Gå til innhold

Hva med de andre krigene? Ingen demonstrasjonstog for dem?


Callista

Anbefalte innlegg

Å si at sionisme bare handler om at jødene skal ha et eget land er en meningsløst vid definisjon av begrepet, som vil gjøre alle som er tilhengere av en tostatsløsning til sionister. Hvis man er mot den sionistiske ideologien medfører det på ingen måte at man er mot at jødene fortsatt skal få ha et eget land.

Det har vært flere ulike retninger av sionisme opp gjennom historien, men den formen for sionisme som dominerer i Israel i dag, og som er førende for det israelske regimet, er en høyreekstrem, religiøs sionisme. De som representerer en annen form for sionisme i Israel anser prosjektet som tapt. https://archive.ph/Xhng4#selection-1109.207-1113.1

Finn Iunker påviser godt at sionisme er en ideologi på linje med andre ideologier, som kommunisme og kapitalisme. https://klassekampen.no/artikkel/2024-03-23/sionismen-dreper-barn-i-gaza/h5Yz

Sionismen i Israel i dag er dessverre voldelig og rasistisk. Siden den israelske invasjonen i Gaza har vi sett denne formen for sionisme i all sin gru: En gedigen kollektiv avstraffelse og et ønske om å fordrive og drepe sivile palestinere ved å bombe dem, skyte dem, destruere sykehusene deres og sulte dem ihjel. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulovlig verdi skrev (9 minutter siden):

Å si at sionisme bare handler om at jødene skal ha et eget land er en meningsløst vid definisjon av begrepet, som vil gjøre alle som er tilhengere av en tostatsløsning til sionister. Hvis man er mot den sionistiske ideologien medfører det på ingen måte at man er mot at jødene fortsatt skal få ha et eget land.

Det har vært flere ulike retninger av sionisme opp gjennom historien, men den formen for sionisme som dominerer i Israel i dag, og som er førende for det israelske regimet, er en høyreekstrem, religiøs sionisme. De som representerer en annen form for sionisme i Israel anser prosjektet som tapt. https://archive.ph/Xhng4#selection-1109.207-1113.1

Finn Iunker påviser godt at sionisme er en ideologi på linje med andre ideologier, som kommunisme og kapitalisme. https://klassekampen.no/artikkel/2024-03-23/sionismen-dreper-barn-i-gaza/h5Yz

Sionismen i Israel i dag er dessverre voldelig og rasistisk. Siden den israelske invasjonen i Gaza har vi sett denne formen for sionisme i all sin gru: En gedigen kollektiv avstraffelse og et ønske om å fordrive og drepe sivile palestinere ved å bombe dem, skyte dem, destruere sykehusene deres og sulte dem ihjel. 

Hvem er det som sender missiler under våpenhvile, hvem er det som har fått styre selv siden 2006? Om palestinerne ikke angriper Israel mer blir det fred. Israel er ikke mer interesser i Gaza enn Egypt og Libanon er. Om du tror de har bodd i et fengsel, hvordan har de da mange universiteter? Hvordan kunne palestinere bosatt i Norge dra dit på ferie?  

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Motstrømmen said:

