Gå til innhold

Fødsel på St.Olavs Hospital Trondheim


Christin91

Anbefalte innlegg

Hei! 
 

Er det noen her som har født på St.Olavs og kunne tenke seg å dele erfaringer fra fødsel og barsel?🌸

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Christin91 skrev (9 timer siden):

Hei! 
 

Er det noen her som har født på St.Olavs og kunne tenke seg å dele erfaringer fra fødsel og barsel?🌸

Fødte i 06 og skal føde i mai. De er veksug profesjonelle og dyktige der. De er omsorgsfull og engasjert i jobben sin. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte der for et par uker siden, ble keisersnitt så havnet på barsel etterpå. Flinke jordmødre og leger. De har alt du trenger av utstyr der, evt ta med noen mindre bind da de bare har bleier og alle blør ikke så mye at man må ha bleie. Synes maten på barsel er litt små porsjoner (suppe til lunsj f.eks), så anbefaler å ha med litt egen mat. F.eks nøtter, kjeks, barer. Noe konkret du lurer på?

Anonymkode: e7c48...2d7

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen år siden jeg fødte der. Fødte prematurt og følte meg vel tatt vare på. Profesjonelle jordmødre, leger og sykepleiere.

Ble overflyttet til et annet sykehus ei stund uti forløpet av barseltiden. Der følte jeg meg ikke trygg.

Anonymkode: 47b78...895

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer🥰 når har du termin? Du skal jo få en videosamtale med jormor omtrent en måned før fødsel og hun vil fortelle en del om opplegget. Hvis du har hatt denne samtalen og fortsatt lurer så kan jeg dele mine erfaringer🥰 jeg fødte ett barn i 2021 og ett barn i 2023. Personalet er helt fantastisk! Hvertfall de jeg møtte. De hadde fine rom, kun enkeltrom etter fødsel og fin kantine. Vi lå på barselavdeling med førstefødte, før vi ble flyttet noen dager på intensiven pga infeksjon hos barnet. Synes det virket som at de hadde det litt travelt på intensiven, men mulig det var pga at det var coronatid og fellesferie. Med nummer to lå vi på barselhotell, jeg anbefaler dette hvis det ikke er noe ekstra med deg eller barnet :) var litt mer feriefølelse, dobbeltseng og tv, gode måltider i kantina og følte at det var litt mer ro der (det kan også ha mye å si at vi var flergangsfødende og ikke trengte så mye veiledning og oppfølging som med førstemann)🥰 er det noe spesielt du lurer på så er det bare å rope ut🥰

Anonymkode: 754cb...4fd

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg igjen, med mer feriefølelse på barselhotell kontra barselavdeling så mener jeg altså at det var litt mindre sykehusaktig😂 det var veldig avslappet stemning der :) så slipper dere også å høre på helikopterne som lander rett over barselavdelingen 😜 samt at dere får kjøre sånn golfbil i korridorene under sykehuset, ville tilstander med andre ord

Anonymkode: 754cb...4fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Født 3 barn på st. olavs. Veldig fornøyd med dem. Men nå var jeg en ganske rett frem fødende uten for mye ekstra. Veldig fornøyd med å få føde i badekar. Hun ène jordmoren på en av fødslene var en skikkelig høne, men det er person og ikke sykehuset per se. Det er sant at man får lite mat, men man kan alltids be om en porsjon til. Pluss til St.olavs for enerom på barsel/barselhotell! Sånn er det ikke på alle sykehus. 

Anonymkode: 047dc...3a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte prematurt med akutt keisersnitt. Kjempe fornøyd😊

Anonymkode: 75723...2c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Født 3 barn på st. olavs. Veldig fornøyd med dem. Men nå var jeg en ganske rett frem fødende uten for mye ekstra. Veldig fornøyd med å få føde i badekar. Hun ène jordmoren på en av fødslene var en skikkelig høne, men det er person og ikke sykehuset per se. Det er sant at man får lite mat, men man kan alltids be om en porsjon til. Pluss til St.olavs for enerom på barsel/barselhotell! Sånn er det ikke på alle sykehus. 

Anonymkode: 047dc...3a5

Det er også en grunn til å velge barselhotell, der har de buffet til alle måltider så vi gikk hvertfall ikke sultne 😅

Anonymkode: 754cb...4fd

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt 2 fine fødsler der. Riktignok noen år siden nå. God oppfølging og god mat.

Anonymkode: a3964...67a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Gratulerer🥰 når har du termin? Du skal jo få en videosamtale med jormor omtrent en måned før fødsel og hun vil fortelle en del om opplegget. Hvis du har hatt denne samtalen og fortsatt lurer så kan jeg dele mine erfaringer🥰 jeg fødte ett barn i 2021 og ett barn i 2023. Personalet er helt fantastisk! Hvertfall de jeg møtte. De hadde fine rom, kun enkeltrom etter fødsel og fin kantine. Vi lå på barselavdeling med førstefødte, før vi ble flyttet noen dager på intensiven pga infeksjon hos barnet. Synes det virket som at de hadde det litt travelt på intensiven, men mulig det var pga at det var coronatid og fellesferie. Med nummer to lå vi på barselhotell, jeg anbefaler dette hvis det ikke er noe ekstra med deg eller barnet :) var litt mer feriefølelse, dobbeltseng og tv, gode måltider i kantina og følte at det var litt mer ro der (det kan også ha mye å si at vi var flergangsfødende og ikke trengte så mye veiledning og oppfølging som med førstemann)🥰 er det noe spesielt du lurer på så er det bare å rope ut🥰

Anonymkode: 754cb...4fd

Videosamtale? Tror ikke det er standard. 

Anonymkode: 3774f...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har født der to ganger og synes alle var så greie og flinke i jobben sin.  St Olavs er et veldig bra sykehus å føde på i følge min mor som jobber på en annen avdeling på sykehuset. 

