Gå til innhold

Trenger hjelp til å stresse ned etter positiv test


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Graviditet ER stressende og bekymringsfull. Det kommer enda flere stressfaktorer etter at barnet er født.

Prøv å få tiden til å gå fortere. Dra på besøk, få besøk, start med håndarbeid eller en spennende tv-serie.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 3/21/2024 at 5:37 PM, AnonymBruker said:

Hei,

Jeg testet positivt i går, på én måte endelig, etter flere måneder uten noe hell. Men jeg har også hatt flere kjemiske og en SA og kjenner at jeg sliter med å føle glede. De gangene jeg hadde kjemisk og SA så hadde jeg kun typisk pms-symptomer og følte meg ikke gravid. Jeg har født barn før, så jeg husker jeg stusset over mangel på et eller annet.

Nå har jeg typiske symptomer, slik jeg husker fra fullførte graviditeter. Småkvalm, trøtt  større og ømme pupper, og annerledes murring enn ved mensen. Men... testen i dag er så vidt sterkere enn i går. Og jeg kjenner jeg blir urolig. 

Jeg vet det står at dobling skjer etter ca 48 timer, men jeg føler litt behov for å høre flere som har erfart det samme, og at det har gått bra? At testen ikke ble så mye sterkere i løpet av ett døgn...

 

Anonymkode: df93c...b76

Kamskje fortelle hva for noe test som var possitiv? Covid-19, HIV, clamydia, spanskesyken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tobias001 skrev (2 minutter siden):

Kamskje fortelle hva for noe test som var possitiv? Covid-19, HIV, clamydia, spanskesyken?

Vet du hvilket forum du er i? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lotte123 skrev (På 22.3.2024 den 18.36):

Vet du hvilket forum du er i? 

Ikke heng deg opp i Tobias001.. Han troller bare rundt i alle tråder han hopper inn i.. Ikke et kløyva ord seriøst eller alvorlig ment.. :) God underholdning i mange tilfeller, men ikke i et prøver forum 😜 

Anonymkode: 925a7...9a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble gravid etter ivf, og i begynnelsen så var det lite stigning på testene, tok hcg og den var også litt lav. Det endte uansett godt og er nå 6 måneder på vei med ei lita jente ☺️ Har heller ikke hatt ett eneste graviditetssymptom, så ble ganske stresset i starten.. Brukte altfor mye penger på digitaltester.. Det eneste som hjalp var tidlig ultralyd.

Gratulerer med positiv test, prøv slappe av og nyt påsken og minn deg på at hjemmetester ikke er laget for å se stigning, de kan inneholde ulike mengder fargestoff og slå ut litt ulikt. 

Anonymkode: eddee...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!❤️ Vil bare si jeg forstår deg 100%. Har selv opplevd SA og MA. Nå sist var jeg på ultralyd i uke 6 og da var alt fint. Hjerteslag osv. Men døde uke 9+3. Jeg kom til uke 11 før jeg begynte å blø, ellers hadde jeg masse graviditetssymptomer. Tror ikke jeg hadde orket å drevet med måling av HCG, men heller bestilt privat ultralyd. Blir jeg gravid igjen så vil jeg nok vente litt lengre med å ta ultralyd, kanskje til uke  8. Eventuelt ta to ekstra ultralyder en rundt 7-8 og så en rundt 10. Mange ser kanskje ikke poenget men jeg synes det er en psykisk påkjenning og gå rundt med et dødt foster, og er alt bra så slipper man i alle fall gå rundt i månedsvis å bekymre seg før neste ultralyd. 

Den graviditeten som gikk bra for meg der begynte jeg ikke senke skuldrene før rundt uke 18-20. Da tenkte jeg det her kom til å gå bra. Utrolig vanskelig å gå rundt å bekymre seg😔

Krysser fingrene for deg at den sitter denne gangen❤️

Anonymkode: 53483...84e

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare til oppdatering så viste det seg at det var graviditet utenfor livmor her. Men takk for alle gode ord 🩷

Anonymkode: df93c...b76

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

som regel går det bra enn motsatt..

Anonymkode: 9675d...44c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...