Unnskyld, palestinere må gå videre...hvor? De er fordrevet av Israel. Og nei, verken jøder eller muslimer har egen rett med religøs politisk ideologi. Men Palestinere er ikke en tros retning, de er innfødte generasjon med at de bodde over hele palestinske området og fordrevet av sionistisk kolonisering politisk styre under flaget av en jødisk stat. Ja, det bodde jøder der, ca 20 % i sammen med kristne, muslimer og ateister. Tror ikke du leser noe av det jeg sier. Grunnlaget er at du kanskje tror at palestinere ikke er verdig nok til eget land. Jøder kommer ikke til å forsvinne om Palestinere får like rettigheter til å bo i hele regionen eller at det blir 2 stat løsning. Nei, jøder er ikke over noen andre mennesker som arabere, afrikanske, asiatiske, eller vestlige. Men det politiske styre settet som driver apartheid,ulike lover og regler for jøder mot ikke jøder. Og slik som det politisk styres nå er det ikke demokrati, et demokrati representerer alle likt og gir lik tilgang til finansiell, skolering, bosetting for alle under samme flagg. Lik stemme rettigheter og bevegelse frihet. Ikke et sett vei og sjekk punkter, nedbrenning og ødleggese av palestinske områder eller kontrollerer inn og ut fra Gaza sine sjanser til import/eksport. Ikke minst eie vann, til ogmed regn vann...hvor sykt politisk styre er det? Men igjen jeg er ikke rasist, eller religiøs. Jeg ser med historisk øyne på hva ideologi er og effekten av totalitære, teologiske og fascistisk styre med religon som base gjør for folket uansett om det er jødisk, budistisk,hinduistisk,muslimsk eller kristent. Det blir rasistisk, segregering og minoritets forfølgelse. Er det under noen omstendigheter greit at militære styrker kommer inn midt på natta å tar barn eller foreldre, tar huset deres som baser? Er det greit å bygge en mur rundt Gaza og kontroll av mat, vann? Nei. Det politiske styre som tillater dette er grunnlag for motstand og vekst av bevæpnet frihets skjempere. Jeg tenker om Tyskland hadde klart sitt mål, hadde Europa vært et av verdens voldeligste steder å bo, for folk hadde motsatt seg i generasjon det tyskerne hadde som ideologi. Terror hadde vært dagliglivet. Så Israel må holdes ansvarlig for sine handlinger på liklinje som Hamas. 

Det er som å høre på en flat-earther.

Vrir og vrenger på fakta, kommer med grunnløse påstander samt fabuleringer.

Alle land har rett til å beskytte sin grense akkurat som dem selv vil. 
Og akkurat som tollvesenet her i Norge, så kan alt som krysser grensen bli kontrollert. Og det trengs. Eller synes du at det er urettferdig når norske tollbetjenter beslaglegger flere titalls kilo med kokain som var skjult blandt bama’s bananer?
israel konfiskerer veldig ofte våpen som har blitt forsøkt skjult i forsyninger. 
Så all klaging burde gå til dem som prøver å smuggle inn våpen, og ikke til israel som konfiskerer våpnene.

Folk i gaza ville være selvstendige, så gratulere, dem ble selvstendige. 
Du burde vite utmerket godt hvorfor muren ble bygd. 
Før muren så var det, om ikke daglig, så ihvertfall ukentlig med terror angrep ifra gaza stripen. 
Kan garantere deg at Norge hadde også bygd en mur hvis svenskene drev og sendte raiding grupper over grensen hele tiden.

Vedrørende vann, så står/stod israel for 12% av vann leveransen. 
Men siden khamas gravde opp en del rør, samt manglende vedlikehold, så er det mindre den dag i dag. 
Det er flere avsaltningsverk i gaza stripen. Kanskje hvis khamas slutter å stjele diesel, så kan de sivile få nye godt av dem.

Vedrørende påstanden om apartheid i israel, tenker du da på hvordan pal araberne ikke har samme rettigheter som israelere? 
Hvis ja, driver norge med apartheid mot svenskene, siden dem ikke har like rettigheter i norge som nordmenn?

Er gaza og den palestina kontrollerte delen av vestbredden, en del av israel, eller er dem uavhengige stater?

 

  • Liker 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erik Saglaat i Dagsavisen beskriver Israels intensjoner presist: https://www.dagsavisen.no/debatt/kommentar/2024/03/24/antisemittisme-som-skjulested/

Sitat

 

Dette handler ikke først og fremst om krig mot Hamas, og har heller aldri gjort det. Israelske ledere utnytter et påskudd som de lenge har ventet på, til å sette i gang for fullt med sin etniske rensing. Målet er en jødisk stat fra Jordan-elven til Middelhavet, og med en så liten og underkuet palestinsk befolkning at den lett lar seg kontrollere.

[...]

På Facebook er det delt et tankevekkende innlegg: «Tenk om en muslimsk stat hadde stengt to millioner jøder inne i en konsentrasjonsleir, halvparten barn, fratatt dem vann, mat og strøm, bombet dem i fillebiter og åpent ignorert FNs folkemordanklager». Vi vet svaret. Ikke noe annet land ville få ture fram på denne måte mens en handlingslammet omverden bare nøyer seg med virkningsløse protester som trygt kan ignoreres. 

