Gå til innhold

Smart kjæreste men ikke så smart!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med kjæresten. Han er høytutdannet og smart sånn. Men ellers i hverdagen, må jeg si til han hva han må gjøre og hvordan man gjør ting. 
Var syk her om dagen og han måtte sette håret mitt i dott, det fikk han ikke til, han fikk ikke til å kle på meg jakken engang! Vet ikke om han spiller dum/lat eller om han er sånn. Jeg blir så frustrert, men han tåler ikke noe kritikk eller blir snakket til. 
Gjør mye rare greier. Tømmer godteriposen i skål, så kaster han posen. Jeg sparer på posen så vi kan helle restene tilbake. Han svarer å smart! Og han gjør det samme hver gang. Bare fille eksempel jeg vet men bare det lille der gidder han ikke noe. 

Han sleiker fingrene etter nesten hver matbit. Alle FEM. Sa flere ganger at det er ikke greit, for i samme sleng tar du på andre ting også. 
Han blir sur og klikker. 
 

Vet ikke hvordan jeg skal nå til den! 

Anonymkode: e5a60...c6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men han er god i norsk rettskriving, tegnsetting og avsnitt? 

Anonymkode: 63a8a...53b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du så ufattelig lite å gjøre i hverdagen at du må snakke ned typen din på internett for de dummeste trivialiteter? 

Snakker om altså, dette innlegget bekrefter alle mytene om at kvinner prøver å forme mannen slik de mener han skal og bør være. 

Er du så lite fornøyd så gjør du det slutt - og så finner du deg en mann som er feilfri. 

Kanskje du heller skal oppta hodet ditt med noe fornuftig du også, hva med å lese en bok? 

Anonymkode: e0168...ed1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg sliter med kjæresten. Han er høytutdannet og smart sånn. Men ellers i hverdagen, må jeg si til han hva han må gjøre og hvordan man gjør ting. 
Var syk her om dagen og han måtte sette håret mitt i dott, det fikk han ikke til, han fikk ikke til å kle på meg jakken engang! Vet ikke om han spiller dum/lat eller om han er sånn. Jeg blir så frustrert, men han tåler ikke noe kritikk eller blir snakket til. 
Gjør mye rare greier. Tømmer godteriposen i skål, så kaster han posen. Jeg sparer på posen så vi kan helle restene tilbake. Han svarer å smart! Og han gjør det samme hver gang. Bare fille eksempel jeg vet men bare det lille der gidder han ikke noe. 

Han sleiker fingrene etter nesten hver matbit. Alle FEM. Sa flere ganger at det er ikke greit, for i samme sleng tar du på andre ting også. 
Han blir sur og klikker. 
 

Vet ikke hvordan jeg skal nå til den! 

Anonymkode: e5a60...c6b

Hvorfor må HAN sette ditt hår i dott fordi du er syk? Wtf? Knekt begge armene du eller? Jeg har en rekonstruert arm, dvs jeg levde seks uker med minimal bevegelse i dominant arm og jeg stelte håret mitt 100% selv med en arm.. 

 

hvorfor skal han kle på deg? Hva er dette for noe fjas? 
 

So What at han kaster godteriposen? Vanen er sterk og han rydder tross alt opp etter seg. Vanen med å slikke seg på fingrene er direkte ekkel, men eneste jeg reelt reagerte på i innlegget. 

 

syns du virker rigid og gnålete. 

Anonymkode: 816af...333

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

So What at han kaster godteriposen? Vanen er sterk og han rydder tross alt opp etter seg. Vanen med å slikke seg på fingrene er direkte ekkel, men eneste jeg reelt reagerte på i innlegget. 

 

Anonymkode: 816af...333

 

Hadde han lagt posen på benken ville det vært feil.

Hadde han lagt posen i skuffa ville det vært feil.

Hadde han åpnet posen med saks ville det vært feil.

Hadde han åpnet posen uten saks ville det vært feil.

Og skålen han bruker er sikkert feil den og. 

Anonymkode: 63a8a...53b

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk kondom sier jeg bare.

Anonymkode: ad658...fff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvorfor må HAN sette ditt hår i dott fordi du er syk? Wtf? Knekt begge armene du eller? Jeg har en rekonstruert arm, dvs jeg levde seks uker med minimal bevegelse i dominant arm og jeg stelte håret mitt 100% selv med en arm.. 

 

hvorfor skal han kle på deg? Hva er dette for noe fjas? 
 

