2.påskedag. Faktisk har du påskeferie fra kl. 12.01 på onsdag som er en helt vanlig arbeidsdag for mange av oss. Ikke klag! 

Anonymkode: 557ba...be5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stengt hele uka. Privat Trondheim 

Anonymkode: d5eda...259

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker said:

"Ble ikke påskeferie på så mange av oss i år". For en provoserende uttalelse! Du har påskeferie når det er påske, altså fra skjærtorsdag til 2.påskedag. Faktisk har du påskeferie fra kl. 12.01 på onsdag som er en helt vanlig arbeidsdag for mange av oss. Ikke klag! 

Anonymkode: 557ba...be5

Føles litt kjipt å lese sånt som den du siterer når man er den av de som sender barna i barnehagen disse 3 dagene fordi vi skal på jobb begge foreldrene..

Vi har jo ikke valgt å jobbe disse påskedagene for å gjøre livet surt for barnehageansatte.. For oss er det vanlige arbeidsdager og vi har jo ikke uendelig med ferie å ta ut så sparer den til planleggingsdager, sommerferie og juleferie.

Trodde egentlig det var veldig vanlig å jobbe disse dagene jeg da, men ser jo fra svarene her om hvor mange som har stengte barnehager at det kanskje ikke er så vanlig..

Anonymkode: 1abde...bc9

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Føles litt kjipt å lese sånt som den du siterer når man er den av de som sender barna i barnehagen disse 3 dagene fordi vi skal på jobb begge foreldrene..

Vi har jo ikke valgt å jobbe disse påskedagene for å gjøre livet surt for barnehageansatte.. For oss er det vanlige arbeidsdager og vi har jo ikke uendelig med ferie å ta ut så sparer den til planleggingsdager, sommerferie og juleferie.

Trodde egentlig det var veldig vanlig å jobbe disse dagene jeg da, men ser jo fra svarene her om hvor mange som har stengte barnehager at det kanskje ikke er så vanlig..

Anonymkode: 1abde...bc9

Men du misforstår jo! Kommer alle disse i bhg er det jo null stress. Erfaringsmessig kommer kun 1/3 av dem som er påmeldt, ergo kunne flere fått innvilget planlagt ferie og avspasering, og vi hadde sluppet å gått underbemannet flere uker i året fordi vi da må ta ut ferien vår når det er mange barn.

Anonymkode: 83de6...2e9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Føles litt kjipt å lese sånt som den du siterer når man er den av de som sender barna i barnehagen disse 3 dagene fordi vi skal på jobb begge foreldrene..

Vi har jo ikke valgt å jobbe disse påskedagene for å gjøre livet surt for barnehageansatte.. For oss er det vanlige arbeidsdager og vi har jo ikke uendelig med ferie å ta ut så sparer den til planleggingsdager, sommerferie og juleferie.

Trodde egentlig det var veldig vanlig å jobbe disse dagene jeg da, men ser jo fra svarene her om hvor mange som har stengte barnehager at det kanskje ikke er så vanlig..

Anonymkode: 1abde...bc9

Det er da helt innafor å benytte seg av tilbudet om man har behov. Skal på jobb = behov. Det vi som jobber i bhg ser som en økende trend de siste årene (selv om det ikke var fraværende før heller, det var bare i mindre skala) er at foreldre som selv har fri fra jobb melder på for sikkerhets skyld i tilfelle barna kjeder seg hjemme/foreldrene synes det blir for mye å ha barna hjemme. I veldig mange tilfeller kommer disse barna aldri i bhg i disse feriene og inneklemtdagene, men vi kan ikke bemanne mindre enn det som trengs når det kommer til antall påmeldte barn. 
 

Hos oss er vi stengt onsdag men åpent man og tirs med litt redusert åpningstid. Det er på min avdeling påmeldt 14 småbarn og pga en sykmelding er vi en voksen for lite (kun 3, med fire på jobb var vi allerede litt underbemanna). Det har også kommet forespørsel fra noen som har glemt å melde på før fristen, og styrer er kjent for å si ja uten å tenke så mye på at vi som faktisk skal jobbe får det litt vel travelt. Pluss også på at det er en forventning til at vi som er på jobb skal rekke å vaske garerobe og andre fellesrom disse to dagene. Haha. Så jeg håper jo på at det er opptil flere som velger å ikke benytte seg av påmeldingen i år. Jeg har også opplevd å være fire ansatte og to barn en onsdag i påska (da vi fortsatt hadde onsdagsåpent). 12 påmeldte barn, ti kom ikke. Det er sånn (mis)bruk som gjør at vi blir kjipe og holder stengt.

Anonymkode: f0606...c8c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Føles litt kjipt å lese sånt som den du siterer når man er den av de som sender barna i barnehagen disse 3 dagene fordi vi skal på jobb begge foreldrene..

Vi har jo ikke valgt å jobbe disse påskedagene for å gjøre livet surt for barnehageansatte.. For oss er det vanlige arbeidsdager og vi har jo ikke uendelig med ferie å ta ut så sparer den til planleggingsdager, sommerferie og juleferie.

Trodde egentlig det var veldig vanlig å jobbe disse dagene jeg da, men ser jo fra svarene her om hvor mange som har stengte barnehager at det kanskje ikke er så vanlig..

Anonymkode: 1abde...bc9

Snakk om å misforstå

Anonymkode: fa830...e51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.3.2024 den 18.57):

I kommunen jeg jobber i (som lærer) er alle kommunale barnehager stengte hele påskeuka og i år følger SFO etter da det har vært så få barn de siste årene. De flytter en av 4 uker fra sommerstengt til påsken. 
 

Nabokommunen Lillestrøm holder oppe som gjør det klønete for de som bor og har barn i ene kommunen og jobber i den andre. 

Anonymkode: 39926...f9f

Mulig jeg er dum her, men jeg skjønte ikke denne. Hvilken rolle spiller det om barnehagene stenger eller ikke i den kommunen du jobber? Det påvirker vel ikke din arbeidstid? Eller er det sånn at du jobber i en av de ikke-stengte barnehagene i nabokommunen? 

Anonymkode: f2243...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommunal bhg Oslo, full åpningstid alle dagene. Onsdag har personalet 6 timersdag, men ingen krav til kortere dag for barna. Noe jeg synes er litt spesielt…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja. Har valgt en ikke kristen privat barnehage. 

Anonymkode: 9cc79...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. De stenger 12. valgt å ta henne fri onsdag men bhg imorgen og tirsdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...