Gå til innhold

Er dette en dyr Sydenferie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har bestilt to uker på Mallorca med et fint hotell (4 stjerner) som ligger på stranda og med flere svømmebasseng. Charter med fly og hotell. Frokost inkludert. Kostet 49.000 med alle tillegg som flybagasje, transferbuss for oss som er to personer. Er dette dyrt eller er det en helt normal pris? Vi reiser i slutten av juni.

Anonymkode: 7fe3a...557

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det virker temmelig dyrt, ja. Turer til Mallorca koster vel ikke mer enn turer til Rodos? Vi tar tre uker på Rodos i september og betaler under 28000 (med alle tillegg unntatt transfer; vi tar heller en taxi). Men hotellet vårt har bare tre stjerner, og vi reiser ikke midt i høysesongen, og de forskjellene utgjør garantert noen tusen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg tror at Mallorca er dyrere enn Hellas. Og ellers er det nok det at dere reiser i september når det ikke er skoleferie. 

Anonymkode: 7fe3a...557

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Har bestilt to uker på Mallorca med et fint hotell (4 stjerner) som ligger på stranda og med flere svømmebasseng. Charter med fly og hotell. Frokost inkludert. Kostet 49.000 med alle tillegg som flybagasje, transferbuss for oss som er to personer. Er dette dyrt eller er det en helt normal pris? Vi reiser i slutten av juni.

Anonymkode: 7fe3a...557

Ja det er veldig dyrt ! Vi var to stykker til Kreta og hadde et "luksus" hotell 5 stjernes med all inklusive og betalte rundt 40 tusen i fjor. Det var også dyrt synes jeg, for i årene før pandemien snakker vi om halve prisen for det samme.  Er dette i sommermånedene er det omtrent der prisene ligger nå, og ja det er ekstremt dyrt. Og veldig mange hotell har ikke engang med frokost. Så det har i alle fall du. Så kommer alle de andre måltidene utenom ! Og med den svake kronekursen så ruller det avgårde med penger til mat. Hadde  om jeg var deg vurder "all inklusiv". Regne i alle fall på det litt. For det går i alle fall nesten 1000 kr i mat pr dag for 2 personer når du skal kjøpe lunsj, drikke og middag ute.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlig pris for å reise to uker i skoleferien.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pawn Hearts skrev (4 minutter siden):

Det virker temmelig dyrt, ja. Turer til Mallorca koster vel ikke mer enn turer til Rodos? Vi tar tre uker på Rodos i september og betaler under 28000 (med alle tillegg unntatt transfer; vi tar heller en taxi). Men hotellet vårt har bare tre stjerner, og vi reiser ikke midt i høysesongen, og de forskjellene utgjør garantert noen tusen.

September. September! Det er jo ikke det samme som sommermåneden. Vi betalte 80 000 for 2 uker på Mallorca i fjor i juli 

Anonymkode: 295f0...8ac

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, synes det var overpriset, og hørtes vanvittig kjedelig ut. 

Men er ikke tilhenger av pakketurer, de tar så høy avanse, for relativt dårlig kvalitet. 

Har vært på Mallorca et-par ganger, også i fellesferie. Vi flyr til Palma, det er relativt rimelig. Tar ut en bil. Bruker litt tid i Palma by, flytter på oss, bor på ulike hotell, og tar dagsturer. Opplever ulike ting. For oss gir det i alle fall en god del mer enn samme hotell i to uker. 

Anonymkode: 8dc0e...d51

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommet an på når du drar....sett reiser til Mallorca i juni/ juli til 60-100.000 kroner 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til sammenligning betaler vi i pr 96000 for 2 uker på Rhodos med alt inkludert. For to voksne og to små barn

Anonymkode: 295f0...8ac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

September. September! Det er jo ikke det samme som sommermåneden. Vi betalte 80 000 for 2 uker på Mallorca i fjor i juli 

Anonymkode: 295f0...8ac

Jo det er veldig mye det samme, om du i september klaffer med skoleferien i alle fall.  Så kan ikke priser sammenlignes heller slik sett, alt handler om tilbud, etterspørsel, plassering, område og valuta. Spania er dyrere en Hellas ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomKrus skrev (Akkurat nå):

Jo det er veldig mye det samme, om du i september klaffer med skoleferien i alle fall.  Så kan ikke priser sammenlignes heller slik sett, alt handler om tilbud, etterspørsel, plassering, område og valuta. Spania er dyrere en Hellas ja.

September og sommerferien kan på ingen måte sammenlignes. 

Anonymkode: 295f0...8ac

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkte bare et raskt eksempel nå;

To uker i slutten av juni;

Norwegian tur retur (Oslo); ca 6000 for to personer

Så bruker man 1500 i snitt per natt på hotell, kan variere mellom høy og lav standard. Ca 20 000

Da betaler du 26 000. For en mye mer variert og spennende ferie. 

Anonymkode: 8dc0e...d51

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

September og sommerferien kan på ingen måte sammenlignes. 

