Gå til innhold

Er dette en dyr Sydenferie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sinnsykt dyrt! 

Anonymkode: f0742...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg reiste med 2 av barna (10 og 14 år)til Mallorca i august i fjor. Betalte 15000 kr til sammen ink all inklusive for 1 uke 

Men vær obs på at Mallorca er dødsdyrt! Både brus, vann, snacks, restauranter, fastfood er kjempedyrt. Også div utflukter koster skjorta og er dyrere enn i Norge.

Var glad for at vi hadde all inklusive, ellers hadde det blitt en skremmende dyr ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

TS her, takk for svar. Det er jo dyrt, men høres ikke ut som de fleste synes det er helt borti natta heller. Ja, det er et fint hotell og det ligger rett ved stranda. Men skal nok bestrebe oss på å finne noe rimeligere neste gang. 

Anonymkode: 7fe3a...557

Hovedpointed er om dette er dyrt i deres økonomi, eller om dette er ett greit feriebudsjett for dere. Jeg hadde ikke brukt så mye på en ferie på en charterdestinasjon, når jeg kan utforske spennende destinasjoner på ett annet kontinent for samme pris.

Anonymkode: c200a...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke så galt ut selv om det er mye penger, jeg elsker Mallorca og synes det er verdt litt mer penger å reise dit. Etter min erfaring er 4 stjerner på Mallorca hakket bedre enn 4 stjerner på f.eks Rhodos. 
 

Vi var 1 uke på Mallorca i fjor, 4 stjerners hotell, super all inclusive, 2 voksne og 2 barn (10 og 12 år) og den turen kostet 49 tusen. Mye penger men vi hadde en herlig ferie! 

Anonymkode: b7173...1b4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pawn Hearts skrev (På 21.3.2024 den 18.39):

Det virker temmelig dyrt, ja. Turer til Mallorca koster vel ikke mer enn turer til Rodos? Vi tar tre uker på Rodos i september og betaler under 28000 (med alle tillegg unntatt transfer; vi tar heller en taxi). Men hotellet vårt har bare tre stjerner, og vi reiser ikke midt i høysesongen, og de forskjellene utgjør garantert noen tusen.

Det er lite sammenlignbart med priser i september som er langt utafor ferietid og slutten av juni som er fellesferie. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kvalitet said:

Det er lite sammenlignbart med priser i september som er langt utafor ferietid og slutten av juni som er fellesferie. 

Leste du ikke den siste setningen? Jeg tok jo nettopp det forbeholdet. Men jeg ser også at to uker på Annapolis (hyggelig 4 stjerners hotell midt i Rodos by, jeg har bodd der selv) fra 28. juli koster rundt 38000, med frokost. Da begynner det å bli sammenlignbart, eller hva? (Selvsagt vil det være noe ekstra utover dette, som mat på flyet, transfer, turistskatt som må betales på stedet etc, men likevel.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hovedpointed er om dette er dyrt i deres økonomi, eller om dette er ett greit feriebudsjett for dere. Jeg hadde ikke brukt så mye på en ferie på en charterdestinasjon, når jeg kan utforske spennende destinasjoner på ett annet kontinent for samme pris.

Anonymkode: c200a...8cd

Jeg spør jo ikke om hva du foretrekker av ferie i HI. Jeg spør bare om hva andre synes om prisen. Er noen som alltid må blande inn andre ting enn hva som er spørsmålet. Om du så vil dra til månen så bryr ikke det meg. 

Anonymkode: 7fe3a...557

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.3.2024 den 13.44):

Tja, synes det var overpriset, og hørtes vanvittig kjedelig ut. 

Men er ikke tilhenger av pakketurer, de tar så høy avanse, for relativt dårlig kvalitet. 

Har vært på Mallorca et-par ganger, også i fellesferie. Vi flyr til Palma, det er relativt rimelig. Tar ut en bil. Bruker litt tid i Palma by, flytter på oss, bor på ulike hotell, og tar dagsturer. Opplever ulike ting. For oss gir det i alle fall en god del mer enn samme hotell i to uker. 

Anonymkode: 8dc0e...d51

Enig. Mallorca er en nydelig øy der det er så mye å oppleve. 

Anonymkode: 25994...917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Idag sjekket jeg for moro skyld hva 2 uker ville koste på det hotellet i samme periode hvis vi bestilte idag og det koster nå 14.000 kr mer. Glad vi var tidlig ute hvertfall!

Anonymkode: 7fe3a...557

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.3.2024 den 18.22):

Har bestilt to uker på Mallorca med et fint hotell (4 stjerner) som ligger på stranda og med flere svømmebasseng. Charter med fly og hotell. Frokost inkludert. Kostet 49.000 med alle tillegg som flybagasje, transferbuss for oss som er to personer. Er dette dyrt eller er det en helt normal pris? Vi reiser i slutten av juni.