So What at han kaster godteriposen? Vanen er sterk og han rydder tross alt opp etter seg. Vanen med å slikke seg på fingrene er direkte ekkel, men eneste jeg reelt reagerte på i innlegget. 

 

syns du virker rigid og gnålete. 

Anonymkode: 816af...333

Jeg knakk begge. Da måtte jeg ha hjelp til det der, og greide ikke engang å ta på meg genser, pusse tennene eller åpne en dør, men vanlig sykdom skjønner jeg ingenting av at skal trenge hjelp til det.

Anonymkode: 05e1d...7ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva det feilet meg er helt uaktuelt. 
Men jeg trengte hjelp og det fikk han klar beskjed fra legen at han må steppe inn. 
 

Jeg klager faktisk ikke på han, prøver å neven det fint for han. 
 

Han har mange elske vaner, har finnet meg i det men det med fingrene er bare så nasty. 
 

 

Prøvde å nevne det, han klikket så insane. 

Anonymkode: e5a60...c6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også klikket hvis min partner gikk rundt og pirket på alle uvesentlige ting og mente at måten han gjorde det på var den eneste riktige. Hva i all verden har det å si at han ikke kan sette opp håret sitt. Han har sannsynligvis ikke langt hår selv! Hva i all verden har det å si at han kaster godteposen? Man kan legge plastfolie på skålen om det er mer igjen. Eller kanskje han ikke bryr seg om å dekke til, godteriet mister ikke smak av å ligge åpent i en skål til dagen etter. Du ser ut til å tro at din måte å gjøre det på er den riktige og at han må forandre seg mens du er perfekt. Stakkars mann. Hadde han vært vennen min og kommet til meg med denne problemstillingen vet jeg hva slags råd jeg hadde gitt og det er ikke et råd du hadde likt. 

Anonymkode: 51599...6ff

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg reagerte på er at han slikker fingrene sine. Men å antyde at det skyldes dumskap ala lav IQ er å dra det for langt. 

Utover det velger du hver eneste dag selv å være sammen med han. Hvis fyren er full av dealbreakers, og er så usmart som du antyder og tror, så kan du jo alltids velge å forlate. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men TS - uansett hvilke svar du får her inne: det er DU som skal leve med kjæresten din. Hvis du syns han har ekle vaner (og ja det ER ekkelt å slikke seg på fingrene etter matbiter for så å ta på en hel masse annet) så er du i din fulle rett til å mene det. Og til å si fra til ham om det. 

DU må tenke gjennom hvordan du vil ha det. Jeg ville vært skeptisk til å leve sammen med en mann som "klikker" fordi du nevner noe du ikke liker. DU skal jo også ha det bra i dette forholdet. 

Hvis du ikke trives med mannens (u)vaner, ekle og andre, da må DU finne ut hva du vil gjøre med det. Endre han får du ikke til, det må han ville selv. Ut fra det du sier tåler han svært dårlig at du påpeker noe du ikke liker, så da vil han heller ikke høre på deg. 

så da blir jo spørsmålet - vil du leve i et forhold med en mann som stadig gjør ting som du ikke liker og som har diverse (u)vaner du ikke er komfortabel med? Det bestemmer du jo selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

regine skrev (1 minutt siden):

Men TS - uansett hvilke svar du får her inne: det er DU som skal leve med kjæresten din. Hvis du syns han har ekle vaner (og ja det ER ekkelt å slikke seg på fingrene etter matbiter for så å ta på en hel masse annet) så er du i din fulle rett til å mene det. Og til å si fra til ham om det. 

DU må tenke gjennom hvordan du vil ha det. Jeg ville vært skeptisk til å leve sammen med en mann som "klikker" fordi du nevner noe du ikke liker. DU skal jo også ha det bra i dette forholdet. 

Hvis du ikke trives med mannens (u)vaner, ekle og andre, da må DU finne ut hva du vil gjøre med det. Endre han får du ikke til, det må han ville selv. Ut fra det du sier tåler han svært dårlig at du påpeker noe du ikke liker, så da vil han heller ikke høre på deg. 

så da blir jo spørsmålet - vil du leve i et forhold med en mann som stadig gjør ting som du ikke liker og som har diverse (u)vaner du ikke er komfortabel med? Det bestemmer du jo selv. 

