Gå til innhold

Fortell om den verste naboen du har eller har hatt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er det verste du har opplevd av en nåværende eller tidligere nabo? 

Dette er min verste nabo-opplevelse: 

For en del år siden (i starten 20 årene) kjøpte jeg en liten leilighet i en høyblokk i et noe belastet boligområde. Det var en endeleilighet og jeg måtte dermed passere flere andre leiligheter før jeg kom til min egen.

Vegg i vegg med meg bodde det en mann i slutten av 50 årene. Han hadde stort sett aldri besøk og i begynnelsen tenkte jeg bare at han var en ensom mann som manglet litt sosiale antenner. Husker jeg stusset litt over at tidligere eier hadde plassert sector alarm klistremerke på altandøren når leiligheten lå i 7. etasje. Eneste som kunne komme seg inn på altanen var naboen (rømningsvei). 

Etterhvert som tiden gikk ble oppførselen hans mer og mer merkelig. Min inngangdør var rett utenfor kjøkkenvinduet hans og jeg merket at han oftere og oftere sto i vinduet hver gang jeg kom hjem uavhengig av tidspunkt. Han sto da type 1,5 meter i fra meg og stirret intenst på meg når jeg låste meg inn i leiligheten mim. Blikket hans vek aldri vekk når jeg kikket tilbake på han.

Etter en stund forandret det seg til det verre. Han så fortsatt etter meg i vinduet, men nå sto han ikke å stirret på meg lenger, men forlot vinduet så fort han så meg. I det jeg låste meg inn i min egen leilighet hørte jeg at ytterdøren hans ble åpent. Jeg kikket ut kikkhullet i døren og så at han sto utenfor inngangspartiet mitt. Han bare sto der. Dette fortsatte hver eneste dag i lang tid. 

Etterhvert som jeg ble mer årvåken oppdaget jeg at han også begynte å følge med på meg når jeg gikk ut av leiligheten. Utenfor leilighetene våre var den svalegang der man har oversikten over bilveien og hele område foran blokket. Oftere og oftere når jeg gikk til bilen eller butikken så jeg at han sto ute på svalegangen og fulgte med på meg.

Han begynte med samme opplegget med nesten alle som besøkte meg. Familie og venner reagerte kraftig på oppførselen hans og mente at jeg burde kontakte styret i borettslaget.

Husker spesielt godt en natt etter jeg kom hjem fra en fuktig natt på byen. Jeg så ikke naboen i vinduet, men etter en del kløning med husnøkkelen, og jeg hadde komt meg inn i leiligheten hørte jeg svake bankelyder fra ytterdøren. Ingen ringte ikke på dørklokken, men de rytmiske dunkelydene på døren gjorde at jeg gikk ut i gangen for å sjekke. Selv om jeg var godt påvirket av alkohol ble jeg livredd når jeg kikket ut kikkhullet og der sto naboen utenfor døren min kl halv 3 på natten.

Skjedde ikke noe mer etter det, siden jeg ikke tørde å bo der lenger. Men lurer av og til på hva som hadde skjedd videre hvis jeg hadde blitt boende der. Har fortsatt mareritt om den mannen 🫣 har drømt så mange ganger at jeg fortsatt bor der og at han bryter seg inn i leiligheten min 😝 

Solgte leiligheten, men til min store fortvilelse  var det en jevngammel jente som vant budrunden. Fikk så vondt av henne. Hun ble kun boende en kort stund. Så at leiligheten var ute for salg igjen bare et halvår etterpå.

Mulig mannen var helt ufarlig, men fy flate hvor skummel han virket 😅 

Anonymkode: 8eb8d...c46

  • Liker 1
  • Hjerte 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vel egentlig ikke hatt noen naboer jeg ser på som "ille", men jeg har bodd under noen som er døve. Ble vekket en ekstra gang hver morgen fordi de hadde vekkeklokke med vibrasjon stående på gulvet, så hele taket vibrerte i flere minutter hver morgen. Ellers er døve ganske høylytte, så det ble mye roping og skriking fra etasjen over. Tenker egentlig at det er helt greit, de har tross alt utfordringer i livet jeg slipper å tenke på. 

