Gå til innhold

Hva er det som, I dine øyne, gjør at man ser eldre ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser at veldig mange når de begynner eldes, tar en masse botox så ansiktet ser livløst og kunstig ut. Jeg er 45 og har ekstremt dype rynker mellom brynene, EN skikkelig dyp rynke i pannen, en del "slitenhetstegn" og smårynker rundt øyne og slaskete hals. Dvs litt løs hud (mistenker at dette er mest pga slanking). Har også begynt å få linjer i kinnene når jeg smiler. Har ingenting rundt leppene. 

Nå er ikke jeg tilhenger av botox og fillere, men hvis jeg tilfeldigvis fikk gratis tilbud om å kunne velge botox el filler ett av disse områdene, hva burde jeg valgt? Hvor ser man best aldringstegn? 

Fakta er at jeg har fått dette i gave av en venninne som har startet egen salong og som tydeligvis syns jeg trenger fikse på noe. Jeg er litt sur og litt glad for det men hun får ikke bestemme hva jeg skal gjøre evt. 

Råd? 

Anonymkode: 670c4...3d5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har selv en gjenstridig "sinnarynke", som jeg selv synes får meg til å se mer sliten/gammel ut. Ellers synes jeg kanskje hudkvalitet har mer å si enn en rynke her og der. Hud som er tydelig tørr, gusten, matt og "livløs" gjør at man ser eldre ut,  mens en velpleid og godt fuktet hud framstår som glattere, spenstigere og "yngre". Jeg ville valgt botox i sinnarynken og muligens et forsiktig øyebrynsløft (med botox) :) Man kan også oppnå resultater med ansiktsmassasje og ansiktsyoga.

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På kvinner så ser man alder pga de mister fylde i ansiktet. Man kan være så rynkefri man bare vil, men sjelden man får beholde hamsterkinnene sine utover 30-åra.

Anonymkode: 86245...b66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

På kvinner så ser man alder pga de mister fylde i ansiktet. Man kan være så rynkefri man bare vil, men sjelden man får beholde hamsterkinnene sine utover 30-åra.

Anonymkode: 86245...b66

Såkalte "hamsterkinn" er noe som kommer med årene og nettopp noe av det som gjør at alderen vises:

image.jpeg.795462a89854967c9c3008f6b66fd95e.jpeg

 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bollekinn, er det det det heter? Når man har store runde kinn?

Anonymkode: 86245...b66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som gjør at man ser gammel ut er når man luter ryggen, slutter å hoppe. Slutter å prompe. Når man ikke  smiler. En kvinnes ansikt har for faen ingen alder ❤️ Bortsett fra på Duste- kg!

image.thumb.png.36fdc6540d04d3ff2d27df595f5fb0db.png

  • Liker 11
  • Hjerte 6
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor gammel jeg oppfatter  noen, handler om helhet. Spenstig gange, livlig aniktsmimikk, en som ler og smiler lett oppfatter jeg som yngre.

Det som ofte gjør at folk virker eldre er det små tingene som man ikke helt kan sette fingeren på. Man kan miste fett i tinning, og på panna. Området mellom nese og munn blir flatere og virker lenger. Huden på øyelokkene blir slappere og tynnere.

Øyenbrynene er ikke like mørke som før, man blir mer blass.

Jeg er helt enig med Roci at hudkvalitet har mer å si enn en rynke her og der. Jevn hudtone og små porer vil reflektere lys bedre og gi en glød som botox ikke kan gi.

Noen ganger virker det som folk tror botox er magi, og tror det gjør folk 20 år igjen. Man ser ikke nødvendigvis mye yngre ut av botox, men en mindre sur og sliten versjon av seg selv kanskje.

Jeg ville tatt en kikk i speilet og valgt ut det området som plager deg mest (om noe plager deg da!), og gjort noe med det.

Tok forresten botox i depressor anguli oris i dag, LOL. Det er muskler som går fra munnviken og ned til haka, og drar ansiktet nedover. Sur munn-muskelen. Har aldri tatt botox i nedre del av ansiktet, så er spent på resultatet.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke Botox/fillers gjør annet enn at det ser nettopp behandlet ut.

Man gjenkjenner liksom «looken» om du skjønner.

Det funker i 40-årene, men så begynner jo hals/decolette/hender og kropp å få naturlig endring - mens fjeset er «glattere».

Det blir på mange seende litt snålt ut, med mindre man har mer eldre utseende enn sin snittalder. 

