Gå til innhold

Fortell om den verste naboen du har eller har hatt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han som bor ved siden av meg nå...😔

Anonymkode: 04d5b...732

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bodde i tredje  etasje (toppetasjen) i en bygård i Oslo. Naboen var sterkt alkoholisert. Mange ganger fant jeg blod i oppgangen, etter at han hadde ramlet på vei opp trappene. Men verste var da han satte fyr på noe greier inne i leiligheten. Røykvarslerne ulte, brannvesenet kom. Og naboen sto dritings på balkongen og røykte, mens det brant inne på kjøkkenet hans. 

Anonymkode: df894...269

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et gammelt par i 60-årene som bor rett innenfor veggen - vi bor i rekkehus - som har et alkoholproblem. De drikker og krangler nesten hver eneste dag - værst i helger og på høytidsdager. Først er de veldig romantiske og sier fine ting til hverandre, men til mer dem drikker og til fullere dem blir, jo til mer går det over til sure mine og irritasjon. Hun begynner med å smelle med dørene for å vise ham at hun er sur, og så blir han forbannet fordi hun smeller med dørene, og så BANG er krigen i gang. Da er det tramping, banning, hyling og skriking - hun er værst med den kvasse kvinnestemmen. Vet ikke hvor mange ganger vi har ringt purken for at de skal holde fred, er ikke få ganger ihvertfall. Han sitter i styre så det er ingen andre enn vi her i huset og en annen nabo som har våget å klage på bråket deres og dette "hevner" disse to med å ignorere oss fullstendig og baksnakker oss. Har fått hørt mye rart som dem har sagt. De er og temmelig frekke og gjør hva f*en dem vil. Han hengte opp ett gjerde mellom våres og deres hage en dag og han trakket flat alle blomstene til mor. Hun ble rasende og brølte til ham fra verandaen at han skulle pelle seg vekk fra hagen og han svarte ikke. Han gjorde seg ferdig, spyttet ei skikkelig klype i hagen vår og gikk - kjenner pulsen stiger bare å skrive om det! Når han klipper gresset - vi har en felles plen på fremsiden av husene - så klipper han alt men hopper over flekken foran vårt hus, bare for å vise at han er sur på oss, skikkelig barnslig oppførsel spørr du meg 🙄

Neste gang han tråkker innefor gjerdet sa mor så skulle hun spyle ham med hageslange. Er nesten som jeg ønsker at han skal gjøre det! 😂

 

Anonymkode: f7bcf...96e

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.3.2024 den 8.45):

Jeg har så koselige naboer nå, og det setter jeg enormt pris på etter å ha hatt mange rare og halvskumle naboer før.

1) Venninna mi og jeg var 20, og leide leilighet av et middelaldrende par som var Jehovas Vitner. Hver gang kona var borte kom mannen ned for å ta en pils med oss. Jeg skal ikke si at han gjorde noe, men han bare oste av å være creepy og det endte med at vi flyttet.

2) Jeg leide av et ektepar. Så skilte de seg, og mannen kom ned i leiligheten og hentet alle hvitevarene fra leiligheten min. Jeg var ung og hadde ikke råd til å kjøpe dette, så jeg levde med å vaske klær hos venner og henge poser med mat ut av vinduet. Fikk meg så ny leilighet og tok med gardinene for å vaske der før jeg hang dem tilbake. Da trakk naboen hele depositumet for gardinene. Det var skikkelig utnyttelse av ung student som ikke visste at man måtte opprette depositumskonto.

3) I leiligheten jeg bodde var det et par som leide under oss. Vi hørte ofte skrik og gråt fra leiligheten og var unge og usikre på hva vi skulle gjøre. Jeg er sikker på at kona ble banket av mannen som drakk mye alkohol (så ham alltid litt full og var mange . En dag kom de plutselig på fest til oss. Vi fikk sneket oss til å snakke med kona en gang, og når jeg ser tilbake på denne opplevelsen nå forstår jeg mye mer. Vi ville «redde» henne. Det endte med en skummel hendelse der mannen truet oss med vold og hvor kona gråt og var sint på oss. Nå som jeg kjenner mer til hvordan voldsutsatte reagerer, så skulle jeg ønske jeg hadde ringt politi og barnevern.

4) Flyttet inn med ei annen venninne. Paret vi leide av var kanskje i slutten av 30-årene og kom ned for å feste med oss. Dette gjorde de hver gang vi hadde venner på besøk. Trivelige folk, men det var bare så mye drama med dem. De hadde nok sikkert blitt unge foreldre og ville ta igjen festingen. Kona var av typen som viste silikonpuppene sine til kameratene våre og sånt 😅 Venninna mi og jeg hørte plutselig vill sex oppe, også i perioder mannen var borte. Så begynte mannen å komme ned for å spørre om vi hadde sett noen der i periodene hun var borte osv. Deretter flyttet kona ut. Han kom ofte ned for å ta en øl hos oss hvor han satt og deppet. Forferdelig lei situasjon. Når jeg tenker tilbake på dette synes jeg det er helt fjernt at huseiere kan opptre sånn.

Digger alle naboene våre nå, men holder også alle litt på avstand av en grunn 😅

 

Anonymkode: 9f31b...f50

Det første du må begynne med er jo å slutte å slippe inn huseiere og naboer når det skal festes. Sånn sett kan du bare skylde deg selv. 

Anonymkode: 58c96...36a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd mange år i Asia. Verste naboene var en gjeng med 4 kinesere som bodde på en ett-roms, noe som var imot reglene til bygget. De røyket også inne alle sammen, noe som også var imot reglene til bygget. De ble kastet ut til slutt, men det tok rundt ett år. Nesten daglig stod det sikkerhetsvakter og hamret på døren deres for å be dem slutte å røyke innendørs.

Anonymkode: 3c630...bf8

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodde i et kollektiv hvor vi var 4 jenter i en etasje med felles kjøkken. Deretter fikk vi opplyst samme dag som vi flyttet inn at det bodde en kar i slutten av 20-årene på loftet som skulle dele kjøkken med oss. Syns det var snodig, men okei. Han hadde rom over meg. Første dagen merket jeg at han stampet skikkelig med føttene, snakket høyt i telefonen, spilte høy musikk også videre. 

På den tiden røykte jeg, så pleide å gå utenfor ytterdøra for å ta meg en røyk. Pleide å se at han stirret på meg i fra vinduet, så gikk det noen minutter og han kom ut for å også ta en røyk. Hver eneste gang prøvde han å legge an på meg. Syns det ble så ubehagelig til slutt at jeg alltid måtte spørre om en av de andre jentene i kollektivet om de kunne bli med meg ut. 

Etter noen måneder dro de tre andre jentene til hjembygdene sine på helge besøk, så jeg ble alene i kollektivet. Samme kveld hadde han i overetasjen inviterte masse kompiser til fest. Det visste ikke jeg, så jeg gikk uviten ut for å ta en røyk - så kom hele kompisgjengen ut også. De var både kjempefulle og rusa, skulle absolutt legge an på meg. Jeg ble så nervøs og gikk opp å rommet mitt. Låste døren og lukket gardinene på vinduene mine. Etter noen minutter hørte jeg noen som gikk i gangen utenfor døra mi og prøvde deretter å åpne døren, de røsket i håndtaket og banket på. Jeg hadde heldigvis låst så ingen kom seg inn, ropte "go the fuck away". Ringte da kjæresten min som kom på 30 minutter for å hente meg og kjørte meg til foreldrene mine 😅

Anonymkode: ab935...f81

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde en nabo over oss som jobbet som dørvakt, og han sov om dagen og var oppe om natten.

Jeg ble vekket 5 dager i uken av at han kom hjem kl 02-03 og slapp alt han hadde i hendene i gulvet.

I helgene hadde han alltid nachspiel til den lyse morgen, og det gikk ikke an å snakke med han.

Totalt idiot!

Heldigvis flyttet han etter to år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodde i en liten enebolig hvor husene lå ganske tett, par meter mellom husene. Kvinnemennesket jeg hadde til nabo, dame i 50-åra, «stjal» hunden min og tok den inn til seg, gav den mat, og kastet også mat på min veranda så hunden spiste det🫣 verste var jo når bikkja fikk diaré.. nyttet ikke å snakke til kjerringa, lyset var på men ingen var hjemme, kan en si😂

Anonymkode: 8a137...b5a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en nabo som har lagt en annen familie ovenfor henne for hat pga en trampoline.. Hun har en blogg der hun henger de ut med fullt navn, hvor de jobber og skriver helt helt sinnsyke ting. Ikke bare de som får gjennomgå på bloggen, men andre folk i bygda eller andre som hun mener har gjort henne ille (meglere, tidligere eiere av huset..). Hun kommer med stygge kommentarer face to face stadig vekk også. De fleste gjør alt for å unngå henne for å ikke havne på bloggen. Hun prøver å selge huset, men ingen vil røre det.. Psykisk syk dame, men det finnes ingen unnskyldninger for hva hun utsetter de stakkars naboene våre for. 

Anonymkode: a3dd2...df6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...