Gå til innhold

Hvorfor må livet være så hardt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor må livet være hardt og gledesløst? 

Og jammen når du prøver ta vare på deg selv om ikke folk skal prøve gi deg dårlig samvittighet for det også 😔

Poeter og låtskrivere filodofer og andre preiker om at man må ta vare på seg selv i tillegg til at livet ikke bare er jobb..men slik er det jo ikke. Livet er kjipt og nådeløst. 

Kan ikke huske sist jeg slappet av og hadde det gøy.  Press fra alle kanter. 

Anonymkode: 1a49c...452

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glede for meg er ikke noe jeg forbinder med hverdagen. Å det blir stadig mindre etter hvor eldre jeg blir. Men har nok mye med om man f.eks har drømmejobben,eller om man er presset i situasjoner man egentlig vil slippe. 

Kjenner livsglede når jeg setter meg på flyet til utlandet. Da kommer endorfinene strømmende.

Gjelder bare å finne noe som gjør deg lykkelig,som kan drive deg framover. Da føles livet mindre hardt og brutalt. Finn noe som bare er for deg!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mye stress i livet kan velges vekk. Det er din jobb å ta sunne valg for deg selv.

 

Anonymkode: 1c210...60d

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri kjent på press, men jeg lar meg heller ikke påvirke av omgivelsene. Folk som spiller på samvittigheten din, er ikke mennesker du vil ha i livet ditt. De respekterer ikke dine ønsker og behov.

Som AB over skriver, så kan stress velges vekk. Hva og hvem ønsker du å bruke energi på. Ta sunne valg for deg selv, og ha mennesker rundt deg som vil deg vel.

Anonymkode: aca8d...a63

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner på det samme, men blir mer og mer bevisst på at det er jeg som tar de valgene som medfører at jeg føler på krav og press. Nå har jeg heldigvis en partner som er utrolig flink til å finne og skape små pusterom og glede i hverdagen, og jeg er ikke så ille på det selv, pluss lett å lokke med på slikt, så jeg/vi er nok ikke blant de verste til å mangle gleder i hverdagene, men jeg jobber likevel mer og mer bevisst angående dette med å ta ansvar for at JEG velger å bruke for mye tid på ting som gir krav og press, og derfor må bli flinkere til å prioritere annerledes. Mitt liv, mitt ansvar å gi det godt innhold, og å slutte med å prioritere unødvendig kav og stress. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Veldig mye stress i livet kan velges vekk. Det er din jobb å ta sunne valg for deg selv.

 

Anonymkode: 1c210...60d

Som å bli naver🤣

Anonymkode: 1a49c...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må være sjef i eget liv! Så enkelt og så vanskelig. Kutt forbruk og utgifter, så kan du kutte i jobb og bære mer fri. Andres forventninger er ofte i ditt eget hode. Sett deg selv fri. Nyt en kopp kaffe i skogen, eller et kaldt sjøbad med kakao på termosen. Lag deg gode øyeblikk. 

Anonymkode: 358d7...5a4

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette handler i stor grad om livsinnstilling. Dersom man føler man må/bør gjøre alle til lags, er livet veldig stressende. Mens om man tenker at «pytt pytt, det er ikke så farlig», så blir det mindre stress. Alle de menneskene jeg kjenner som er veldig stresset har ikke mer å gjøre enn meg nødvendigvis, men føler hele tiden at de MÅ gjøre så mange ting for å være en bra menneske. 

Anonymkode: ee059...1ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må nok bare lære å ta mental kontroll over livet sitt. Altså bruke fornuften. Ikke inngå i giftige relasjoner. Sette grenser for seg selv og andre. 

Dette gjør man når man velger å ha moral. Hvis man ikke har moral, så klarer man ingen av disse tingene.

Anonymkode: f56af...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Som å bli naver🤣

Anonymkode: 1a49c...452

F.eks. Alle har et valg, oftest opptil flere.

Anonymkode: 4d5ed...e6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Man må nok bare lære å ta mental kontroll over livet sitt. Altså bruke fornuften. Ikke inngå i giftige relasjoner. Sette grenser for seg selv og andre. 

Dette gjør man når man velger å ha moral. Hvis man ikke har moral, så klarer man ingen av disse tingene.