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hengekinn og tørr, matt hud. Har selv botox i de horisontale pannerynkene, og har gått fra 6 grove til 2 middels rynker, samt litt i øyenbrynene, og jeg syns ikke jeg ser yngre ut, men jeg ser mer våken og glad ut og det liker jeg. Skal prøve sinnarynken neste gang framfor den horisontale rynken, tror jeg. 

Anonymkode: c8d52...c14

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes tvert i mot det å bruke litt botox og fillers gjør at ma ser mye yngre ut. Det handler bare om å ikke overdrive. Jeg har ikke følt behovet selv ennå, men ser hvor mye det gjør for venninner.

Hudkvalitet, som nevnt over. Å peele, gå til hudpleie, og sørge for at huden ikke får den matte/tørre looken.

Hår. Mange får veldig tørt og livløst har. Det er noe av det som har krevd mest over 40. Å sikre at håret ser sunt ut. 

Tenner. På et tidspunkt gjør bleking en stor forskjell. 

Anonymkode: 2631b...347

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes man ser eldre ut med grått ustelt hår kanskje?

Og de som har tatt mye sol gjennom flere år. Det er flere jeg kjenner som ser mye eldre ut pga det, man ser det liksom på huden deres. Spesielt rundt øynene.

Anonymkode: 2a3af...19d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Olaug over her at de som luter rygg gjør de svært gammel. Ellers ser jeg  jo de som er veldig tynne i luggen da. Det gjør jo at jeg tenker de er litt eldre,noe som jo ikke alltid er tilfelle da. Bustete øyebryn er også en ting. Å mange får et ansikt som en gammel tørr hanske,noe jeg både forbinder med alder og røyking. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ditt tilfelle hadde jeg nok valgt botox på sinnarynkene mellom bryna. Det har jeg lyst til å prøve selv etter hvert (er 41 nå og begynner å se tendenser..) Ellers ville jeg personlig holdt meg langt unna filler. Jeg synes det kan se fint ut med ørlite grann på de som har mistet mye volum i lepper, men synes ikke det ser så bra ut med filler ellers i ansiktet (av de eksemplene jeg personlig har sett). Hadde også vært interessert i å høre om de tilbyr polynucleotides (vet ikke hva det kalles på norsk). Dette er en behandling som enkelt forklart "tilfører fuktighet innenfra" og dermed gir mer juicy og glødende hud.

Men som mange andre skriver her mener også jeg at det er det du gjør utenfor salongen som kanskje har størst effekt på hvor gammel eller ung du ser ut; en god hudpleie rutine som gir glød, fukt og jevn hudtone, frisyre som passer din hårtype/ansiktsfasong, trening/tøying for god holdning og muskeldefinisjon, nok søvn, godt humør, humor og et hjerte av gull.

Anonymkode: c4cc2...c71

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

I ditt tilfelle hadde jeg nok valgt botox på sinnarynkene mellom bryna. Det har jeg lyst til å prøve selv etter hvert (er 41 nå og begynner å se tendenser..) Ellers ville jeg personlig holdt meg langt unna filler. Jeg synes det kan se fint ut med ørlite grann på de som har mistet mye volum i lepper, men synes ikke det ser så bra ut med filler ellers i ansiktet (av de eksemplene jeg personlig har sett). Hadde også vært interessert i å høre om de tilbyr polynucleotides (vet ikke hva det kalles på norsk). Dette er en behandling som enkelt forklart "tilfører fuktighet innenfra" og dermed gir mer juicy og glødende hud.

Men som mange andre skriver her mener også jeg at det er det du gjør utenfor salongen som kanskje har størst effekt på hvor gammel eller ung du ser ut; en god hudpleie rutine som gir glød, fukt og jevn hudtone, frisyre som passer din hårtype/ansiktsfasong, trening/tøying for god holdning og muskeldefinisjon, nok søvn, godt humør, humor og et hjerte av gull.

Anonymkode: c4cc2...c71

Glemte det i mitt innlegg, når jeg nevnte filler.

Jeg er en av de som ser at overleppa begynner å lide. Og det er virkelig et alderstegn. En smal strek, samtidig som underleppa holder seg. 

Så litt filler i overleppe gjør utrolig mye. Men ikke mer at det ser ut omtrent slik som det gjorde naturlig for noen år siden. 

