Gå til innhold

Hvorfor er det å være i 40 årene så negativt her på KG.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 20.3.2024 den 9.39):

Hevdes dette egentlig så mye utenfor alderstrådene på singelforumet, da? Kanskje bare jeg som ikke er inne på de "riktige" underforumene, men synes ikke jeg ser så mye av det ellers. Men de alderstrådene er helt jævlige. Der er det fritt frem for bitterpikkene å aldersshame kvinner alt de orker. Oppsummert har jeg forstått at jeg er en stygg gammel kjærring ingen menn vil ha, men kan kanskje finne en og annen 70-åring som vil ta til takke med meg.

Er 40+ selv, og generelt fornøyd med livet. Men KG har fått meg til å holde meg unna menn, siden jeg er redd det er en liten sannhet i det som skrives her. 

Anonymkode: 08d59...f7b

Har du lest på moteforumet? Der får også kvinner over 40 år gjennomgå så til de grader. Egentlig burde de ikke synes. 

Anonymkode: b46a7...6b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sofiei skrev (På 20.3.2024 den 10.09):

Som kvinne har man i følge mange menn sunket alvorlig mye i verdi når man har bikka 40 år.

Dette har nok med fruktbarhet å gjøre, men burde jo ikke ha noe å si for menn som uansett ikke ønsker seg flere barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PeeWee skrev (2 timer siden):

Dette har nok med fruktbarhet å gjøre, men burde jo ikke ha noe å si for menn som uansett ikke ønsker seg flere barn?

Nei hvem vet. Det er det vel bare de som har denne ideen som kan svare på. Ser rett som det er enkelte menn fronter den holdningen. Oftest fra "halvgamle" menn. Har til gode å se unge menn som har denne holdningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Neida, men de av dere som er vemmelige, er vemmelige. Det har ikke noen betydning om «de andre begynte», er man brun og ekkel på innsida, så er man det.

Anonymkode: be9c3...893

Skjønner du har brukt mye energi på dette. Hehe. 

Anonymkode: 97565...e52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Husker hvor forvirret jeg ble av voksne (15-20 år eldre) mennesker som tok seg svære friheter. Jeg trodde de var psykisk utviklingshemmet, helt ærlig, tenkte de ikke kunne noe for det. 😅 ikke ødelegg livet til de unge, sett heller på en episode med Heartbeat. 

Anonymkode: 97565...e52

Her må du nesten utdype hva i alle dager du mener. Hvilke friheter da? Er det sånn at folk over 40 ikke skal ses eller høres fordi det blir «kleint»? Jeg skjønner ikke hva du mener.

Anonymkode: 2c1bf...2f6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok min første tatovering og har aldri vært ute og reist så mye utenlands som etter jeg ble 40.

Jeg tror mye handler at når man er over 40 så er man ikke særlig fruktbar lenger, og at menn ser på mindre fruktbare kvinner med mindre interesse. I tillegg så nærmer man seg overgangsalder med kjappe skritt, med store endringer i kroppen.

Anonymkode: 574ea...8ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sofiei skrev (2 timer siden):

Nei hvem vet. Det er det vel bare de som har denne ideen som kan svare på. Ser rett som det er enkelte menn fronter den holdningen. Oftest fra "halvgamle" menn. Har til gode å se unge menn som har denne holdningen.

Jeg kjenner til endel folk som enten hvis de vet det blir kortsiktig, eller rett og slett ikke ønsker barn som bevisst velger kvinner over 40år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så negativt å være i 40 årene her inne da? Trodde de fleste her inne var godt voksne. Noen barn og unge men ellers er vi godt voksne hele hurven. 

