Gå til innhold

Hvor mange kvinner 30+/- er ufrivillig barnløse enda?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ville nok hatt barn hvis jeg hadde forelsket meg, men følte aldri det var rett med noen og da ville jeg jo heller ikke ha barn med dem. Er 35 og har egentlig sørget litt ferdig over det, for jeg regner ikke med det skjer med det første når det ikke har skjedd på over ti år. Har to nieser jeg elsker og har det egentlig veldig bra i livet ellers, men flott jobb, gode venner og hobbyer.

Kan jo få barn nå og fremover selvfølgelig, men jeg tror ikke jeg ønsker å ha barn i huset når jeg er midt i fentiårene.

Anonymkode: 31a37...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er. Fant meg aldri en å ha barn med og aldri funnet så det er uaktuelt. Jeg hadde for mye traumer at tiden løp fra.

Anonymkode: d8cc9...104

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.3.2024 den 13.03):

Nei, jeg sier indirekte at man bør kunne fungere sammen, på mer enn et overfladisk plan, dersom man velger å involvere et barn i det... jeg skjønner hvordan man lager de, det var ikke det 🫡

Anonymkode: 48486...117

DETTE!

Mitt inntrykk er at menn ikke forstår at vurderingen av en mann som "bare" kjæreste og som far til et fremtidig barn, ikke er det samme. Nåløyet er trangere når man vurderer en mann som en eventuell fremtidig pappa til et barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er planen til dere som er sent ute? Bare satse på en og få barn? Deretter dumper dere han og barnet ser faren skjeldent....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VetAlt skrev (6 minutter siden):

Hva er planen til dere som er sent ute? Bare satse på en og få barn? Deretter dumper dere han og barnet ser faren skjeldent....

Det er jo dette folk ender opp med uansett...føler omtrent alle forhold tar slutt. De jeg kjenner i langvarige forhold er i forhold blottet for varme og kjærlighet.

Anonymkode: ff62b...061

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, VetAlt said:

Hva er planen til dere som er sent ute? Bare satse på en og få barn? Deretter dumper dere han og barnet ser faren skjeldent....

Jeg vokste opp med en far jeg så sjeldent.

Anonymkode: d8cc9...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg vokste opp med en far jeg så sjeldent.

Anonymkode: d8cc9...104

La meg gjette. Du liker å vise hud og går etter eldre menn?

Anonymkode: a0099...f00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VetAlt skrev (35 minutter siden):

Hva er planen til dere som er sent ute? Bare satse på en og få barn? Deretter dumper dere han og barnet ser faren skjeldent....

Har ikke noen konkret plan, for det er jo umulig. Tenker det får bli som det blir. Står for min del hvor jeg prøver å være omgjengelig og sosial, så må nesten kroppen kjenne på resten. Og mannen kjenne om han er interisert. Tenker det kan være aktuelt å adoptere sammen med noen om jeg ikke rekker å møte en aktuel partner før det er for sent for kroppen min. Om han også ønsker. Eller så lever vi lykkelige sammen med en katt. Om han ikke engang vil det, da gir jeg opp og blir furt. 

Anonymkode: 362a7...503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

La meg gjette. Du liker å vise hud og går etter eldre menn?

Anonymkode: a0099...f00

Ikke meg du siterer. Men hva er det for en kommentar? Har ikke sett pappa siden jeg var et barn og viser ikke hud forbi normalen og holder meg til jevnaldrende. 

Anonymkode: 362a7...503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner som ønsker barn bør jo ikke bli sammen med menn som er usikre. Avklar dette før dere blir sammen. 

Anonymkode: 847a4...657

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kvinner som ønsker barn bør jo ikke bli sammen med menn som er usikre. Avklar dette før dere blir sammen. 

Anonymkode: 847a4...657

Da blir det jo fort enda færre menn som er aktuelle og desto vanskeligere å finne noen. 

Anonymkode: 6ce63...04f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ymse meninger skrev (1 time siden):

Det er jo ikke slik at man har tilgang på alle de 700 000 mennene som er singel. Folk bor spredt over hele landet, er flyttbare eller ikke flyttbare. Ønsker eller ønsker ikke barn. Så vil man jo ha en connection med dette mennesket og felles verdier, og oppi det hele har man x faktoren som ingen styrer over, og det er om man faller for han eller ikke. Folk sliter med å finne hverandre i dag. Radiusen er større enn i gamledager, men det blir vanskelig å både velge og skille seg ut gjennom datingprofiler, og man prøver og prøver å prate for å se om det kan være noe der for å ikke date i blinde, men er vanskeligere for folk å opprettholde interessen. Så er det færre naturlige datingarenaer "in real life" nå. Så det er ikke det at jeg ikke liker noen, jeg bare finner ikke frem i "utvalget". 

Utover det så er det jo endel som har gjort det slutt og kommer ut av et dårlig forhold når man er i 30 årene, og da starter man jo fra square one med å lete. Å være emosjonelt tilgjengelig og på let hele tiden er også mentalt utmattende og jeg har måttet ha noen pauser innimellom, kanskje også for å bearbeide skuffelse når man møter noen som f.eks ikke gjengjelder begeistringen.

Å si at damer kan få en mann bare ved å stå rett opp og ned på gårdsplassen sier mer om menn sine kriterier enn kvinners, spør du meg.

Ja jeg forstår.

