Gå til innhold

Kona blir stadig mer selvkritisk og avvisende


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har vært gift i ca 10 år kjærester i kanskje 15 år ish. I begynnelsen var vi unge, dumme og slappe, rettelse tjukke. Vi tok verden på strak arm og hadde det så bra sammen. Nå som voksne så er vi godt etablert og alt er på stell. Vi har et hektisk liv, med trening både for voksne og barn, og ikke minst et godt sosialt liv. Hun har gått mye ned i vekt, og til og med operert seg for utseendets skyld ( noe jeg fortsatt mener var helt unødvenig) , men hun blir bare mer og mer innslutta, avvisende og lite glad i nærkontakt, sex og romantikk. Jeg er en veldig åpen mann og snakker direkte med henne om dette, og hun lover meg at det ikke er noe galt med oss eller meg, men hun klarer ikke å være ok med seg selv. Jeg tenker jo at det burde være motsatt både i et langt forhold og når man blir eldre. Jeg klarer ikke helt å forstå hva som skjer. Jeg har selvsagt tenkt at hun er lei meg, men mange gode prater har gjort meg trygg. Så, kanskje hun er lei seg selv? Eller kanskje familien? Vår familie fungerer utrolig bra tror jeg. Hun får komplimenter og skryt av meg flere ganger hver eneste uke. Hun er en superflink mor, hun er min klippe og hun vet det. Jeg vil bare ha henne, og det vet hun godt..

Er det noen som har ideer til hva jeg kan utforske? Spørre om, gjøre for henne osv?

Jeg er villig til å bli i rettesatt som mann, men ikle på basic ting. Jeg gjør min del av husarbeidet, jeg gjør min del med unger og logistikk. Hun får alt hun peker på og mer til. Jeg gjør det jeg kan for at hun skal ha det bra, men hun vil altså likevel ikke være intim osv. Hun svarer på mine initativ om dere skjønner, men det er aldri et kyss, en klem, et kompliment, initiativ til sex eller romantiske eller bekreftende samtaler fra hennes side. Det ender med at jeg må spørre og være den som prater, og da er svaret at jeg burde slutte å virke så desperat..Resultatst er at vi sitter i hver vår ende av sofaen, sover på hver vår side av senga og har sex 4-6 ganger i året.

Slik jeg ser det er jeg hennes trygge klippe og gode venn, men hun har ingen romantiske følelser for meg. Jeg må også understreke at vi er ekstremt trygge på hverandre kjemimessig, men igjen, vi er også ekstremt gode venner. 

Hva tror dere?

Anonymkode: 9f9d0...29e

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Få deg noen hobbyer og et interessant liv. Vis henne at du er et catch og så tar du opp om et halvt år med dette at du er utilfreds med så lite sex og enten snakker hun ærlig med deg eller så må dere i parterapi. 

Tipper hun vil begynne å vise interesse for deg hvis du har glød om dine egne ting. 

Anonymkode: 94f2d...c25

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis denne tråden var med motsatte kjønn ville jeg tenkt at mannen som plutselig begynte å trene og var mindre interessert i sex, hadde en elskerinne eller forberedte seg til å avslutte forholdet. 

Anonymkode: dfa3b...7a6

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skriver at du er villig til ä bli irrettesatt men ikke på basic ting, lurer jeg litt på hvordan kona di opplever deg. Du kan ikke kontrollere hva k9na di tenker og føler og ønsker å ta opp med deg.

Anonymkode: 6ff22...29d

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVORFOR skilller folk mellom år gift og sammen? Har NADA betydning.

Anonymkode: c5388...b8a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et bunnsolid vennskap gir dessverre dårlig med tenning. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 hours ago, AnonymBruker said:

Vi har vært gift i ca 10 år kjærester i kanskje 15 år ish. I begynnelsen var vi unge, dumme og slappe, rettelse tjukke. Vi tok verden på strak arm og hadde det så bra sammen. Nå som voksne så er vi godt etablert og alt er på stell. Vi har et hektisk liv, med trening både for voksne og barn, og ikke minst et godt sosialt liv. Hun har gått mye ned i vekt, og til og med operert seg for utseendets skyld ( noe jeg fortsatt mener var helt unødvenig) , men hun blir bare mer og mer innslutta, avvisende og lite glad i nærkontakt, sex og romantikk. Jeg er en veldig åpen mann og snakker direkte med henne om dette, og hun lover meg at det ikke er noe galt med oss eller meg, men hun klarer ikke å være ok med seg selv. Jeg tenker jo at det burde være motsatt både i et langt forhold og når man blir eldre. Jeg klarer ikke helt å forstå hva som skjer. Jeg har selvsagt tenkt at hun er lei meg, men mange gode prater har gjort meg trygg. Så, kanskje hun er lei seg selv? Eller kanskje familien? Vår familie fungerer utrolig bra tror jeg. Hun får komplimenter og skryt av meg flere ganger hver eneste uke. Hun er en superflink mor, hun er min klippe og hun vet det. Jeg vil bare ha henne, og det vet hun godt..

Er det noen som har ideer til hva jeg kan utforske? Spørre om, gjøre for henne osv?

Jeg er villig til å bli i rettesatt som mann, men ikle på basic ting. Jeg gjør min del av husarbeidet, jeg gjør min del med unger og logistikk. Hun får alt hun peker på og mer til. Jeg gjør det jeg kan for at hun skal ha det bra, men hun vil altså likevel ikke være intim osv. Hun svarer på mine initativ om dere skjønner, men det er aldri et kyss, en klem, et kompliment, initiativ til sex eller romantiske eller bekreftende samtaler fra hennes side. Det ender med at jeg må spørre og være den som prater, og da er svaret at jeg burde slutte å virke så desperat..Resultatst er at vi sitter i hver vår ende av sofaen, sover på hver vår side av senga og har sex 4-6 ganger i året.

Slik jeg ser det er jeg hennes trygge klippe og gode venn, men hun har ingen romantiske følelser for meg. Jeg må også understreke at vi er ekstremt trygge på hverandre kjemimessig, men igjen, vi er også ekstremt gode venner. 

Hva tror dere?

Anonymkode: 9f9d0...29e

Hun har åpenbart mistet gnisten. Jobber hun?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

HVORFOR skilller folk mellom år gift og sammen? Har NADA betydning.

Anonymkode: c5388...b8a

Rar ting å henge seg opp i. Svar TS ordentlig. 

Endret av Akkarogg
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvis denne tråden var med motsatte kjønn ville jeg tenkt at mannen som plutselig begynte å trene og var mindre interessert i sex, hadde en elskerinne eller forberedte seg til å avslutte forholdet. 

Anonymkode: dfa3b...7a6

Dette skjer begge veier skal jeg si deg , noen damer tåler ikke å gå ned i vekt  virker det som 😅 de blir avhengig av oppmerksomhet. Jeg tenker akuratt hva du tenker..

TS.. Legger hun ut mye bilder av seg selv? Å føler du at hun er mer på sosiale medier? 

Anonymkode: 2bb1d...cf8

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkarogg skrev (2 minutter siden):

Hvorfor bryr du deg så mye?

Bare skjønner ikke hvorfor det skal spesifiseres så mye.

Anonymkode: c5388...b8a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte først utroskap men kan jo også være at sexen er kjedelig eller at hun ikke tenner på en kompis! 

Hun ønsker seg kanskje en mann som hun tenner på, en brunstig og dominant kar. Eller kanskje hun drømmer om å leke med en kvinne? Eller mer bruk av leketøy, undertøy, bli bundet fast eller binde den andre o.l. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Fighter83 said:

Tenkte først utroskap men kan jo også være at sexen er kjedelig eller at hun ikke tenner på en kompis! 

Hun ønsker seg kanskje en mann som hun tenner på, en brunstig og dominant kar. Eller kanskje hun drømmer om å leke med en kvinne? Eller mer bruk av leketøy, undertøy, bli bundet fast eller binde den andre o.l. 

Ikke projiser dine kinker over på henne.

Anonymkode: 2e4c9...590

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje hun er sliten av jobb? 

Kanskje alt fokuset på utseendet har ført til at hun ikke liker seg selv/ikke er vel med seg selv/trives ikke med seg selv. Dette kan nok frata enhver det meste av lyst vil jeg tro. Tenk å kjenne på avsky mot seg selv? At man misliker seg selv liksom? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke projiser dine kinker over på henne.