Anonymkode: 7fe3a...557

49.000kr for begge, regner jeg med? Dette er 3500kr natten på hotellet. Her er det inkludert flybilletter. En flybillett t/r Oslo-Mallorca koster rundt 3500kr per person slutten av juni. Da er vi på 42.000kr for hotellet, som gir 3000kr natten. Selv om transferbuss og bagasje er inkludert, er det relativt mye. Spørsmålet er hvor bra hotellet er?

Jeg hadde kommet meg langt i verden for 24500,-. 

Anonymkode: 1de1a...c0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var veldig dyrt.. 

Anonymkode: 0679a...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (På 21.3.2024 den 21.16):

Noen betaler ekstra for sikkerheten charter gir

Hvilken sikkerhet tenker du på her?

Så vidt meg bekjent har man ingen flere rettigheter ved en pakke/charterreise vs. en reise man ordner selv?

 

Anonymkode: d58d3...4ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så lye erfaring med «syden», men synes ikke det hørtes så dyrt ut. Betalte nesten det samme for en uke i Punta Cana i januar og det var ikke engang top notch. Kanskje dyrere i karibien enn i Europa, men alt har jo blitt dyrt i forhold til hva det var før.

Anonymkode: a4f9f...49f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva som er dyrt er jo helt relativt.

Tenker du kun på charter, eller sammenlignet med å bestille alt selv?

Har du sammenlignet prisene hos flere aktører/prissammenligningssider?

Lurer du på om det på generelt grunnlag er dyrt å bruke 50 000kr på en ferie?

Ser du kun på dette ene hotellet?

Osv osv.

 

Personlig synes jeg det høres helt ellevilt dyrt ut å bruke 50 laken på en chartertur til Mallorca og bo på 4-stjerners hotell. Det hadde jeg aldri i verden gjort. Så ja, jeg synes det er hinsides dyrt, men det handler om at destinasjonen ikke tiltaler meg.

Når det er sagt så betalte jeg nesten det tredobbelte for vår 2-ukers ferie i juli, men da til en destinasjon og med en standard som vi foretrekker. Smaken er som baken, delt!

Anonymkode: d58d3...4ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All inklusive?

4 stk her. 52.000

1uke

Hellas

All mat+drikke inkludert

Transport

Dyrt ,men bestilte i Jan og ser det er 5000 dyrere nå.....

Juli er mye dyrere enn ofte juni...

Anonymkode: 63fa7...3a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/22/2024 at 2:33 PM, AnonymBruker said:

Nei, pakkereiser har noen fordeler som forsikring ikke dekker, for eksempel retten til å avbestille (mot gebyr), rett på hjelp av arrangør hvis du får problemer, beskyttelse mot konkurs. Blir du for eksempel streikefast i utlandet (begynner å bli en problemstilling man kan forvente hver sommer...) har du større rett på hjelp av arrangør enn ved separate bestillinger. Hotellet er ikke ansvarlig for tak over hodet ditt når du ikke har bestilt en pakkereise og hotelloppholdet per definisjon er over. 

Pakkereise er ikke nødvendigvis dyrere heller, kommer jo helt an på hvor man skal og hvor man reiser fra. 

Anonymkode: 88299...f26

 

4 hours ago, AnonymBruker said:

Hvilken sikkerhet tenker du på her?

Så vidt meg bekjent har man ingen flere rettigheter ved en pakke/charterreise vs. en reise man ordner selv?

 

Anonymkode: d58d3...4ce

Se innlegget over. 

Anonymkode: 88299...f26

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt normal pris for 2 uker på et bedre hotell midt i fellesferien. Det er nesten det man må forvente. 

Flybilletter har jo blitt ekstremt dyrt, så med det inkludert tenker jeg det er helt okay.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi flyr fra nord-norge med sas pluss til Alicante og er der en uke med venner og flyr hjem fra Palma. Det koster 21000 for tre voksne og ett barn. 
så tar vi ferge til Mallorca som kom på 5000 og leier en Airbnb i Palma for noen og tyve tusen. Så ca 47000 kommer turen på for oss - og da bor vi gratis første uken. 
 

med prisøkningen og kronekursen er ferie i utlandet blitt kjempedyrt. Venner betaler 70000 for to uker på Kreta. 

Anonymkode: eb67c...2aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svindyrt. Luksus.

Anonymkode: d54a3...77a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.3.2024 den 2.16):

Hvilken sikkerhet tenker du på her?

Så vidt meg bekjent har man ingen flere rettigheter ved en pakke/charterreise vs. en reise man ordner selv?

 

Anonymkode: d58d3...4ce

Du er sikret om flyet ikke går hjem igjen feks 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...