Gå til innhold

Kona blir stadig mer selvkritisk og avvisende


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt det sånn litt med min mann. For min del har årsaken vært at jeg har en smertetilstand i underlivet som kan trigges av sex, i tillegg til at sexen etterhvert ikke helt ga meg det jeg hadde behov for. Mannen min har en stor penis og det føltes ofte ut som litt for mye å takle på en måte. Det ble bare en fysisk oppgave og lite connection. Etterhvert trakk jeg meg unna. Med en mann som er sulten på sex, føles det risikabelt ut å gi han noe som helst fysisk kjærtegn, fordi han da kommer til å ane et håp om at jeg har tenkt å gå «hele veien», også ender jeg opp med å avvise han igjen. Nå har vi tatt det helt ned til null forventninger, dvs vi skal bare kline, ikke noe mer. Eller bare ligge i skje. Jeg kjenner at det gir meg tid til å la den erotiske spenningen bygge seg opp mellom oss og inni meg. Jeg har mye mer lyst på han nå. 
 

 

 

Anonymkode: c435b...c47

  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Vi har vært gift i ca 10 år kjærester i kanskje 15 år ish. I begynnelsen var vi unge, dumme og slappe, rettelse tjukke. Vi tok verden på strak arm og hadde det så bra sammen. Nå som voksne så er vi godt etablert og alt er på stell. Vi har et hektisk liv, med trening både for voksne og barn, og ikke minst et godt sosialt liv. Hun har gått mye ned i vekt, og til og med operert seg for utseendets skyld ( noe jeg fortsatt mener var helt unødvenig) , men hun blir bare mer og mer innslutta, avvisende og lite glad i nærkontakt, sex og romantikk. Jeg er en veldig åpen mann og snakker direkte med henne om dette, og hun lover meg at det ikke er noe galt med oss eller meg, men hun klarer ikke å være ok med seg selv. Jeg tenker jo at det burde være motsatt både i et langt forhold og når man blir eldre. Jeg klarer ikke helt å forstå hva som skjer. Jeg har selvsagt tenkt at hun er lei meg, men mange gode prater har gjort meg trygg. Så, kanskje hun er lei seg selv? Eller kanskje familien? Vår familie fungerer utrolig bra tror jeg. Hun får komplimenter og skryt av meg flere ganger hver eneste uke. Hun er en superflink mor, hun er min klippe og hun vet det. Jeg vil bare ha henne, og det vet hun godt..

Er det noen som har ideer til hva jeg kan utforske? Spørre om, gjøre for henne osv?

Jeg er villig til å bli i rettesatt som mann, men ikle på basic ting. Jeg gjør min del av husarbeidet, jeg gjør min del med unger og logistikk. Hun får alt hun peker på og mer til. Jeg gjør det jeg kan for at hun skal ha det bra, men hun vil altså likevel ikke være intim osv. Hun svarer på mine initativ om dere skjønner, men det er aldri et kyss, en klem, et kompliment, initiativ til sex eller romantiske eller bekreftende samtaler fra hennes side. Det ender med at jeg må spørre og være den som prater, og da er svaret at jeg burde slutte å virke så desperat..Resultatst er at vi sitter i hver vår ende av sofaen, sover på hver vår side av senga og har sex 4-6 ganger i året.

Slik jeg ser det er jeg hennes trygge klippe og gode venn, men hun har ingen romantiske følelser for meg. Jeg må også understreke at vi er ekstremt trygge på hverandre kjemimessig, men igjen, vi er også ekstremt gode venner. 

Hva tror dere?

Anonymkode: 9f9d0...29e

Tror en av to ting. Starter med det som din kone faktisk sier til deg, hun trives ikke med kroppen sin. Du syns det er rart, men sånn skjer av og til når folk går fra lat og tjukk til slank og trent. Fokus på kropp og et bilde av seg selv.

Så hvis vi aksepterer det din kone sier. 

Så startet det med at hennes negative selvbilde gjorde at hun ikke hadde lyst. Så har dere i en del år hatt sex uten at hun har hatt lyst. Sex som kanskje har vært direkte ubehaglige for henne. Så da blir de negative effektene av pliktsex et ekstra lag. Som er angst for sex og det som minner om sex (som kyssing og klemming). Legg til dårlig samvittighet, kanskje bekymring for at du finner noen annen, og ubevisste reaksjoner på dine reaksjoner... 

Hvis du hadde vært min bror eller enn venn så hadde mitt råd vært. 

1. Slutt å ha sex innen dere har fått på plass det å være romantiske igjen.

2. Se til å skape endring i livet deres som par, rør i grytta. 

3. Når det gjelder det spesifikke med kroppsbilde så ve jeg litt for lite om henne og dere for å komme med gode råd annet enn punkt 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun trenger ting fra deg som du ikke gir henne. 
Komplimenter, berøring uten sex, stryke eller pjuske henne på ryggen, kysse henne og gi klem, holde rundt når du ikke vil det skal føre til sex. Oppmerksomhet. Ta henne med på middag ute, som DU legger opp alt til. Send henne noen fine meldinger når dere ikke er sammen, f eks fra jobb. 
Hva gjorde du de første årene dere var sammen som gjorde at hun var forelsket i deg? Hva falt hun for? Gjør mot henne som du gjorde den gang.  
 

 

Anonymkode: 2eb5b...c98

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hun være i alderen hvor hun har begynt å oppleve symptomer på overgangsalder? Så vidt meg bekjent, kan dette starte opptil 10 år før selve overgangsalderen starter.

