Gå til innhold

Er dette en dyr Sydenferie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har aldri skjønt hva man skal med basseng når man bor ved sjøen? 

Anonymkode: e9fa4...31c

Du vet det er masse hai og dritt i havet..? Da jeg var på Mallorca måtte de stenge stranda pga hvithai. Fikk TOTALT noia. Det var i Cala Mayor (rett ved Palma). 

Anonymkode: bbc6e...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ts vil på chartertur og spør om det er en ok pris. Skjønner ikke alle i tråden som føler behov for å greie ut om helt andre type ferier i helt andre tidsperioder.

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Folk har forskjellige preferanser vet du. Jeg syns det høres slitsomt ut å hele tiden dra til nytt sted, å sjekke ut og inn av hoteller. Også skjønner jeg ikke at folk tør å kjøre bil i utlandet, hvordan vet man hvor man skal kjøre? jeg eier ikke stedsans og hadde endt opp i Somalia. Blir stresset av gps og skjønner ikke kart. 

Anonymkode: bbc6e...1ce

Nei, man har noe som heter GPS, google maps o.l. Jeg eier heller ikke stedsans, men ender ikke opp i Somalia av den grunn :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du vet det er masse hai og dritt i havet..? Da jeg var på Mallorca måtte de stenge stranda pga hvithai. Fikk TOTALT noia. Det var i Cala Mayor (rett ved Palma). 

Anonymkode: bbc6e...1ce

🦈😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har bestilt to uker på Mallorca med et fint hotell (4 stjerner) som ligger på stranda og med flere svømmebasseng. Charter med fly og hotell. Frokost inkludert. Kostet 49.000 med alle tillegg som flybagasje, transferbuss for oss som er to personer. Er dette dyrt eller er det en helt normal pris? Vi reiser i slutten av juni.

Anonymkode: 7fe3a...557

Det er nok korrekt pris hvis hotellet har fin beliggenhet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har bestilt to uker på Mallorca med et fint hotell (4 stjerner) som ligger på stranda og med flere svømmebasseng. Charter med fly og hotell. Frokost inkludert. Kostet 49.000 med alle tillegg som flybagasje, transferbuss for oss som er to personer. Er dette dyrt eller er det en helt normal pris? Vi reiser i slutten av juni.

Anonymkode: 7fe3a...557

Hvilken by og hotell er det snakk om?

Anonymkode: 261f6...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det var dyrt ja, men i slutten av juni er det vel bare slik. 
Vi skal til Mallorca litt senere (ikke i skoleferien), og da betalte jeg 2000 for flybillettene tur/retur (2 pers) og 6000 for dobbeltrom på 4 stjerners hotell i en uke med både frokost og middag inkludert, ligger på stranda. Skal sies at det er en tur med mange da, er nok noe grupperabatt i bildet. 

Anonymkode: 8dec1...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Ja det er dyrt. Hvorfor gidde å bruke ekstra penger på charter når det er langt billigere å bestille hotell og fly hver for seg?

Anonymkode: 8d804...be1

Kommer jo helt an på hvor man bor og hvor man skal. Er ikke nødvendigvis billigere å bestille hver for seg. 

Det der er sånn typiske Oslo-holdninger som ikke forstår at det finnes folk som bor litt mer grisgrendt til og at charter i mange tilfeller er et mye rimeligere tilbud enn å komme seg fra Lakselv til Naxos ved å bestille hver for seg i høysesong. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Har bestilt to uker på Mallorca med et fint hotell (4 stjerner) som ligger på stranda og med flere svømmebasseng. Charter med fly og hotell. Frokost inkludert. Kostet 49.000 med alle tillegg som flybagasje, transferbuss for oss som er to personer. Er dette dyrt eller er det en helt normal pris? Vi reiser i slutten av juni.

Anonymkode: 7fe3a...557

Det var billig, håper hotellet står til forventninger😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normal pris for et typisk bamseklubb hotell på Mallorca i fellesferien

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juli er dyrt, men 50000,- for  uker på Mallorca? Dvs. 100000 for oss som er 4.  Det hadde jeg aldri betalt, vi drar til et eksotisk land for samme pris i sommer. 🙂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (16 timer siden):

Noen betaler ekstra for sikkerheten charter gir

Har man forsikringer så er det like trygt å bestille fly og hotell hver for seg. Men for all del om man har mange 1000 ekstra til å bare kaste ut av vinduet så kjør på.

