Gå til innhold

Dere som tror på himmelen


Anbefalte innlegg

Hva ser dere for dere ang. dyr egentlig?

Tror dere liksom at kun mennesker kommer til himmelen (isåfall hvorfor skulle liksom mennesker havne der, men ikke dyr?)?
Hvis ikke: Hva tenker dere ang. dyrene liksom? At det bare sprader ville dyr, også rovdyr, rundt der oppe?
Hva ser dere egentlig for dere at himmelen er?

Nå er jeg spent!!

Anonymkode: cc859...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva mener du? Jeg vet himmelen finnes, jeg ser den hver eneste dag, noen ganger er himmelen blå, andre ganger grå og noen ganger er det skyer på himmelen. Noen ganger kommer det vann eller snø fra himmelen. 

Anonymkode: 2b4b1...3eb

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva mener du? Jeg vet himmelen finnes, jeg ser den hver eneste dag, noen ganger er himmelen blå, andre ganger grå og noen ganger er det skyer på himmelen. Noen ganger kommer det vann eller snø fra himmelen. 

Anonymkode: 2b4b1...3eb

Forsto du seriøst ikke hva ts lurte på, eller forsøker du å være dum med vilje? 

Anonymkode: 307e3...29e

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel om man tror på at det er en gud i himmelen, og hva man gjør med alle dyrene og om de også kommer til himmelen. Har lurt på det samme, hvorfor skulle det bare være mennesker? Aldri hørt om noe annet, så hva tror folk som tror på gud i himmelen? Hva skjer med alle dyrene?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Forsto du seriøst ikke hva ts lurte på, eller forsøker du å være dum med vilje? 

Anonymkode: 307e3...29e

Og du forstod ikke at det var et flåsete svar :fnise:

Anonymkode: 2b4b1...3eb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

somler skrev (1 minutt siden):

Er vel om man tror på at det er en gud i himmelen, og hva man gjør med alle dyrene og om de også kommer til himmelen. Har lurt på det samme, hvorfor skulle det bare være mennesker? Aldri hørt om noe annet, så hva tror folk som tror på gud i himmelen? Hva skjer med alle dyrene?

Dyrene havner på de evige jaktmarker. 

Anonymkode: 2b4b1...3eb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Humlemor

"Gud er hellig og rettferdig og må straffe synd. Men, Han elsker oss og gir oss tilgivelse for syndene våre" Jeg tror alle kommer til himmelen. Både mennesker og dyr :fornøyd:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

somler skrev (41 minutter siden):

Er vel om man tror på at det er en gud i himmelen, og hva man gjør med alle dyrene og om de også kommer til himmelen. Har lurt på det samme, hvorfor skulle det bare være mennesker? Aldri hørt om noe annet, så hva tror folk som tror på gud i himmelen? Hva skjer med alle dyrene?

Da håper jeg at jeg havner i kjelleren hvor det for varmt for dyr. Rusle rundt blandt kakkerlakker, flått, mygg, edderkopper og alskens slanger i alle former og fasonger. Nei takk. Kan jo risikere å bli spist av en tiger også 😮

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humlemor skrev (2 timer siden):

"Gud er hellig og rettferdig og må straffe synd. Men, Han elsker oss og gir oss tilgivelse for syndene våre" Jeg tror alle kommer til himmelen. Både mennesker og dyr :fornøyd:

Så... Man kan få flåttbitt, bli spist av en tiger og trampet ihjel av mammuter fra oldtiden i himmelen egentlig da?

Anonymkode: cc859...b45

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Humlemor
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så... Man kan få flåttbitt, bli spist av en tiger og trampet ihjel av mammuter fra oldtiden i himmelen egentlig da?

Anonymkode: cc859...b45

Hva som skjer med deg når du kommer i himmelen kan ikke jeg vite, er dessverre ikke synsk :tunge:

Endret av Humlemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les om livsvesene i Bibelen! Vi har ikke fantasi nok til en gang forestille oss. Jeg tror absolutt dyr finnes der oppe, men ikke kanskje som enkelt individer. 
Gud har skapt dyrene så de er med i hans plan her på jorden. 
Alt henger sammen og er skapt av han. Hvordan forvandling blir etter man dør er spennende. 

Anonymkode: 3e364...61e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden religiøse doktriner heletiden blir tilpasset samfunnet så ser en flere argumentere for at dyr også kommer til himmelen.
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (1 minutt siden):

Siden religiøse doktriner heletiden blir tilpasset samfunnet så ser en flere argumentere for at dyr også kommer til himmelen.
 

Tøv, doktrinene er de samme

Anonymkode: 37b90...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det er litt forskjell på kjæledyr og ville dyr. Kjæledyr er ofte knyttet sjelsmessig til sine eiere og har nok derfor lettere tilgang til oss etter døden enn et vilt dyr. 
Men vi er jo alle skapt av den samme energien og grovt sett så ja- vi kommer alle til "himmelen". 
Men du stiller et veldig komplisert spørsmål som det er umulig å svare kort på. 
Så at Charlotta Rexmark nylig la ut en video om kjæledyr på YT. Kanskje den er verdt å lytte til?

Anonymkode: c0bca...3b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humlemor skrev (19 minutter siden):

Hva som skjer med deg når du kommer i himmelen kan ikke jeg vite, er dessverre ikke synsk :tunge:

Ser for meg den lille søste humla si det å fly videre fornøyd og bestemt 😂  Nusselig bilde. 

Anonymkode: 6aa48...40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tøv, doktrinene er de samme

Anonymkode: 37b90...bd9

Beklager, jeg glemte at det er heksebrenning førstkommende søndag. Etterfølgt av henging av homofile.

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gregarious skrev (Akkurat nå):

Beklager, jeg glemte at det er heksebrenning førstkommende søndag. Etterfølgt av henging av homofile.

Dette ble gjort av staten, ikke av kirkene på religiøst grunnlag

Anonymkode: 37b90...bd9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Tror det er litt forskjell på kjæledyr og ville dyr. Kjæledyr er ofte knyttet sjelsmessig til sine eiere og har nok derfor lettere tilgang til oss etter døden enn et vilt dyr. 
Men vi er jo alle skapt av den samme energien og grovt sett så ja- vi kommer alle til "himmelen". 
Men du stiller et veldig komplisert spørsmål som det er umulig å svare kort på. 
Så at Charlotta Rexmark nylig la ut en video om kjæledyr på YT. Kanskje den er verdt å lytte til?

Anonymkode: c0bca...3b7

Så, siden Toralf hadde 14 slanger som kjæledyr så vil de dukke opp i himmelen? Dersom det finnes og jeg får billett opp så vil jeg snakke med St.Peter om å få bo så langt unna Toralf som mulig. Kan noen av dere som tror sterkt på dette legge inn et godt ord for meg på forhånd, sånn at min boenhet ikke kommer i nærheten av de som har reptiler som kjæledyr.

På forhånd, takk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Dette ble gjort av staten, ikke av kirkene på religiøst grunnlag

Anonymkode: 37b90...bd9

Tull, religiøse endringer som knyttet satan til hekseri la hele grunnlaga for hekseprosessene.

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror himmelen er noe helt annet enn hva vi kan forestille oss. Vi er alle knyttet til hverandre og til kilden - kjærlighet. 

Anonymkode: ea9fe...29e

  • Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...