 

Israel gjennomfører from the river to the sea i praksis, ved å drepe og fordrive palestinerne fra Gaza, og dette har vært Israels modus operandi opp gjennom historien, fra Nakba i 1948 og til i dag. De har konsekvent nektet å respektere FN-grensene og internasjonale lover. De har stadig gått til angrep og tatt mer land. De har konsekvent bedrevet apartheid mot palestinerne.

Med den pågående massakren i Gaza har Israel vist sitt sanne ansikt. Forsøk på å bortforklare og unnskylde dem lyder hulere og hulere for hver dag de fortsetter folkemordet sitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duraton skrev (6 minutter siden):

Det er som å høre på en flat-earther.

Vrir og vrenger på fakta, kommer med grunnløse påstander samt fabuleringer.

Alle land har rett til å beskytte sin grense akkurat som dem selv vil. 
Og akkurat som tollvesenet her i Norge, så kan alt som krysser grensen bli kontrollert. Og det trengs. Eller synes du at det er urettferdig når norske tollbetjenter beslaglegger flere titalls kilo med kokain som var skjult blandt bama’s bananer?
israel konfiskerer veldig ofte våpen som har blitt forsøkt skjult i forsyninger. 
Så all klaging burde gå til dem som prøver å smuggle inn våpen, og ikke til israel som konfiskerer våpnene.

Folk i gaza ville være selvstendige, så gratulere, dem ble selvstendige. 
Du burde vite utmerket godt hvorfor muren ble bygd. 
Før muren så var det, om ikke daglig, så ihvertfall ukentlig med terror angrep ifra gaza stripen. 
Kan garantere deg at Norge hadde også bygd en mur hvis svenskene drev og sendte raiding grupper over grensen hele tiden.

Vedrørende vann, så står/stod israel for 12% av vann leveransen. 
Men siden khamas gravde opp en del rør, samt manglende vedlikehold, så er det mindre den dag i dag. 
Det er flere avsaltningsverk i gaza stripen. Kanskje hvis khamas slutter å stjele diesel, så kan de sivile få nye godt av dem.

Vedrørende påstanden om apartheid i israel, tenker du da på hvordan pal araberne ikke har samme rettigheter som israelere? 
Hvis ja, driver norge med apartheid mot svenskene, siden dem ikke har like rettigheter i norge som nordmenn?

Er gaza og den palestina kontrollerte delen av vestbredden, en del av israel, eller er dem uavhengige stater?

 

Driver israel med ulovlig bosetting og okkupasjon samt ulovlig bygging av mur på palestinsk område ? Jeg har lest mye historie, begynte som 13 åring. Og gjennom mennerettigheter har jeg måtte gå tilbake i historien, skapt en forståelse for regimer falt og oppstått. Og hadde Belford deklarasjon ikke blitt signert hadde verden sett meget anderledes ut. Betyr ikke at det var rett å gi vekk et landområde bosatt at palestinere til å bygge en jødisk stat med sionismen som politisk drevet kolonisering ideologi. Israel har mye skyld i hvordan dem har det, de har stjelt hjem og fordrevet dem som bodde der.  Forskjellen er at det var ikke et land uten folk for et folk uten land som ble til for 75 år siden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duraton skrev (30 minutter siden):

Det er som å høre på en flat-earther.

Vrir og vrenger på fakta, kommer med grunnløse påstander samt fabuleringer.

Alle land har rett til å beskytte sin grense akkurat som dem selv vil. 
Og akkurat som tollvesenet her i Norge, så kan alt som krysser grensen bli kontrollert. Og det trengs. Eller synes du at det er urettferdig når norske tollbetjenter beslaglegger flere titalls kilo med kokain som var skjult blandt bama’s bananer?
israel konfiskerer veldig ofte våpen som har blitt forsøkt skjult i forsyninger. 
Så all klaging burde gå til dem som prøver å smuggle inn våpen, og ikke til israel som konfiskerer våpnene.

