Gå til innhold

Drikke alkohol på hjemmekontor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er stressa. Venter på noen prøvesvar på et av barna. Redd for kreft. Ikke mistenkt men skal utelukkes. Normal hastegrad. Har drukket en halv flaske vin på hjemmekontoret. Klokken er straks 12. bestilt meg en pizza, må spise. Mannen er bortreist. 4 barn som ikke kommer hjem på noen timer så de merker ingenting. 
Gjør egentlig en god jobb også! Tanker? Bør jeg (pårørende) være bekymret?

Huff, skulle ønske jeg var tøff nok til å snakke med noen… tips til hva jeg skal foreta meg?

er ellers en ansvarsfull og pliktoppfyllende ansatt, mor og kone. Er så redd😭

Anonymkode: 3204d...a6f

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du burde bruke egenmelding, du er ikke egnet til å være på jobb.

Anonymkode: d3f5e...d23

  • Liker 7
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om verken arbeidsgiver eller barn merker noe (er du sikker på det siste?) og så lenge du ikke kjører bil er det vel ikke noe stort problem. Jeg har egentlig nulltoleranse for drikking rundt barn, men i din situasjon forstår jeg det godt. Arbeidsgiver ville nok forstått om du var lit redusert i konsentrasjonen i dag også. Lykke til, håper det ender godt for dere. 

Anonymkode: 97d6b...35a

  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde tatt deg et glass vin til lunsj fordi du liker vin er det greit. Når du drikker en halv flaske fordi du er stressa har du et problem. 

Anonymkode: b9a3c...784

  • Liker 7
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schmuhu skrev (5 minutter siden):

Og helst ikke kjør bil i dag ;) !

Schmuhu

Selvfølgelig ikke ♥️ Håper ingen trenger å kjøres😭 Føler meg så ubrukelig.

Anonymkode: 3204d...a6f

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å drikke alkohol for å roe nervene er ikke akkurat det smarteste valget.. samme hva klokka er. Men når du er i arbeid, hjemme eller ei... 

Du kan skrive og snakke om saken her inne eller på andre forum. 

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er stressa. Venter på noen prøvesvar på et av barna. Redd for kreft. Ikke mistenkt men skal utelukkes. Normal hastegrad. Har drukket en halv flaske vin på hjemmekontoret. Klokken er straks 12. bestilt meg en pizza, må spise. Mannen er bortreist. 4 barn som ikke kommer hjem på noen timer så de merker ingenting. 
Gjør egentlig en god jobb også! Tanker? Bør jeg (pårørende) være bekymret?

Huff, skulle ønske jeg var tøff nok til å snakke med noen… tips til hva jeg skal foreta meg?

er ellers en ansvarsfull og pliktoppfyllende ansatt, mor og kone. Er så redd😭

Anonymkode: 3204d...a6f

Du drikker da virkelig ikke alkohol på jobb. Det er leit, det med barnet dit, håper det går bra. Men du drikker altså ikke på jobb, og du drikker ikke en halv flaske vin noen få timer før barna skal komme hjem. De fleste skoler slutter klokka 14. Nå er klokka 12. Du har drukket. Få hjelp med alkoholproblemene før det eskalerer.

Anonymkode: 36a2b...d3a

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør verken være på jobb eller ha omsorg for barn akkurat i dag når du har drukket. 

Anonymkode: 76f59...808

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkohol gir deg mer nerver, ikke mindre. Slutt med det. Bedre å få noen piller av legen.

Anonymkode: 4548e...2c7

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første bør du unngå alkohol. Det vil både påvirke tankene dine nå og hvordan nyheter tas i mot oh håndteres.

For det andre vil nok arbeidsgiver forvente at du ikke drikker og jobber samtidig. Uansett om du er på hjemmekontor eller ikke.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker ellers aldri på dagtid og har familierelatert alkoholisme og generelt drikker lite pga. dette. Liker ikke berusede mennesker. Føler behov for å prate med noen men vil ikke «plage» noen i kontortiden, og særlig ikke nå når jeg faktisk har drukket. Flaut. Takk for svar alke♥️

Anonymkode: 3204d...a6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig så slo det meg at dett er en trolletråd :) Men jeg bet på umiddelbart ja ;) 

Anonymkode: 76f59...808

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg drikker ellers aldri på dagtid og har familierelatert alkoholisme og generelt drikker lite pga. dette. Liker ikke berusede mennesker. Føler behov for å prate med noen men vil ikke «plage» noen i kontortiden, og særlig ikke nå når jeg faktisk har drukket. Flaut. Takk for svar alke♥️

Anonymkode: 3204d...a6f

Jeg er 100% sikker på at dine venninner eller venner, kollegaer, sjef HVA FAEN ENN hadde vært SJELEGLAD FOR AT DU SNAKKET MED DEM OM ETTE. ISTEDENFOR å drikke alkohol når du faktisk er på jobb og har ansvar for barn.......