Takk for at du forstår. Han er grei når han er grei. Vet ikke om jeg kan finne noe bedre. Men han er faktsik lat og gidder ikke å se ting. Bare det med å hjelpe meg med jakka. Han la den på meg halvveis, hetta var inni jakka, håret mitt var ute og resten stappet i ryggen og han bare sånn. Så sa jeg at det er jo ikke greit, så klikka den. 
 

Har bygd seg frustrasjon hos meg, det ser jeg. Men ikke sikkert det er grønnere andre siden.

Anonymkode: e5a60...c6b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er deg som det irriterer. Enten lære deg å ikke bry deg om slike mindre ting. Ja for det er det det er.  Mindre ting. Ja mannen gjør ikke alt på samme måte som jeg gjør. Men jeg er bare glad for at han gjør noe. Så legger han tilbake på feil plass. Men han tar ut av oppvaskmaskinen. Så jeg tenker. Går det deg så mye på nervene så avslutt det da. For meg så hadde jeg ikke brydd meg. Livet ble så mye bedre når jeg driter i slike små ting. Min måte er ikke den rette måten å gjøre ting på. 

Anonymkode: 444c8...4c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri sagt at min måte er den rette. 

Anonymkode: e5a60...c6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også tømmer godteri i en skål og kaster posen. Aldri blitt kalt dum av den grunn. 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett å kle på voksne folk jakker. Det er noe av det man bruker mest tid på å lære seg i pleien. Man må tenke "omvendt" fra hvordan man kler på seg selv klær. Og er ikke likt som å kle på et barn heller. 

Anonymkode: 91c24...779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Bare det med å hjelpe meg med jakka. Han la den på meg halvveis, hetta var inni jakka, håret mitt var ute og resten stappet i ryggen og han bare sånn. Så sa jeg at det er jo ikke greit, så klikka den. 

Men hvordan sa du ifra da?

«Helvete, hva er det du driver med, er du helt udugelig, eller?»

eller

«Oi, det ble noe feil her, hetta er på innsiden.»

Anonymkode: ec861...150

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg mistet interessen litt når to brukne armer kom som supplerende informasjon 👹

Anonymkode: 63a8a...53b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa fint ifra. Første gang, så ble han sint, så ble gikk jeg. For jeg kommer ikke noe vei. 

Anonymkode: e5a60...c6b

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

😂Sorry, men den frustrasjonen er grusom, føler med deg. FOR GUDS SKYLD ikke finn på å få barn med han! 

Jeg forstår deg veldig godt. Tror nok det går litt på oss som mennesker. Jeg ble oppdratt strengt på ting og til å være veldig selvstendig (alltid måtte lære meg mye selv på egen hånd) og jeg er veldig logisk av meg, har måtte jobbe mye med meg selv og mine litt sånn "ocd" tendenser hvor jeg liker ting på min måte (Mer den logiske måten vil nå jeg si 😂), samboeren min kan fort bli litt sånn "clueless", MEN han er veldig flink til å lære og han er LANGT bedre enn det han var. Han har en mor som er litt sånn "flink du gutten min" på den minste ting, og det sitter litt igjen. Sorry, men å gi cred for the bare minimun, det ligger ikke naturlig for meg ettersom jeg aldri fikk skryt for noen ting som barn (totalt motsetning, dog hadde jeg en dose omsorgsvikt og derfor måtte oppdra meg selv litt også). Jeg prøver for det om å gi en del komplimenter og skryt når han faktisk er flink. I dag gjør han masse på eget intiativ og han har mestringsfølelse på mye jeg har lært han. Måtte i starten gi skryt for små ting for å bygge opp motivasjonen (noe som var irriterende for meg, men prøvde mitt beste å holde alt inne). Det hender jo selvfølgelig litt inne i mellom, men over all så er det ekstremt mye bedre. Så kanskje du kan prøve det? Om du er villig og elsker han nok da. 

Gresset er grønnest der du vanner det. Tror nok dessverre det å finne en sånn type mann fix ferdig er omtrent umulig. Har altfor mye om ubrukelige mannfolk på den fronten at jeg ser ikke håp i noe annet enn å "build your own kendoll". Folk har potensiale, men man må se det og være villig for å jobbe med det. Som alt annet er det ofte kjipt i begynnelsen helt til man ser forbedrelse. Bare vær forberedt på å være litt eller en del irritert i begynnelsen 😂 Han må ville bli bedre selv da, om ikke så drit i han og gå videre. Det er aldri verdt å bli med noen i frykt for å ikke finne bedre. 

Anonymkode: c7f55...4cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...