Gå til innhold

Hvilken type migrenemedisin synes du funker best?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har selv Imigran, og føler ikke så ofte at den faktisk hjelper. Mulig jeg har for lav dose, men er det noen som har erfaring med en type som faktisk fungerer bra?

Anonymkode: ecb3f...dd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er veldig godt fornøyd med Maxalt. 

Anonymkode: 52c81...bfd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har selv Imigran, og føler ikke så ofte at den faktisk hjelper. Mulig jeg har for lav dose, men er det noen som har erfaring med en type som faktisk fungerer bra?

Anonymkode: ecb3f...dd2

Tabletter? Jeg tar imigran nasal og den har stort sett bra effekt, men legen min sa det er ikke uvanlig at man må teste ut flere typer medisiner før man finner noe som fungerer og det er heller ikke uvanlig at den medisin som har fungert bra plutselig begynner å fungere dårlig og man må prøve ut noe nytt.

Anonymkode: 612d2...788

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imigran injeksjon. De andre har ikke god nok effekt. Har prøvd imigran tabletter, stikkpiller, relpax og maxalt. Muligens mer også, men har hatt imigran injeksjon i 15 år, det gjør susen 

Anonymkode: ec3e3...994

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imigran injeksjon. Eller rett og slett Aspirin. 

Anonymkode: fd306...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Relpax tabletter er det som hjelper meg mest.

Anonymkode: 2a73a...69f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maxalt. Jeg bruker varianten som heter Maxalt rapitab, smeltetabletter. De virker raskere for de går i oppløsning på tungen og blir et skum som bare "forsvinner". Ingen tablett man må svelge, noe som er bra fordi mange migrenepasienter sliter med kvalme og oppkast under anfall, og å svelge tabletter er da vanskelig og kan fremkalle mer oppkast.

Uansett, Maxalt rapitab har jeg brukt siden slutten av 90-tallet. Har prøvd et par andre typer migrenemedisin, bl.a. Imigran, men det hjalp ikke i det hele tatt for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodtrykksmedisiner daglig. Cataflam og maxalt ved anfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får god virkning av imigran tabletter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zomig nesespray, tas den tidlig i anfallet forsvinner både anfallet og jeg slipper bivirkninger, men våkner jeg med migrene som har fått sette seg så må jeg ta imigran tabletter. Har 100mg og de hjelper. 

Anonymkode: 3896b...fa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zomig eller imigran nesespray. Den er supereffektiv.

Anonymkode: 6cb79...49f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor pike skrev (3 timer siden):

Blodtrykksmedisiner daglig. Cataflam og maxalt ved anfall. 

Hvilken blodtrykksmedisin? Hjelper alle blodtrykksmedisiner? Er det fordi høyt blodtrykk kan gi migrene?

Anonymkode: f9f70...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får botoxinjeksjoner og tar også Ajovy hver fjerde uke. Har blitt bedre, men ikke helt bra.

Anonymkode: 3e210...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker en hel haug forskjellig faktisk. 
Jeg bruker naramig når jeg vet at migrenen vil komme pga situasjonen jeg er i. Den er fin for den er litt langtidsvirkende. Mange med hormonmigrene som bruker denne forebyggende i mens periode. 
Så bruker jeg immigran injeksjon når hodepinen er veldig sterk og jeg kaster opp, bruker relpax på jobb eneste jeg har fått godkjent i bruk til det, bruker zomig nesespray når jeg er hjemme. Den virker også veldig bra når jeg tar den korrekt.
Legen sa at injeksjon, nesespray, smeltetablett virker best for de må ikke innom magen før de går i blodet.   Jeg går på forebyggende, og nå skal jeg få enda en forebyggende for å få enda en bedring. Migrene medisiner må bare prøves ut og finne den som passer for deg. 

Anonymkode: cb7d7...01e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg får botoxinjeksjoner og tar også Ajovy hver fjerde uke. Har blitt bedre, men ikke helt bra.

Anonymkode: 3e210...3bc

Prøvd hver 3 måned med ajovy? Har prøvd det nå 3 runder og det virker mye bedre enn hver 4 uke👌🏻

Anonymkode: cb7d7...01e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Imigran injeksjon fungerer best, men da blir jeg borte lenge. Det er ikke så ofte jeg har mulighet til det. 
 

Bytter på Relpax og Maxalt for anfall. Går på forebyggende i tillegg og får både nerveblokade og botox hver tiende uke. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvilken blodtrykksmedisin? Hjelper alle blodtrykksmedisiner? Er det fordi høyt blodtrykk kan gi migrene?

Anonymkode: f9f70...1e4

Vanligst er Atacand (Candesartan) og Selo-Zok (Metoprolol). Det er de som har vist best effekt i studier, og som gis oftest forebyggende mot migrene.  

Det har ikke noe med blodtrykket å gjøre. Det er like vanlig å få god effekt mot migrene når man har lavt eller normalt blodtrykk.  De med lavt eller normalt blodtrykk får vanligvis ikke lavere blodtrykk av blodtrykksmedisin, men får allikevel effekt mot migrene. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atacand som forebyggende, fungerer til viss grad, men har bare halv dose av full pga meget lavt blodtrykk (det er opprinnelig blodtrykksmedisin). Jeg burde hatt full dose. Maxalt ved anfall (prøvd alt, og dette funker best). Det er smeltetabletter, og veldig praktisk for meg som kaster opp ved anfall. Imigran nesespray funker litt, men i forhold til Maxalt er det som å spraye med Rhinox for bihulebetennelse. 

Anonymkode: 46ae2...77d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...