Gå til innhold

Ligger an til å bli avdelingsleder, hvor mye lønnsøkning naturlig å be om?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Firma i privat sektor innen finans, jeg tjener ca. 900 000 som analytiker i dag. Avdelingsleder har skiftet jobb, jeg har søkt på jobben og jeg tror jeg ligger godt an. Jeg vil da få 5-6 personer under meg. Men hva er naturlig å be om? Jeg vil jo ikke takke ja til personalansvar på toppen av det hele (eventuelt) med mindre jeg føler jeg får mye nok igjen for det. Mister sannsynligvis også rett til overtidsbetaling, som også har en verdi.

Anonymkode: dd3f3...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En dyktig analytiker innen finans klarer å analysere seg fram til svaret selv. 

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare innom en tur skrev (2 minutter siden):

En dyktig analytiker innen finans klarer å analysere seg fram til svaret selv. 

🙄🤦‍♀️

Anonymkode: 668fd...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å være 200.000-300.000 opp i lønn ved personalansvar. Hva skal du slutte å gjøre i jobben du har nå? Eller kommer ekstra ansvar «på toppen» av alt du gjør nå?

Anonymkode: 71fe8...e29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Firma i privat sektor innen finans, jeg tjener ca. 900 000 som analytiker i dag. Avdelingsleder har skiftet jobb, jeg har søkt på jobben og jeg tror jeg ligger godt an. Jeg vil da få 5-6 personer under meg. Men hva er naturlig å be om? Jeg vil jo ikke takke ja til personalansvar på toppen av det hele (eventuelt) med mindre jeg føler jeg får mye nok igjen for det. Mister sannsynligvis også rett til overtidsbetaling, som også har en verdi.

Anonymkode: dd3f3...b45

Kan du ikke vente et par år med å bytte da, så kan jeg søke på jobben din når jeg er ferdig utdannet 😅?

Anonymkode: 26080...93c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du skal søke asap, så jeg kan ta over din jobb! Analytiker i finans her og, men jeg tjener «bare» 750 000 🤔

Anonymkode: 2edb0...b7c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 hours ago, AnonymBruker said:

Pleier å være 200.000-300.000 opp i lønn ved personalansvar. Hva skal du slutte å gjøre i jobben du har nå? Eller kommer ekstra ansvar «på toppen» av alt du gjør nå?

Anonymkode: 71fe8...e29

Såpass. I helsevesenet er det snakk om ca 50.000....

Anonymkode: 1eea2...d0d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Såpass. I helsevesenet er det snakk om ca 50.000....

Anonymkode: 1eea2...d0d

Er du overrasket?

Anonymkode: bab55...252

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Pleier å være 200.000-300.000 opp i lønn ved personalansvar. Hva skal du slutte å gjøre i jobben du har nå? Eller kommer ekstra ansvar «på toppen» av alt du gjør nå?

Anonymkode: 71fe8...e29

Hvor er det man får 300.000 mer for personalansvar? Jeg spør fordi jeg har jobbet med disse tingene både i privat (bl.a. finans) og offentlig, og det har ikke vært i nærheten av dette.

Anonymkode: f3e21...9b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Såpass. I helsevesenet er det snakk om ca 50.000....

Anonymkode: 1eea2...d0d

50? Jeg fikk 20😅 så gikk faktisk ned i lønn, mtp dagjobb og ingen turnus. Ansvar for 60 ansatte. 

Anonymkode: 3a731...bde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I privat ingeniørselskap vet jeg at en god ingeniør ligger på rundt 800k++ (alt ettersom erfaring, dette er ca 10 år) med krav om overtidsbetaling mens en leder med personalansvar for 20 løker på underkant av 1 mill uten krav om overtidsbetaling og alt for mye ansvar for min smak... så ellers takk her..