Hallo... RING EI VENNINNE NÅ! OM SÅ DIN MOR BROR SØSTER, TANTE NOEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymkode: 2aacd...bb2

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts: Og takk for ærlige tilbakemeldinger. Et det en ting KG kan, så er det dét😉 

Anonymkode: 3204d...a6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg drikker ellers aldri på dagtid og har familierelatert alkoholisme og generelt drikker lite pga. dette. Liker ikke berusede mennesker. Føler behov for å prate med noen men vil ikke «plage» noen i kontortiden, og særlig ikke nå når jeg faktisk har drukket. Flaut. Takk for svar alke♥️

Anonymkode: 3204d...a6f

Så mange rare svar du får her. At du har drukket nå for å hjelpe deg med neever i en spesiell situasjon er da slettes ikke meekelig og en svært vanlig habdling som de fleste kan ty til, uten at man har alkoholproblemer av den grunn. Når det er sagt; si til arbeidsplassen at du nå har kastet opp og mistenker omgangssyke og ta resten av dagen fri. Det kan bli veldig flaut om noen merker at du er beruset. Og man teenger ikke merke alkoholen selv for at andre skal gjøre det. Aller helst bør du kanskje få noen (venninne, besteforeldre, familie) til å passe barn i kveld? Hvis ikke så går du og legger deg nå, erikker masse vann også ivaretar du barna når de kommer hjem. Det går nok også helt fint.

 

 

Masse masse masse lykke til

Anonymkode: 90f32...075

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har vært der du er, og har lyst til å gi deg en stor og god styrkeklem!

Jeg lover at det finnes lys i andre enden, og et godt og rikt liv, uten alkohol. Jeg har vært edru i over fire år nå!

Det er veldig viktig at du prøver å forholde deg til sannheten om hvordan ting er. Alt blir fordreid, forstørret og dramatisk når du er avhengig. Dette gjør du underbevisst for å ha påskudd til å fortsette. 

Jeg kan si med ganske høy grad av sikkerhet at dette ikke er første gang du har drukket alkohol når du ikke burde. Du gir utrykk for en desperat situasjon, som tar litt tid å bygge opp.

Jeg ser heller ikke bortifra at disse prøvene som er tatt er mindre dramatiske enn du lurer deg selv til å tro. Det finnes alltid en risiko for at det blir oppdaget alvorlig sykdom via blodprøver, men en alkoholiker vil vurdere den risikoen høyere ovenfor seg selv og andre, enn hva som er fornuftig.

Jeg høres sikkert ut som verdens største bitch, men jeg vet at du ikke kommer noen vei uten å heve stemmen til deg selv, og rett og slett være litt streng! 

Jeg har vært der, som sagt. Alt handler om å peke fingre, lyve, overdrive og finne årsaker til at ting er "så vanskelig". Jeg lever nå godt med at alt var min skyld, jeg kan ikke gjøre om på noe, men jeg gjør så godt jeg kan i relasjoner og i livet nå!❤️

Anonymkode: aeb65...807

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så mange rare svar du får her. At du har drukket nå for å hjelpe deg med neever i en spesiell situasjon er da slettes ikke meekelig og en svært vanlig habdling som de fleste kan ty til, uten at man har alkoholproblemer av den grunn. Når det er sagt; si til arbeidsplassen at du nå har kastet opp og mistenker omgangssyke og ta resten av dagen fri. Det kan bli veldig flaut om noen merker at du er beruset. Og man teenger ikke merke alkoholen selv for at andre skal gjøre det. Aller helst bør du kanskje få noen (venninne, besteforeldre, familie) til å passe barn i kveld? Hvis ikke så går du og legger deg nå, erikker masse vann også ivaretar du barna når de kommer hjem. Det går nok også helt fint.

 

 

Masse masse masse lykke til

Anonymkode: 90f32...075

Tusen takk for gode ord♥️ Jeg er helt fortvilet og vet ikke hva jeg skal gjøre 🙏

Anonymkode: 3204d...a6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innafor. 

Anonymkode: 4c64e...932

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Er stressa. Venter på noen prøvesvar på et av barna. Redd for kreft. Ikke mistenkt men skal utelukkes. Normal hastegrad. Har drukket en halv flaske vin på hjemmekontoret. Klokken er straks 12. bestilt meg en pizza, må spise. Mannen er bortreist. 4 barn som ikke kommer hjem på noen timer så de merker ingenting. 
Gjør egentlig en god jobb også! Tanker? Bør jeg (pårørende) være bekymret?

Huff, skulle ønske jeg var tøff nok til å snakke med noen… tips til hva jeg skal foreta meg?

er ellers en ansvarsfull og pliktoppfyllende ansatt, mor og kone. Er så redd😭

Anonymkode: 3204d...a6f

Jeg tenker at når du selv har begynt å lure på om det er lurt å drikke vin når du er på jobb(selv om du er på hjemmekontor), da er det grunn til bekymring. Det går an å forstå at det er vanskelig å takle bekymringene rundt prøvesvarene til barnet ditt, men det er aldri noen god løsning å drukne bekymringene i alkohol. Forhåpentligvis går det bra for deg, men det er ikke uvanlig at det er på denne måten veien til alkoholisme begynner.

Anonymkode: 0687a...c1c

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...