Gå til innhold

Hvilken type migrenemedisin synes du funker best?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sumatriptan fungerte fantastisk bra helt til det plutselig ikke gjorde det lengre. Ble voldsomt trett av den men når det fungerte så gikk migrenen helt bort etterpå.

Amitriptylin/Sarotex fungerte helt amazing, mot mer enn bare migrenen. Skulle bare gå på den 6 måneder. Tenker å gå tilbake på den når jeg kan.

Anonymkode: 0b3c2...646

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Prøvd hver 3 måned med ajovy? Har prøvd det nå 3 runder og det virker mye bedre enn hver 4 uke👌🏻

Anonymkode: cb7d7...01e

Nei, nevrologen ville ikke at jeg skulle ta hver tredje måned, han sa at det kunne bli for mye. Jeg skjønner ikke helt det, det står jo i pakningsvedlegget at man ka ta det på den måten. 

Anonymkode: 3e210...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ajovy, Treo og Zomig tabletter. Nesesprayen funker jo raskere, men orker ikke den grusomme smaken de gangene jeg er uheldig og det renner ned i halsen. Synes Zomig har litt ubehagelige bivirkninger som bomull i hodet og trøtthet. Treo er helt klart favoritten, men det er ikke alltid den funker hvis jeg tar den for sent. Ellers har Ajovy vært helt fantastisk for forebygging.

Anonymkode: 821c2...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.3.2024 den 16.13):

Har selv Imigran, og føler ikke så ofte at den faktisk hjelper. Mulig jeg har for lav dose, men er det noen som har erfaring med en type som faktisk fungerer bra?

Anonymkode: ecb3f...dd2

Den forebyggende blodtrykksmedisinen Propanalol.

Gått fra 15 anfall i mnd til 5.

Anonymkode: 55ffe...8d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Atacand og Botox mot migrene 

Anonymkode: 06ab1...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topimax fungerer veldig bra forebyggende for meg. 

Anonymkode: fd306...91f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Nei, nevrologen ville ikke at jeg skulle ta hver tredje måned, han sa at det kunne bli for mye. Jeg skjønner ikke helt det, det står jo i pakningsvedlegget at man ka ta det på den måten. 

Anonymkode: 3e210...3bc

Det er jo helt vanlig på ajovy! Jeg gikk fra å ha en uke fri når jeg satt en sprøyte til å ha fri i over 2 måneder. 
Jeg har litt migrene den siste og første uka etter jeg har satt de tre. Så har jeg kun en i iblant. Nytt liv på ajovy👌🏻Henvisning til ny nevrolog? 

Anonymkode: cb7d7...01e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sumatriptan tabletter.

Anonymkode: c2e2c...2c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maxalt smeltetablett, hvis jeg tar den tidsnok. Har stressrelatert migrene, så jeg er ikke blant de som sliter hyppig med migrene, men jeg sliter derfor også med å skjønne når jeg må ta medisinen min. 

Anonymkode: ff1bb...c81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er jo helt vanlig på ajovy! Jeg gikk fra å ha en uke fri når jeg satt en sprøyte til å ha fri i over 2 måneder. 
Jeg har litt migrene den siste og første uka etter jeg har satt de tre. Så har jeg kun en i iblant. Nytt liv på ajovy👌🏻Henvisning til ny nevrolog? 

Anonymkode: cb7d7...01e

Jeg setter dem selv, så jeg kan jo bare sette tre neste gang.

Anonymkode: 3e210...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker zomig. Har både spray og smeltetabletter. Synes de virker veldig bra. Sprayen virker nesten umiddelbart om jeg rekker å ta den raskt nok.

Anonymkode: 44bfd...27c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg setter dem selv, så jeg kan jo bare sette tre neste gang.

Anonymkode: 3e210...3bc

Du kan det men du får kanskje ikke utdelt flere en en av gangen på apoteket? Det fikk ikke jeg min lege måtte endre resepten, så tror jeg du bør ha en oppfølging mer da i førsten

Anonymkode: cb7d7...01e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Det er jo helt vanlig på ajovy! Jeg gikk fra å ha en uke fri når jeg satt en sprøyte til å ha fri i over 2 måneder. 
Jeg har litt migrene den siste og første uka etter jeg har satt de tre. Så har jeg kun en i iblant. Nytt liv på ajovy👌🏻Henvisning til ny nevrolog? 

Anonymkode: cb7d7...01e

Du må huske på at det kan være andre helseutfordringer også, ikke alle kan bruke Ajovy. Det er mye som spiller inn når en skal bruke medisiner. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bruker zomig. Har både spray og smeltetabletter. Synes de virker veldig bra. Sprayen virker nesten umiddelbart om jeg rekker å ta den raskt nok.

Anonymkode: 44bfd...27c

Zomig er faktisk den som flest opplevde god og rask effekt av:

image.png.035d5ced302529d32af4d7e26ba87ac9.png

Topp tre triptaner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et tips; jeg kuttet ut hvetemel, gluten og laktose og migrenen forsvant🌷Skulle ikke tro det gikk an(!)

Anonymkode: 359fb...a0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Bare et tips; jeg kuttet ut hvetemel, gluten og laktose og migrenen forsvant🌷Skulle ikke tro det gikk an(!)

Anonymkode: 359fb...a0d

Dette er nok veldig individuelt selv er jeg veganer med cølaki og migrenen sitter like hardt i.

Anonymkode: 612d2...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det kanskje ikke lov å si sånt på KG, men for meg forsvant både migrenen og auraen etter at jeg begynte å ta tilskudd med omega-3 og magnesium. En omega-3-kapsel til alle måltider og 300 mg magnesium morgen og kveld. 

Det tok et par måneder før migrenen var helt borte, men jeg er happy med resultatet. Og jeg har ingen intensjon om å kutte ut tilskuddet. 

Anonymkode: 0c504...c80

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 19.3.2024 den 22.50):

Nå er det kanskje ikke lov å si sånt på KG, men for meg forsvant både migrenen og auraen etter at jeg begynte å ta tilskudd med omega-3 og magnesium. En omega-3-kapsel til alle måltider og 300 mg magnesium morgen og kveld. 

Det tok et par måneder før migrenen var helt borte, men jeg er happy med resultatet. Og jeg har ingen intensjon om å kutte ut tilskuddet. 

Anonymkode: 0c504...c80

Så bra! Magnesium har vist forebyggende effekt mot migrene i forskningsstudier. 

https://hodepinenorge.no/finnes-det-vitaminer-og-mineraler-som-kan-hjelpe-mot-hodepine/

De fleste vil maksimalt få grei effekt, men noen få utvalgte er superrespondere på behandling med  medisiner eller tilskudd.  Vanligvis regnes det som suksess hvis antall hodepinedager halveres, så du har all grunn til å være fornøyd! 

Endret av Kalevala
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...