Gå til innhold

Kontaktet krisesenteret


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du lager unnskyldninger for en voldelig partner. Han har full kontroll på deg. Du bare bortforklarer alt i denne tråden....

Ta den samtalen med krisesenteret, få noen andre til å komme med perspektiv. Det er viktig. Du trenger ikke å gjøre noe mer etter møte, men ta det møte. Det er første steg for å få litt klarhet i hva du opplever og kanskje trenger videre. 

Anonymkode: 8e48a...c67

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Og akkurat det skal du både tro på, og ta på alvor. 

Han er som han er. Og da kan du velge om du godtar han som han er, eller går fra han. 

Voldelige partnere er ofte bedre foreldre når de er alene med barna. Krangling og drit mellom foreldre er skadelig for barn.

Du vet du må ut av dette. For alles del. 

Anonymkode: c0ca7...346

Men hvordan kan jeg være sikker på at han er bedre forelder alene?

han sier selv også «hvis jeg slipper å ha deg i nærheten, så bryr jeg meg om barna». Og «da jeg vet du er der og ordner, hvorfor skal jeg gidde å ta barna da». «Du gjør meg kvalm, og da kan jeg ikke være med barna, for da er jeg bare irritert»… er jo ikke rart jeg føler jeg gjør noe feil? 
jeg har nok mast og nebbet mye på han, for feil han har gjort..men for meg er det viktig å si fra. F.eks flere hanger har han vært frekk mot meg, foran barna. Jeg har nok det jeg også, men med en gang jeg ser feilen så unnskylder jeg meg og sier at «det var feil av mamma» osv. hvis han er frekk, og jeg sier ifra foran barna «sånn skal man jo ikke si», da svarer han frekt «jo, sier hva jeg vil jeg», «sier ikke unnskyld til deg» osv… 

 

Anonymkode: 0201e...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diverse skrev (28 minutter siden):

Les litt om voldsspiralen. Det er vanlig at det kommer en «reparasjonsfase» i etterkant av voldsepisoder, der alt er veldig fint en stund før spenningen bygger deg opp igjen. Det er en kjent problematikk for de som jobber på krisesenteret og de har erfaring med at dette gjør det vanskelig å forlate en voldelig partner. Dra til avtalen din og snakk med dem. Du er ikke alene om å oppleve det du opplever og tankene dine er veldig vanlige for de som opplever vold i nære relasjoner. Du fortjener å føle deg trygg, enten du er alene eller i et forhold. 

Jeg har aldri vært redd eller dølt meg utrygg. Men har har såret meg ekstremt mye, og jeg har vært veldig mye trist og lei meg, da jeg aldri har følt han har vært der for meg eller respektert meg.

 

jeg skal på møtet, jeg bare føler på anger og dårlig samvittighet.

Anonymkode: 0201e...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du lager unnskyldninger for en voldelig partner. Han har full kontroll på deg. Du bare bortforklarer alt i denne tråden....

Ta den samtalen med krisesenteret, få noen andre til å komme med perspektiv. Det er viktig. Du trenger ikke å gjøre noe mer etter møte, men ta det møte. Det er første steg for å få litt klarhet i hva du opplever og kanskje trenger videre. 

Anonymkode: 8e48a...c67

Er jeg virkelig så borte i hodet mitt? For jeg ser ikke selv at jeg unnskylder han?😅

 

jeg skal på møtet, og håper de har tid til å høre på en liste av ting han har gjort og at jeg kan vise de flere innlegg jeg har lagt ut her tidligere. For selv husker jeg ikke de stundene som jeg har skrevet om her på samme måte. Nå ser jeg tilbake og tenker at jeg har overdrevet alt.. å

Anonymkode: 0201e...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tenker nå, at han prøver sikkert så godt han kan, og det kan jo hende det var min skyld at han var slem til tider

 

52 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, men samtidig tenker jeg. «Tenk om han faktisk har endret seg denne gangen»… og «kanskje jeg er den som må endre meg».. 

