Tanuki Skrevet 9. mars 2024 #81 Skrevet 9. mars 2024 Jeg hadde reist, 10 dager er ikke voldsomt lenge når man reiser så langt vekk. Barna kommer til å ha det fint hos besteforeldre. Hadde glatt ignorert dem her som mener at man er uegnet som forelder hvis man reiser uten barn. 2
Whistler Skrevet 9. mars 2024 #82 Skrevet 9. mars 2024 Hvilken herlig tråd. Den ene delen av generasjonen dagens 30-åringer tilhører sutrer sommer gjennom fordi besteforeldregenerasjonen heller vil bruke tid til selvrealisering enn å passe barnebarn mens dere er på ferie, og som også sender barna i barnehagen på egne ferie- og fridager, mens resten av samme generasjon mener at man skal tilbringe all tid sammen med barna som om det var en slags kontrakt man gjorde med de ved unnfangelsestidspunktet. Kan dere som er født på nittitallet og tusenårsskiftet prøve å bli enige? 3 1
fru Alving Skrevet 9. mars 2024 #83 Skrevet 9. mars 2024 Bare reis og kos dere. Dere finner alle slags svar her i tråden nettopp fordi folk er forskjellige og har ulik livssituasjon. For noen er det utrolig luksus med en slik type ferie og de vil derfor gjerne dele den med det kjæreste de har, barna. Noen kan ikke tenke seg sydentur uten barn, og noen har kun få uker ferie i året og de blir derfor brukt på familieferie. Andre har reist mer og har kanskje mer forståelse og mer behov selv også for enetid med partner, noen drar og selv på ferieturer helt alene for å lade batteriene. Jeg har gjerne 13 uker fri i året, det er ingen krise om jeg tar en av de uten ungene mine. Vi har og helt ulik tilgang til barnevakt, om dere vet at jenta deres har det godt og trygt hos besteforeldrene så er det bare å dra på denne turen og kose der. 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #84 Skrevet 9. mars 2024 Whistler skrev (27 minutter siden): Hvilken herlig tråd. Den ene delen av generasjonen dagens 30-åringer tilhører sutrer sommer gjennom fordi besteforeldregenerasjonen heller vil bruke tid til selvrealisering enn å passe barnebarn mens dere er på ferie, og som også sender barna i barnehagen på egne ferie- og fridager, mens resten av samme generasjon mener at man skal tilbringe all tid sammen med barna som om det var en slags kontrakt man gjorde med de ved unnfangelsestidspunktet. Kan dere som er født på nittitallet og tusenårsskiftet prøve å bli enige? Jeg er født på slutten av 80 tallet og hadde aldri reist så langt uten barna. Hva besteforeldrene deres bruker sin tid på skal ikke jeg legge meg opp i. Jeg har kun 5 uker ferie i løpet av ett år, og de vil jeg bruke med familien min, det er også barna. Forholdet kan man pleie på kveldene når de er lagt. Anonymkode: 1d76a...5ab 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #85 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er født på slutten av 80 tallet og hadde aldri reist så langt uten barna. Hva besteforeldrene deres bruker sin tid på skal ikke jeg legge meg opp i. Jeg har kun 5 uker ferie i løpet av ett år, og de vil jeg bruke med familien min, det er også barna. Forholdet kan man pleie på kveldene når de er lagt. Anonymkode: 1d76a...5ab Mange av oss har mye mer ferie, og fleks/avspasering en det, vi har også tatt permisjon uten lønn for å prioritere tid som familie. TS har ikke sagt et ord om at de har begrensede muligheter for familieferie, tvert i mot reiser de sammen hvert år. Pleie forholdet på kvelden? Joda, vi gjør det og. Men det er ikke det samme når det er hus som bør ryddes, man er utslitt etter en lang uke/dag, man må være stille, og det er 1-3 barn som kan komme ruslende ut når som helst. Flott om det er nok for ditt for ditt forhold, og romantikk, men for min del betyr det mye å også kunne være 100% kjærester innimellom. Anonymkode: b2129...c18 3 2
Whistler Skrevet 9. mars 2024 #86 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er født på slutten av 80 tallet og hadde aldri reist så langt uten barna. Hva besteforeldrene deres bruker sin tid på skal ikke jeg legge meg opp i. Jeg har kun 5 uker ferie i løpet av ett år, og de vil jeg bruke med familien min, det er også barna. Forholdet kan man pleie på kveldene når de er lagt. Anonymkode: 1d76a...5ab Så langt? Avstanden er bortimot irrelevant så lenge man reiser med fly. Det er absolutt ingen garantier for at man kommer seg hjem i løpet av det første døgnet uansett. Jeg ser hva du sier. Jeg er fra foreldregenerasjonen din, og hadde jeg startet på scratch som tjueåring i dag med den erfaringen jeg har nå, hadde jeg ikke gjort som deg (for det har jeg prøvd). 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #87 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er en forskjell på å si sin mening, og det å dømme andre. Og hvis du leser denne tråden, og ikke ser det, så se bedre .. Anonymkode: 69c1e...2a9 Eh for en måte å svare på🙄 Anonymkode: 04390...51e