Anonymkode: 2e4c9...590

Bare hyggelig. Takk for meg! 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje dere burde snakke om parterapi allerede nå, og ikke utsette det.

Som enkelte andre skriver, så ville jeg også ha vært ekstra oppmerksom på om dama kan ha møtt noen andre, men hvis hun bare er deprimert og misfornøyd med seg selv uten at hun egentlig skjønner hvorfor, så kan psykolog være en løsning. Hun burde være kjempefornøyd med å ha en bra mann som er glad i seg og som kun ønsker henne.

Skjønner godt at du sliter her, TS, det er ikke hyggelig å bli møtt med at man er desperat når man ønsker nærhet, føler med deg!

 

Anonymkode: 85c6d...1b1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt umulig å si hva det kan være. Du høres jo ut som du er en veldig god ektefelle:)

Her kan være noen grunner for at hun ikke tar initiativ: Hun er sliten/utmattet, deppet/sliter psykisk, dårlig selvbilde, ikke tenner på deg lenger f.eks fordi dere har mistet gnisten etter mange år og forholdet er mer kjedelig og dere har blitt mer som venner, Hun er utro, andre sykdomsrelaterte ting som gjør at hun ikke har noen lyster. Osv osv

Jeg synes hvertfall du skal adressere problemet, og at du synes det er trist at hun aldri tar initiativ. Om ikke til sex, hvertfall til kyss, klem, komplimenter osv. Tar hun det til seg og prøver å gjøre noe med det? Eller merker du ingen forskjell etter du har tatt det opp? Isåfall synes jeg du skal gi litt strengere krav til hva du trenger fra henne, og om dere eventuelt kan gå til en parterapaut. Og eventuelt konsekvensene om ingenting blir bedre.

For litt sammenlikning: jeg og mannen min har vært sammen i 10 år. Man merker veldig godt at den  seksuelle gnisten ikke er like sterk etter 10 år som i starten. Blandt annet fordi man blir litt mer som bestevenner + at man er mer sliten etter å ha kommet ut i arbeidslivet osv. Men vi gir jo fortsatt masse komplimenter, kyss og klemmer til hverandre. Det er bare at sexen er litt sjeldnere. (Typ 2 ganger i måneden). Men hadde mannen min tatt opp at dette plaget han eller at jeg aldri gav han komplimenter, hadde jeg såklart forsøkt å gjøre det jeg kunne for å bli bedre. 

Lykke til!

Anonymkode: 6b711...d9f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var tidligere (i det forrige forholdet) veldig misfornøyd med kroppen min. Jeg dekte meg til, var redd for at han skulle se hvor ekkel jeg var. Ble da ikke "gøy" i sengen, for alt jeg kunne tenke på var hvor ekkel jeg var og at han sikkert bare tømte seg, og var på utkikk etter noen finere.

Nå i mitt nåværende forhold, så viser han at han synes jeg er sexy og at han tenner på meg. Flørter med meg, og viser at han elsker meg. Selv med lyset på 😂

Selvtilliten var jo min egen feil. Men du og du så det hjelper med en som viser at han begjærer deg 😊 Han klager ikke på selvtilliten min. Bare viser at han overhodet ikke er enig med styggen på ryggen 😊❤️

Anonymkode: c7ad8...6c4

  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn deg ei elskerinne, konen din har ikke vondt av hva hun ikke vet eller noen gang skal få vite.

Så får du det du trenger et annet sted, enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tvertimot skrev (1 time siden):

Finn deg ei elskerinne, konen din har ikke vondt av hva hun ikke vet eller noen gang skal få vite.

Så får du det du trenger et annet sted, enkelt og greit.

Nei, det er overhodet ikke enkelt og greit.

TS er glad i kona si, han ønsker seg henne. Er han utro, risikerer han at dette blir oppdaget, og at han aldri får se konen sin igjen.

TS vet at han må gjøre noe, derfor spør han her. De to må komme seg til parterapi, lære seg å snakke sammen, og finne ut om forholdet er liv laga, eller om de bør skille lag.

Anonymkode: 85c6d...1b1

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...