Anonymkode: 8d804...be1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker said:

Har man forsikringer så er det like trygt å bestille fly og hotell hver for seg. Men for all del om man har mange 1000 ekstra til å bare kaste ut av vinduet så kjør på.

Anonymkode: 8d804...be1

Nei, pakkereiser har noen fordeler som forsikring ikke dekker, for eksempel retten til å avbestille (mot gebyr), rett på hjelp av arrangør hvis du får problemer, beskyttelse mot konkurs. Blir du for eksempel streikefast i utlandet (begynner å bli en problemstilling man kan forvente hver sommer...) har du større rett på hjelp av arrangør enn ved separate bestillinger. Hotellet er ikke ansvarlig for tak over hodet ditt når du ikke har bestilt en pakkereise og hotelloppholdet per definisjon er over. 

Pakkereise er ikke nødvendigvis dyrere heller, kommer jo helt an på hvor man skal og hvor man reiser fra. 

Anonymkode: 88299...f26

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Har bestilt to uker på Mallorca med et fint hotell (4 stjerner) som ligger på stranda og med flere svømmebasseng. Charter med fly og hotell. Frokost inkludert. Kostet 49.000 med alle tillegg som flybagasje, transferbuss for oss som er to personer. Er dette dyrt eller er det en helt normal pris? Vi reiser i slutten av juni.

Anonymkode: 7fe3a...557

Som familie på 4 kostet det samme 70.000kr sommeren 2022. Så jeg synes ikke det var dyrt. 

Anonymkode: 3f679...c04

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt i dyreste laget. Vi var 2 voksne og en ungdom i fjor. Bodde på et 5-stjernes hotell og kjøpte flybilletter separat med Norwegian. Betalte 24 000 for hotellet og 12 000 for fly. Endte på 50 000 med hotell, fly og mat/drikke - for 3 personer. 

Anonymkode: 52063...7ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betalte 30 000 for en mnd i Rio de Janeiro med fly tur / retur og opphold på hotell og air bnb med god standard. To voksne. Ikke det du spør om, men likevel en pekepinn på hva man kan få for mindre penger. To uker på mallorca til den prisen hadde jeg aldri betalt, selv om jeg er veldig glad i øya :) 

Anonymkode: 74e73...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

issoras skrev (8 timer siden):

Kommer jo helt an på hvor man bor og hvor man skal. Er ikke nødvendigvis billigere å bestille hver for seg. 

Det der er sånn typiske Oslo-holdninger som ikke forstår at det finnes folk som bor litt mer grisgrendt til og at charter i mange tilfeller er et mye rimeligere tilbud enn å komme seg fra Lakselv til Naxos ved å bestille hver for seg i høysesong. 

Trenger ikke bo grisgrendt til engang. Men å ta fly til Oslo, muligens overnatting eller 8t venting, så videre til destinasjon. Så skal en jo hjem igjen. Har vært forelder bare i 10 år, men har enda til gode å finne en fly+fly+hotell t/rt som lønner seg mtp tid og penger. Er man enslig eller par og har mulighet til å reise utenom skoleferie og liker å forflytte seg, ja da er saken en annen. 

 

 

Anonymkode: 2ee33...32d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her, takk for svar. Det er jo dyrt, men høres ikke ut som de fleste synes det er helt borti natta heller. Ja, det er et fint hotell og det ligger rett ved stranda. Men skal nok bestrebe oss på å finne noe rimeligere neste gang. 

Anonymkode: 7fe3a...557

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Trenger ikke bo grisgrendt til engang. Men å ta fly til Oslo, muligens overnatting eller 8t venting, så videre til destinasjon. Så skal en jo hjem igjen. Har vært forelder bare i 10 år, men har enda til gode å finne en fly+fly+hotell t/rt som lønner seg mtp tid og penger. Er man enslig eller par og har mulighet til å reise utenom skoleferie og liker å forflytte seg, ja da er saken en annen. 

 

 

Anonymkode: 2ee33...32d

Da kan du ikke ha lett så veldig hardt? Mvh bor heller ikke i Oslo, har barn

Anonymkode: bf106...f46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Har man forsikringer så er det like trygt å bestille fly og hotell hver for seg. Men for all del om man har mange 1000 ekstra til å bare kaste ut av vinduet så kjør på.

Anonymkode: 8d804...be1

Tror du må lese deg litt bedre opp for det stemmer ikke helt det du tror.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...