Anonymkode: 92c24...f64

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor på bygda, så en del hus i området brukes som feriehus. En nabo leier ut via AirBnB når de ikke bruker huset selv. Huset ligger omtrent midt i et boligfelt. Som regel er gjestene hyggelige og greie, bortsett fra den gangen huset var leid ut til et firma som skulle bruke det til et arrangement. De bodde ikke i huset, men brukte uteområdet. Det var snakk om nærmere 200 personer! Og treningssenter-dunk-dunk-musikk på høyt volum fra morgen til kveld (så høyt at glass og servise klirret i skapene hos meg som bor to hus unna). Både jeg og to naboer jobber hjemmefra, leieboeren vår jobber natt.

Jeg skylder ikke på firmaet som hadde leid huset/eiendommen. De trodde sannsynligvis at de hadde leid et feriehus i et område der det kun var feriehus (arrangementet var midt i uka utenom ferien). Men naboen som ikke hadde informert om at det var fastboende i husene rundt. I tillegg parkerte de slik at de som bor i de 4 husene innerst i veien verken kom ut eller inn med bil.

Anonymkode: bae66...af7

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der vi bodde da eldste var baby. Tomannsbolig. 
Dame (den gang) i 40-åra. 
Eldste var en urolig baby og gråt mye. Også om natta. 
Hun stoppet samboer en gang og spurte om når denne babyen skulle slutte å skrike sånn på nettene 🤬 

Hun var ei forferdelig sladrekjerring, og fikk høre igjen andre steder ting vi hadde sagt og gjort. 

 

Anonymkode: bd06b...a9b

  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har vel egentlig ikke hatt noen naboer jeg ser på som "ille", men jeg har bodd under noen som er døve. Ble vekket en ekstra gang hver morgen fordi de hadde vekkeklokke med vibrasjon stående på gulvet, så hele taket vibrerte i flere minutter hver morgen. Ellers er døve ganske høylytte, så det ble mye roping og skriking fra etasjen over. Tenker egentlig at det er helt greit, de har tross alt utfordringer i livet jeg slipper å tenke på. 

Anonymkode: 92c24...f64

Raust av deg🥰

Anonymkode: 8d065...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en nabo som brukte å drepe katter som gikk på tomta hans. Slo de ihjel med et balltre. Vet dette ettersom vår katt kom hjem med en brukket rygg, kom krypende med sine fremlabber. Mange år senere overhørte at han skrøt om dette til sin venn. 

  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har så koselige naboer nå, og det setter jeg enormt pris på etter å ha hatt mange rare og halvskumle naboer før.

1) Venninna mi og jeg var 20, og leide leilighet av et middelaldrende par som var Jehovas Vitner. Hver gang kona var borte kom mannen ned for å ta en pils med oss. Jeg skal ikke si at han gjorde noe, men han bare oste av å være creepy og det endte med at vi flyttet.

2) Jeg leide av et ektepar. Så skilte de seg, og mannen kom ned i leiligheten og hentet alle hvitevarene fra leiligheten min. Jeg var ung og hadde ikke råd til å kjøpe dette, så jeg levde med å vaske klær hos venner og henge poser med mat ut av vinduet. Fikk meg så ny leilighet og tok med gardinene for å vaske der før jeg hang dem tilbake. Da trakk naboen hele depositumet for gardinene. Det var skikkelig utnyttelse av ung student som ikke visste at man måtte opprette depositumskonto.

3) I leiligheten jeg bodde var det et par som leide under oss. Vi hørte ofte skrik og gråt fra leiligheten og var unge og usikre på hva vi skulle gjøre. Jeg er sikker på at kona ble banket av mannen som drakk mye alkohol (så ham alltid litt full og var mange . En dag kom de plutselig på fest til oss. Vi fikk sneket oss til å snakke med kona en gang, og når jeg ser tilbake på denne opplevelsen nå forstår jeg mye mer. Vi ville «redde» henne. Det endte med en skummel hendelse der mannen truet oss med vold og hvor kona gråt og var sint på oss. Nå som jeg kjenner mer til hvordan voldsutsatte reagerer, så skulle jeg ønske jeg hadde ringt politi og barnevern.

4) Flyttet inn med ei annen venninne. Paret vi leide av var kanskje i slutten av 30-årene og kom ned for å feste med oss. Dette gjorde de hver gang vi hadde venner på besøk. Trivelige folk, men det var bare så mye drama med dem. De hadde nok sikkert blitt unge foreldre og ville ta igjen festingen. Kona var av typen som viste silikonpuppene sine til kameratene våre og sånt 😅 Venninna mi og jeg hørte plutselig vill sex oppe, også i perioder mannen var borte. Så begynte mannen å komme ned for å spørre om vi hadde sett noen der i periodene hun var borte osv. Deretter flyttet kona ut. Han kom ofte ned for å ta en øl hos oss hvor han satt og deppet. Forferdelig lei situasjon. Når jeg tenker tilbake på dette synes jeg det er helt fjernt at huseiere kan opptre sånn.

Digger alle naboene våre nå, men holder også alle litt på avstand av en grunn 😅

 

Anonymkode: 9f31b...f50

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har leid i 20 år på forskjellige plasser og byer og land. Har flyttet rundt mye. Absolutt verste naboen jeg har hatt hadde fest HVER helg, og nach fest og puling til kl 6 på morgenen ofte. Han leide også og fikk varsel. Vet ikke om han til slutt ble kastet ut eller om han flyttet frivillig. Hele blokka klaget og hans "venner" ødela heisen, kjørte brannslukkeren  i trappoppgangen, det kom og gikk folk hele kvelder og netter. Vi er ganske sikre på at han solgte. Det tok laaaaang  tid før han dro. 

Anonymkode: 9f51c...7b5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har så koselige naboer nå, og det setter jeg enormt pris på etter å ha hatt mange rare og halvskumle naboer før.

1) Venninna mi og jeg var 20, og leide leilighet av et middelaldrende par som var Jehovas Vitner. Hver gang kona var borte kom mannen ned for å ta en pils med oss. Jeg skal ikke si at han gjorde noe, men han bare oste av å være creepy og det endte med at vi flyttet.

2) Jeg leide av et ektepar. Så skilte de seg, og mannen kom ned i leiligheten og hentet alle hvitevarene fra leiligheten min. Jeg var ung og hadde ikke råd til å kjøpe dette, så jeg levde med å vaske klær hos venner og henge poser med mat ut av vinduet. Fikk meg så ny leilighet og tok med gardinene for å vaske der før jeg hang dem tilbake. Da trakk naboen hele depositumet for gardinene. Det var skikkelig utnyttelse av ung student som ikke visste at man måtte opprette depositumskonto.

3) I leiligheten jeg bodde var det et par som leide under oss. Vi hørte ofte skrik og gråt fra leiligheten og var unge og usikre på hva vi skulle gjøre. Jeg er sikker på at kona ble banket av mannen som drakk mye alkohol (så ham alltid litt full og var mange . En dag kom de plutselig på fest til oss. Vi fikk sneket oss til å snakke med kona en gang, og når jeg ser tilbake på denne opplevelsen nå forstår jeg mye mer. Vi ville «redde» henne. Det endte med en skummel hendelse der mannen truet oss med vold og hvor kona gråt og var sint på oss. Nå som jeg kjenner mer til hvordan voldsutsatte reagerer, så skulle jeg ønske jeg hadde ringt politi og barnevern.

