Gå til innhold

Trenger hjelp til å stresse ned etter positiv test


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg testet positivt i går, på én måte endelig, etter flere måneder uten noe hell. Men jeg har også hatt flere kjemiske og en SA og kjenner at jeg sliter med å føle glede. De gangene jeg hadde kjemisk og SA så hadde jeg kun typisk pms-symptomer og følte meg ikke gravid. Jeg har født barn før, så jeg husker jeg stusset over mangel på et eller annet.

Nå har jeg typiske symptomer, slik jeg husker fra fullførte graviditeter. Småkvalm, trøtt  større og ømme pupper, og annerledes murring enn ved mensen. Men... testen i dag er så vidt sterkere enn i går. Og jeg kjenner jeg blir urolig. 

Jeg vet det står at dobling skjer etter ca 48 timer, men jeg føler litt behov for å høre flere som har erfart det samme, og at det har gått bra? At testen ikke ble så mye sterkere i løpet av ett døgn...

 

Anonymkode: df93c...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gravid forumet er kanskje bedre.

Helt normalt å ikke se særlig forskjell fra en dag til neste. 

Pust. 

Anonymkode: 925a7...9a5

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste er å ta blodprøver da en test kan ikke vise deg noe annet en om en test blir svakere eller mørkere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker said:

Gravid forumet er kanskje bedre.

Helt normalt å ikke se særlig forskjell fra en dag til neste. 

Pust. 

Anonymkode: 925a7...9a5

Åja... man skal kanskje ikke poste her hvis man har blitt gravid? Unnskyld.

Anonymkode: df93c...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Åja... man skal kanskje ikke poste her hvis man har blitt gravid? Unnskyld.

Anonymkode: df93c...b76

Joo det kan du! Ofte får man mer forståelse her av noen som sliter med å bli gravid, enn i gravdiforumet der mange har blitt gravid på 123.

Jeg ville tatt noen hcg-tester framover, bare for å forsikre meg. Naturlig at du er stresset, men kan fort gå bra. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange dpo er du? Mine tester ble veldig sakte sterkere da jeg testet, og da jeg målte hcg 4+5 var det normalt. Er i uke 31 nå 😊

Anonymkode: db899...097

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble gravid på IVF etter å ha prøvd lenge naturlig og aldri blitt gravid da. Opplevde ingen gledelsesrus ved positiv test, og syns det var veldig skummelt. 

Men jeg gjorde en avtale med meg selv om å ikke ta masse graviditetstester. Tok 1 som bekreftet graviditet, og 1 digital tre dager senere hvor jeg fikk 2-3 uker. Pluss blodprøve fra klinikken.

Etter det testet jeg ikke mer, og forsøkte så godt jeg klarte å bare leve livet mitt. Jeg fikk faktisk aldri så mye symptomer, litt trøtt, men ingen kvalme. Så det var vanskelig at jeg ikke følte meg gravid, men ble lettere og lettere etter som ukene gikk.

Anonymkode: 237e9...424

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor driver du å kaster vekk penger på masse tester? Du har jo fått en positiv, da er neste steg legen. 

kun de som kan berolige deg. 

Anonymkode: 5b97b...10f

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men hvorfor driver du å kaster vekk penger på masse tester? Du har jo fått en positiv, da er neste steg legen. 

kun de som kan berolige deg. 

Anonymkode: 5b97b...10f

Hehe, har du aldri kjent på at du vil ha råd fra noen som har opplevd lignende? Du som er i denne tråden forstår sikkert at det er en usikker og skummel periode når man blir gravid og har mistet flere ganger.

Anonymkode: 08b7e...7bf

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, lotte123 said:

Joo det kan du! Ofte får man mer forståelse her av noen som sliter med å bli gravid, enn i gravdiforumet der mange har blitt gravid på 123.

Jeg ville tatt noen hcg-tester framover, bare for å forsikre meg. Naturlig at du er stresset, men kan fort gå bra. 

Takk 💗 Bør jeg holde meg til samme merke da eller spiller ikke det noen rolle?

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor mange dpo er du? Mine tester ble veldig sakte sterkere da jeg testet, og da jeg målte hcg 4+5 var det normalt. Er i uke 31 nå 😊

Anonymkode: db899...097

Jeg er 12 dpo, har dog kort lutealfase og skulle hatt ikm i dag... Gratulerer med graviditeten, håper spira holder seg her også 💗

Anonymkode: df93c...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Takk 💗 Bør jeg holde meg til samme merke da eller spiller ikke det noen rolle?

