Gå til innhold

Ligger an til å bli avdelingsleder, hvor mye lønnsøkning naturlig å be om?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 11.3.2024 den 12.10):

Såpass. I helsevesenet er det snakk om ca 50.000....

Anonymkode: 1eea2...d0d

… og akademia…

Anonymkode: 15cc1...c5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 12.3.2024 den 12.41):

Altså, du vet at i en lederrolle blir du først og fremst leder, og skal koordinere, delegere og sitte med ressursplanlegging for avdelingen din? Din rolle som spesialist er mindre viktig, det er dine ansatte som skal være spesialister, ikke deg. Så ikke forvent å få fryktelig mye mer for å være spesialist, det er ikke det du kommer til å få lønn for lengre når du ikke har en spesialiststilling.

Vil tippe at en slik lederstilling med relativt få under deg ligger på ca 1 mill. Litt spørs hvor mye ansvar du har ut i organisasjonen.

Anonymkode: a3e0f...e09

Det er selvsagt ulike typer lederstillinger. Noen går mer på det faglige, hvor man selv er dypt involvert, mens for andre dreier deg seg mest om personalledelse og kun ha overordnet innsikt i hva medarbeiderne driver med. I dette tilfellet er det ikke snakk om at jeg skal slutte å være spesialist.

Ellers vil jeg eventuelt selvsagt ikke takke ja, om jeg mener jeg ikke får nok igjen for en slik endring av ansvaret. Men det er jo greit å være klar over på forhånd, i tilfelle ditt anslag er korrekt (som jo kan tenkes).

Anonymkode: dd3f3...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/10/2024 at 3:40 PM, AnonymBruker said:

Firma i privat sektor innen finans, jeg tjener ca. 900 000 som analytiker i dag. Avdelingsleder har skiftet jobb, jeg har søkt på jobben og jeg tror jeg ligger godt an. Jeg vil da få 5-6 personer under meg. Men hva er naturlig å be om? Jeg vil jo ikke takke ja til personalansvar på toppen av det hele (eventuelt) med mindre jeg føler jeg får mye nok igjen for det. Mister sannsynligvis også rett til overtidsbetaling, som også har en verdi.

Anonymkode: dd3f3...b45

Du får en høyere stilling på CVen. Du vil neppe få høyere lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger på 1,1 mill. Tjener ca 200.000,- mer enn de 17 jeg har personalansvar for i fastlønn. Men jeg får ikke overtidsbetalt eller fleksitid (unntatt fra arbeidsmiljøloven), så i sum tjener flere av de tilnærmet det samme som meg. 

Anonymkode: 840b8...861

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.3.2024 den 17.07):

Pleier å være 200.000-300.000 opp i lønn ved personalansvar. Hva skal du slutte å gjøre i jobben du har nå? Eller kommer ekstra ansvar «på toppen» av alt du gjør nå?

Anonymkode: 71fe8...e29

Feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.3.2024 den 10.27):

Jeg har ca. 100 000 høyere lønn enn den av mine ansatte med høyest lønn. 

Ingen mulighet for overtid, men da i utgangspunktet heller ikke kveld og helg. 

 

Har personalansvar for 15, hvorav noen går i turnus.

Anonymkode: 12d63...d41

Ingen mulighet for «overtid» eller «overtidsbetaling»?

Som leder forsvinner gjerne rett til både regulert arbeidstid OG rett til betaling for alle timene ( i mitt tilfelle MANGE!!) som går utover normal. 
Må gjøre mye ekstra jobb for ansatte som av ulike grunner har fravær. Siste som kan gjennomføre ferie er lederen. Ikke alle virksomheter hvor det er mulig å skaffe vikarer.

Et helvete:(

 

 

Anonymkode: 86eca...4df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...