Anonymkode: dda64...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Videosamtale? Tror ikke det er standard. 

Anonymkode: 3774f...9d4

Jeg har nettopp hatt videosamtale med de og har termin om en måned, er tredjegangsfødende, så vil tro det er standard. De kaller det for en innskrivingssamtale.

Anonymkode: 46b32...879

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Født to barn der for noen år siden, satte veldig pris på både fasiliteter og ansatte. Man får eget rom med eget bad, flott å slippe dele. Badet har stellematte. Og hånddusj du kan bruke etter toalettbesøk når du ikke er helt klar for toalettpapir.

Det er dusj på badet du kan bruke. Håndklærne er bittesmå, så lurt å ta med eget. Gulvet var litt seigt, så greit å ha med innesko som kan kjippes på.

Dengang hadde de alt barnet trengte. Babytøyet var veldig stort og utvasket, så vi brukte eget. 

De har det mor trenger også, nettingtruser og bind og slikt. Anbefaler å ta med egen tube Purelan salve. Du får, men i slike små bokser.

Det eneste jeg syntes var litt frustrerende, var at ved vaktskifte kom det ny pleier, og de alle hadde hver sine ammeteknikker å lære bort. Det hadde vært bedre om de var mer samkjørte.

På det medisinske er det topp nivå. Alle er dyktige og kunnskapsrike, og det er kort vei til alt som skulle behøves av spesialister.

Det er et mor og barn-vennlig sykehus, som betyr at barnet er med foreldrene hele tiden, og foreldrene steller barnet selv. De ansatte danner et lag rundt foreldrene igjen, støtter og hjelper.

 

Anonymkode: b7cf5...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg har nettopp hatt videosamtale med de og har termin om en måned, er tredjegangsfødende, så vil tro det er standard. De kaller det for en innskrivingssamtale.

Anonymkode: 46b32...879

Snodig, har ikke skjedd de to gangene jeg har født der.

Anonymkode: 3774f...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte der for 5 år siden. Synes de som var tilstede under selve fødselen (og timen rett etterpå) virka distanserte og kalde må jeg innrømme...husker ingen oppmuntrende ord, de la ikke babyen rett på brystet mitt, sa at jeg måtte skynde meg om jeg skulle rekke å få plass på hotellet (mulig dette var på spøk men jeg hørte ingen som lo), vet bare at den kommentaren stressa meg mer enn letta på stemningen. Husker jeg stod å hang over prekestolen og ikke visste min arme råd pga smerterfulle rier så stod den ene jordmoren bare i et hjørne og observerte meg. Husker så godt godt at jeg ga uttrykk for at jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre og at hun ikke responderte. Tenkte i mitt stille sinn at greit, da henger jeg bare her da og holder kjeft om du ikke har noe oppmuntrende å si til meg.

Mulig det var travelt, mulig de hadde en dårlig vakt/dag. Jeg bare husker at jeg synes det var lite støtte og oppmuntring å få fra de som var til stede akkurat da jeg fødte..

Ellers så var oppholdet fint.

Anonymkode: b927a...896

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde videosamtale i 2021 og skal ha videosamtale nå i år, 1 mnd før termin, tror de startet med videosamtale istedet for besøk på føden for å bli kjent med hvor man skal møte osv. under covid.

Anonymkode: 00b7f...daa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Snodig, har ikke skjedd de to gangene jeg har født der.

Anonymkode: 3774f...9d4

Jeg har nettopp født på St Olavs og hadde også videosamtale med jordmor 1 mnd før fødsel.

Anonymkode: e7c48...2d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Født to barn der for noen år siden, satte veldig pris på både fasiliteter og ansatte. Man får eget rom med eget bad, flott å slippe dele. Badet har stellematte. Og hånddusj du kan bruke etter toalettbesøk når du ikke er helt klar for toalettpapir.

Det er dusj på badet du kan bruke. Håndklærne er bittesmå, så lurt å ta med eget. Gulvet var litt seigt, så greit å ha med innesko som kan kjippes på.

Dengang hadde de alt barnet trengte. Babytøyet var veldig stort og utvasket, så vi brukte eget. 

De har det mor trenger også, nettingtruser og bind og slikt. Anbefaler å ta med egen tube Purelan salve. Du får, men i slike små bokser.

Det eneste jeg syntes var litt frustrerende, var at ved vaktskifte kom det ny pleier, og de alle hadde hver sine ammeteknikker å lære bort. Det hadde vært bedre om de var mer samkjørte.

På det medisinske er det topp nivå. Alle er dyktige og kunnskapsrike, og det er kort vei til alt som skulle behøves av spesialister.

Det er et mor og barn-vennlig sykehus, som betyr at barnet er med foreldrene hele tiden, og foreldrene steller barnet selv. De ansatte danner et lag rundt foreldrene igjen, støtter og hjelper.

 

Anonymkode: b7cf5...6ea

Helt enig i at alle jordmødre har sin egen teknikk og tanker om amming, det var frustrerende. Du får derfor finne deg en favoritt og gjøre det som fungerer for deg. 

Anonymkode: e7c48...2d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dessverre ingen fin fødselsopplevelse der for et par år siden, uten å gå i detaljer så du blir skremt, ts. De fleste ansatte var greie, men du kan med fordel lese deg opp på hva informert samtykke betyr, fordi det vet de tydeligvis ikke på føden der….

På barsel var de greie, men synes det var litt mye mas, fikk sjelden fred. Fikk lite mat, så måtte kjøre på med foodora. 

Skal ha nytt barn til våren med planlagt keisersnitt. Håper og tror det blir en bedre opplevelse.

Anonymkode: 83e61...367

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...