Gå til innhold

Gifte meg - skal jeg ta mannens etternavn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bromance skrev (1 minutt siden):

Sannsynligheten ligger nok et helt annet sted. https://blogg.forskning.no/covid19-kjonn-og-samfunn-kvinnehelsebloggen/er-kvinner-det-svake-kjonn/1948520

Ta trafikkulykker som et eksempel da. Har menn en "farligere rolle" i trafikken enn kvinner, eller har de bare en større risikoatferd ;) 

 Årsakene til dødsulykkene er flere og sammensatte. Men fortsatt ser vi en overrepresentasjon av godt voksne menn med for stor fart som omkommer i møte- og utforkjøringsulykker. Over halvparten av alle omkomne, er menn over 45 år,

https://bil24.no/klart-flest-menn-dor-i-trafikken

 

97% av yrkessjåfører er menn og de kjører dagen lang.

Andre spørsmål?

Anonymkode: ab8dc...eb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror de fleste tar dette valget basert på om de vil like det nye navnet bedre eller ikke. Og så legger man til mer høyverdige argumenter ut fra hva man liker best. Men hvorfor er HAN i tvil, hvordan begrunner han evt at han ikke vil du skal bytte?

Anonymkode: ac5d4...a9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Bromance said:

Sannsynligheten ligger nok et helt annet sted. https://blogg.forskning.no/covid19-kjonn-og-samfunn-kvinnehelsebloggen/er-kvinner-det-svake-kjonn/1948520

Ta trafikkulykker som et eksempel da. Har menn en "farligere rolle" i trafikken enn kvinner, eller har de bare en større risikoatferd ;) 

 Årsakene til dødsulykkene er flere og sammensatte. Men fortsatt ser vi en overrepresentasjon av godt voksne menn med for stor fart som omkommer i møte- og utforkjøringsulykker. Over halvparten av alle omkomne, er menn over 45 år,

https://bil24.no/klart-flest-menn-dor-i-trafikken

 

Så er det også stort sett menn som kjører bil! Hvis en kvinne og mann reiser sammen, så kjører nesten alltid mqnnen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Bromance said:

Sannsynligheten ligger nok et helt annet sted. https://blogg.forskning.no/covid19-kjonn-og-samfunn-kvinnehelsebloggen/er-kvinner-det-svake-kjonn/1948520

Ta trafikkulykker som et eksempel da. Har menn en "farligere rolle" i trafikken enn kvinner, eller har de bare en større risikoatferd ;) 

 Årsakene til dødsulykkene er flere og sammensatte. Men fortsatt ser vi en overrepresentasjon av godt voksne menn med for stor fart som omkommer i møte- og utforkjøringsulykker. Over halvparten av alle omkomne, er menn over 45 år,

https://bil24.no/klart-flest-menn-dor-i-trafikken

 

Er du medlem av kvinnegruppa Ottar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

97% av yrkessjåfører er menn og de kjører dagen lang.

Andre spørsmål?

Anonymkode: ab8dc...eb9

Jeg hadde ingen spørsmål. Greide du ikke se det i innlegget du svarer på? 

Jeg bare konstaterer fakta, at menn er mer utsatt for ulykker i trafikken, og det er faktisk ikke bare fordi de kjører mer. 

"Selv når vi tar høyde for at menn kjører mer enn kvinner er de overrepresentert i ulykkesstatistikken. "

https://www.gjensidige.no/godtforberedt/content/menn-dominerer-ulykkesstatistikken

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tobias001 skrev (3 minutter siden):

Er du medlem av kvinnegruppa Ottar?

Nei, er du medlem av mannegruppa Ottar? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tobias001 skrev (4 minutter siden):

Så er det også stort sett menn som kjører bil! Hvis en kvinne og mann reiser sammen, så kjører nesten alltid mqnnen!

Les gjerne hva jeg svarte til han andre, og la ved link på. At selv når vi tar høyde for at menn kjører mer enn kvinner så er de overrepresentert i ulykkesstatistikken.

Hos oss er det alltid kvinnen som kjører hvis begge reiser sammen 😁

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bromance skrev (31 minutter siden):

Han kan ta hennes etternavn. Noe annet vil være respektløst!

Tobias001 er alltid negativ i tråder han gjør det for å provosere. 

Anonymkode: fcd3d...048

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tobias001 er alltid negativ i tråder han gjør det for å provosere. 

Anonymkode: fcd3d...048

Greit, er vel ikke noe poeng å fortsette å svare fyren. Er ikke noe særlig hjelp til TS. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Dartle skrev (25 minutter siden):

Om du har lyst, gjør du det uavhengig av alder. Jeg giftet meg ung og tok ikke mannens navn. Begge deler er innafor, så lenge det er noe man ønsker 😊

Enig👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi satte etternavnene våre sammen med bindestrek, begge heter nå det samme. Synes det er hyggelig at vi har samme etternavn når vi er gift ❤️

Anonymkode: d1558...8fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bromance skrev (16 minutter siden):

Nei, er du medlem av mannegruppa Ottar? 

Sikkert bare gutteklubben rævgløtt. 

Anonymkode: e4f1f...8e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Humlemor
Tobias001 skrev (44 minutter siden):

Det vil være ett hån mot mannen som er det sterkere kjønn!

For noe forbanna tull! Hvilket århundre er det du lever i??? 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tobias001 skrev (38 minutter siden):

Sludder! Dette er en artikkel skrevet av ett kvinnemenneske uten noe grunnlag for hva hun lirer av seg! Det er ingen holdpunkter i det våset hun skriver!

På tide at du går og legger deg, kjære deg. Du er ikke så flink til å provosere som du tror du er. 

Anonymkode: 0f4bc...312

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beholdt mitt, han beholdt sitt, og datteren vår heter begge med bindestrek.

Anonymkode: 4d50e...567

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Humlemor
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Tobias001 er alltid negativ i tråder han gjør det for å provosere. 

Anonymkode: fcd3d...048

Tobidas er et troll! -.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vi satte etternavnene våre sammen med bindestrek, begge heter nå det samme. Synes det er hyggelig at vi har samme etternavn når vi er gift ❤️

Anonymkode: d1558...8fd

Det er bare tull. Barnet klarer jo ikke å skrive hele navnet sitt før hen er 10år. 
 

I tillegg har man doble fornavn på barna.

Anonymkode: e5022...64b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt og holdent opp til deg hva du og dere vil gjøre. Gratulerer  med det kommende giftemålet ❤️

Anonymkode: d55df...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tobias001 skrev (11 timer siden):

Selvfølgelig tar du mannens efternavn! Nor anney vil være respektløst!

Knis. Det er det dummeste jeg har hørt på en stund. Hvorfor er det ikke respektløst at han ikke tar hennes? 
 

Vi gifter oss neste år, ingen bytter navn. Vi er selvstendige individer selv om vi er gift.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel helt opp til deg selv. Om du syns det er koselig med felles etternavn så kjør på.

For min del syns jeg det er en teit tradisjon at kvinnen skal ta navnet til mannen, men på en annen side syns jeg også det ser teit ut når gifte folk har helt forskjellige etternavn. 

Det mest teite er å bry seg hva jeg og andre mener om dette.

Anonymkode: fe241...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...