Anonymkode: f56af...f56

Det er vel dem uten moral som har størst frihet og gjør som de vil.

Anonymkode: 4d5ed...e6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke. Jeg håndterer det i hvert fall ikke i det hele tatt.

Anonymkode: 6f325...bec

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo hardt, kan du finne en liten mening utenom arbeidslivet går det litt bedre. Vi er jo slaver fra vi fødes til vi dør, er alltid noen som skal kreve av oss. Trykke oss ned, samfunnet vårt er under total kollaps på alle området pga våre politikere. Jeg forstår godt de som hopper av, naturlig reaksjon på livet.

Anonymkode: 45062...a9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Evnen til å gi litt fan i hva resten mener er sterkt undervurdert og gir meg mye lykke i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NakenPanda skrev (3 minutter siden):

Evnen til å gi litt fan i hva resten mener er sterkt undervurdert og gir meg mye lykke i livet.

Å gi faen er viktig ja, da blir ting litt lettere.

Ikke følg strømmen er også bra, kjør ditt eget løp. Uansett hvor mange som står imot ditt valg, lever selv utenfor det konforme diktaturet. Nordmenn er jo ekstreme når det kommer til å styre og kontrollere hverandre, skal være en kopi.

Anonymkode: 45062...a9a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er vel dem uten moral som har størst frihet og gjør som de vil.

Anonymkode: 4d5ed...e6c

Jeg tror du lettere blir ulykkelig uten moral. For meg er moral å gjøre det rette, og det er viktig å finne en balanse mellom hensyn til andre, til verden og til SEG SELV. Å ta hensyn til seg selv er også viktig som om du var din egen beste venn.

Å lære seg å gledebseg over små ting gir mer lykke: Fuglesang, sollys, en deilig kopp kaffe, trekke pusten og se seg rundt,  gi hodet pause.

Anonymkode: 0848e...656

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

NakenPanda skrev (8 minutter siden):

Evnen til å gi litt fan i hva resten mener er sterkt undervurdert og gir meg mye lykke i livet.

Enig med deg! Og å gi faen i hva andre mener trenger ikke å bety at man ikke kan leve som og være et godt menneske 😊

Anonymkode: 0848e...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om livet ikke gir deg noen glede, så er det kanskje på tide med en tur til legen og finne ut om du lider av en depresjon? Milde depresjoner kan ofte kureres med relativt enkle grep, kanskje du feks. mangler noen vitaminer?

Ellers er det MYE jeg finner glede i i hverdagen, for eksempel:

- vårsol i ansiktet

- en god kopp kaffe eller min største synd: red bull

- sjokolade

- å gå en tur 

- kose med katten, ungene, mannen

- kjenne at i dag har jeg gjort en god jobb, enten det er på jobb, husarbeid, eller i andre roller

- lese en god bok eller se en god film

- og alle små interaksjoner med hyggelige mennesker som skjer i løpet av uka, fra de superkoselige folkene på nærbutikkene her til glade barnehagelærere. 

Anonymkode: d6228...699

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i en helt håpløs situasjon nå. Min trøst er at dette går over i løpet av to år.

Anonymkode: 90053...db5

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hvorfor må livet være hardt og gledesløst? 

Og jammen når du prøver ta vare på deg selv om ikke folk skal prøve gi deg dårlig samvittighet for det også 😔

Poeter og låtskrivere filodofer og andre preiker om at man må ta vare på seg selv i tillegg til at livet ikke bare er jobb..men slik er det jo ikke. Livet er kjipt og nådeløst. 

Kan ikke huske sist jeg slappet av og hadde det gøy.  Press fra alle kanter. 

Anonymkode: 1a49c...452

Kjenner litt på det samme. Er alene med barn. Føler hverdagen går i å overleve. Ser selvsagt frem til å komme hjem til barnet, men hva skjer der? Middag og husarbeid og så er det bare å legge seg for å starte det hele på nytt.

Jeg kjenner jeg trenger noe mer, voksensosialt. Det er dessverre ikke bare bare i min alder der de aller fleste er opptatt med seg selv og sitt, har lykkelig stor familie og ikke har det samme behovet.

Spesielt ikke når det å være alene(far) med barn er skummelt for mange utenfra. 

Anonymkode: 25871...f83

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...