Gå til innhold

Hvordan takler heterofile par hverandre hvis så mange er misfornøyd med det motsatte kjønn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg på min side (heterofil kvinne) er så uendelig glad for at jeg ikke er lesbisk. Jeg kommer generelt veldig mye bedre overens med menn enn med kvinner.

Hadde jeg vært lesbisk hadde jeg rett og slett levd alene.

Det er så mye styr og drama med kvinner at jeg blir helt matt.

Anonymkode: 87fae...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er da nok av kvinner som snakker ned andre kvinner, det er så mye drama med dem, menn er så mye mer chill og mye kulere, jeg trives mye bedre med gutta, blablabla. Pick me girls. Og det kommer fra en som har veldig mange guttevenner selv (men også nære vennskap med kvinner, bare så det er klart).

Men om jeg skal henge litt med på resonnementet, som jeg tenker hadde passet bedre under skråblikk og generaliseringer, så har jeg tenkt det litt om menn faktisk 😂 Og sagt det noen ganger, hvorfor blir du ikke bare sammen med en mann da, du som klager sånn på kvinner. En bekjent av meg sa det selv, han skulle ønske han var homofil for det var så mye lettere å snakke med menn enn kvinner, han hadde så mye mer til felles med dem og de var mindre kompliserte. Heldigvis fant han seg endelig en kjæreste før han ble helt incel.

Som en som nesten er litt pick me girl selv så får jeg jo også ofte høre det, at fy fader, kan ikke alle damer være som deg, damer er sånn og slik og jeg er liksom så utrolig mye kulere enn andre kvinner - satt på spissen fordi jeg har "mannlige" egenskaper.

Så jeg henger med på tanken da.. men ser det mest på menn, at mange av de nok hadde hatt et bedre liv som homofile. Dessverre ikke noe som kan velges.

Anonymkode: 9a63c...9d8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er lesbisk. Jeg kommer aldri til å hevde at alle kvinner er perfekte, men etter som jeg også er kvinne, så har jeg ikke noen generaliserende følelser mot mitt kjønn. Jeg er ikke misfornøyd med kvinner. Jeg elsker kvinner! Ok... ikke alle, men dere skjønner hva jeg mener. 

Men mange av mine heterofile venninner er veldig misfornøyd med menn. De er det man kan kalle "straight as an arrow", men de klager mye på mennene i livet deres. Mye av det de sier har de rett i, som venninna mi som jobber like mye som mannen men som må passe barn, lage mat og rydde huset alene fordi det er han "for sliten til" etter jobb. Jeg kan skjønne at man har noe å klage på hvis partner sin idé om å "bidra" er å kjøre noen på fotballtrening en eller to ganger i uken. 

Samtidig har jeg sett mange menn som klager over kvinner. Det finnes hele lister over ting jeg har sett menn klage over her inne på KG, eller som jeg har hørt. 

Men hvordan takler de å være i forhold med det motsatte kjønn hvis det er så mye de ikke liker med hverandre? 

Anonymkode: e6cec...1a3

Det er jo bare å finne noen som ikke har akkurat de unotene ved seg. Det er ikke sånn at det å passe barn, lage mat og rydde huset handler om kjønn, men hvis man insisterer på å leve tradisjonelt er det dette du får. Velg utradisjonelt, det finnes menn som omfavner dette.

Forøvrig jobber vel damene her, også, så mannen har ingen grunn til å være noe mer sliten enn dem. Da kan han ta på seg joggeskoene, løpe noen turer og faktisk få litt kondisjon. Det hjelper mye!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker said:

Er da nok av kvinner som snakker ned andre kvinner, det er så mye drama med dem, menn er så mye mer chill og mye kulere, jeg trives mye bedre med gutta, blablabla. Pick me girls. Og det kommer fra en som har veldig mange guttevenner selv (men også nære vennskap med kvinner, bare så det er klart).