Folk i gaza ville være selvstendige, så gratulere, dem ble selvstendige. 
Du burde vite utmerket godt hvorfor muren ble bygd. 
Før muren så var det, om ikke daglig, så ihvertfall ukentlig med terror angrep ifra gaza stripen. 
Kan garantere deg at Norge hadde også bygd en mur hvis svenskene drev og sendte raiding grupper over grensen hele tiden.

Vedrørende vann, så står/stod israel for 12% av vann leveransen. 
Men siden khamas gravde opp en del rør, samt manglende vedlikehold, så er det mindre den dag i dag. 
Det er flere avsaltningsverk i gaza stripen. Kanskje hvis khamas slutter å stjele diesel, så kan de sivile få nye godt av dem.

Vedrørende påstanden om apartheid i israel, tenker du da på hvordan pal araberne ikke har samme rettigheter som israelere? 
Hvis ja, driver norge med apartheid mot svenskene, siden dem ikke har like rettigheter i norge som nordmenn?

Er gaza og den palestina kontrollerte delen av vestbredden, en del av israel, eller er dem uavhengige stater?

 

Godt sagt!

 

Det er helt hårreisende hvor lite de som uttaler seg mest bombastisk faktisk vet. De sprer om seg med ord som folkemord og dehumanisering, men stiller man et konrekt spørsmål vrir de seg unna, for det svaret har de ikke. 

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, Motstrømmen said:

Driver israel med ulovlig bosetting og okkupasjon samt ulovlig bygging av mur på palestinsk område ? 

Driver israel og bygger på noen områder som ikke er dems? 
Du må bestemme deg. Er Gaza og den palestina styrte delen av vestbredden, egne stater, ja eller nei.

Og palestinerne i gaza var en del av egypt, så dem er vel egyptere. Og dem på vestbredden var inn under jordan, så dem er vel teknisk sett jordanere.

  • Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/22/2024 at 7:14 PM, Callista said:

Det har vært svært mange Palestina demonstrasjoner. Det var noen få Ukraina demonstrasjoner for lenge siden, men alt dreier seg om Palestina, hvis man ser på oppmøte på demonstrasjoner. Det finnes andre konflikter. Krigen i Sudan for eksempel kan føre til at 5 millioner mennesker opplever akutt matmangel i nær framtid. I tillegg så lider 18 milioner nå av matmangel! 

Det er muligens flere som ikke vet om Sudan krisen, fordi media har ikke fokusert så mye på den. Men jeg er sikker på en ting. Det blir ikke noen demonstrasjoner for Sudan. Tviler på det blir noe særlig stort oppmøte for eventuelle Ukraina demonstrasjoner heller, hvis folk i det hele tatt gidder å engasjere seg lenger. Ukraina krigen er også viktig for Europas fremtid.

Min mening er at Palestina konflikten av en eller annen grunn har blitt «trendy.» Har hørt at  Palestinaskjerfene er utsolgt flere steder. Blir noen klesplagg laget i solidaritet for sudanerne? Demonstrasjoner? Nei. Selvfølgelig ikke. Ukraina og Sudan krigene er ikke så «trendy» som  Palestina krigen. Ja, sivile palestinerene lider også. Men det er noe hyklersk med folk og konflikter rundt i verden. Ingen står å skriker i gatene om hva som skjer i Sudan og Ukraina. Det er mer moteriktig å ta på seg et Palestinaskjerf for å vise «solidaritet.»

Eller konflikten/borgerkrigen i Myanmar, har holdt på i nærmere 70 år, men den skrives lite om. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duraton skrev (41 minutter siden):

Driver israel og bygger på noen områder som ikke er dems? 
Du må bestemme deg. Er Gaza og den palestina styrte delen av vestbredden, egne stater, ja eller nei.

Og palestinerne i gaza var en del av egypt, så dem er vel egyptere. Og dem på vestbredden var inn under jordan, så dem er vel teknisk sett jordanere.

Er palastina en stat , nei. De har etter 6 dagers krigen vært okkuperte og noe lunde selvstyrt. Men Israel har mye kontroll og tillater bosettere å okkupere flere områder på Vestbredden. Gaza ble isolert og ikke bare våpen kontroll, men mat, vann samt import og eksport muligheter for de som hadde arbeid i Gaza. En av grunnene til mange tunneler under grensene ble bygget for å få inn byggematerialer og kunne drive handelen. Samt for Hamas å få inn våpen. Men det går ikke ann å se på Israel å si de er uskyldig, de har en brutal fremferdsel og med måten de styrer på legger opp til å forsette å undertykke og terrorisere palestinere. Jeg klandrer ikke palestinere at det oppstår motstand bevegelse og mot angrep mot Israel. Lik som jeg ikke klandrer jøder for at Israel sin politikk er nå er så høyre radikal at det setter innbyggere i fare. Jeg sier igjen, sionistisk religøs politisk ideologi må fjernes, likeså motpart av Hamas religiøse politiske ideologi. Religion og politikk må skille lag for å ha demokratisk felleskap og co eksistens enten som 2 stats løsning eller 1 stats løsning. Se mot alle land som blander religion og politikk inn i ideologi som styre sett og lovgivning...det blir aldri roligt, det skaper rasisme, segregering og forfølgelse av minoriteter sånn historisk sett og i nå tid. Anbefaler igjen å lese silkeveien sin historie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får se på hva Hamas og co gjorde da igjen 7/10. De buntet sammen en forelder og et barn med ståltråd og brant de mens de levde.

Blant andre ting jeg ikke engang kan skrive her uten at det blir sletta. 

Ingen tvil for meg hvem som er verst her, og hvem jeg er minst villig til å unnskylde.

Og ja, jeg tror ikke at det hele starta i oktober, og jeg støtter heller ikke alt Israel gjør. Men den pølen av jødehat som har åpna seg etter oktober skjønner jeg ikke at propal på venstresida har mage til å stå i. Når nynazister klipper og limer fra palestinakomiteen…

Og hvis noen tenker å svare med at det som skjedde ikke skjedde, ingen ble voldtatt og de fleste ble drept av ild fra IDF, da kan vedkommende bare spare seg det. 

  • Liker 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Motstrømmen said:

Er palastina en stat , nei. De har etter 6 dagers krigen vært okkuperte og noe lunde selvstyrt. Men Israel har mye kontroll og tillater bosettere å okkupere flere områder på Vestbredden. Gaza ble isolert og ikke bare våpen kontroll, men mat, vann samt import og eksport muligheter for de som hadde arbeid i Gaza. En av grunnene til mange tunneler under grensene ble bygget for å få inn byggematerialer og kunne drive handelen. Samt for Hamas å få inn våpen. Men det går ikke ann å se på Israel å si de er uskyldig, de har en brutal fremferdsel og med måten de styrer på legger opp til å forsette å undertykke og terrorisere palestinere. Jeg klandrer ikke palestinere at det oppstår motstand bevegelse og mot angrep mot Israel. Lik som jeg ikke klandrer jøder for at Israel sin politikk er nå er så høyre radikal at det setter innbyggere i fare. Jeg sier igjen, sionistisk religøs politisk ideologi må fjernes, likeså motpart av Hamas religiøse politiske ideologi. Religion og politikk må skille lag for å ha demokratisk felleskap og co eksistens enten som 2 stats løsning eller 1 stats løsning. Se mot alle land som blander religion og politikk inn i ideologi som styre sett og lovgivning...det blir aldri roligt, det skaper rasisme, segregering og forfølgelse av minoriteter sånn historisk sett og i nå tid. Anbefaler igjen å lese silkeveien sin historie. 

Jeg blir ikke helt klok på hva det er du skriver. 
Du mener at gaza, som var en del av egypt, er okkupert av israel? 
Og det samme med vestbredden?

og hva legger du egentlig i høyre radikal? 
sånn politisk, så er venstresiden statlig kontroll og høyresiden er mindre statlig kontroll.
 

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (6 timer siden):

Får se på hva Hamas og co gjorde da igjen 7/10. De buntet sammen en forelder og et barn med ståltråd og brant de mens de levde.

Blant andre ting jeg ikke engang kan skrive her uten at det blir sletta. 

Ingen tvil for meg hvem som er verst her, og hvem jeg er minst villig til å unnskylde.