Anonymkode: 63a88...88d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

I privat ingeniørselskap vet jeg at en god ingeniør ligger på rundt 800k++ (alt ettersom erfaring, dette er ca 10 år) med krav om overtidsbetaling mens en leder med personalansvar for 20 løker på underkant av 1 mill uten krav om overtidsbetaling og alt for mye ansvar for min smak... så ellers takk her..

Anonymkode: 63a88...88d

Hm, interessant. Det vil jo alltid være et spørsmål om det er verdt det, ja. Og det er slett ikke sikkert. I hvert fall ikke for de som snakker om 50 000 ekstra, det vil jo ikke være interessant overhodet.

Anonymkode: dd3f3...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare innom en tur skrev (På 10.3.2024 den 17.01):

En dyktig analytiker innen finans klarer å analysere seg fram til svaret selv. 

Mitt anslag er rundt 200 000 opp, men det er jo interessant å høre hvilke erfaringer andre har.

Anonymkode: dd3f3...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

50? Jeg fikk 20😅 så gikk faktisk ned i lønn, mtp dagjobb og ingen turnus. Ansvar for 60 ansatte. 

Anonymkode: 3a731...bde

Men hvorfor tok du da på deg dette? Men hva vil ansvar for 60 ansatte si? Medarbeidersamtaler med 60 ansatte? Eller er det snakk om mer administrativt ansvar i praksis?

Anonymkode: dd3f3...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.3.2024 den 23.26):

Syns du skal søke asap, så jeg kan ta over din jobb! Analytiker i finans her og, men jeg tjener «bare» 750 000 🤔

Anonymkode: 2edb0...b7c

"Analytiker innen finans" er selvsagt helt bevisst nokså bredt formulert. 

Anonymkode: dd3f3...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.3.2024 den 17.07):

Pleier å være 200.000-300.000 opp i lønn ved personalansvar. Hva skal du slutte å gjøre i jobben du har nå? Eller kommer ekstra ansvar «på toppen» av alt du gjør nå?

Anonymkode: 71fe8...e29

Det kommer vel i stor grad på toppen, men tanken er også å ansette noen som skal læres opp i og ta over deler av mine arbeidsoppgaver.

Anonymkode: dd3f3...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva hadde den forrige avdelingslederen?

Anonymkode: 904f9...166

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ca. 100 000 høyere lønn enn den av mine ansatte med høyest lønn. 

Ingen mulighet for overtid, men da i utgangspunktet heller ikke kveld og helg. 

 

Har personalansvar for 15, hvorav noen går i turnus.

Anonymkode: 12d63...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva hadde den forrige avdelingslederen?

Anonymkode: 904f9...166

Det er jo ikke offentlig tilgjengelig info, men jeg vil anta mellom 50 og 100k mer enn meg. Men vedkommende er i større grad en typisk personalleder-type uten så mye spesialkompetanse selv. Jeg vil jo da ev. både være en spesialist, samt med personalansvar, så det vil ikke være sammenlignbart, etter min oppfatning.

Anonymkode: dd3f3...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er jo ikke offentlig tilgjengelig info, men jeg vil anta mellom 50 og 100k mer enn meg. Men vedkommende er i større grad en typisk personalleder-type uten så mye spesialkompetanse selv. Jeg vil jo da ev. både være en spesialist, samt med personalansvar, så det vil ikke være sammenlignbart, etter min oppfatning.

Anonymkode: dd3f3...b45

Altså, du vet at i en lederrolle blir du først og fremst leder, og skal koordinere, delegere og sitte med ressursplanlegging for avdelingen din? Din rolle som spesialist er mindre viktig, det er dine ansatte som skal være spesialister, ikke deg. Så ikke forvent å få fryktelig mye mer for å være spesialist, det er ikke det du kommer til å få lønn for lengre når du ikke har en spesialiststilling.

Vil tippe at en slik lederstilling med relativt få under deg ligger på ca 1 mill. Litt spørs hvor mye ansvar du har ut i organisasjonen.

Anonymkode: a3e0f...e09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...