Gå til innhold

"Dette skulle du tenkt på før du fikk barn/Hvorfor fikk du barn"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Til alle dere som skriver sånn her ting til de som er syke/har dårlig økonomi/uføretrygdet/blitt forlatt av partner/partner døde etc:
 

Har dere tenkt på at man ikke kan planlegge alvorlig sykdom, kreft, død etc? Har dere tenkt på hvordan død hos partner, alvorlig sykdom, etc. kan føre til en stor knekk i økonomien og evnen til å være forelder?

Tror dere det gagner noen at dere sitter der på deres høye hest, fullstendig funksjonsfriske og ikke rammet av en ulykke/skade/sykdom/død og ser NED på de som har havnet i en skikkelig uheldig situasjon, ved å skrive "hvorfor fikk du barn om du er syk/har litt penger/det skulle du ha tenkt på før du fikk barn"?

Det er et hånd mot folk som fikk barn, levde et fint og trygt økonomisk liv, helt funksjonsfrist og plutselig blir rammet av alvorlig sykdom eller en annen tragedie 
 

Skam dere!

Anonymkode: 3006f...fc5

  • Liker 18
  • Hjerte 10
  • Nyttig 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det tar ofte lang tid å få uføre innvilget og man mange diagnoser kommer gradvis hvor man vet man vi bli værre, så har vedkommende et barn på eks 1-2 år så skjønner man at vedkommende visste at det ville var dålig, det sier seg selv.

Anonymkode: ee355...4bc

  • Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk 1 barn. Dette var før jeg skjønte at jeg var ufør. Ja, jeg hadde kraftig migrene før og etter. Jeg trodde dengang at jeg kunne klare å jobbe. Jeg gav aldri opp. Jeg var supermenneske. Greide studier, tok vare på datter, tok vare på hjem. Var kjæreste og. En dag tok dette slutt. Var da mamma. Beste som har hendt meg. Men resten, er ikke supermenneske   

  • Liker 1
  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye gift å spore her og i andre forum.

Anonymkode: 1b6c3...be8

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er nok mer rettet til de som allerede er svakt stilt, om de er syke, fattige osv men fremdeles velger å få (enda) flere barn. I de tilfellene føler jeg virkelig med barna.

Anonymkode: 3b6c6...5b2

  • Liker 14
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at man skal være forsiktig med å slenge ut sånne kommentarer, for man vet jo ikke hva andre har opplevd og hva som har endret seg over tid. Som du sier, man kan ha blitt syk eller opplevd en livskrise på annet vis. 

Samtidig er det jo en del som får barn - og planlegger barn - til tross for store helseplager eller dårlig økonomi. Sier aldri noe, for det er jo ikke min sak… Men jeg tenker jo mitt. 

Anonymkode: fae36...f25

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klassisk søppelsvar på kåge. 

Anonymkode: 3ae7f...41d

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen folk finner alltid noe å bedrevite om. Enten det er at de ikke vil ha barn (er du nå så sikker på det, du vil snart angre), at de har fått barn (hvorfor tenkte du ikke på alt mellom himmel og jord før du fikk barn), eller om du bare fikk ett barn (unner du ikke barnet ditt søsken), eller om du fikk sju (klarer du nå å ta vare på alle disse da)?

Anonymkode: bad65...72b

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er en veldig merkelig kommentar og en som jeg bare ser i forbindelse med barn. En veldig typisk KG-kommentar. Hvis man klager over mannen sin er det ingen som sier "det skulle du tenkt på før du giftet deg". Hvis man klager over husarbeid eller utgifter til vedlikehold er det ingen som sier "det skulle du tenkt på før du kjøpte hus". Men akkurat når det gjelder barn skal man tydeligvis ha tenkt på hver minste ting på forhånd og man må for guds skyld ikke klage over noe som helst i ettertid.

  • Liker 5
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkana skrev (1 time siden):

Jeg synes det er en veldig merkelig kommentar og en som jeg bare ser i forbindelse med barn. En veldig typisk KG-kommentar. Hvis man klager over mannen sin er det ingen som sier "det skulle du tenkt på før du giftet deg". Hvis man klager over husarbeid eller utgifter til vedlikehold er det ingen som sier "det skulle du tenkt på før du kjøpte hus". Men akkurat når det gjelder barn skal man tydeligvis ha tenkt på hver minste ting på forhånd og man må for guds skyld ikke klage over noe som helst i ettertid.

I tillegg er det mulig å gjøre noe i dag med eksemplene dine. Man kan skille seg, man kan selge huset. Man kan ikke kvitte seg med barna, så hva er poenget med kommentarer som krever tilgang på tidsmaskin?

Anonymkode: 9aff3...5e1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

I tillegg er det mulig å gjøre noe i dag med eksemplene dine. Man kan skille seg, man kan selge huset. Man kan ikke kvitte seg med barna, så hva er poenget med kommentarer som krever tilgang på tidsmaskin?

Anonymkode: 9aff3...5e1

Nettopp. Det sier dessuten ganske mye om et menneske når man kommer med en slik negativ og fullstendig ubrukelig kommentar i stedet for å støtte. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tenker at det er nok mer rettet til de som allerede er svakt stilt, om de er syke, fattige osv men fremdeles velger å få (enda) flere barn. I de tilfellene føler jeg virkelig med barna.

Anonymkode: 3b6c6...5b2

Som egentlig da gjelder hele den tredje verden.

Anonymkode: 3bf8d...911

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har dere tenkt på at man ikke kan planlegge alvorlig sykdom, kreft, død etc? Har dere tenkt på hvordan død hos partner, alvorlig sykdom, etc. kan føre til en stor knekk i økonomien og evnen til å være forelder?

Anonymkode: 3006f...fc5

Selvfølgelig kan man forutse slike hendelser. Det er ren idioti å tro at man går igjennom hele livet uten sykdom, død, brann, krig etc. «At det ikke skjer meg», «Samfunnet kommer til å ordne opp» er skumle holdninger å innha seg.

Mange fratar seg ansvaret, ved å ikke forberede seg på hendelser som kan skje, ved å for eksempel forsikre seg økonomisk.

Hvorfor tror du at brannvesenet har brannøvelser? Hvorfor har sykehusene kriseøvelser? Hvis de skulle ha gått inn med samme holdning, ville det vært en skummel utvikling. «Det skjer jo ikke uansett, så da trenger vi ikke å øve på dette».

Så de som sier dette, som står i overskriften har helt rett. Men det er vel for vanskelig å svelge.

Anonymkode: d1ba2...f2a

  • Liker 8
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.3.2024 den 16.02):

Som egentlig da gjelder hele den tredje verden.

Anonymkode: 3bf8d...911

Skal man bare få barn basert på standaren til de her på KG, så er det ganske mange land som må forby reproduksjon 😅

Endret av MissHannigan
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, MissHannigan said:

Skal man bare få barn basert på standaren til de her på KG, så er det ganske mange land, som må forby reproduksjon 😅

Ja, samtidig som alle barnløse får høre hvor mye de kommer til å angre. 😅 KG-logikk på sitt beste.

Anonymkode: bad65...72b

  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vil tro dette gjelder de brødhuene som får barn enda de er uføre/har dårlig helse/ sliter sosialt mm. Og så klager de når de oppdager at barn ikke var en mirakelkur som fikset alt de sleit med men at de nå sliter dobbelt så mye om ikke mer og så lager de innlegg på innlegg om hvordan de kan fikse sin egen situasjon. Finnes ganske mange av de her på kg. 

Anonymkode: db076...5bd

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar feil ts, man kan ta høyde for veldig mye av det kjipe som kan skje i livet, men realitetene r at folk flest ikke gidder fordi "det skjer ikke meg". I et samfunn der de fleste forhold ryker må man ta høyde for å bli alene både med og uten barn, man må ta høyde for sykdom, arbeidsledighet og rentestigning. De som har gjort dette og betalt forsikringer, ikke tatt opp lån over evne og satt tæring etter næring trenger heller ikke hyle opp når noe skjer. De som sier "livet skjer" og "jeg kunne ikke vite at jeg skulle bli alene/bli ufør/miste jobben" er de som ikke har planlagt en dritt og trenger å skylde på andre. 

Anonymkode: 820c1...e21

  • Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk oppriktig er så dumt at de klager på at de ikke får så mye aleinetid som før barn, at det koster mye å ha barn eller andre helt opplagte elementære kunnskaper så er det innenfor å poengtere at 2+2=4. En burde brukt litt hjernekapasitet før en fikk barn.

Anonymkode: 0700c...5ea

  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Til alle dere som skriver sånn her ting til de som er syke/har dårlig økonomi/uføretrygdet/blitt forlatt av partner/partner døde etc:
 

Har dere tenkt på at man ikke kan planlegge alvorlig sykdom, kreft, død etc? Har dere tenkt på hvordan død hos partner, alvorlig sykdom, etc. kan føre til en stor knekk i økonomien og evnen til å være forelder?

Tror dere det gagner noen at dere sitter der på deres høye hest, fullstendig funksjonsfriske og ikke rammet av en ulykke/skade/sykdom/død og ser NED på de som har havnet i en skikkelig uheldig situasjon, ved å skrive "hvorfor fikk du barn om du er syk/har litt penger/det skulle du ha tenkt på før du fikk barn"?

Det er et hånd mot folk som fikk barn, levde et fint og trygt økonomisk liv, helt funksjonsfrist og plutselig blir rammet av alvorlig sykdom eller en annen tragedie 
 

Skam dere!

Anonymkode: 3006f...fc5

Man kan faktisk sikre seg selv ved uføre forsikring slik at man kan ha et Okay liv. 

Har du en arvelig alvorlig sykdom som medfører uføre bør man være litt mer kritisk til om man bør få egne barn . Desverre er det heller motsatt til tider. 

Anonymkode: ae96d...fcb

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...