Gå til innhold

Prøver å søke nye jobbdr men min CV vil ikke lastes opp på de elektroniske søknadsskjemaene. Hva gjør jeg feil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ok, som overskriften dier. Jeg har bruker finn.no til å finne jobber å søke på. På annonsene med ledig stillinger er det lagt ut eget skjema hvor det står "søk her". Men på nesten alle søknadsskjemaer vil ikke min CV lastes opp. Jeg har konvertert til både Pdf og vanlig dokumentfil. Jeg har kontaktet arbeidsgivere å forklarer problemet og sender søknaden og CV på mail eller ved personlig oppmøte men det er ikke bra nok........ 🤬

 

Får bare beskjed om at jeg MÅ uans søke via den elektroniske. Jeg svarer da oppgitt at det har jeg som sagt prøvd men jeg får ikke fullført den elektroniske søknadsskjemaet uten å legge til cv som som sagt ikke vil fungere. Så da får dere ha lykke til med å finne nye ansatte og at jeg heller da får droppe det.....

 

Synes det er merkelig at det skal være sånn. Hvis de får en jobbsøker med masse ressurser og som har riktig erfaringer og utdanning og er kvalifisert til jobben, så skal de da avvise vedkommende bare fordi vedkommende har reøbbel med det elektroniske skjemaet for søknaden.

Hva skjer med verden? 

Anonymkode: 43154...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du kunne begynt med å legge ut et bilde av feilmeldingen her?

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres merkelig ut! men jeg kan også forstå arbeidsgivere som er skeptiske til å ansette noen med begrenset teknisk kompetanse i dagens arbeidsmarked. Har du prøvd å laste opp et annet ,pdf dokument enn cvn? Et en annen har generert? :) Da kan du få luka ut om du gjør noe feil eller om det er  dokumentet ditt det er noe feil med. Får du ingen feilmelding forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må kanskje gjøre om cvn din til pdf, prøvd det om du ikke har gjort det.

 

ift at du må søke via løsningene: Det er strenge GDPR (personopplysning)-krav som stilles til alle bedrifter nå, de må derfor i utgangspunktet gjøre det på denne måten for å unngå å få en smell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NakenPanda skrev (4 minutter siden):

Hvor stor er filen?

2,0 kb. Det burde vel ikke være for stort?

Anonymkode: 43154...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva slags feilmelding får du? Høres veldig rart ut.

 

kontakt Finn for teknisk bistand om du ikke får det til?

Anonymkode: 53618...9d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonysoum skrev (Akkurat nå):

Du må kanskje gjøre om cvn din til pdf, prøvd det om du ikke har gjort det.

 

ift at du må søke via løsningene: Det er strenge GDPR (personopplysning)-krav som stilles til alle bedrifter nå, de må derfor i utgangspunktet gjøre det på denne måten for å unngå å få en smell.

Har som sagt gjort det. Så du mener at de heller velger å ansette en uten utdanning som sykepleier hvis en sykepleier med utdannelse søker jobb men ikke har så mye greie på data mens en annen søker uten utdannelse får jobben bare fordi de klarer å levere en elektronisk søknad? Virker som det er sånn det er blitt 

Anonymkode: 43154...447

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

2,0 kb. Det burde vel ikke være for stort?

Anonymkode: 43154...447

Nei, 10 MB er for stort, for å være helt ærlig virker den litt liten, er du sikker på at konvertering til PDF gikk bra?

De støtter bare PDF, png.jpeg.jpg og txt.

Kanskje bruke utklippsverktøy eller "snipping tool" i windows så kan du largre den som png/jped/jpg som er rene biledsfiler og laste opp (Basically snapshot av pdfen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

2,0 kb. Det burde vel ikke være for stort?

Anonymkode: 43154...447

2 kb høres faktisk for lite ut. 

Anonymkode: 809c1...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere skriver, kan du legge ut bilde av feilmeldingen????

Anonymkode: 809c1...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du åpna pdf'en etter konvertering :)? Ser den normal og fin ut? Høres litt tom ut hvis den er bare 2 kb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snublefot62 skrev (8 minutter siden):

Kanskje du kunne begynt med å legge ut et bilde av feilmeldingen her?

Får ikke opp noen feilmelding jeller. Den bare blir ikke lagt til selv om jeg prøver flere dager står det at cv ikke er lagt til. Mens i går lastet den bare opp 2% og hang seg og ville ikke fullføre. 

Kan være at jeg må bruke pc for å gjøre det. Men trodde det skulle gå greit på mobilen..

Noen steder jeg har søkt jobb har det funka bra mens andre funker det ikke.

Anonymkode: 43154...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Får ikke opp noen feilmelding jeller. Den bare blir ikke lagt til selv om jeg prøver flere dager står det at cv ikke er lagt til. Mens i går lastet den bare opp 2% og hang seg og ville ikke fullføre. 

Kan være at jeg må bruke pc for å gjøre det. Men trodde det skulle gå greit på mobilen..

Noen steder jeg har søkt jobb har det funka bra mens andre funker det ikke.

Anonymkode: 43154...447

Bruk PC.....

Anonymkode: 809c1...192

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pudderrosa skrev (Akkurat nå):

Har du åpna pdf'en etter konvertering :)? Ser den normal og fin ut? Høres litt tom ut hvis den er bare 2 kb.

Ja jeg har det og den ser ut som den skal 🤔

Anonymkode: 43154...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men på disse sidene du søker så er det vel et alternativ på å fylle inn jobbprofil inkludert legge inn CV ved bruk av løsningen de har? Ja, det er dritt og tar tid å fylle inn med jobberfaring, utdanning etc.,, men har du gjort det en gang på en sånn side, så slipper du å legge inn på nytt når du søker jobb neste gang fra samme side.

Jeg har alltid måtte gjøre dette når jeg søker jobber, søker jeg på en ny plattform så må jeg alltid opprette CV på nytt. Har aldri lastet opp CV i PDF eller noe. Irriterende at det er så mange ulike løsninger, men slik er det nå en gang.

Bare gjør det og bli ferdig med det.

Skjønner at arbeidsgivere ikke vil godta å få søknad og CV på mail når du har mulighet til å opprette CV på jobbsøkerportalen. 

Anonymkode: 30c9f...6f1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NakenPanda skrev (4 minutter siden):

Nei, 10 MB er for stort, for å være helt ærlig virker den litt liten, er du sikker på at konvertering til PDF gikk bra?

De støtter bare PDF, png.jpeg.jpg og txt.

Kanskje bruke utklippsverktøy eller "snipping tool" i windows så kan du largre den som png/jped/jpg som er rene biledsfiler og laste opp (Basically snapshot av pdfen)

Har ikke Windows desverre. Har bare google pc og Android mobil men bruker Google Docs 

Anonymkode: 43154...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du burde bruke PC ja, PDF er noe herk på android spesielt, hvis du ikke har en pc, last den opp til skyen og bruk PC på NAV eller Biblotek, og last opp der.

Som nevnt her er det best å få det gjort så kan du glemme det og bare søke uten usikkerhet etterpå.

OneDrive, Google Docs eller DropBox funker fint på pc

Endret av NakenPanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NakenPanda skrev (14 minutter siden):

Tror du burde bruke PC ja, PDF er noe herk på android spesielt, hvis du ikke har en pc, last den opp til skyen og bruk PC på NAV eller Biblotek, og last opp der.

Som nevnt her er det best å få det gjort så kan du glemme det og bare søke uten usikkerhet etterpå.

OneDrive, Google Docs eller DropBox funker fint på pc

Ok takk da skal jeg fikse det :):)

Anonymkode: 43154...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...