 

34 minutter siden, AnonymBruker said:

For nå da han er bedre er han plutselig enig i at han har gjort feil. Eller, han innrømmer ikke helt selv. Men hvis jeg nevner en ting og sier «du er vel selv enig at det er dårlig gjort», så sier han hvertfall ikke nei, og på noe sier han selv at det er dårlig gjort.

Dette er konkrete eksempler på at du unnskylder hans oppførsel 

Anonymkode: 8e48a...c67

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger den praten på krisesenteret ts. Ta den, den er din. Ting er ikke bra og forholdet skader deg.

Anonymkode: 7e053...7b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nesten alle svarene kommenterer at han er voldelig, men det står ingenting om det i hovedinnlegget.

 

jeg tipper det er to sider av denne saken. TS sier at hun ikke har kunnet se en film med nakne damer uten å bli trigget, at hun ble kjempesjalu hvis han dro på fest alene. det er antagelig ikke bare han som har vært vanskelig å leve med her?

Anonymkode: caf45...558

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må trene på å bryte tillitten han har til deg. Du føler du går bak ryggen hans, det er kanskje akkurat det du trenger for å bryte traumebåndet!

Anonymkode: 32909...9b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

nesten alle svarene kommenterer at han er voldelig, men det står ingenting om det i hovedinnlegget.

 

jeg tipper det er to sider av denne saken. TS sier at hun ikke har kunnet se en film med nakne damer uten å bli trigget, at hun ble kjempesjalu hvis han dro på fest alene. det er antagelig ikke bare han som har vært vanskelig å leve med her?

Anonymkode: caf45...558

Nei, jeg har nok vært ekstremt krevende å bo med. Og det er det som gjør meg så usikker på alt egentlig. Kanskje det var meg?

jeg tror noe av sjalusien kunne komme av alt det stygge. Han sa f.eks gjennom graviditet og etter fødsel at jeg var jævlig feit og hadde jævlige strekkmerker. En gang han tok på magen min sa han veldig høyt ÆSJ, fordi jeg hadde fått hår på magen under graviditeten, han syntes det var ekkelt å ta på meg.. 

jeg fikk høre jeg hadde svær nese, mannebein, rart underliv, rar form på puppene, spiste for mye, spiste for lite, brukte pengene mine feil, handlet for mye, koste meg for mye, var for redd for barna mine. Han ignorterte meg mye, himlet med øynene, smilte av meg hvis jeg gråt eller sa jeg var kvalm. Jeg fikk veldig ofte høre hvor kvalm og stygg jeg har hvis jeg ble sint/lei meg. 
så ofte da vi så på tv kom tankene i hodet «tenk om jeg var som hun, da hadde han kanskje brydd seg», «hvis jeg så så deilig ut, kanskje han ville prøvd mer og kanskje han hadde vært redd for å miste meg» osv… 

andre jenter var han alltid så sykt hyggelig mot(altså damene til vennene hans), og jeg følte alltid på en sjalusi for han var aldri så snill mot meg. Da fikk jeg alltid «deg ser jeg hver dag, såklart jeg er snillere mot de jeg ser sjeldent». 

på føden kastet jeg han ut av fødselen, for da jeg lå å skrek så stod både han og jordmødrene og lo av meg, jeg følte meg så ydmyket av dem alle 3 og slet lenge med flauhet over måten jeg taklet fødselen på. På barsel lå han bare å sov hele tiden. Utenom da disse damene kom innom, da stod han opp og pratet med de. 
 

han tok aldri bilder av meg eller la ut bilder av meg på some, noe jeg klaget litt på. Men de sjeldne gangene han var ute med venner, da sendte han meg snapper av dem, dette følte jeg også veldig på. Følte nesten han var flau over meg. 
 

jeg gikk daglig med en frykt for at han tente på, hadde lyst på og heller ville ha noen andre enn meg. Jeg tror og HÅPER at det var pga hans oppførsel mot meg, for jeg håper virkelig ikke at jeg er så sykelig sjalu :( men er jo det jeg er redd for.. 

på det verste var jeg tilogmed sjalu på familien Hans. Familien hans ga null inntrykk for at de brydde seg om han, men han ga de alt, han nølte aldri om å hjelpe de o.l. Mens jeg fikk ofte beskjed om «dette klarer du selv, dette er du smart nok til selv», og i andre stunder kunne han slenge «Fyfaen du er dum»… 

 

prøver ikke unnskylde min egen oppførsel. Men som sagt håper jeg virkelig at min oppførsel stammer fra hans oppførsel..så er jo litt unnskyldning da.. 