Jeg er 12 dpo, har dog kort lutealfase og skulle hatt ikm i dag... Gratulerer med graviditeten, håper spira holder seg her også 💗

Anonymkode: df93c...b76

Oi, sorry, mente blodprøver. Du kan jo ta en blodprøve for å sjekke hcg neste uke feks 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, lotte123 said:

Oi, sorry, mente blodprøver. Du kan jo ta en blodprøve for å sjekke hcg neste uke feks 😊

Det blir vanskelig å få til pga dumme påske 😩 Men jeg kan jo ringe dem og høre i morgen! 

Takk 💗

Anonymkode: df93c...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det blir vanskelig å få til pga dumme påske 😩 Men jeg kan jo ringe dem og høre i morgen! 

Takk 💗

Anonymkode: df93c...b76

Ja skjønner.. Smør deg inn med tålmodighet 🤞

Men hvis du får time i morgen og mandag, kan jo det være betryggende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, lotte123 said:

Ja skjønner.. Smør deg inn med tålmodighet 🤞

Men hvis du får time i morgen og mandag, kan jo det være betryggende

Det er sant... Jeg skal på en liten ferie etter jobb i morgen, men på onsdag har jeg kanskje mulighet. Skal høre med dem om de er åpne da 🙌 I morgen kan jeg rekke før jobb, om ikke annet 😊

Skal prøve å roe ned, tenke positivt, men fy så vanskelig. Det blir så altoppslukende 🙈

Anonymkode: df93c...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hehe, har du aldri kjent på at du vil ha råd fra noen som har opplevd lignende? Du som er i denne tråden forstår sikkert at det er en usikker og skummel periode når man blir gravid og har mistet flere ganger.

Anonymkode: 08b7e...7bf

Jo, men jeg vet at det er kun legen som kan gi 100% svar. Svar blir bare synsing siden vi alle er forskjellige. 
 

har selv mistet og opplevd svangerskap utenfor livmor så usikkerheten kjenner jeg til. 

Anonymkode: 5b97b...10f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du allerede har en positiv test er det ikke noe vits å ta flere. Du kan ikke vurdere egen hcg-stigning basert på det. 

Pust med magen og book en TUL rundt uke 7.

Lykke til! 

Anonymkode: 4acad...b97

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du allerede har en positiv test er det ikke noe vits å ta flere. Du kan ikke vurdere egen hcg-stigning basert på det. 

Pust med magen og book en TUL rundt uke 7.

Lykke til! 

Anonymkode: 4acad...b97

Takk, jeg skal prøve 😊

Kan man be om TUL offentlig eller er det best å bare bestille privat?

 

Anonymkode: df93c...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Takk, jeg skal prøve 😊

Kan man be om TUL offentlig eller er det best å bare bestille privat?

 

Anonymkode: df93c...b76

Du får nok rundt uke 12. Jeg bestilte privat i uke 8. Da ga meg mye betryggelse

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde helt andre symptomer med nr 2 enn med nr 1. Er testen positiv så må man nesten bare krysse fingrene og håpe den sitter, og prøve å takle at man har null kontroll på hva som skjer. 

Anonymkode: c0941...2d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hadde helt andre symptomer med nr 2 enn med nr 1. Er testen positiv så må man nesten bare krysse fingrene og håpe den sitter, og prøve å takle at man har null kontroll på hva som skjer. 

Anonymkode: c0941...2d2

Det er jeg egentlig enig i... det er bare lettere sagt enn gjort, syns jeg. Da jeg ble gravid, som endte i SA, så hadde jeg nesten ikke symptomer, men tenkte at strek er strek. Jeg tok en ny test etter et par uker, for moroskyld, og fikk forventet knallsterk strek. Men den var da nesten usynlig, så begynte jeg å blø noen dager senere. Etter dette har jeg hatt to kjemiske, begge gangene lite symptomer og svake streker på ikm. 

Nå har jeg mer symptomer og det beroliger litt, men jeg syns fortsatt det er vanskelig å ta det som det kommer. Jeg skulle ønske jeg klarte det bedre.

Anonymkode: df93c...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...