Gå til innhold

Drikke alkohol på hjemmekontor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Helt innafor!! Da datteren min ble operert slang jeg i meg en sobril selv om jeg aldri bruker det. Krysser fingre for at prøvesvarene er positive!

Anonymkode: 7cdb6...601

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg har vært der du er, og har lyst til å gi deg en stor og god styrkeklem!

Jeg lover at det finnes lys i andre enden, og et godt og rikt liv, uten alkohol. Jeg har vært edru i over fire år nå!

Det er veldig viktig at du prøver å forholde deg til sannheten om hvordan ting er. Alt blir fordreid, forstørret og dramatisk når du er avhengig. Dette gjør du underbevisst for å ha påskudd til å fortsette. 

Jeg kan si med ganske høy grad av sikkerhet at dette ikke er første gang du har drukket alkohol når du ikke burde. Du gir utrykk for en desperat situasjon, som tar litt tid å bygge opp.

Jeg ser heller ikke bortifra at disse prøvene som er tatt er mindre dramatiske enn du lurer deg selv til å tro. Det finnes alltid en risiko for at det blir oppdaget alvorlig sykdom via blodprøver, men en alkoholiker vil vurdere den risikoen høyere ovenfor seg selv og andre, enn hva som er fornuftig.

Jeg høres sikkert ut som verdens største bitch, men jeg vet at du ikke kommer noen vei uten å heve stemmen til deg selv, og rett og slett være litt streng! 

Jeg har vært der, som sagt. Alt handler om å peke fingre, lyve, overdrive og finne årsaker til at ting er "så vanskelig". Jeg lever nå godt med at alt var min skyld, jeg kan ikke gjøre om på noe, men jeg gjør så godt jeg kan i relasjoner og i livet nå!❤️

Anonymkode: aeb65...807

Takk♥️ dette gir mening!

Anonymkode: 3204d...a6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Alkohol gir deg mer nerver, ikke mindre. Slutt med det. Bedre å få noen piller av legen.

Anonymkode: 4548e...2c7

Hilsen en som ikke vet.

Anonymkode: e85fe...c1a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for brukerangrep.

Chantielle mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke at en god mor er forenlig med og være beruset før klokken 12:00 på en onsdag.

Det vitner om ett problem, jeg har også alkoholisme i slekta, og det er alltid en unnskyldning som de måtte ha. Livet er dritt, de er vanskelige på jobb, fikk fæle nyheter etc.

Men fortsett og lyv til deg selv, det går bra en stund til det ikke går lenger.

Anonymkode: 634b7...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er innafor jeg 😊

Anonymkode: 844c3...e51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg synes ikke at en god mor er forenlig med og være beruset før klokken 12:00 på en onsdag.

Det vitner om ett problem, jeg har også alkoholisme i slekta, og det er alltid en unnskyldning som de måtte ha. Livet er dritt, de er vanskelige på jobb, fikk fæle nyheter etc.

Men fortsett og lyv til deg selv, det går bra en stund til det ikke går lenger.

Anonymkode: 634b7...5bd

Det å vente på prøvesvar om kreft hos barna er virkelig ekstraordinært. 

Ikke at jeg heller synes det virker lurt å drikke på dagtid på jobb, men jeg skjønner at det skjedde. 

Ts, du må få deg en sykemelding. Når får du vite svaret? 

Jobb er det ene du kan velge vekk nå

Anonymkode: e7ba0...1ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville du ha gjort det samme om du måtte ha møtt fysisk på jobb? 

Anonymkode: 48532...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg er 100% sikker på at dine venninner eller venner, kollegaer, sjef HVA FAEN ENN hadde vært SJELEGLAD FOR AT DU SNAKKET MED DEM OM ETTE. ISTEDENFOR å drikke alkohol når du faktisk er på jobb og har ansvar for barn.......

Hallo... RING EI VENNINNE NÅ! OM SÅ DIN MOR BROR SØSTER, TANTE NOEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymkode: 2aacd...bb2

Hjelpemeg for en skjennepreken du gav da?? Så lenge TS drikker svært lite til vanlig, kan jeg ikke se at det skal snakkes om alkoholproblemer her. Hvis dette er nyttig i den situasjonen du er i nå ser jeg ingen problemer med litt alkohol, men hvis du " hyler" nedpå hele flasken bør du tenke deg om, da vil du være helt ubrukelig både på jobb og for dine barn. 

Anonymkode: 71402...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.3.2024 den 11.40):

Takk♥️ dette gir mening!

Anonymkode: 3204d...a6f

Anbefaler deg å lese boka «ett glass til». Den er lettlest, kan bestilles via nett (bare Google den) og den gir deg umiddelbart gode konkrete råd til hvordan begrense drikkingen. Den maler ikke et svart/hvitt bilde av at man enten er alkoholisert som Må slutte eller har bra kontroll, den gir rom for mange ulike årsaker, tilnærminger og forklaringer på alkoholforbruk. 
 

Jeg har selv drukket ca 2 liter vin i døgnet i omtrent fem år. Samtidig som dette har foregått har jeg vært en ressurssterk mor til to barn, god kone, tatt høyere utdanning og bygget en solid karriere. Faktisk så er det ikke så unormalt at mange som er «høytfungerende» bruker alkohol for å «gire ned» eller «slappe av» men det er som andre sier: ikke ett bra mønster.

Kjøp og les boka, du kommer ikke til å angre.

Jeg drikker forøvrig fortsatt alkohol men har redusert inntaket mitt betraktelig.

og for de som lurer: jeg sluttet på dagen i en lengre hvit periode uten noen abstinenser. 

Anonymkode: eb192...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...