Gå til innhold

Fødsel på St.Olavs Hospital Trondheim


Christin91

Anbefalte innlegg

Født der to ganger, sist i fjor. Første gang var før corona, da var vi på innskrivingssamtale fysisk. Var aldri snakk om noe sånt på fødsel nr 2. 

Jeg er veldig fornøyd med begge fødslene mine. Den ene var lang og den andre var kort, den ene var helt ok og den andre var sinnsykt vond, etter den ene lå vi på barsel og etter den andre lå vi på hotellet. 

Etter den ene fødselen hadde jeg morkakerester, som gjorde at jeg fikk mer og mer vondt for hver dag. Vi lå en stund på barsel grunnet gulsott hos babyen, og jeg sa fra daglig. Fikk bare til svar at det var vondt å ha født (både fra helsepersonell og «alle andre»). Ble en uke ekstra på sykehus grunnet dette, når jeg til slutt blødde gjennom alt av bind og klær og ikke kunne hverken sitte, ligge, eller røre på meg uten ekstreme smerter. Ble operasjon. Det er i grunn det jeg har å utsette på, og de tok veldig hensyn til det ved neste fødsel. Og litt at solskjermingssystemet ikke funker, og barsel er vestvendt. Blir griseværet i juli 🤭

Jeg har møtt mange flotte mennesker i forbindelse med både graviditet og fødsel og barsel på st Olavs. 

Og helikopteret lander ikke på kvinne-barn-senteret, men to bygg bortenfor 🤭 

 

Anonymkode: 9fb0a...e03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hadde dessverre ingen fin fødselsopplevelse der for et par år siden, uten å gå i detaljer så du blir skremt, ts. De fleste ansatte var greie, men du kan med fordel lese deg opp på hva informert samtykke betyr, fordi det vet de tydeligvis ikke på føden der….

På barsel var de greie, men synes det var litt mye mas, fikk sjelden fred. Fikk lite mat, så måtte kjøre på med foodora. 

Skal ha nytt barn til våren med planlagt keisersnitt. Håper og tror det blir en bedre opplevelse.

Anonymkode: 83e61...367

Det er min erfaring også, dessverre. Fikk ingen informasjon og ingen mulighet til å samtykke før enkelte inngrep ble gjort.

Anonymkode: 3774f...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født der to ganger, følte meg veldig trygg begge gangene til tross for komplikasjoner.

Barselhotellet har nydelig mat og utrolig koselige ansatte, og far får være med hele tiden (tror det er 400kr natta?).

Det eneste jeg husker som negativt er at de ikke leser fødebrev, i det minste føltes det ikke slik. Jeg hadde få punkter, men de ble overkjørt/ikke lest, og jeg måtte regelrett frese og brøle under fødsel for å bli hørt.

Men hadde jeg skulle hatt flere barn hadde jeg glatt valgt st.olavs igjen, da vi i bunn og grunn ble utrolig godt tatt vare på.

Anonymkode: 8776f...708

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.3.2024 den 23.24):

Videosamtale? Tror ikke det er standard. 

Anonymkode: 3774f...9d4

Joda, har video samtale om et par uker. Kalles innskriving samtale. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte der i 2022 og har ingenting negativt å si om fødselen eller fødeavdelingen. 

Vi ble flyttet på hotellet etterpå og jeg syntes det var helt grusomt. Lite oppfølging og man merket skikkelig godt at de var for få på jobb. Lite og dårlig oppfølging. 

Anonymkode: 98996...783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...