Gå til innhold

Hva er det som, I dine øyne, gjør at man ser eldre ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Helt ærlig; sorg. 
Alle mennesker uansett alder ser eldre ut når de er i langvarig sorg synes jeg.
Det sitter i øynene og i hele måten de fører seg på. Ikke nødvendigvis eldre i negativ forstand, men de eldres raskere enn andre på samme alder. 
 

Det er på en måte vakkert og trist samtidig synes jeg. 

Endret av Therealslimshady
  • Liker 6
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ikke rynker nødvendigvis gjør deg så mye eldre. Men de klassiske hamsterkinnene som det var bilde av her derimot. Sammen med tynt hår, tørr og blass hud. Da ser du gammel ut. Vi fleste ender opp med dette, men de fleste er betydelig eldre enn 40 år når dette kommer. 

Anonymkode: 89423...115

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.3.2024 den 17.14):

Jeg synes tynne folk ser mye eldre ut enn de som har ekstra kilo. Eller er det bare meg?

Anonymkode: fe2f0...e7b

Om du prater om undervektige folk, ja. Men de er sjeldne. Å være slank er ungdommelig. Mulig at noen rynker forsvinner av å ha mye ekstra fett i ansiktet, men fettet siger med alderen, og overvektige mister kjeven og får dobbelthaker. Da ser man eldre ut. 

Og uansett så er det å ha en sprek kropp mer ungdommelig enn en overvektig kropp. Kommer selvfølgelig an på hvordan fettet legger seg. Unge med litt "ekstra kilo" som har timeglassfigur kan se fine ut, men som middelaldrende legger fettet seg mer på magen og mange ser ut som vandrende overkropper som middelaldrende og overvektig. 

Anonymkode: 71d05...def

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør man egentlig med hamsterkinn? Er det ansiktsløftning som blir greia da? Har litt dårlige gener når det gjelder dette… 🥲

Anonymkode: 9544b...bb7

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når den oppreiste ungdommelige holdning forsvinner, når man begynne å lute forover og mister styrken mellom  skulderbladene.  Og magemålet er også en faktor.  Og kalkunhals.

Alt dette er min store skrekk😂 Trener mye for å holde formen, og driver mye med ansikts yoga🥰

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns ofte det med hvilken alder man ser ut som handler mest om holdning, ganglag og stil, enn akkurat hvor mye rynker man har og den type ting. At helhetsinntrykket er viktigere enn detaljer i ansiktet. En person med rank holdning, et lett ganglag og en klesstil som passer personen og som ikke er for gammelmodig, har mer å si for hvor om jeg oppfatter en (godt) voksen person som noe yngre enn alderen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye sminke med harde kontraster. Alt for mange unge og i utgangspunktet pene kvinner ser eldre ut på grunn av sminken. Det gjelder særlig en del influencere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.3.2024 den 14.26):

Ser at veldig mange når de begynner eldes, tar en masse botox så ansiktet ser livløst og kunstig ut. Jeg er 45 og har ekstremt dype rynker mellom brynene, EN skikkelig dyp rynke i pannen, en del "slitenhetstegn" og smårynker rundt øyne og slaskete hals. Dvs litt løs hud (mistenker at dette er mest pga slanking). Har også begynt å få linjer i kinnene når jeg smiler. Har ingenting rundt leppene. 

Nå er ikke jeg tilhenger av botox og fillere, men hvis jeg tilfeldigvis fikk gratis tilbud om å kunne velge botox el filler ett av disse områdene, hva burde jeg valgt? Hvor ser man best aldringstegn? 

Fakta er at jeg har fått dette i gave av en venninne som har startet egen salong og som tydeligvis syns jeg trenger fikse på noe. Jeg er litt sur og litt glad for det men hun får ikke bestemme hva jeg skal gjøre evt. 

Råd? 

Anonymkode: 670c4...3d5

Tear trough 

Anonymkode: 317b3...ad0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hud som er preget av tydelige, langvarige solskader - eksess rynker, pigmentflekker, permanente røde flekker, sprukne blodkarr, lite elastisitet og lærete hud. 

Aldringstegn ved huden vil selvfølgelig oppstå uansett, men aldri så voldsomt som til mennesker som år etter år har solet seg i timesvis uten solkrem om sommerne, gjerne i sydligere strøk. Og selvfølgelig har vært i solarium om vinterne. 

Ellers vil jeg si at grått, ustelt hår får deg til å se betydlig gamlere ut. Spesielt hvis hårfrisyren tilhører et eller annet gammelt tiår. 

Til sist så vil jeg nevne kroppsformen. Det synes veldig på kvinner når de er forbi overgangsalderen. De får mer fett rundt magen og mindre rundt hofte og lår. Det samme gjelder menn etter andropausen deres. Man blir gjerne også mindre fysisk aktiv som eldre og det blir i tillegg litt vanskeligere å bygge og bevare muskler også. Derfor får man veldig deflaterte lår, rumpe og armer og til gjengjeld en oppblåst mage. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.3.2024 den 14.26):

Ser at veldig mange når de begynner eldes, tar en masse botox så ansiktet ser livløst og kunstig ut. Jeg er 45 og har ekstremt dype rynker mellom brynene, EN skikkelig dyp rynke i pannen, en del "slitenhetstegn" og smårynker rundt øyne og slaskete hals. Dvs litt løs hud (mistenker at dette er mest pga slanking). Har også begynt å få linjer i kinnene når jeg smiler. Har ingenting rundt leppene. 

Nå er ikke jeg tilhenger av botox og fillere, men hvis jeg tilfeldigvis fikk gratis tilbud om å kunne velge botox el filler ett av disse områdene, hva burde jeg valgt? Hvor ser man best aldringstegn? 

Fakta er at jeg har fått dette i gave av en venninne som har startet egen salong og som tydeligvis syns jeg trenger fikse på noe. Jeg er litt sur og litt glad for det men hun får ikke bestemme hva jeg skal gjøre evt. 

Råd? 

Anonymkode: 670c4...3d5

Begge deler.

Botox stopper videre mimikk/rynker. Fillers glatter ut😊

Jeg er 40..ser yngre ut enn da jeg var 30 etter 2 ganger med litt botox og 1 gang fillers i panne. Liten dose.😊Veret hver en krone

Anonymkode: b4840...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hva er det som, I dine øyne, gjør at man ser eldre ut?"

Svaret er enkelt: Når man slutter å leke og leve da ser man eldre ut. 

Endret av Gentleman59
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.3.2024 den 14.26):

Ser at veldig mange når de begynner eldes, tar en masse botox så ansiktet ser livløst og kunstig ut. Jeg er 45 og har ekstremt dype rynker mellom brynene, EN skikkelig dyp rynke i pannen, en del "slitenhetstegn" og smårynker rundt øyne og slaskete hals. Dvs litt løs hud (mistenker at dette er mest pga slanking). Har også begynt å få linjer i kinnene når jeg smiler. Har ingenting rundt leppene. 

Nå er ikke jeg tilhenger av botox og fillere, men hvis jeg tilfeldigvis fikk gratis tilbud om å kunne velge botox el filler ett av disse områdene, hva burde jeg valgt? Hvor ser man best aldringstegn? 

Fakta er at jeg har fått dette i gave av en venninne som har startet egen salong og som tydeligvis syns jeg trenger fikse på noe. Jeg er litt sur og litt glad for det men hun får ikke bestemme hva jeg skal gjøre evt. 

Råd? 

Anonymkode: 670c4...3d5

Ok, så har du fått gave om å få ta botox eller fillers noen steder. Verdt 3000-5000 kr. Det varer 3 mnd…De som driver med dette må altså bruke 5000 hver 3 måned for å holde der ved like. Så du bør starte med å spørre deg er det verdt å ta dette bar efor å føle det litt mer fresh 3 måneder? Evt risikere å bli hekta og etterhvert ta deg selv i å bruke en formue på utseende?

Selv gikk heg i denne fellen. Begynte å ta btx i sinnarynke og rundt øynene. Behandler så jeg måtte fylle på hver tredje måned for tilfredsstillende resultat. Plutselig gikk det 12 tusen kroner i året på kosmetisk hudpleie🙈

Så droppet et år…Og hva skjer? Får stadige bekymrede spørsmål om det går bra. At jeg ser litt trøtt og sliten ut…osv.😔

Sannheten er jo at jeg føler meg piggere og sprekere enn noengang fordi botoxen ga meg bivirkninger…men nå kjenner jeg veldig på det at folk syns jeg ser syk ut uten. Så er redd jeg må gi etter for presset igjen og ta nytt til sommeren😔

Men til spørsmålet ditt. OM du skulle brukt det gavekortet. Ta dobbel dose i sinnarynken. Ikke fordi du da automatisk ser mye yngre ut. Men du får et mildere og ‘snillere’ ansikt med en gang. Ikke minst godt å kunne se mot sola uten å se streng ut.

 

Anonymkode: f9a96...63c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva gjør man egentlig med hamsterkinn? Er det ansiktsløftning som blir greia da? Har litt dårlige gener når det gjelder dette… 🥲

Anonymkode: 9544b...bb7

Trådløft er greia da. Jeg har så lyst til å prøve det!

Anonymkode: 5718f...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.3.2024 den 14.26):

Ser at veldig mange når de begynner eldes, tar en masse botox så ansiktet ser livløst og kunstig ut. Jeg er 45 og har ekstremt dype rynker mellom brynene, EN skikkelig dyp rynke i pannen, en del "slitenhetstegn" og smårynker rundt øyne og slaskete hals. Dvs litt løs hud (mistenker at dette er mest pga slanking). Har også begynt å få linjer i kinnene når jeg smiler. Har ingenting rundt leppene. 

Nå er ikke jeg tilhenger av botox og fillere, men hvis jeg tilfeldigvis fikk gratis tilbud om å kunne velge botox el filler ett av disse områdene, hva burde jeg valgt? Hvor ser man best aldringstegn? 

Fakta er at jeg har fått dette i gave av en venninne som har startet egen salong og som tydeligvis syns jeg trenger fikse på noe. Jeg er litt sur og litt glad for det men hun får ikke bestemme hva jeg skal gjøre evt. 

Råd? 

Anonymkode: 670c4...3d5

Nå er jeg litt usikker på hvordan du ser ut men... rynker med øynene tror jeg ikke gjør noe, men visst du har gått ned en del i vekt så er kanske ikke kinnene dine like fyldigere lengere ? Kansje fillers der vil hjelpe 😊 jeg vet ikke hvor mye rynke u pannen du har men utifra det du sier så tror jeg kinn først så pannen etterpå. Men man trenger jo ikke, hjelper om man får litt selvtillit😁 men igjen , jeg er en av de som heller stikker sprøyter selv får å få selvtillit🤣

Anonymkode: 02372...a29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Trådløft er greia da. Jeg har så lyst til å prøve det!

Anonymkode: 5718f...bc6

Varigheten er skikkelig ustabil har jeg hørt. Noe at det er ikke sikkert det holder et år engang, å til den prisen 😱 visst ikke de har fått noe bedre som jeg ikke har hørt om 🙈 får jeg ville nemlig å ta det men ikke om jeg må ut med den summen så ofte 😅

Anonymkode: 02372...a29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva gjør man egentlig med hamsterkinn? Er det ansiktsløftning som blir greia da? Har litt dårlige gener når det gjelder dette… 🥲

Anonymkode: 9544b...bb7

Samme her. Jeg har planer om å akseptere det. Ennå lite til det, er straks 40 år. Blir nok trygg og selvsikker nok i løpet av 40-årene til å ta det som det kommer, og fokusere på viktigere ting :) Tar godt vare på huden min, og sminker meg naturlig, da. Tenker at det holder.

Anonymkode: 994af...158

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.3.2024 den 14.26):

Ser at veldig mange når de begynner eldes, tar en masse botox så ansiktet ser livløst og kunstig ut. Jeg er 45 og har ekstremt dype rynker mellom brynene, EN skikkelig dyp rynke i pannen, en del "slitenhetstegn" og smårynker rundt øyne og slaskete hals. Dvs litt løs hud (mistenker at dette er mest pga slanking). Har også begynt å få linjer i kinnene når jeg smiler. Har ingenting rundt leppene. 

Nå er ikke jeg tilhenger av botox og fillere, men hvis jeg tilfeldigvis fikk gratis tilbud om å kunne velge botox el filler ett av disse områdene, hva burde jeg valgt? Hvor ser man best aldringstegn? 

Fakta er at jeg har fått dette i gave av en venninne som har startet egen salong og som tydeligvis syns jeg trenger fikse på noe. Jeg er litt sur og litt glad for det men hun får ikke bestemme hva jeg skal gjøre evt. 

Råd? 

Anonymkode: 670c4...3d5

Hadde ALDRI latt noen andre enn erfarne plastiske kirurger gjøre noe som helst inngrep i mitt ansikt. Det er ekstremt viktig med kunnskap om anatomi samt erfaring. Og hvertfall ikke en hudpleier eller noen som akkurat har startet. Og det blir bare vanskelig for deg dersom du ikke blir fornøyd. Si at du ønsker deg ansiktsbehandlinger osv til samme verdi istedenfor. Fordi helt ærlig: hun ønsker prøvekaniner. Og du er så «heldig» å få være en av dem.

Filler hadde jeg aldri i livet tatt, men Botox er jeg mer åpen for. Men igjen, hos en erfaren lege/kirurg.

Personlig syns jeg en overvektig kropp er det som set minst ungdommelig ut. Så dersom man kler seg pent, er slank og i form, bruker litt penger hos frisør og sminker seg lett, så er det nok. Bruk Tretinoin og solfaktor hver dag.

Anonymkode: 32dce...9de

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Therealslimshady skrev (På 24.3.2024 den 17.44):

Helt ærlig; sorg. 
Alle mennesker uansett alder ser eldre ut når de er i langvarig sorg synes jeg.
Det sitter i øynene og i hele måten de fører seg på. Ikke nødvendigvis eldre i negativ forstand, men de eldres raskere enn andre på samme alder. 
 

Det er på en måte vakkert og trist samtidig synes jeg. 

Det er nok fakta ja. Man kjennes gammel ut innvendig og, og man gir litt opp og orker ikke ta tak i seg selv. Så da vises det nok. 

Anonymkode: 6a4f2...122

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyngdekraften og tap av kollagen (som i hamsterkinnene)

Svært grov hud som har vært mye eksponert for soling. Man ser huden er grov og litt læraktig. Ofte sett hos eldre som har solt seg mye og som er ute hele sommeren, samt i varmere strøk på vinter og ikke bruker solfaktor eller en god hudpleierutine.

Tørt og brusete hår, særlig om det er langt og uten fasong.

Å være tynn; når man er over 50 år så kler man best en BMI mellom 22-25.

Vitalitet i øyne og vesen gjør at man ser yngre ut :)

Rynker isolert gjør faktisk IKKE at man ser eldre ut.

 

Dette er ingen fasit, kun mine observasjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...