AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #1 Skrevet 18. mars 2024 Hva skjer med barneoppdragelsen for tiden? Når ble det allment akseptert at det skal kostes foran barnet til enhver tid, og at barnet har det best om det ikke settes grenser til? Får man lykkelige barn og foreldre av det? Så det senest på butikken i dag, et barn på 6-7 år som har en pinne med og slår på alt. Faren luter bak med hodet i telefonen og sier ingenting… Samme på restaurant i forrige uke, en jente på 4-5 år som gauler i sikkert 20 min foran en full resturant. Hvorfor ikke gi barnet en advarsel og gå hvis ikke barnet tier.. Ser så mange eksempler på dette ukentlig. Hva skjer. Er foreldre dårligere på barneoppdragelse enn før? Anonymkode: 7f525...8db 16 3 6
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #2 Skrevet 18. mars 2024 Når foreldrene finner ut at de skal være bestevennen til barnet, og ikke være en foreldere som tar avgjørelser og lærer barnet å oppføre seg, lære ungen sosiale koder. Bestevennen må jo bli likt av barnet..... Anonymkode: b16ec...486 12 1 4
Gjest Lykkedykker Skrevet 18. mars 2024 #3 Skrevet 18. mars 2024 Et resultat av fri barneoppdragelse.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #4 Skrevet 18. mars 2024 Godt det bare er perfekte foreldre p å kg da som kan opprette tråder om hvor elendig andre forekdre er Anonymkode: 4b254...84a 7 2 4
Smascha Skrevet 18. mars 2024 #5 Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva skjer med barneoppdragelsen for tiden? Når ble det allment akseptert at det skal kostes foran barnet til enhver tid, og at barnet har det best om det ikke settes grenser til? Får man lykkelige barn og foreldre av det? Anonymkode: 7f525...8db Det er vel kanskje det at forelderen synst det er ubehagelig å sette grenser i offentligheten? Og prøver å unngå bråk og merksemd, eller noko? 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #6 Skrevet 18. mars 2024 Jeg tror vi har så lite tid med barna våre at det er vondt å bruke tida på å kjefte 🤷♀️ Sier ikke at det er riktig, og jeg slår ned på veiving av pinner og vræling, men jeg tror det kan være noe av forklaringen. Noen er også bare slitne og orker ikke ta kampen. Anonymkode: 1bc3f...88a 8 2 3
Smascha Skrevet 18. mars 2024 #7 Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Godt det bare er perfekte foreldre p å kg da som kan opprette tråder om hvor elendig andre forekdre er Anonymkode: 4b254...84a No er no KG eingong eit diskusjonsfora, der alt kan diskuterast. Eller? 7 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #8 Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Godt det bare er perfekte foreldre p å kg da som kan opprette tråder om hvor elendig andre forekdre er Anonymkode: 4b254...84a Noen følte seg litt truffet eller. Er man perfekt bare fordi man ønsker å diskutere temaet? Anonymkode: cb638...24f 12 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #9 Skrevet 18. mars 2024 Jeg angrer som bare det på at jeg ikke satte gode grenser fra start. Har egne barndomsopplevelser som gjør det vanskelig. Nå er ungen et mareritt å ha med å gjøre. Men hvordan kunne man visst dette på forhånd? Mange av oss med problemer med å satte grenser hadde foreldre som satte en støkk i oss hva angår sinne. Man vet ikke på forhånd hvor vanskelig det skal bli. Jeg hadde de beste intensjoner. Har gått i terapi og foreldrekurs og får det fortsatt ikke helt til. Anonymkode: 6fb10...5b6 1 11 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #10 Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Noen følte seg litt truffet eller. Er man perfekt bare fordi man ønsker å diskutere temaet? Anonymkode: cb638...24f Nei jeg er bare lei sv folk som skal dømme utfra noen få minutter Anonymkode: 4b254...84a 5 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #11 Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hva skjer med barneoppdragelsen for tiden? Når ble det allment akseptert at det skal kostes foran barnet til enhver tid, og at barnet har det best om det ikke settes grenser til? Får man lykkelige barn og foreldre av det? Så det senest på butikken i dag, et barn på 6-7 år som har en pinne med og slår på alt. Faren luter bak med hodet i telefonen og sier ingenting… Samme på restaurant i forrige uke, en jente på 4-5 år som gauler i sikkert 20 min foran en full resturant. Hvorfor ikke gi barnet en advarsel og gå hvis ikke barnet tier.. Ser så mange eksempler på dette ukentlig. Hva skjer. Er foreldre dårligere på barneoppdragelse enn før? Anonymkode: 