Du skriver godt og reflektert. Er opplagt en intelligent jente, noe en skulle tro gjorde det lettere for deg å finne en partner.?

Tror jeg faktisk ikke det gjør,  fordi like barn leker best så ikke så mange menn som når opp til ditt nivå å velge blant..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt beste tips er å fryse ned egg, NÅ.

Så kan du senke skuldrene og stresse ned, og bruke god tid på å finne den rette mannen.

I 20-årene hadde jeg 3 seriøse forhold, men de var umodne, og jeg ville ikke ha barn med de. Jeg gikk inn i 30-årene som singel. Når jeg var 32 traff jeg den rette mannen, og første barn kom da jeg var 35. Er 36 nå og gravid på nytt. Så sykt glad for at jeg ventet.

Min søster frøys ned egg, og traff mannen i sitt liv når hun var 37. Hun er nå 38 og gravid (på naturlig måte). Men de kan bruke eggene på frys til et søsken ❤️

Poenget er: fryser du egg nå, stopper du tiden på eggene. Dersom du treffer den rette når du er i slutten av 30-årfne, har du "unge" egg tilgjengelig. 

Og du unngår å stresse og risikere å få barn med feil mann "fordi du har dårlig tid".

Tro meg, heller ingen barn enn barn med feil mann!

Anonymkode: 53c96...ebb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ufrivellig barnløs, 27 år. Angrer ikke jeg startet akkurat når jeg fylte 27, var bare 'i tilfelle det ikke er så lett å bli gravid'. Ble gravid 2 ganger men mistet en tidlig i uke 5 og andre mistet jeg tvillinger i uke 8. Lærte fort at det er ikke lett prosess og mye som må klaffe før man får barn. Stresser litt, mest fordi jeg er nervøs om det er noe underliggende og faktumet at jeg ønsker hvertfall 2 barn. 

 

Anonymkode: 4e0cc...ff1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (På 25.3.2024 den 19.08):

Ja jeg forstår.

Du skriver godt og reflektert. Er opplagt en intelligent jente, noe en skulle tro gjorde det lettere for deg å finne en partner.?

Tror jeg faktisk ikke det gjør,  fordi like barn leker best så ikke så mange menn som når opp til ditt nivå å velge blant..

Jo smartere og mer selvstendig en kvinne er, jo smalere er utvalget dessverre. Jeg har behov for stimulerende samtaler og gjerne litt motstand i en god diskusjon. Han må tilføre meg noe ved sin tilstedeværelse. Jeg må simpelthen ha mer enn "vet ikke..", "det har jeg ikke tenkt på", eller stillhet i hver sin stol.

Irriterende nok har jeg møtt på et par stk som leverer på denne fronten, men som jeg med stor skuffelse ikke har greid å falle for. Er noe biokjemi oppi dette også som ødelegger. Hadde det ikke vært deilig om man bare kunne bestemme selv hvem man skulle forelske seg i? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ymse meninger skrev (7 timer siden):

Hadde det ikke vært deilig om man bare kunne bestemme selv hvem man skulle forelske seg i? 

Det hadde endret verden fra margen og ut.

Men vi kommer nok ikke unna biokjemien i det hele..naturen ønsker friske barn med oppdatert immunforsvar så lukter daten feil blir det nok ikke magi 🤭..

Så tror jeg nok de fleste kvinner ønsker en armkrok i tillegg til noen som utfordrer de mentalt, en mann som er stabil og fanger henne opp når hun faller..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TomSawyer skrev (4 timer siden):

Det hadde endret verden fra margen og ut.

Men vi kommer nok ikke unna biokjemien i det hele..naturen ønsker friske barn med oppdatert immunforsvar så lukter daten feil blir det nok ikke magi 🤭..

Så tror jeg nok de fleste kvinner ønsker en armkrok i tillegg til noen som utfordrer de mentalt, en mann som er stabil og fanger henne opp når hun faller..

Korrekt korrekt. Og for min del så kjenner jeg at hvis mannen ikke innehar disse egenskapene så kommer jeg heller ikke til å klare å være i et forhold med han. Han vil jo og gjerne føle seg elsket og bør ha en som føler dette. 

Men det er trist at det er så vanskelig å finne hverandre. Da blir det jo slik som for meg (og mange menn også), at tiden muligens vil renne ut før jeg får laget familie. Og jeg vil ha en ordentlig far til eventuelle unger og. En bra en.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ymse meninger skrev (38 minutter siden):

 Og jeg vil ha en ordentlig far til eventuelle unger og. En bra en.

Tror du er et fint menneske så det ønsker jeg for deg og.

Gjør meg en tjeneste bare..ta sjanser!

Ikke sitt og vent og ikke vær redd for å drite deg ut, livet går styggfort og særlig etter 35..

Det kommer øyeblikk da muligheten for å få nettopp din mann er der..ikke tenk men handle da for øyeblikket kommer ikke tilbake..

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufrivillig barnløs, 38 år. Er gift, men vi har enn så lenge ikke klart å få barn (mannlig faktor). Vi møttes sent i livet, og det er ingen garanti for at den man møter faktisk kan få barn. 

 

Anonymkode: e3071...5c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ufrivillig barnløs, 38 år. Er gift, men vi har enn så lenge ikke klart å få barn (mannlig faktor). Vi møttes sent i livet, og det er ingen garanti for at den man møter faktisk kan få barn. 

 

Anonymkode: e3071...5c6

Men du kan, alt handler om valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...