4) Flyttet inn med ei annen venninne. Paret vi leide av var kanskje i slutten av 30-årene og kom ned for å feste med oss. Dette gjorde de hver gang vi hadde venner på besøk. Trivelige folk, men det var bare så mye drama med dem. De hadde nok sikkert blitt unge foreldre og ville ta igjen festingen. Kona var av typen som viste silikonpuppene sine til kameratene våre og sånt 😅 Venninna mi og jeg hørte plutselig vill sex oppe, også i perioder mannen var borte. Så begynte mannen å komme ned for å spørre om vi hadde sett noen der i periodene hun var borte osv. Deretter flyttet kona ut. Han kom ofte ned for å ta en øl hos oss hvor han satt og deppet. Forferdelig lei situasjon. Når jeg tenker tilbake på dette synes jeg det er helt fjernt at huseiere kan opptre sånn.

Digger alle naboene våre nå, men holder også alle litt på avstand av en grunn 😅

 

Anonymkode: 9f31b...f50

Såpass 😅 Du har vært ganske uheldige tidligere. Godt du trives med de naboene du har nå ☺️

Anonymkode: 8eb8d...c46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkedykker skrev (2 timer siden):

Hadde en nabo som brukte å drepe katter som gikk på tomta hans. Slo de ihjel med et balltre. Vet dette ettersom vår katt kom hjem med en brukket rygg, kom krypende med sine fremlabber. Mange år senere overhørte at han skrøt om dette til sin venn. 

Fy f***! 🤯 Ble han anmeldt for det i ettertid?

Anonymkode: 8eb8d...c46

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hva er det verste du har opplevd av en nåværende eller tidligere nabo? 

Dette er min verste nabo-opplevelse: 

For en del år siden (i starten 20 årene) kjøpte jeg en liten leilighet i en høyblokk i et noe belastet boligområde. Det var en endeleilighet og jeg måtte dermed passere flere andre leiligheter før jeg kom til min egen.

Vegg i vegg med meg bodde det en mann i slutten av 50 årene. Han hadde stort sett aldri besøk og i begynnelsen tenkte jeg bare at han var en ensom mann som manglet litt sosiale antenner. Husker jeg stusset litt over at tidligere eier hadde plassert sector alarm klistremerke på altandøren når leiligheten lå i 7. etasje. Eneste som kunne komme seg inn på altanen var naboen (rømningsvei). 

Etterhvert som tiden gikk ble oppførselen hans mer og mer merkelig. Min inngangdør var rett utenfor kjøkkenvinduet hans og jeg merket at han oftere og oftere sto i vinduet hver gang jeg kom hjem uavhengig av tidspunkt. Han sto da type 1,5 meter i fra meg og stirret intenst på meg når jeg låste meg inn i leiligheten mim. Blikket hans vek aldri vekk når jeg kikket tilbake på han.

Etter en stund forandret det seg til det verre. Han så fortsatt etter meg i vinduet, men nå sto han ikke å stirret på meg lenger, men forlot vinduet så fort han så meg. I det jeg låste meg inn i min egen leilighet hørte jeg at ytterdøren hans ble åpent. Jeg kikket ut kikkhullet i døren og så at han sto utenfor inngangspartiet mitt. Han bare sto der. Dette fortsatte hver eneste dag i lang tid. 

Etterhvert som jeg ble mer årvåken oppdaget jeg at han også begynte å følge med på meg når jeg gikk ut av leiligheten. Utenfor leilighetene våre var den svalegang der man har oversikten over bilveien og hele område foran blokket. Oftere og oftere når jeg gikk til bilen eller butikken så jeg at han sto ute på svalegangen og fulgte med på meg.

Han begynte med samme opplegget med nesten alle som besøkte meg. Familie og venner reagerte kraftig på oppførselen hans og mente at jeg burde kontakte styret i borettslaget.

Husker spesielt godt en natt etter jeg kom hjem fra en fuktig natt på byen. Jeg så ikke naboen i vinduet, men etter en del kløning med husnøkkelen, og jeg hadde komt meg inn i leiligheten hørte jeg svake bankelyder fra ytterdøren. Ingen ringte ikke på dørklokken, men de rytmiske dunkelydene på døren gjorde at jeg gikk ut i gangen for å sjekke. Selv om jeg var godt påvirket av alkohol ble jeg livredd når jeg kikket ut kikkhullet og der sto naboen utenfor døren min kl halv 3 på natten.

Skjedde ikke noe mer etter det, siden jeg ikke tørde å bo der lenger. Men lurer av og til på hva som hadde skjedd videre hvis jeg hadde blitt boende der. Har fortsatt mareritt om den mannen 🫣 har drømt så mange ganger at jeg fortsatt bor der og at han bryter seg inn i leiligheten min 😝 

Solgte leiligheten, men til min store fortvilelse  var det en jevngammel jente som vant budrunden. Fikk så vondt av henne. Hun ble kun boende en kort stund. Så at leiligheten var ute for salg igjen bare et halvår etterpå.

Mulig mannen var helt ufarlig, men fy flate hvor skummel han virket 😅 

Anonymkode: 8eb8d...c46

Slik er min mor også bare at hun bor i enebolig. Stiller seg opp i vinduet og stirrer demonstrativt og uten blygsel mot naboens hus hver gang noen beveger seg på utsiden. Hvis jeg er hos henne sier jeg at hun må slutte å glo slik. Da brysker hun seg til og svarer at hun har vel full rett til å glo på hva hun vil så følger en lang og pinlig stirrefrekvens og jeg skjemmes. Ingen blir vel sjokkert når hun er vanskelig mot oss også. Manipulerende og kontrollerende. Bare så synd at hun bestikker familiemedlemmer.med penger osv de er konfliktskye og tør ikke si henne imot. Hun bærer djevelen i seg og jeg synes synd på naboen som har hennes stirrende blikk rettet mot seg konstant.

Anonymkode: 769ad...14f

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nabo/huseier som tok seg inn i min leide bolig for å rydde da jeg var avgårde. Samme person kom inn døra om jeg hadde besøk, gamlemor måtte se hvem jeg hadde besøk av. 

Etter hvert husket jeg på å låse døra som var til felles vaskerom. Problemet mitt var litt at toalettet mitt var ut den døra og. Hennes barnebarn brukte i blant mitt toalett. Var veldig greit å flytte derfra.

Anonymkode: e5c7b...886

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en nabo en gang som lå ute på terrassen sin (som ikke var så langt unna vår bakhage og terasse, kanskje 20 m unna) hvor han la på en solseng og runket midt på dagen. Mens vi egentlig satt ute på vår terasse og skulle kose oss fordi det var varmt og sol ute... Ble så jeg gikk inn igjen da.. 

Opplevde også en gang når jeg var alene hjemme at jeg gikk ned på kjøkkenet om natta for å hente meg vann. Skulle til å skru på lyset på kjøkkenet, men så fikk jeg en kjempeekkel følelse av at noen så på meg. Snudde meg mot vinduet og der sto han midt ute i hagen vår og kikket inn gjennom kjøkkenvinduet i 2-3 tiden på natta. 

Snål fyr. VELDIG ubehagelig. Glad jeg ikke har han som nabo lengre.

Anonymkode: 8b4c3...1c6

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Slik er min mor også bare at hun bor i enebolig. Stiller seg opp i vinduet og stirrer demonstrativt og uten blygsel mot naboens hus hver gang noen beveger seg på utsiden. Hvis jeg er hos henne sier jeg at hun må slutte å glo slik. Da brysker hun seg til og svarer at hun har vel full rett til å glo på hva hun vil så følger en lang og pinlig stirrefrekvens og jeg skjemmes. Ingen blir vel sjokkert når hun er vanskelig mot oss også. Manipulerende og kontrollerende. Bare så synd at hun bestikker familiemedlemmer.med penger osv de er konfliktskye og tør ikke si henne imot. Hun bærer djevelen i seg og jeg synes synd på naboen som har hennes stirrende blikk rettet mot seg konstant.

Anonymkode: 769ad...14f

Off, enda verre å være i familie med et slikt menneske enn å ha en slik nabo 😞 Men ikke like ille for naboen dersom hun bor enebolig vil jeg tro 😅 da er det i alle fall litt avstand mellom husene. Naboen min sto daglig utenfor ytterdøren min 🫠 

Anonymkode: 8eb8d...c46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde en nabo en gang som lå ute på terrassen sin (som ikke var så langt unna vår bakhage og terasse, kanskje 20 m unna) hvor han la på en solseng og runket midt på dagen. Mens vi egentlig satt ute på vår terasse og skulle kose oss fordi det var varmt og sol ute... Ble så jeg gikk inn igjen da.. 

Opplevde også en gang når jeg var alene hjemme at jeg gikk ned på kjøkkenet om natta for å hente meg vann. Skulle til å skru på lyset på kjøkkenet, men så fikk jeg en kjempeekkel følelse av at noen så på meg. Snudde meg mot vinduet og der sto han midt ute i hagen vår og kikket inn gjennom kjøkkenvinduet i 2-3 tiden på natta. 

Snål fyr. VELDIG ubehagelig. Glad jeg ikke har han som nabo lengre.

Anonymkode: 8b4c3...1c6

Så creepy 🤯

Anonymkode: 8eb8d...c46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ekle historier. Kjenner jeg er glad jeg aldri har leid. 

Jeg er stort sett fornøyd med naboene mine. Flere av de har jeg vært nabo med i 30 år.

De naboene jeg ikke er helt begeistret for snakker jeg ikke med. Skal sies at ingen av de andre naboene snakker med de heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En kveld kjente jeg skikkelig drittlukt fra oppgangen, en temmelig ekkel nabo hadde latt hunden drite i to etasjer uten å plukke opp.

Jeg sendte melding med bilde til huseier og hun kom for å snakke med han og jeg overhørte samtalen og han påstod det ikke var hans hund🙄

Anonymkode: 09ee0...805

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fy f***! 🤯 Ble han anmeldt for det i ettertid?

Anonymkode: 8eb8d...c46

Nei, var mange år etter hendelsen. Orket ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så mye creepy folk! Jeg har bare hatt "idioter" liksom.

 

En nabo likte ikke at hekken vår var så høy (ca 1,40m) for da kunne han ikke se inn?? Kommenterte det støtt og stadig da han gikk forbi og vi var ute i hagen. Han truet med å klippe den ned jevnlig 😂 alle naboene hadde omtrent samme høyde så det var veldig teit at han valgte én av hekkene å klage på. 
 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen som fikk oss til å flytte fordi hun var så krevende. Alle skulle gjøre henne tjenester (ofte ganske store dyre ting) og sa man "nei det passer ikke akkurat nå", ble det sutring, gråt og kjefting. Regler gjaldt alle andre mens hun selv syntes hun kunne slippe for hun (sett inn irrelevant unnskyldning). Hun terroriserte sameiet så alle de hyggelige naboene som gjerne ville bidra til fellesskapet endte med å flytte. De eneste som holdt ut var folk som gav faen og fra å være hyggelig hjelpsomt sameie ble det ganske kjipt.

Utleieren som leide ut underetasjen til studenter. Helst unge pene jenter. Satt i gangen mellom badet og rommene deres og glodde når de skulle gå til og fra dusje. Når kona hans syns han brukte for mye tid med peep showet sitt så kjeftet hun på leieboerne som "fristet mannen hennes". De brukte selvfølgelig badekåpe og dekket seg godt til for fyren var skikkelig ekkel. 

Naboene som fikk oss til å måtte bruke mange penger på advokater og rettssak. Saken var grunnløs og vi vant klart, men pengene er det dessverre ingen mulighet for å få tilbake. Så lenge det de gikk til sak om har liten økonomisk verdi kan vi ikke kreve utgiftene våre dekket. Et hull i loven. 

Anonymkode: 7cdb9...5ae

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...