Selv føler jeg ikke så mye negativitet mot 40 årene her inne. Noen er jo litt vel trangsynte og lite tolerante mene... sånn er det nå ute i den virkelige verden også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uenig med trådstarter!!  Livet startet da jeg ble 40 😇
Jeg helt seriøst elsker livet mitt som kvinne på straks 42🤩🥳

Jeg er lykkelig singel på andre  året, har en aktiv jobb, min egen leilighet og de barna jeg ønsker meg. Eldste barn er 22 og den yngste på 12 år har jeg 50:50👌 For min del som var fanget i et lite fungerende «familien AS» Er livet nå utrolig flott 👌👌🤩 Mulig jeg er heldig pga gode gener. Har knapt en rynke, og lever et aktivt liv med få plager helsemessig. Kanskje det at jeg har ADHD og er litt turbo light har noe å si. Jeg blir liksom aldri eldre og voksen på samme vis som enkelte nevrotypiske ser ut  til å bli. Mitt hode jobber og tenker litt annerledes. Kreativiteten min gjør mitt liv spennende og innholdsrikt.  På samme tid er jeg reflektert, moden  og ansvarsfull. Ikke misforstå,  Jeg er voksen, men jeg har en unik evne til å omfavne det hverdagslige på en litt mer gnistrende måte. Jeg er veldig tilstede akkurat her og nå 🧘‍♀️ selvsagt har jeg også mine utfordringer, og  på en dårlig dag kan det være mye å håndtere. ADHD er absolutt mye mer enn kreativitet, hyperfokus perioder og uendelige mengder energi. Det er også det stikk motsatte. 😅🙈🥵🙃😤🤯😳🤬😱 Men den indre motoren min klarer nesten alltid å finne noe fint og vakkert, også på en mørk dag 😊 

Hadde jeg ikke fått ADHD diagnosen og medisiner i en alder av 41,  Hadde nok livet  mitt sett mye annerledes ut. Livet mitt er bra nå , fordi jeg fikk hjelp til å kontrollere min ADHD. 
 

så visst livet ditt ikke er bra etter 40. Gjør noe med det 🥰 Det er kun deg selv som kan ta tak i det. 

Anonymkode: 2a9fd...cdd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Neida, men de av dere som er vemmelige, er vemmelige. Det har ikke noen betydning om «de andre begynte», er man brun og ekkel på innsida, så er man det.

Anonymkode: be9c3...893

Det er ingenting ekkelt eller vemmelig med å gi svar på tiltale. Det å helt uprovosert pøse ut av seg diverse galle, kun for å trykke andre ned derimot... Og man kan ikke slenge dritt rundt i alle retninger, og kun forvente å få regnbuer tilbake. Man høster det man sår, det er noe du og 99,9% av de andre KG-gutta burde lære en gang for alle, om dere synes det er så fælt å lese negative utsagn om menn. 

Anonymkode: 08d59...f7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er man godt i gang for noen er det kun starte for andre ser det ut som dem snart er klar for kista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kan ikke se hvordan eldre 'ødelegger' livet til denne yngre. Greit nok, en på 20 ser ikke på en som er nesten 40 som interessant, og bra er det. Men tror de har respekt for eldre kollegaer osv

Anonymkode: 5b505...644

Du kan ikke skjønne hvordan godt voksne mennesker som tar seg "svære friheter" med tenåringer/de i tidlig tyveårene kan være ødeleggende? Les mellom linjene så er det nok snakk om møter av en mindre hyggelig natur. Ikke bare en eldre kollega som kaster et ekstra blikk på en yngre i lunsjpausen... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For da er visst ikke vi kvinner maks sexy for menn lenger, og som alle vet er det å være maks sexy for menn hele eksistensgrunnlaget for oss kvinner. Vi har ingen nytte eller funksjoner utover dette. 🤪