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #88 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg er født på slutten av 80 tallet og hadde aldri reist så langt uten barna. Hva besteforeldrene deres bruker sin tid på skal ikke jeg legge meg opp i. Jeg har kun 5 uker ferie i løpet av ett år, og de vil jeg bruke med familien min, det er også barna. Forholdet kan man pleie på kveldene når de er lagt. Anonymkode: 1d76a...5ab Født samme årstall , har mer ferie men ellers helt enig med deg Anonymkode: 04390...51e
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #89 Skrevet 9. mars 2024 Jeg tenker det går helt fint å reise bort. Vi reiser inn i mellom uten unger, men vi har aldri vært borte lenger enn 4-5 dager. Jeg kunne gjerne vært borte 6-7 dager, men besteforeldrene synes det er litt travelt med 3 unger så lenge (forståelig nok). Personlig synes jeg 10 dager er litt lenge, jeg pleier å reise noen ganger i året på jobbreise med den lengden, og på slutten av reisen savner jeg ungene og mannen veldig mye (det er nok jeg som savner de mest!). Anonymkode: fdd85...181
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #90 Skrevet 9. mars 2024 Jeg ville ikke gjort det. Synes det er hyggeligst å være hele familien på ferie. En helg innimellom uten barn kan være hyggelig, men vi har ikke behov for mer enn det. Anonymkode: 3ac88...259 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #91 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Har noen av dere dratt til «Syden» uten barn? Jeg og mannen ønsket oss penger til bryllupsreise, men fikk aldri dratt fordi jeg ble gravid rett etter bryllupet. Vi har en datter på 6 år og ønsker oss veldig en alenetur. De siste årene har vi vært på Lollo&Bernie og bamseklubb som er hyggelig det også, men vi savner oss-tid Vi har funnet en reise til Maldivene vi ønsker å dra på. Datteren vår er veldig knyttet til både mine foreldre og mannens foreldre. De har tilbudt seg å ta 5 dager hver, så vi kan være borte i 10 dager (9 netter). Hun har sovet hos begge mange ganger og syns det er kjempestas. Er det galskap å dra så langt vekk og så lenge uten barn? Alle vennene våre har yngre barn så ingen har vært i denne problemstillingen før. Hun har vært med besteforeldre 4 netter til Danmark i fjor, dette er det lengste vi har vært borte fra hverandre til nå. Anonymkode: 9b5be...3b5 Ja det er vel lov. De blir jo godt ivaretatt. Jeg var på ferie hos bestemor o en uke eller to på sommeren når jeg var mindre og samme alder, så manma fikk jobbe. Hun var jeg ikke ofte på besøk til, men har bare gode minner Anonymkode: 48f8a...fed
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #92 Skrevet 9. mars 2024 De som aldri prioriterer kjærestetid og er overdrevent opptatt at alt må foregå med unger til enhver tid, blir skilt senere. Alltid. Anonymkode: 80eba...90e 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #93 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): De som aldri prioriterer kjærestetid og er overdrevent opptatt at alt må foregå med unger til enhver tid, blir skilt senere. Alltid. Anonymkode: 80eba...90e Nope dessverre for deg Anonymkode: 04390...51e 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #94 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): De som aldri prioriterer kjærestetid og er overdrevent opptatt at alt må foregå med unger til enhver tid, blir skilt senere. Alltid. Anonymkode: 80eba...90e Tja…..vi hadde første "kjærstehelga" i 2008 da eldstemann mangla noen mnd på 18 år….han og mellomsøstra på 15 var hjemme mens yngste på 11 var hos mormor. Fremdeles gift 🥳🥳 Anonymkode: 83558...12f 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #95 Skrevet 9. mars 2024 20 hours ago, AnonymBruker said: Har noen av dere dratt til «Syden» uten barn? Jeg og mannen ønsket oss penger til bryllupsreise, men fikk aldri dratt fordi jeg ble gravid rett etter bryllupet. Vi har en datter på 