Gå til innhold

Hvordan takler heterofile par hverandre hvis så mange er misfornøyd med det motsatte kjønn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er lesbisk. Jeg kommer aldri til å hevde at alle kvinner er perfekte, men etter som jeg også er kvinne, så har jeg ikke noen generaliserende følelser mot mitt kjønn. Jeg er ikke misfornøyd med kvinner. Jeg elsker kvinner! Ok... ikke alle, men dere skjønner hva jeg mener. 

Men mange av mine heterofile venninner er veldig misfornøyd med menn. De er det man kan kalle "straight as an arrow", men de klager mye på mennene i livet deres. Mye av det de sier har de rett i, som venninna mi som jobber like mye som mannen men som må passe barn, lage mat og rydde huset alene fordi det er han "for sliten til" etter jobb. Jeg kan skjønne at man har noe å klage på hvis partner sin idé om å "bidra" er å kjøre noen på fotballtrening en eller to ganger i uken. 

Samtidig har jeg sett mange menn som klager over kvinner. Det finnes hele lister over ting jeg har sett menn klage over her inne på KG, eller som jeg har hørt. 

Men hvordan takler de å være i forhold med det motsatte kjønn hvis det er så mye de ikke liker med hverandre? 

Anonymkode: e6cec...1a3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, de som ikke trives med hverandre likte vel kanskje bedre den personen partneren var utenfor foreldrerollen. Plutselig skal man bli samarbeidspartnere og drive Familien AS. Det blir noe helt annet enn å bare være kjærester og nyte hverandres samvær. 

Jeg som også er lesbisk kvinne tror likevel ikke verken homoe eller lesbiske er mindre utsatt for denne stereotypiske mislikelsen partneren sin som heterofile har. Jeg tror bare man hører myyyye mindre om det fordi det er færre homofile og lesbiske, i tillegg til at en god del av de ikke får barn engang. Derfor får de aldri den rolle- og livsstilsswitch-upen som heterofile par får. 

Anonymkode: b0574...70e

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at man bør kunne ventilere litt sammen med venninner og venner uten at det betyr at mannen eller kvinnen man er sammen med gjør ALT feil. Man bør absolutt ikke kun snakke negativt om din partner, men det bør være. greit å si at: Han etterlater hår i vasken, og det er irriterende, uten at man hater alt ved menn. Eller at hun klemmer på midten av kaviaren, uten at hun er en psykopat. 

Når det gjelder dem som ikke liker noe ved det motsatte kjønn, og er heterofile, tror jeg de er single. Det er veldig destruktivt både å være partner med noen man sterkt misliker og å akseptere å være sammen med noen som ikke engang liker deg. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske stor forskjell å ikke like en viss type menn, og det å mislike alle menn.

Jeg kan ikke fordra menn som tror de er mer verdt enn kvinner, ikke vil at kvinner og menn skal være likeverdige, menn som bruker feminisme som et skjellsord f.eks.

Men så er det heller ikke slike menn jeg ender opp i forhold med da, så det går helt fint.

Jeg tror at misnøyen er vel så sterk i forhold med 2 av samme kjønn. Skilsmissestatistikken er vel høyest blant lesbiske par, så jeg tviler på at alt er så rosenrødt som du ønsker å fremstille det som.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min søster er lesbisk, og HJELP for et miljø! Mye psykiatri og ekstremt sjalue kvinner rundt omkring. Og hun har datet MAAAAAANGE 😂 Hun er godt voksen. 

Anonymkode: 32b19...700

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er lesbisk. Jeg kommer aldri til å hevde at alle kvinner er perfekte, men etter som jeg også er kvinne, så har jeg ikke noen generaliserende følelser mot mitt kjønn. Jeg er ikke misfornøyd med kvinner. Jeg elsker kvinner! Ok... ikke alle, men dere skjønner hva jeg mener. 

Men mange av mine heterofile venninner er veldig misfornøyd med menn. De er det man kan kalle "straight as an arrow", men de klager mye på mennene i livet deres....

Anonymkode: e6cec...1a3

Har du barn med ei anna kvinne, da? 

Anonymkode: 8b212...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal ikke snakke for andre, men jeg er godt fornøyd med den representanten jeg har funnet for det motsatte kjønn. Virker som hun er greit fornøyd med meg også.

Det brede hatet fra/mot menn/kvinner som finnes på dette forumet ser jeg ganske lite av ute i den virkelige verden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jo ikke, men jeg er ganske sikker på at homofile par også irriterer seg over hverandre. Selv om man misliker ting partneren gjør, eller ikke gjør, så betyr det ikke at man hater det kjønnet? Merkelig tankegang. 

Anonymkode: 1e219...e89

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke basere ditt syn på hva du ser på KG. De fleste som finner hverandre gjør det fordi de liker hverandre og utfyller hverandre.

Anonymkode: 5edab...1a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man inngår vel en romantisk relasjon med noen man tenner på. Ikke dermed sagt at tenning er alt, men det er stort sett en forutsetning.

Jeg tenker noen ganger at «hvis jeg bare» hadde tent på andre menn så hadde kanskje samlivet vært enklere.

Anonymkode: 87d5d...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

Eksen min var narsissist så…skilte meg.

Ny kjæreste er faktisk null drama.

Lesbisk venninne. Fuck; Psycho eksdame som terroriserte henne i årevis fysisk og psykisk(typisk som med kvinner som drar fra voldelige menn)

Nå er det endelig slutt, men eksen drar ut med å kjempe for omsorg for barn som er livredd henne💔

Hva kjønn vi elsker har lite å si mht drama🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig ikke samme inntrykk. Jeg har inntrykk av at de fleste har det bra sammen.

Jeg synes det er naturlig at forhold tar slutt. Folk forandrer seg og lærer mer om partneren og om seg selv. Det betyr ikke at forholdet har vært forferdelig. Jeg er i alle fall glad for det jeg har hatt med tidligere partnere, selv om vi ikke passet godt nok sammen til å investere hele livet.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn, heterofile kvinner er vel beviset på at seksualitet ikke er et valg.

Anonymkode: e6730...eb7

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror helt ærlig at dette er det største beviset på at legning ikke er et valg 😂 Jeg skulle ønske jeg hadde fått barn meden kvinne heller, men jeg er jo ikke tiltrukket av kvinner.

Anonymkode: 09e0d...803

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man finner seg en partner som ikke er stereotypisk, så man slipper å klage på hen selvfølgelig. Jeg møter ofte nok skråsikre menn eller menn som tidvis snakker nedlatende om kvinner, men jeg blir jo ikke sammen med DEM.

Anonymkode: 971ea...537

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):



Men hvordan takler de å være i forhold med det motsatte kjønn hvis det er så mye de ikke liker med hverandre? 

Anonymkode: e6cec...1a3


 

Selvsagt kan jeg generalisere litt av og til (for eksempel at de groveste voldshandlingene blir utført av menn, men jeg sier ikke med det at alle menn er voldsmenn), men i all hovedsak knytter jeg ikke egenskaper opp mot kjønn, men mot enkeltindivider eller en gruppe mennesker. 

 

Ut over det, jeg er kanskje en av de som du har reagert på.
Jeg har vært gift i en mannsalder, og selv om jeg elsker mannen min høyt er det ikke alt jeg liker ved ham.  For eksempel er han ekstremt sjalu. Det har til tider vært  vanskelig å leve med, og da har jeg har luftet tanker rundt det her inne, og med venninner.

Andre har kanskje opplevd der som klaging på menn generelt  når jeg har snakket om «sjalu menn», men jeg snakker da om gruppen menn som er ekstremt sjalu. 

 

Anonymkode: 1629b...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har da hørt mange hjertesukk fra lesbiske venninner med familie også jeg... Faktisk like mye som fra hetrofile.

Det er normalet å ha behov for å ventilere litt til venner, det betyr ikke at man ikke har det veldig bra sammen i det store og hele.

Anonymkode: 35673...887

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er lesbisk. Jeg kommer aldri til å hevde at alle kvinner er perfekte, men etter som jeg også er kvinne, så har jeg ikke noen generaliserende følelser mot mitt kjønn. Jeg er ikke misfornøyd med kvinner. Jeg elsker kvinner! Ok... ikke alle, men dere skjønner hva jeg mener. 

Anonymkode: e6cec...1a3

Du svarer på ditt eget spørsmål der. Man trenger bare "takle" den ene man er sammen med. Og man sørger jo for å finne seg en god utgave. Men hvis jeg først skal generalisere så finner jeg det mye lettere å omgås menn enn andre kvinner. 

Anonymkode: 8443e...0cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg er lesbisk. Jeg kommer aldri til å hevde at alle kvinner er perfekte, men etter som jeg også er kvinne, så har jeg ikke noen generaliserende følelser mot mitt kjønn. Jeg er ikke misfornøyd med kvinner. Jeg elsker kvinner! Ok... ikke alle, men dere skjønner hva jeg mener. 

Men mange av mine heterofile venninner er veldig misfornøyd med menn. De er det man kan kalle "straight as an arrow", men de klager mye på mennene i livet deres. Mye av det de sier har de rett i, som venninna mi som jobber like mye som mannen men som må passe barn, lage mat og rydde huset alene fordi det er han "for sliten til" etter jobb. Jeg kan skjønne at man har noe å klage på hvis partner sin idé om å "bidra" er å kjøre noen på fotballtrening en eller to ganger i uken. 

Samtidig har jeg sett mange menn som klager over kvinner. Det finnes hele lister over ting jeg har sett menn klage over her inne på KG, eller som jeg har hørt. 

Men hvordan takler de å være i forhold med det motsatte kjønn hvis det er så mye de ikke liker med hverandre? 

Anonymkode: e6cec...1a3

Lesbiske par har mer vold og mye større prosent skilsmisser enn heterofile par. Så jeg tror ikke du er den rette personen til å dømme, for å si det slik.

Anonymkode: 589ac...7e7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle også ønske at jeg var lesbisk 😂 Hadde vært mye enklere og jeg hadde sluppet mye dritt. 
 

Menn, på generelt grunnlag er for min del mye verre enn kvinner. De mangler empati, de er utro, de slår og de får deg til å føle deg som dritt. 
 

Fant heldigvis mannen da, men han er gull i gråstein! Og han er enig i at mange mannfolk er dritt 😂

Anonymkode: f0a13...258

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...