Og ja, jeg tror ikke at det hele starta i oktober, og jeg støtter heller ikke alt Israel gjør. Men den pølen av jødehat som har åpna seg etter oktober skjønner jeg ikke at propal på venstresida har mage til å stå i. Når nynazister klipper og limer fra palestinakomiteen…

Og hvis noen tenker å svare med at det som skjedde ikke skjedde, ingen ble voldtatt og de fleste ble drept av ild fra IDF, da kan vedkommende bare spare seg det. 

Det blir stille når man nevner dette, for det passer ikke inn i narrativet om et stakkars folk som blir slaktet ned av Israel. 

  • Liker 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julebrunost skrev (15 timer siden):

Det blir stille når man nevner dette, for det passer ikke inn i narrativet om et stakkars folk som blir slaktet ned av Israel. 

Da starter messingen om «det skjedde ikke i et vakuum» eller «det er det Israel har gjort mot palestinerne i 75 år» 

Få av dem har fått med seg alle terrorangrep og alle raketter skutt mot Israel. Ikke at Israel ødela bosettinger på Gaza og trakk seg ut i 2005 heller.
 

For ikke å snakke om at også Egypt har mur mot Gaza. 

  • Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trubadur skrev (26 minutter siden):

Da starter messingen om «det skjedde ikke i et vakuum» eller «det er det Israel har gjort mot palestinerne i 75 år» 

Få av dem har fått med seg alle terrorangrep og alle raketter skutt mot Israel. Ikke at Israel ødela bosettinger på Gaza og trakk seg ut i 2005 heller.
 

For ikke å snakke om at også Egypt har mur mot Gaza. 

At Israel ikke bare har oppført seg bra mot palaraberne er ikke noen hemmelighet. 
Men å si at de har gjort det samme som Hamas gjorde 7/10, er ikke bare en grov relativisering men det er også ren løgn. 
Tipper vi må tilbake til korstogene for finne en hendelse som ligner på 7/10. Minst. 
 

Faktisk så har palestinerne heller ikke i nyere historie gjort noe så bestialsk i dette omfanget mot sine jødiske brødre. 
7/10 er et angrep uten sidestykke, ikke minst pga den bestialske måten det ble utført på. 

 

  • Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/30/2024 at 1:44 PM, Julebrunost said:

Hvordan kunne palestinere bosatt i Norge dra dit på ferie?  

Ja... hvorfor er de her i Norge forresten ? asyl søkere, antar jeg. Jeg trodde at det var forbudt å dra til ferie til hjemlandet når man søker og får asyl i Norge.. Det må være spesielle regler for Palestinere..

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/30/2024 at 2:40 PM, Ulovlig verdi said:

De har stadig gått til angrep og tatt mer land. De har konsekvent bedrevet apartheid mot palestinerne.

ha ha ! Du mener, de ble angrepet (av flere land samtidig) men vant. Og ja, fikk mer land når de vant. Det er vanlig praksis i krig. Frankrike mistet Alsace og Lorraine i andre verdenskrig og fikk den tilbake mot slutten av krigen.

  • Liker 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

NatNat skrev (På 1.4.2024 den 22.06):

ha ha ! Du mener, de ble angrepet (av flere land samtidig) men vant. Og ja, fikk mer land når de vant. Det er vanlig praksis i krig. Frankrike mistet Alsace og Lorraine i andre verdenskrig og fikk den tilbake mot slutten av krigen.

De har tatt land i samsvar med den sionistiske og imperialistiske ideologien som hersker i Israel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Ulovlig verdi said:

De har tatt land i samsvar med den sionistiske og imperialistiske ideologien som hersker i Israel.

Ja, snart så har dem vel underlagt seg midtøsten?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg hørte det var en pro-pal demo et sted i Canada, hvor de ropte på våpenhvile. Demonstrasjonen pågikk da Iran startet sitt angrep på Israel. Folkemengden ble euforisk og ropene endret seg til «skyt flere missiler nå». 
🤔🤔🤔

Var tydeligvis ikke våpenhvile de var ute etter…..

Det kan jo være et svar på spørsmålet, folk støtter virkelig seier over Israel, mer enn de støtter uskyldige sivilbefolkning i Gaza….

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...