Gå til innhold

Er dette en dyr Sydenferie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri skjønt hva man skal med basseng når man bor ved sjøen? 

Anonymkode: e9fa4...31c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det var dyrt

Anonymkode: 61d39...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er relativt dyrt, når dere er bare to personer. Men det er to uker, Mallorca, i skoleferien… Så lenge dere har råd og dette er ferien dere ønsker, så hvorfor ikke?

Anonymkode: bf106...f46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er litt dyrt, men likevel ikke helt ekstremt til å være i sommerferien.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til sammenligning betaler vi 25 000 for 5 dager i Nord-Norge uten overnatting, så syns ikke det høres så ille ut nei. 😂

Vi betalte 54 000 for 2 uker i Hellas i fjor sommer. 

Vi er 2 voksne og 2 barn. 

Endret av issoras
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whait what!? Bruker folk så mye penger på å ligge å plaske på Mallorca?

 

Anonymkode: 27803...231

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er dyrt synes jeg. Jeg kikket på turer for meg og 2 barn og fant til 25.000 til Mallorca på den tiden. Det blir Bulgaria på oss i sommerferien og inkl frokost + middag kommer det på 24.000 ca.

Anonymkode: e696c...946

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har bestilt to uker på Mallorca med et fint hotell (4 stjerner) som ligger på stranda og med flere svømmebasseng. Charter med fly og hotell. Frokost inkludert. Kostet 49.000 med alle tillegg som flybagasje, transferbuss for oss som er to personer. Er dette dyrt eller er det en helt normal pris? Vi reiser i slutten av juni.

Anonymkode: 7fe3a...557

Ja det er dyrt. Hvorfor gidde å bruke ekstra penger på charter når det er langt billigere å bestille hotell og fly hver for seg?

Anonymkode: 8d804...be1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har bestilt to uker på Mallorca med et fint hotell (4 stjerner) som ligger på stranda og med flere svømmebasseng. Charter med fly og hotell. Frokost inkludert. Kostet 49.000 med alle tillegg som flybagasje, transferbuss for oss som er to personer. Er dette dyrt eller er det en helt normal pris? Vi reiser i slutten av juni.

Anonymkode: 7fe3a...557

Et greit hotell på den tiden av året koster fort 3000 euro for 2 uker på Mallorca. Så da er det 2000 euro for flyreisen, som kanskje er litt i overkant dyrere enn rutefly. Jeg selv hadde med glede betalt ekstra for å slippe charter ikke mere. 

Anonymkode: 6fc76...55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er dyrt som "sydenferie". Som charter og veldig bra hotell, nei. Jeg antar dere  kjøper charter fordi det er lettvint, og det betaler dere ekstra for :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charter er enkelt og trygt. Og for oss som ikke bor i nærheten av Gardermoen, blir det fort billigere og mer miljøvennlig enn å ta rutefly. Jeg synes nok at nesten femti tusen er mye for to uker, men kanskje det er verdt det? Kona mi og jeg bruker mellom åtti og hundre tusen i året på ferier, og vi synes det er vel anvendte penger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har bestilt to uker på Mallorca med et fint hotell (4 stjerner) som ligger på stranda og med flere svømmebasseng. Charter med fly og hotell. Frokost inkludert. Kostet 49.000 med alle tillegg som flybagasje, transferbuss for oss som er to personer. Er dette dyrt eller er det en helt normal pris? Vi reiser i slutten av juni.

Anonymkode: 7fe3a...557

Ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg driter i om du synes det er kjedelig. Jeg spør om hva man synes om prisen. 

Anonymkode: 7fe3a...557

At det er vanvittig overpriset for veldig lite, for å gi et reisebyrå en høy avanse. Var det ikke det jeg skrev? 

Anonymkode: 8dc0e...d51

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er VELDIG dyrt. Men nå pleier jeg å bo på airbnb, hostell, e.l. Bruker lite tid på rommet. 

Anonymkode: 530a7...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har aldri skjønt hva man skal med basseng når man bor ved sjøen? 

Anonymkode: e9fa4...31c

Ikke alle liker å bade i sjø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja det er dyrt. Hvorfor gidde å bruke ekstra penger på charter når det er langt billigere å bestille hotell og fly hver for seg?

Anonymkode: 8d804...be1

Noen betaler ekstra for sikkerheten charter gir

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

For meg høres det ut som en stressende ferie. Godt folk er forskjellige.

Anonymkode: fc31a...4c1

Stressende å bruke en liten time på å sette sammen ferien selv, og kunne bevege seg fritt? 

Da kan du bruke reisebyrå, og privat transport mellom stedene, for å få en skreddersydd ferie. Det er dyrere enn mitt forslag. Men rimeligere enn hva Ving tilbyr til et middelmådig hotell i Alcudia. 

Jeg kan forstå at disse byråene klarer å melke stressede barnefamilier så det holder. Men et voksent par? Det er bare tragisk. 

Anonymkode: 8dc0e...d51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Sjekket priser til Mallorca 2 uker i juli fra et sted i Nord-Norge. Det ble ca 75000 for 2 voksne og 2 barn. Uten frokost med Ving. Bestilte heller en tur til Bulgaria fra Trondheim, det ble 49000 for alt inkludert frokost.

Anonymkode: f7fba...bc3

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange er dere som reiser da? 
prøver å finne sydentur til 2 voksne og 2 barn, finner lite under 70-80 000. Dette er i juli. 

Anonymkode: c163e...6f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tja, synes det var overpriset, og hørtes vanvittig kjedelig ut. 

Men er ikke tilhenger av pakketurer, de tar så høy avanse, for relativt dårlig kvalitet. 

Har vært på Mallorca et-par ganger, også i fellesferie. Vi flyr til Palma, det er relativt rimelig. Tar ut en bil. Bruker litt tid i Palma by, flytter på oss, bor på ulike hotell, og tar dagsturer. Opplever ulike ting. For oss gir det i alle fall en god del mer enn samme hotell i to uker. 

Anonymkode: 8dc0e...d51

Folk har forskjellige preferanser vet du. Jeg syns det høres slitsomt ut å hele tiden dra til nytt sted, å sjekke ut og inn av hoteller. Også skjønner jeg ikke at folk tør å kjøre bil i utlandet, hvordan vet man hvor man skal kjøre? jeg eier ikke stedsans og hadde endt opp i Somalia. Blir stresset av gps og skjønner ikke kart. 

Anonymkode: bbc6e...1ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...