Men om jeg skal henge litt med på resonnementet, som jeg tenker hadde passet bedre under skråblikk og generaliseringer, så har jeg tenkt det litt om menn faktisk 😂 Og sagt det noen ganger, hvorfor blir du ikke bare sammen med en mann da, du som klager sånn på kvinner. En bekjent av meg sa det selv, han skulle ønske han var homofil for det var så mye lettere å snakke med menn enn kvinner, han hadde så mye mer til felles med dem og de var mindre kompliserte. Heldigvis fant han seg endelig en kjæreste før han ble helt incel.

Som en som nesten er litt pick me girl selv så får jeg jo også ofte høre det, at fy fader, kan ikke alle damer være som deg, damer er sånn og slik og jeg er liksom så utrolig mye kulere enn andre kvinner - satt på spissen fordi jeg har "mannlige" egenskaper.

Så jeg henger med på tanken da.. men ser det mest på menn, at mange av de nok hadde hatt et bedre liv som homofile. Dessverre ikke noe som kan velges.

Anonymkode: 9a63c...9d8

Kommer an på hvem du henger med. Mine guttevenner er gamere, og stereotypiske sånne "guttaboys" som bruker halve kvelden på skitprat og flekse maskuliniteten sin overfor hverandre. Derfor jeg foretrekker jentevenner utenfor ting som har med dataspill å gjøre, da jeg får overdose med "maskulinitet" fra den klikken. Det er mye lettere å ha det hyggelig og en positiv og god, inkluderende tone med kvinner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar på overskriften 

På trass, og fordi det er stort tiltak å begynne på nytt 

Anonymkode: 46321...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg er lesbisk. Jeg kommer aldri til å hevde at alle kvinner er perfekte, men etter som jeg også er kvinne, så har jeg ikke noen generaliserende følelser mot mitt kjønn. Jeg er ikke misfornøyd med kvinner. Jeg elsker kvinner! Ok... ikke alle, men dere skjønner hva jeg mener. 

Men mange av mine heterofile venninner er veldig misfornøyd med menn. De er det man kan kalle "straight as an arrow", men de klager mye på mennene i livet deres. Mye av det de sier har de rett i, som venninna mi som jobber like mye som mannen men som må passe barn, lage mat og rydde huset alene fordi det er han "for sliten til" etter jobb. Jeg kan skjønne at man har noe å klage på hvis partner sin idé om å "bidra" er å kjøre noen på fotballtrening en eller to ganger i uken. 

Samtidig har jeg sett mange menn som klager over kvinner. Det finnes hele lister over ting jeg har sett menn klage over her inne på KG, eller som jeg har hørt. 

Men hvordan takler de å være i forhold med det motsatte kjønn hvis det er så mye de ikke liker med hverandre? 

Anonymkode: e6cec...1a3

Ja, det er helt påfallende hvor mange kvinner som sent og tidlig høylytt gir uttrykk for hvor misfornøyd de er med mennene sine. Det virker som om det er mer regelen enn unntaket. Slik kulturen og kjønnsrollene har utviklet seg, kan det virke som om mann og kvinne rett og slett er blitt en dårlig match.

Anonymkode: 4b65e...7db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Lesbiske par har mer vold og mye større prosent skilsmisser enn heterofile par. Så jeg tror ikke du er den rette personen til å dømme, for å si det slik.

Anonymkode: 589ac...7e7

Fordi jeg er en skilt, voldelig person? 🤣 

Ikke ta alt så personlig. Det er ikke nødvendigvis at det gjelder deg. 

Anonymkode: e6cec...1a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo ikke noe for at man har den legninga man har, da. Man kan ikke bare bli homo for å slippe styr med det motsatte kjønn. Jeg er heller ikke sikker på om det virkelig er lettere å leve med noen av samme kjønn. Mener å ha lest at forhold mellom to kvinner er de som oftest tar slutt.

Selv har jeg heldigvis en mann jeg er fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...