Anonymkode: 295f0...8ac

Jo det kan akkurat det, har sjekket dette mange 100 vis av ganger.  Prisene ser veldig like ut for samme hotell, på samme sted i juli og i skoleferiene her i Norge !  Så er det ekstremt vanskelig å vite egentlig, for du kan ikke sammenligne hummer og kanari. Det må være samme hotell, med samme antall reisende og samme "pakke" ellers vil det aldri kunne sammenlignes.  Så kan det sikkert være forskjell på "luksus" hoteller og vanlige hoteller. Det har jeg aldri sjekket. Jeg har bare sjekket dette på 3, 4 og maksimalt 5 stjernes hoteller. Stor sett bare 3-4 egentlig.

Så er det stort sett det samme i vinterferiene her hjemme i Norge, også rundt påsketider på veldig mange destinasjoner.  Utenom dette ? Det er da man kan finne rimelige ferier, men det er ikke ekstremt rimelig da heller slik ståa i verden er nå. Og den elendige valutaen vår er nå. Euro, dollar og pund gjør reisene ekstremt mye dyrere.

Endret av TomKrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

September og sommerferien kan på ingen måte sammenlignes. 

Anonymkode: 295f0...8ac

Enig. September er mye bedre. Jeg er heldig som kan ta ferien min da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Tja, synes det var overpriset, og hørtes vanvittig kjedelig ut. 

Men er ikke tilhenger av pakketurer, de tar så høy avanse, for relativt dårlig kvalitet. 

Har vært på Mallorca et-par ganger, også i fellesferie. Vi flyr til Palma, det er relativt rimelig. Tar ut en bil. Bruker litt tid i Palma by, flytter på oss, bor på ulike hotell, og tar dagsturer. Opplever ulike ting. For oss gir det i alle fall en god del mer enn samme hotell i to uker. 

Anonymkode: 8dc0e...d51

Jeg driter i om du synes det er kjedelig. Jeg spør om hva man synes om prisen. 

Anonymkode: 7fe3a...557

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Har bestilt to uker på Mallorca med et fint hotell (4 stjerner) som ligger på stranda og med flere svømmebasseng. Charter med fly og hotell. Frokost inkludert. Kostet 49.000 med alle tillegg som flybagasje, transferbuss for oss som er to personer. Er dette dyrt eller er det en helt normal pris? Vi reiser i slutten av juni.

Anonymkode: 7fe3a...557

Vi skal 2 uker til Sør Frankrike. Hotellet vårt koster 17. 000 for 2 uker. Resten av kostnadene er vanskelige å sammenligne siden vi skal bo på leilighetshotell ved havna (300 meter fra stranda), og vi kjører ned, ikke tar fly. Men transportkostnadene er 10.000 tur / retur for oss, og så må vi ha 4 overnattinger tur retur, så kanskje 5000 ekstra der.

Vi skal andre steder også altså, turen vår er totalt på 4 uker. Nå sammenligner jeg kun det det ville ha kostet å reise tur retur til stedet i sør frankrike hvor vi skal være i 2 uker.

Så totalkostnad for vår tur ville vært på 32.000 kroner med 2 uker + de 4 ekstra overnattingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Tja, synes det var overpriset, og hørtes vanvittig kjedelig ut. 

Men er ikke tilhenger av pakketurer, de tar så høy avanse, for relativt dårlig kvalitet. 

Har vært på Mallorca et-par ganger, også i fellesferie. Vi flyr til Palma, det er relativt rimelig. Tar ut en bil. Bruker litt tid i Palma by, flytter på oss, bor på ulike hotell, og tar dagsturer. Opplever ulike ting. For oss gir det i alle fall en god del mer enn samme hotell i to uker. 

Anonymkode: 8dc0e...d51

For meg høres det ut som en stressende ferie. Godt folk er forskjellige.

Anonymkode: fc31a...4c1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes ikke det var kjempedyrt for 2 uker i skoleferien nei, det må en nok regne med om en ønsker å bo på «luksushotell» på Mallorca da vil jeg tro… 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har bestilt to uker på Mallorca med et fint hotell (4 stjerner) som ligger på stranda og med flere svømmebasseng. Charter med fly og hotell. Frokost inkludert. Kostet 49.000 med alle tillegg som flybagasje, transferbuss for oss som er to personer. Er dette dyrt eller er det en helt normal pris? Vi reiser i slutten av juni.

Anonymkode: 7fe3a...557

Tja kanskje, broren min  damen og de 2 barna på 5 og 10  reiste to uker på 4pluss stjerner hotel alt inkludert for 47 000 i fjor sommer. Har man råd til det hvorfor ikke

Anonymkode: 0bdde...70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri betalt den summen for en tur til Mallorca.

Var to uker i Montenegro i fjor, leilighet med basseng, gangavstand til strand. 30 000,- for tre voksne i 14 dager. Ekskludert frokost da...

Anonymkode: c200a...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...