Gå til innhold

Hobbyer "ingen" har lengre, som du husker før?

miniomelett

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Modellfly og male modellfigurer (er det det det heter?). 

Min bror drev med dette mye, og jeg skulle ønske jeg kunne ta det opp nå. 

Anonymkode: c13e4...038

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Musikklytting, aktiv. 

Det har jeg begynt med igjen, og jeg lengter tilbake til det var en greie. Ikke på Spotify, men å lytte til hele album fra start til slutt. Dessverre har jeg bare 12 CD-er og de begynner å få kjørt seg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er treskjæring, jeg vet at mange mennesker i verden gjør det, men ingen i mitt miljø i det hele tatt

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet ikke om det har vært nevnt, men det var en stund det var veldig populært å samle på «pins». Under Lillehammer-OL for eksempel. Så vidt jeg husker kunne pins gå for flere tusen.

Anonymkode: d2741...f81

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Vet ikke om det har vært nevnt, men det var en stund det var veldig populært å samle på «pins». Under Lillehammer-OL for eksempel. Så vidt jeg husker kunne pins gå for flere tusen.

AnonymBruker skrev (På 17.3.2024 den 10.00):

En hobby som definitivt har gått i graven, er samling av OL-pins; interessen var helt vill før Lillehammer-OL i 1994, men døde raskt ut etter at mesterskapet var over, og prisene falt som en stein. Samling av forhåndsbetalte Telekort som man kunne ringe med i telefonkiosker, er heller ikke lenger like populært som før når telefonkioskene som står igjen, for lengst har gått av med pensjon.

30a0c727-0ead-4799-b044-03841546a1c2?fit

032ykUa2bMAV?dimension=1200x1200

Anonymkode: 48085...57b

Anonymkode: 48085...57b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 6.4.2024 den 15.13):

Musikklytting, aktiv. 

Det har jeg begynt med igjen, og jeg lengter tilbake til det var en greie. Ikke på Spotify, men å lytte til hele album fra start til slutt. Dessverre har jeg bare 12 CD-er og de begynner å få kjørt seg. 

Ja, det liker jeg også! Har album fra mine favoritt-artister/band og en discman (når jeg vil lytte for meg selv). 

Å virkelig ta seg tid til å høre låtene, og rekkefølgen og slikt, det er givende og avslappende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kiting er definitivt ikke helt ute. Jeg telte 18 kiter fra hyttevinduet for noen uker siden.

Anonymkode: 0fd70...6eb

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.4.2024 den 22.29):

Kiting er definitivt ikke helt ute. Jeg telte 18 kiter fra hyttevinduet for noen uker siden.

Anonymkode: 0fd70...6eb

Og kommer du opp til Hardangervidda på RV7 i helga vil du nok kunne telle noen hundre totalt mellom Haugastøl og Dyranut.

Anonymkode: 92255...835

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremkalle film og forstørre bilder i mørkerom. Beste, og mest spennende hobbyen jeg noen gang har hatt. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.4.2024 den 14.48):

for en merkelig tråd. Halvparten svarer på spørsmålet, mens resten mimrer om barneleker.

Anonymkode: fbae8...2e9

Er ikke det koselig da? :) Man kan jo se på lek som en hobby :) 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
AnonymBruker

Ser trolldeig er nevnt, det husker jeg var veldig populært på 90-tallet 😅 Min mor og venninnene hennes gikk på kurs og lagde allverdens skåler og sånne "mann og kone"-figurer til å henge på veggen 😂 

Vet ikke hva det heter, men husker også de lagde bilder av filt som de klippet ut og limte på noen plater med strie 😅 

Anonymkode: 919fd...d6d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
miniomelett skrev (På 16.3.2024 den 15.00):

Er det noen hobbyer der ute som du husker var populært/folk drev med før, som ingen gjør lengre?

Jeg husker slike RC fly var stort her i byen før. Var folk som drev på ved der jeg bor i timevis. Egentlig en helt infernalsk lyd, og det er vel en dyr hobby - men ser aldri noen her med de RC flyene lengre.

Sånn kiting eller hva det heter var også veldig inn her. Hvor du er ute på isen, og får vind i en stor sånn seil? Så "glir" du rundt på isen. Visste om mange som drev med dette, men dette er også helt borte. Tror noen drev med noe ala dette på fjelltoppene her også? Husker ikke hva alle disse sportene het.

Var også titt og ofte her om sommeren at folk hoppet i fallskjerm. Var helt sprøtt å se disse fargede fallskjermene drysse ned som drops.

Mye her er jo ekstremsport, så kanskje like greit det avtok - men er sikkert mer jeg ikke kommer på. 

Husker dere noen hobbyer dere så "overalt" før men aldri ser lengre?

Fallskjermhopping er det mangle flere som driver med nå enn før, kiting også. Kommer vel annpå hvor man bor, men her er lufta full på finværsdager!

Anonymkode: aa909...f37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.4.2024 den 10.06):

Pins er faktisk tilbake! Nå mest i nerde og musikk-miljøer. Jeg var på et con for et par uker siden, og nesten alle i handlehallen solgte pins. Sekker med pinboards på er kjempevanlig å se på cons (sekken har et gjennomsiktig panel foran, og et pinboards inni, slik at man kan vise frem pins uten å risikere å miste dem). Jeg kjøpte selv en pin som var ca 15 cm høy 😅 Det er en illustrasjon, på metall istedet for lerret. Har hengt den opp på veggen!

https://www.etsy.com/sg-en/listing/1150323507/the-showcase-30-ita-bag-pin-display-bag

For å svare på TS sitt spørsmål:

Dette er vel kanskje mer en barnelek enn hobby. Men hopper ikke barn strikk lenger? Jeg er 35, og når jeg var barn så man strikkhopp overalt i boligfeltene. Var et veldig vanlig syn med to stoler med strikk mellom, så man kunne hoppe selv om man ikke hadde venner på besøk Jeg går mye tur med hunden min i boligfeltene her jeg bor, og kan ikke huske sist jeg så barn hoppe strikk.

Anonymkode: aea65...5af

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Millimani skrev (På 10.4.2024 den 9.05):

Er ikke det koselig da? :) Man kan jo se på lek som en hobby :) 

eh, det er jo faktisk to forskjellige ting da, uansett hvor koselig det er

Anonymkode: fbae8...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Husker jeg sendte kjærlighetsbrev til crusjene mine 🤭

Anonymkode: 1ad6b...09c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
AnonymBruker

Å samle på dueringer eller hva de plastgreiene het.

Anonymkode: cbe34...ec0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ta ringapigg og gå på epleslang. Uskyldig moro og epler er mye sunnere enn nudler og energidrikk. Trim fikk vi også når gubben med de beste eplene løp etter oss med balltreet 

Anonymkode: 42bbe...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.3.2024 den 15.09):

Også samlet vi på... var det skyggeark det het tro? 

Anonymkode: 5f255...a57

Brevark het det her☺️

Anonymkode: 296eb...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...