6 år og ønsker oss veldig en alenetur. De siste årene har vi vært på Lollo&Bernie og bamseklubb som er hyggelig det også, men vi savner oss-tid Vi har funnet en reise til Maldivene vi ønsker å dra på. Datteren vår er veldig knyttet til både mine foreldre og mannens foreldre. De har tilbudt seg å ta 5 dager hver, så vi kan være borte i 10 dager (9 netter). Hun har sovet hos begge mange ganger og syns det er kjempestas. Er det galskap å dra så langt vekk og så lenge uten barn? Alle vennene våre har yngre barn så ingen har vært i denne problemstillingen før. Hun har vært med besteforeldre 4 netter til Danmark i fjor, dette er det lengste vi har vært borte fra hverandre til nå. Anonymkode: 9b5be...3b5 Jeg tror ikke det er noen vits i å spørre om dette på et forum fordi du vil få svar som spriker i alle retninger, og som bare vil gjøre deg mer forvirret. Stol på egen magefølelse og gjør det som føles riktig for dere! Om dere er normalt oppegående mennesker med god omsorgsevne og er i stand til å ta gode valg utifra deres livssituasjon, så spiller det ingen rolle hva andre ville gjort eller ikke gjort. Anonymkode: 10132...728 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #96 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tja…..vi hadde første "kjærstehelga" i 2008 da eldstemann mangla noen mnd på 18 år….han og mellomsøstra på 15 var hjemme mens yngste på 11 var hos mormor. Fremdeles gift 🥳🥳 Anonymkode: 83558...12f Men hvor lenge til? Når ungene flytter ut og dere har satt alt til side i alle år. Har dere felles interesser og nok passkontroll til å ha noe sammen når ungene flytter ut? Yngste deres er 11 år, så lenge til ennå, der dere konsentrerer dere om unger. Anonymkode: 80eba...90e 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #97 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men hvor lenge til? Når ungene flytter ut og dere har satt alt til side i alle år. Har dere felles interesser og nok passkontroll til å ha noe sammen når ungene flytter ut? Yngste deres er 11 år, så lenge til ennå, der dere konsentrerer dere om unger. Anonymkode: 80eba...90e Kjærstehelga var som sagt i 2008 og idag, 9 mars 2024 er vi ca 3 uker unna 33 års bryllupsdag. Så det er fullt mulig å prioritere unger mens de er små og alikevel klare å holde kjærsteforholdet i gang. Man må bare ville det begge to. Anonymkode: 83558...12f 2
Bokormsen Skrevet 9. mars 2024 #98 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Du tuller? Fordi jeg etter 6 år med barn spør om det er innafor å dra på bryllupsreise alene så mener du at «vi egentlig ikke ønsker barn»? Jævla troll 🤣 Anonymkode: 9b5be...3b5 Som sagt, det er jo litt de vibbene man får av enebarnsfamilie som vil til Maldivene i 10(!) dager uten barnet sitt. Det å kun ha ett barn er jo i seg selv litt «shit, dette var ikke for oss», og nå du snakker om «alenetid» med ETT barn må jeg også le, dere har vel 2-3 timer hver eneste kveld når hun sovner kl åtte. Men kanskje fikk dere barn veldig unge som ikke var helt planlagt, og aldri fikk være «kjærester», hva vet vel jeg. Men de jeg kjenner kunne aldri gått 10 dager uten ungen sin bare for «alenetid» i alle fall. Du spør jo, så du skjønner selv at det er på kanten. Trenger ikke bli sinna, det er din egen samvittighet som plager deg, mine ord bare minner deg på dem. 1 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #99 Skrevet 10. mars 2024 Nå fikk ikke vi barn fordi vi hadde så innmari lyst på unger, vi fikk barn etter press fra familiene våre som nærmest ser på det som er borgerplikt å formere seg. Sett i ettertid burde vi jo stått imot presset, og hadde vi fått valget på nytt så hadde vi ikke fått barn. Men nå er de jo her, og da må man jo bare gjøre det beste ut av det. Så da får besteforeldrene, som jo er de som hadde mest lyst på disse ungene, ta sin del av jobben sånn at vi får fri innimellom. Anonymkode: 0c38f...7ff 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #100 Skrevet 10. mars 2024 Det kunne jeg aldri gjort mens hun var liten og bodde hjemme. Men gjør som dere vil så lenge dere har råd til reisen,og det ikke vil gå utover barnet deres. Jeg tar det som en selvfølge da at hun også får en ferietur sammen med dere senere. Da min bodde hjemme, var det lengste jeg var vekk fra henne en helg i Oslo på kurs. Anonymkode: e4641...096
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå