Gå til innhold

Er ditt valg av sokker tilfeldig?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Er sokker et bare et nødvendig plagg for deg eller er du bevisst på hvilke sokker du har på deg?Om du får et par sorte sokker med frosker på eller hvite tennissokker til jul, bruker du de da eller ender de opp bakerst i skuffen eller i verste fall i søppelspannet?Om det bare fantes tennissokker på jorden, ville du da bare brukt "merkesokker" eller "billigsokker"?Har farven noen betydning? Ville du helst brukt hvite, grå, sore eller blå tennissokker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge jeg vet at skoene mine ikke skal av beina mine før jeg er hjemme igjen, bryr jeg meg lite om hvordan de ser ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix

Jeg har stort sett på meg sokker som passer til klesvalget ellers. Tennissokker og andre mindre pene sokker kan fint brukes på trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aimable Amie

Nei, strømpevalget mitt er ikke tilfeldig - strømpene må passe til antrekket. Jeg har en jobb som krevet pene og klassiske antrekk og da er strømpene viktig.

Hjemme bruker jeg aldri strømper og hvilke strømper jeg bruker når jeg går tur med hunden kommer helt an på årstiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom skoene dine skal av, hva slags sokker bruker du da?

Noen uten hull. :ler: Neida.. de fleste sokkene mine er i sterke farger, mange mønster. Alle høye opp til knærne, eller thigh highs. Liker ikke ankelsokker.

Hadde jeg vært i en situasjon som Aimable Amie skriver om under, hadde jeg sørget for at de passet antrekket da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge de er hele, ikke blå sokker til sorte bukser og sorte sokker til blå bukser, så er det det samme for meg...

Endret av vimselims
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til sokker så ser jeg ikke forskjell på røde og blå, ei heller stripete kontra rutete. Dette har gjort meg til et sokkemobbeoffer til glede for noen. Snufs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge jeg vet at skoene mine ikke skal av beina mine før jeg er hjemme igjen, bryr jeg meg lite om hvordan de ser ut.

Samme her. Bryr meg lite om de ser like ut også. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Semitilfeldig. Jeg bruker veldig mye tynne ullsokker, for å slippe å fryse på beina. Ikke Ulvangsokker, men tynne kjøpt i vanlig undertøysforretning med diverse. Disse er da i all hovedsak sorte. Har ingen blå bukser foruten at et par jeans jeg har vel kan kalles blå. Derfor har jeg ikke behov for mørkeblå sokker (tror jeg).

Ellers har jeg diverse med mønster øverst på seg, og det gjjør jo ikke så masse når jeg likevel har bukser som dekker mønstret.

De eneste gangen jeg har lyse sokker er når buksene mine er lyse, eller jeg er på trening. Som gammel håndballspiller har jeg jo selvsagt lassevis med slik "one size"/"tube" sokker. De er gode å trene med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har stort sett bare sorte sokker som jeg har kjøpt gjennom jobben på et aldershjem, men har noen stripete og noen litt søte, og det er vel stort sett tilfeldig hvilke jeg bruker når, men hvis jeg går i noe som kan vise sokkene så tar jeg på meg noen som er litt fine.. På trening så bruker jeg alltid de sokkene som ikke er par, og det var litt flaut da det var yoga :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vinteren bruker jeg tynne ullsokker, Ulvang o.l. hvis jeg da ikke skal pynte meg, da blir det strømpebukse i stedet.

Om sommeren går jeg stort sett barfot rett i sko,sandaler eller flippers, men er det en skikkelig hustrig dag har jeg noen fargerike som jeg bruker, bl.a. med Ole Brum-motiv på :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jalileh

Kun sorte eller mørke sokker.

Sokker med mønstre syns jeg ikke er noe fint... samme med hvite sokker, tennissokker, osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har alle mulig type sokker! Ikke tilfeldig hvilke jeg bruker da. Hvis jeg skal noe "formelt" går det i enkle svart sokker. Er jeg i litt gladhumør er det gjerne fargerike og mønstrete sokker! - Ofte tåsokker også! I tillegg har jeg fått dilla på "pusete" sokker som er kjempemyke, som jeg da bruker de dagene jeg trenger litt ekstra kos. (Ja, er litt barnslig sånn. :sjarmor: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorte sokker med frosker på, antar da disse er oppe på ankelen slik motivet på en del andre av mine sokker, ville jeg rukt på link linje med mine andre sokker.

Hvite sokker ville jeg gitt rett til fretex, hvite sokker bruker jeg ikke (kunne sikkert brukt dem til trening, men jeg trener ikke, så derfor ville jeg ikke spare på hvite sokker om jeg fikk noen, jeg har nok med det "bakerst i hylle fyllet" jeg har av hvite sokker jeg allerede har liggende, fra "for lenge siden")

Mitt valg av sokker en morgen er basert på "hvilke finner jeg først et par av?" teorien, ettersom jeg de fleste morgner finner meg sokker som henger til tørk (og selvsagt er tørre da)

Dersom jeg vet helt sikkert at skolene ikke skal av, så tar jeg helt hvasomheltst, ellers fortsetter jeg at det re noen uten hull. Ja, jeg har noen med hull også, men de brukes ikke såsofte, for 95% av alle dager KOMMER mine sko av i løpet av arbeidsdagen, jeg går en del på sokkelsten også jeg der, og derfor må jeg sørge for å ha hele sokker. Men hva det er motiv av under buksa som ingen ser, det bryr meg mindre.

Hadde jeg vært i en jobbsituasjon der det krevet st klassisk antrekk ville det selvsagt vært annerledes, og til pent bruk er jeg selvsagt mer opptatt av hva jeg putter på bena enn til hverdags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber med beina i sandaler så jeg bruker alltid mørke sokker. Men det er ganske tilfeldig hva jeg velger likevel da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt sett bruker jeg utelukkende tynne, svarte sokker. For tida fryser jeg, og da er det i stedet tynne Ulvang-sokker. Til trening bruker jeg slike korte sokker jeg ikke husker navnet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...