Bare tull selvfølgelig. Livet i 40 årene er fantastisk for mange av oss. Jeg kunne gjerne tatt 40 årene om igjen, mens tenårene, 20- årene og 30- årene var for stressende til at en ny runde frister. Nå gleder jeg meg til 50+ årene, som antagelig vil bli mer av det gode fra 40- årene. 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke bare på KG.  I samfunnet har man generelt et problem med å takle aldring.  Man må for all del stå i mot og bekjempe alle alderstegn.  Vi higer etter å høre hvor mye yngre vi ser ut enn alderen tilsier.  Måler verdien vår etter om menn fortsatt ser på oss. 
Noen drar det så langt at ungdomsjaget blir patetisk og stakkarslig.  Å ha et ungdommelig image er så viktig at de tyr til ekstrem trening og blir så selvopptatte at de som mennesker blir kjedelige.  Hva kommer det av at f.eks. FB er full av folk på 50+ som legger ut bilder av seg selv på fjelltopper og i fallskjermhopp?   Jeg tror alderspanikken har tatt dem!  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90 prosent av medlemmene her er vel i 40 årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mann, voksne barn, hus og hytte, hund og katt og er 48 år. Jeg synes livet er veldig godt nå. 

Hvis jeg var opptatt av å leve som da jeg var 20 år, og singel så hadde det gjerne plaget meg mer...men jeg har hatt et liv, har et liv, og skal ha et liv, og jeg nyter det. 

Jeg savner ikke verken 20 eller 30 årene. 

Anonymkode: efcd3...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 23.3.2024 den 13.30):

Helt uenig med trådstarter!!  Livet startet da jeg ble 40 😇
Jeg helt seriøst elsker livet mitt som kvinne på straks 42🤩🥳

Jeg er lykkelig singel på andre  året, har en aktiv jobb, min egen leilighet og de barna jeg ønsker meg. Eldste barn er 22 og den yngste på 12 år har jeg 50:50👌 For min del som var fanget i et lite fungerende «familien AS» Er livet nå utrolig flott 👌👌🤩 Mulig jeg er heldig pga gode gener. Har knapt en rynke, og lever et aktivt liv med få plager helsemessig. Kanskje det at jeg har ADHD og er litt turbo light har noe å si. Jeg blir liksom aldri eldre og voksen på samme vis som enkelte nevrotypiske ser ut  til å bli. Mitt hode jobber og tenker litt annerledes. Kreativiteten min gjør mitt liv spennende og innholdsrikt.  På samme tid er jeg reflektert, moden  og ansvarsfull. Ikke misforstå,  Jeg er voksen, men jeg har en unik evne til å omfavne det hverdagslige på en litt mer gnistrende måte. Jeg er veldig tilstede akkurat her og nå 🧘‍♀️ selvsagt har jeg også mine utfordringer, og  på en dårlig dag kan det være mye å håndtere. ADHD er absolutt mye mer enn kreativitet, hyperfokus perioder og uendelige mengder energi. Det er også det stikk motsatte. 😅🙈🥵🙃😤🤯😳🤬😱 Men den indre motoren min klarer nesten alltid å finne noe fint og vakkert, også på en mørk dag 😊 

Hadde jeg ikke fått ADHD diagnosen og medisiner i en alder av 41,  Hadde nok livet  mitt sett mye annerledes ut. Livet mitt er bra nå , fordi jeg fikk hjelp til å kontrollere min ADHD. 
 

så visst livet ditt ikke er bra etter 40. Gjør noe med det 🥰 Det er kun deg selv som kan ta tak i det. 

Anonymkode: 2a9fd...cdd

Ja, hvordan ta tak i ensomhet når man er alene med småbarn med ADHD og ikke tåler mye lyder, folk og inntrykk? Ikke akkurat sånn at man kan fly rundt og treffe folk. 

Anonymkode: 5d363...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det alle de trådene om 40 år gamle mannlige jomfruer

Anonymkode: b0457...72b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I virkeligheten blir man jo sett på ubrukelig, etter å ha fylt 70

Anonymkode: b45f2...059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem om det, har ikke noe med den typen folk å gjøre uansett. Fremdeles ungt nok. For meg er det nå livet begynner. Ting blir egentlig bedre med åra. Like barnslig idag,som før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...