Anonymkode: 4276e...bc8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være at hun opplever midtlivskrise og forsøke å finne mening med livet. Det er mulig at hun oppsøke bekreftelser andre steder. Oppsøk familieterapi å finne sammen hva som er hovedproblemmet. 

Anonymkode: 851a8...cc6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner over 40 mister jo ofte interessen for sex... Det er bare ikke interessant lenger. 

Anonymkode: a7fe5...b31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Kvinner over 40 mister jo ofte interessen for sex... Det er bare ikke interessant lenger. 

Anonymkode: a7fe5...b31

Hæ? Nytt for meg. 

Anonymkode: d6cea...9bd

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nei, det er overhodet ikke enkelt og greit.

TS er glad i kona si, han ønsker seg henne. Er han utro, risikerer han at dette blir oppdaget, og at han aldri får se konen sin igjen.

TS vet at han må gjøre noe, derfor spør han her. De to må komme seg til parterapi, lære seg å snakke sammen, og finne ut om forholdet er liv laga, eller om de bør skille lag.

Anonymkode: 85c6d...1b1

Man kan fint være glad i noen og utro, selv vært det og det var uproblematisk.

Lite håp om at han kommer noen vei med konen, parterapi har ingen hensikt og vil ikke hjelpe. Skal han ha et sexliv så må han altså nødvendigvis gå et annet sted, ingen lidenskap igjen i konen hans og den kan aldri komme tilbake, det er dømt å være uspennende i så fall... Ei elskerinne ville vært spennende for TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som hun har skikkelig dårlig selvtillit og at du er et gnagsår. 

Lurer også på hvordan hun opplever deg, men om hun mener du er så desperat, så kanskje du skal ta henne på ordet og finne på litt utenfor huset og se om det kan endre på noe. 

Anonymkode: a3b7e...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, tvertimot said:

Man kan fint være glad i noen og utro, selv vært det og det var uproblematisk.

Lite håp om at han kommer noen vei med konen, parterapi har ingen hensikt og vil ikke hjelpe. Skal han ha et sexliv så må han altså nødvendigvis gå et annet sted, ingen lidenskap igjen i konen hans og den kan aldri komme tilbake, det er dømt å være uspennende i så fall... Ei elskerinne ville vært spennende for TS.

Så mange rare folk på KG

Anonymkode: 2e4c9...590

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Så mange rare folk på KG

Anonymkode: 2e4c9...590

Ja, det er rart at noen finner aksept for og ingen løsning på manglende sexliv. Han bør ta affære, avslutte med kona eller finne seg ei elskerinne. Om ikke må han belage seg på et sexløst liv, han om det i så fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, tvertimot said:

Ja, det er rart at noen finner aksept for og ingen løsning på manglende sexliv. Han bør ta affære, avslutte med kona eller finne seg ei elskerinne. Om ikke må han belage seg på et sexløst liv, han om det i så fall.

Nei jeg snakker om deg. Du skriver så sykt mange bisarre ting her inne.

Anonymkode: 2e4c9...590

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, tvertimot said:

Ja, det er rart at noen finner aksept for og ingen løsning på manglende sexliv. Han bør ta affære, avslutte med kona eller finne seg ei elskerinne. Om ikke må han belage seg på et sexløst liv, han om det i så fall.

Men på en annen side, hvis konen er utro kan det være like greit å skaffe en elskerinne. 

Anonymkode: 2e4c9...590

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tvertimot skrev (1 time siden):

Ja, det er rart at noen finner aksept for og ingen løsning på manglende sexliv. Han bør ta affære, avslutte med kona eller finne seg ei elskerinne. Om ikke må han belage seg på et sexløst liv, han om det i så fall.

Nei, om det ikke er nok sex bør han avslutte. Utroskap er det ingen med respekt for partneren sin som holder på med. 

Anonymkode: d6cea...9bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvinne 1979

Høres ut som om hun sliter psykisk. Å gå ned i vekt er ikke noe som løser alt. Kanskje du kan hinte om at hun burde prøve å prate med en psykolog. 

Det kan hjelpe mye. De stiller de rette  spørsmålene som får deg til å se ting fra et annet perspektiv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.3.2024 den 12.59):

Nei jeg snakker om deg. Du skriver så sykt mange bisarre ting her inne.

Anonymkode: 2e4c9...590

Her har vi en som ikke får seg av egen kone, så er jeg som skisserer løsninger den rare... 

Klart han må gjøre noe med situasjonen, om ikke kan han like gjerne bli munk og gå i kloster, mine løsninger var alternativene han har. Hva er så kontroversielt med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

tvertimot skrev (1 time siden):

Her har vi en som ikke får seg av egen kone, så er jeg som skisserer løsninger den rare... 

Klart han må gjøre noe med situasjonen, om ikke kan han like gjerne bli munk og gå i kloster, mine løsninger var alternativene han har. Hva er så kontroversielt med det?

Alternativene han har er å bli eller gå, for oppegående menn er ikke utroskap et alternativ. 

Anonymkode: d6cea...9bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.3.2024 den 17.43):

Alternativene han har er å bli eller gå, for oppegående menn er ikke utroskap et alternativ. 

Anonymkode: d6cea...9bd

Klart det er et alternativ, utroskap er meget utbredt og vanligere enn statistikken viser (fordi mange sier ikke at de har vært uttro, selv om mange også sier det). Er trauste og tafatte personligheter med manglende livsgnist, de som ikke kunne vært uttro, de har heller ikke normalt nivå hva gjelder sexlyst (vi kjenner alle noen slike), tviler også på at slike er i god posisjon til å få seg (lett å være tro for dem som stort sett uansett avvises av det motsatte kjønn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...