Anonymkode: 2631b...347

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste for aldring er at man slutter å stelle seg og ta vare på seg selv. At man blir liksom "blass". Man kan ha en del smilerynker, men fortsatt se veldig pen og ungdomlig ut. 

Håret er så utrolig viktig, en sunn manke som er velpleid gjør underverker. Jeg er i slutten av 30 årene og har virkelig lagt mye innsats i håret mitt siste året, og det er mer fyldig og glansfullt nå enn det noen gang har vært. 

Tenner og smil, jeg er nøyde med tannpleie og går regelmessig til tannlegen. Jeg har enn så lenge ikke behøvd bleking, men jeg polerer tennene årlig for å holde de hvite. Bleking blir kanskje aktuelt når jeg blir eldre (så sant helsetilstanden til tennene er god nok for å tåle en slik behandling). 

God og riktig hudpleie. Glød i huden er viktigere enn selve rynkene. Om man steller huden godt, sover nok og spiser sunn mat ser huden så gløder huden på en helt annen måte. 

Når det gjelder filler og botox. Jeg ville fokusert på sinnarynken/panneregionen. 

Unngå tung sminke, jeg synes tung sminke gjør at man ser eldre ut. 

Anonymkode: 652f9...32c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste for aldring er at man slutter å stelle seg og ta vare på seg selv. At man blir liksom "blass". Man kan ha en del smilerynker, men fortsatt se veldig pen og ungdomlig ut. 

Håret er så utrolig viktig, en sunn manke som er velpleid gjør underverker. Jeg er i slutten av 30 årene og har virkelig lagt mye innsats i håret mitt siste året, og det er mer fyldig og glansfullt nå enn det noen gang har vært. 

Tenner og smil, jeg er nøyde med tannpleie og går regelmessig til tannlegen. Jeg har enn så lenge ikke behøvd bleking, men jeg polerer tennene årlig for å holde de hvite. Bleking blir kanskje aktuelt når jeg blir eldre (så sant helsetilstanden til tennene er god nok for å tåle en slik behandling). 

God og riktig hudpleie. Glød i huden er viktigere enn selve rynkene. Om man steller huden godt, sover nok og spiser sunn mat ser huden så gløder huden på en helt annen måte. 

Når det gjelder filler og botox. Jeg ville fokusert på sinnarynken/panneregionen. 

Unngå tung sminke, jeg synes tung sminke gjør at man ser eldre ut. 

Anonymkode: 652f9...32c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg forsøkte botox i de horisontale linjene i panna. Resultatet ble rynkefri panne og asiatiske, skeive øyne som varte i tre måneder. Aldri igjen! 

Anonymkode: 00f9c...8a4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes tynne folk ser mye eldre ut enn de som har ekstra kilo. Eller er det bare meg?

Anonymkode: fe2f0...e7b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tren. Spis sunt, drikk vann, mindre sukker, mer nøtter og frukt. Få nok søvn og få opp pulsen hver dag. Huden ønsker verken sminke eller botox. Vær naturlig uten mye giftstoffer på huden.

Anonymkode: 4bd90...c56

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.3.2024 den 14.26):

Ser at veldig mange når de begynner eldes, tar en masse botox så ansiktet ser livløst og kunstig ut. Jeg er 45 og har ekstremt dype rynker mellom brynene, EN skikkelig dyp rynke i pannen, en del "slitenhetstegn" og smårynker rundt øyne og slaskete hals. Dvs litt løs hud (mistenker at dette er mest pga slanking). Har også begynt å få linjer i kinnene når jeg smiler. Har ingenting rundt leppene. 

Nå er ikke jeg tilhenger av botox og fillere, men hvis jeg tilfeldigvis fikk gratis tilbud om å kunne velge botox el filler ett av disse områdene, hva burde jeg valgt? Hvor ser man best aldringstegn? 

Fakta er at jeg har fått dette i gave av en venninne som har startet egen salong og som tydeligvis syns jeg trenger fikse på noe. Jeg er litt sur og litt glad for det men hun får ikke bestemme hva jeg skal gjøre evt. 

Råd? 

Anonymkode: 670c4...3d5

Husk at fillers og botox må vedlikeholdes. At hun gir deg behandlingen gratis, betyr at du blir en fast, betalende kunde senere. Omtrent som når narkodealere gir de første dosene gratis. Du blir hekta. Jeg ville takket pent nei til gaven. At din venninne vil ha deg som kunde betyr ikke at du ser gammel ut eller «trenger» behandling!

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...