Anonymkode: 0201e...27d

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

nesten alle svarene kommenterer at han er voldelig, men det står ingenting om det i hovedinnlegget.

 

jeg tipper det er to sider av denne saken. TS sier at hun ikke har kunnet se en film med nakne damer uten å bli trigget, at hun ble kjempesjalu hvis han dro på fest alene. det er antagelig ikke bare han som har vært vanskelig å leve med her?

Anonymkode: caf45...558

For ikke å nevne en ting jeg glemte. Han visste hvor usikker jeg var på leg selv og sjalusien til andre damer på f.eks tv. 
 

En gang jeg «gikk ned» på han etter hans mas, så ser jeg etterhvert opp på han og ser at han ser mot tv’n. Da ligger han der og ser på lettkledde damer på tv, istedenfor meg som lå naken rett foran han..noen tolererer sånt, men han visste godt at jeg ikke likte det. 
 

jeg kunne komme helt naken i stua etter en dusj, for å «friste» han. Men han ignorerte meg for tv, og de gangene det da kanskje var nakne/lettkledde damer på tv følte jeg meg enda mer ekkel..for han så meg ikke. 
 

en annen gang lå jeg naken i sengen å ventet på han, da kom han inn og skrudde av lyset. 
 

og til tross for dette påstod han at jeg var så ekstremt deilig osv. men jeg hadde hele tiden i bakhodet at «han vil jo heller se på modelldamer»… sjeldent han kastet et eneste blikk på meg generelt.. 

Anonymkode: 0201e...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, uansett hvem eller om begge har feil ved seg så er dette ett usunt forhold som dere enten må ha hjelp med sammen eller hver for seg. Hver for dere kan dere være gode partnere men sammen blir det kræsj. Ikke alle klarer å få frem det beste i hverandre og da går det på psyken løs og ballen ruller.

Anonymkode: 7e053...7b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han mener jeg er problemet, og at jeg trigger han. Med andre ord mener han at han ikke har noe å fikse, og hans ord «jeg er som jeg er, det får ingen gjort noe med».. 

Anonymkode: 0201e...27d

Helt klassisk. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

 

Voldelige partnere er ofte bedre foreldre når de er alene med barna. Krangling og drit mellom foreldre er skadelig for barn. 

Anonymkode: c0ca7...346

I alle fall kan det bli mer ro da. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

I følge psykologen har jeg avhengig personlighetsforstyrrelse nå, hadde ikke den diagnosen før jeg ble sammen med han. Kan det ha kommet av å leve med han? 

Anonymkode: 0201e...27d

Ja. Men anbefaler å snakke mer med psykologen din om dette! 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

nesten alle svarene kommenterer at han er voldelig, men det står ingenting om det i hovedinnlegget.

 

jeg tipper det er to sider av denne saken. TS sier at hun ikke har kunnet se en film med nakne damer uten å bli trigget, at hun ble kjempesjalu hvis han dro på fest alene. det er antagelig ikke bare han som har vært vanskelig å leve med her?

Anonymkode: caf45...558

Altså, herregud, hva ER det med dette «to sider av en sak» fjaset? Ts skal på krisesenter, da ligger det mellom linjene at han fyren hennes er voldelig. 

Hvorfor er du så opptatt av å fordele skyld? Hjelp heller ts på veien til å ta den praten på krisesenter, og ikke sitte hjemme og tenke at mannen oppfører seg stygt fordi hun har gjort noe feil. 

Anonymkode: 25f9f...111

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...