Gå til innhold

Sykemeldt: Arbeidsgiver ber meg være med på møte


Hjelpenfrøken

Anbefalte innlegg

Hjelpenfrøken skrev (28 minutter siden):

Jeg har epilepsi og prøvde å være i jobb. Anfallene tok seg opp, det er en høyrisiko graviditet, vi øker dose på medisiner som tar mye energi og stress påvirker anfallshyppigheten i STOR grad. Dette er ikke bare et lite møte, men her er jeg nødt til å bruke helgen for å forberede meg. I tillegg har en annen ansatt vært på samme kunde med samme oppgave og bør kunne stille. 

Da synes jeg det er helt greit å si at dette dessverre ikke er mulig med tanke på din nåværende helsesituasjon. 

Men er du helt sikker på at de faktisk forventer at du skal forberede en hel masse, bruke helgen og at det er tenkt at det skal ta to timer? Synes det høres ekstremt å forvente det av en person som er sykemeldte. Spesielt når det er en annen ansatt som også kjenner til dette, så virker jo det helt urimelig. Da bør din oppgave maksimalt være å delta i et teamsmøte (maks en time!) og svare på konkrete spørsmål ut fra det du husker.

Ellers synes jeg det var et bra forslag fra den personen som foreslo at du kunne be dem sende konkrete spørsmål på e-post, så kan du svare når det passer deg.

 

Anonymkode: 7edaa...743

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du si at du ikke har kapasitet til et teamsmøte, men kan ta en kort telefonprat med leder for å avklare det den andre personen pÅ prosjektet ikke kan svare på? Da er du på tilbudssiden, og skjermer deg selv. 
 

lese dokumenter ville jeg ikke gjort. 
blir du med på teamsmøte ville jeg sagt st du kan være med 30 min og gi den informasjonen du har uten å lese deg opp på forhånd. 

Anonymkode: 31712...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hos oss får vi beskjed om at vi ikke har lov å møte når vi er sykmeldt. En som kom inn når han ble rastløs ble sendt rett hjem.

Anonymkode: aa55c...47f

Generelt, jo, vi har lov til å bruke restarbeidsevnen dersom det er praktisk mulig. Trekkes da selvsagt i sykepenger, og får lønn.

Det er helt greit at ts sin arbeidsgiver spør om hun kan stille. Hun kan selvsagt svare nei, eller svare at hun skal prøve å logge seg på hvis formen tillater det. 

Anonymkode: f5846...efb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...