7f525...8db haha, sikkert fordi det er så mange småbarnseksperter med rynkede bryn overalt. De er døds-slitsomme. De skjønner vel ikke at de oppfører seg som en vandrende klisjé sikkert, nesten som å telle sauer før man skal legge seg. Anonymkode: c8a87...2ce 2 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #12 Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei jeg er bare lei sv folk som skal dømme utfra noen få minutter Anonymkode: 4b254...84a Ja du gjør vel aldri det du. Hvem var perfekt sa du? Anonymkode: cb638...24f 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #13 Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei jeg er bare lei sv folk som skal dømme utfra noen få minutter Anonymkode: 4b254...84a Ja, ikke sant. Som om de ikke klarer å skille mellom real life og tv-show. Ingen bæsjer på tv. Anonymkode: c8a87...2ce
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #14 Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja du gjør vel aldri det du. Hvem var perfekt sa du? Anonymkode: cb638...24f Hvis jeg gjør det er jeg i så fall bevisst på at jeg dømmer fordi det er deilig og enkelt og jeg gjør det ikke så andre ser meg. Enkelte elsker jo å dømme + å vise frem at de dømmer. ‘Hei alle sammen, se på meg, jeg klarer å dømme, sukk, jeg vet, det er skikkelig komplisert’. Anonymkode: c8a87...2ce 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #15 Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nei jeg er bare lei sv folk som skal dømme utfra noen få minutter Anonymkode: 4b254...84a Man ser mye på få minutter. Jeg synes dette er et tåpelig argument. Selvsagt kan det være en sjelden gang at man MÅ ha nesa i en telefon for å sjekke handlelisten på butikken eller fikk en livsviktig SMS, men det er ikke regelen. Og småbarnsforeldre er opphengt i skjermen sin. Det er skadelig. Det er en trend. Det må man kunne diskutere uten at det betyr at man er dømmende og usaklig. Anonymkode: c74ed...18e 10 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #16 Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Godt det bare er perfekte foreldre p å kg da som kan opprette tråder om hvor elendig andre forekdre er Anonymkode: 4b254...84a Kanskje ts kan gi oss uperfekte foreldre et kurs eller noe😂 Anonymkode: af18c...1f3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #17 Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja du gjør vel aldri det du. Hvem var perfekt sa du? Anonymkode: cb638...24f Nei jeg gjr fakrisk ikke det, hvorfor skulle jeg dey? Anonymkode: 4b254...84a
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #18 Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Man ser mye på få minutter. Jeg synes dette er et tåpelig argument. Selvsagt kan det være en sjelden gang at man MÅ ha nesa i en telefon for å sjekke handlelisten på butikken eller fikk en livsviktig SMS, men det er ikke regelen. Og småbarnsforeldre er opphengt i skjermen sin. Det er skadelig. Det er en trend. Det må man kunne diskutere uten at det betyr at man er dømmende og usaklig. Anonymkode: c74ed...18e Nei man vet ikke mye i løpet av få minutter. Skikkelig uting å dømme andre utfra det Anonymkode: 4b254...84a 2 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #19 Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kanskje ts kan gi oss uperfekte foreldre et kurs eller noe😂 Anonymkode: af18c...1f3 Hvorfor ødelegge diskusjonen med flåseri? Det er et stort problem at foreldre er så avhengig av skjerm at de ikke tar barneoppdragelsen på alvor. At barn får fly rundt offentlig og ødelegge for alle andre. Kanskje i stedet for å latterliggjøre folk som tenker tanker om hvor samfunnet går at du skulle lest deg en bok om barneoppdragelse, eller logget av skjermen din for å bli en bedre mor. Anonymkode: c74ed...18e 6 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #20 Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor ødelegge diskusjonen med flåseri? Det er et stort problem at foreldre er så avhengig av skjerm at de ikke tar barneoppdragelsen på alvor. At barn får fly rundt offentlig og ødelegge for alle andre. Kanskje i stedet for å latterliggjøre folk som tenker tanker om hvor samfunnet går at du skulle lest deg en bok om barneoppdragelse, eller logget av skjermen din for å bli en bedre mor. Anonymkode: c74ed...18e Det er også er stort problem at andre foreldre dømmer utfra noen få minutter. Kanskje du burde logge av IG lese en bok om ikke dømme andre Anonymkode: 4b254...84a 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå