Gå til innhold

Kan leder kreve at jeg avspaserer når jeg ikke har timer til det?


Yyyxxx

Anbefalte innlegg

Hei, kan leder kreve at jeg avspaserer en dato leder har valgt, når jeg ikke har timer til det i timebanken? Slik at jeg da vil ligge flere timer på minus siden på timebanken. Har ingen ønsker om å avspasere den vakten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yyyxxx skrev (1 minutt siden):

Hei, kan leder kreve at jeg avspaserer en dato leder har valgt, når jeg ikke har timer til det i timebanken? Slik at jeg da vil ligge flere timer på minus siden på timebanken. Har ingen ønsker om å avspasere den vakten..

Regner vel med det, jeg har ingen problemer med å gå i minius på avspaseringsbiten, tjener jo opp de timene relativt kjapt igjen.

Anonymkode: 9d9a2...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor krever leder det? Høres rart ut… normalt kan man ikke avspasere mer enn man har timer til…Hvis det er et forslag fra leder for å imøtekomme deg så blir det en annen sak.

Anonymkode: c2256...aef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor må du avspasere når du ikke har lyst og heller ikke har "for mange" timer du må bli kvitt?

Anonymkode: a5c94...c24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Jeg synes også det er rart da jeg ønsker å bruke avspaseringtime til de dager/ timer jeg trenger, ikke en tilfeldig dag som jeg ikke trenger. Synes det blir dumt å måtte gå i minus da jeg ikke er motivert for å jobbe inn timer som jeg ikke ville bruke i utgangspunktet. Jeg skal prøve å ta en prat neste uke..

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger å vite hvorfor du skal bruke en avspaseringsdag? Har du bedt om fri og ikke fått det hvis du ikke bruker avspasering? 

Anonymkode: 0e67d...d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei har ikke bedt om noe avspasering eller fri. Fikk bare en melding om at jeg må avspare den gitte datoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yyyxxx skrev (1 minutt siden):

Nei har ikke bedt om noe avspasering eller fri. Fikk bare en melding om at jeg må avspare den gitte datoen

Det må jo være en grunn 

Anonymkode: 0e67d...d43

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Yyyxxx said:

Nei har ikke bedt om noe avspasering eller fri. Fikk bare en melding om at jeg må avspare den gitte datoen

Hvilken dato er det? 

Anonymkode: dcb0f...2cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke ts, men en grunn kan jo være at man for eksempel jobber i avlastningsbolig eller med en fast bruker, og brukeren ikke kommer i boligen denne dagen så det ikke er arbeid for den ansatte.

Lurer egentlig på det samme som ts. :)

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at når sjefen har gitt deg en vakt, så har du den vakten, at de ikke kan ta den fra deg igjen

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annas1992

Høres rart ut så lenge du ikke har timer til det. Da er du jo tvunget til å jobbe det inn igjen senere 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spør fagforeningen din. Høres rart ut.

Anonymkode: 88782...06e

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har fått en vakt så har du fått en vakt, de kan ikke bare ta den tilbake å forvente at du jobber igjen en annen dag. Snakk med fagforeningen 

Anonymkode: 494db...45c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Husker ei jeg kjenner ble bedt/oppfordret til å avspasere endel i en periode og få minustimer, fordi sjefen visste at det ville bli travelt snart. På den måten unngikk arbeidsgiver å betale overtidsbetaling. Konsulentjobb. Personen jeg kjenner var fast ansatt i 100% stilling, så det var nok ikke etter boka. Helt annen type jobb enn deg, ts, men kan det være en liknende grunn? Ikke at det gjør saken noe bedre. Enig med de som sier at du bør forhøre deg med fagforeningen.

Anonymkode: c3e74...fcd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Hør med tillitsvalgt. Sjefen er ute etter å spare penger.

Anonymkode: bec9f...487

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke prøve deg på å si nei takk, de timene har du slitt for og vil spare dem til de trengs, som planleggingsdager i skole/barnehage, utviklingssamtaler for barna, fastlegetimer for deg selv og lignende.

Anonymkode: 1ce58...2c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. En leder kan ikke kreve at du avspaserer noe som helst så lenge vakten er din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...