AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #61 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du spør, får svar og kaller de jævla troll?🤦🏻♀️ Anonymkode: 04390...51e Fordi det var et trollete svar. Anonymkode: 80eba...90e 4
Snupps66 Skrevet 9. mars 2024 #62 Skrevet 9. mars 2024 Det er ikke galskap. Og tro meg, dette vil bli en opplevelse dere vil nyte i årene som kommer også. Vi var på Maldivene selv, når barna var på denne alderen. Og mine hadde aldri taklet den varmen som er der. For den er skikkelig tropisk og het. Dessuten, trenger vi foreldre også tid sammen. Noen tar en helg i ny og ne, men når man reiser så langt. Så trenger man 10 dager for å virkelig kunne nyte alt som er. Og ungene, lider ingen nød. Det er tonnevis av barn som er hos besteforeldre i vinter/ høst- sommerferie såpass, og så lenge de er trygge, og det sier du jo de er. Så gjør det. 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #63 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du spør, får svar og kaller de jævla troll?🤦🏻♀️ Anonymkode: 04390...51e Ja, det er helt usakelig å kommentere at jeg egentlig ikke ønsker å være mor og «skjønner ikke hvorfor du fikk barn» fordi jeg spør om innspill på å reise på bryllupsreise uten barnet. Altså 🧐 Anonymkode: 9b5be...3b5 10
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #64 Skrevet 9. mars 2024 Vi har også reist på noen turer uten barn, og barna har da vært hos besteforeldre. Ikke så lenge som 10 dager, det synes jeg er i lengste laget for vår del. En langhelg i Europa passer bedre for oss. Gjør det dere tenker er best for dere, det er jo dere som vet hvordan barna har det og hvordan de reagerer på 10 dager uten dere. Anonymkode: 2aab5...f71
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #65 Skrevet 9. mars 2024 Som tobarnsmor sier jeg GO FOR IT! 😂 det er bryllupsreisen deres, dra alene🥰 barna kan være med på hundre ferieturer de kommende årene og et skolebarn kan fint være hos besteforeldrene sine en drøy uke Anonymkode: 90445...7dc 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #66 Skrevet 9. mars 2024 Regner med at dere har oppegående (og friske) foreldre som er gode og trygge omsorgspersoner for barnet, så galskap er det jo ikke. Personlig hadde jeg ikke hatt lyst. Altfor langt unna om noe skjer med barnet. Tenker blindtarmbetennelse, benbrudd og slike ting som kan skje. Synes også ferie med barn er mye morsommere enn uten. Å se verden gjennom barns øyne gir meg så mye. En langweekend for hvile og god mat på «voksensteder» er herlig, men lengre reiser uten barn er ikke noe jeg har lyst på. Hver sin smak Anonymkode: 2f595...0ad 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #67 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Regner med at dere har oppegående (og friske) foreldre som er gode og trygge omsorgspersoner for barnet, så galskap er det jo ikke. Personlig hadde jeg ikke hatt lyst. Altfor langt unna om noe skjer med barnet. Tenker blindtarmbetennelse, benbrudd og slike ting som kan skje. Synes også ferie med barn er mye morsommere enn uten. Å se verden gjennom barns øyne gir meg så mye. En langweekend for hvile og god mat på «voksensteder» er herlig, men lengre reiser uten barn er ikke noe jeg har lyst på. Hver sin smak Anonymkode: 2f595...0ad Du burde snakke med noen, å gå rundt med sånne katastrofetanker er virkelig ikke bra. Anonymkode: 0c38f...7ff 7 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #68 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du burde snakke med noen, å gå rundt med sånne katastrofetanker er virkelig ikke bra. Anonymkode: 0c38f...7ff Det trenger jeg slett ikke, ellers tusen takk. Det er ingenting sykelig ved å tenke på ting som tilfeldigvis kan skje mens man er mange timers flytur unna barn. Det er heller ikke sykelig ikke å ønske å være tilsvarende mange timer unna små barn. Anonymkode: 2f595...0ad 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #69 Skrevet 9. mars 2024 For å svare HI: ja, vi har vært på ferie uten barn. Det har gått fint. Anonymkode: da190...d93 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #70 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Lykkelig og ta vare på forholdet kan man da uten å måtte reise alene på ferie Anonymkode: 04390...51e Eller man kan reise alene på ferie og kose seg som par, og virkelig nyte hverandre noen dager. Kjenne på følelsen av å være forelsket igjen. Mens barna stortrives hos besteforeldre. For hvor mange rolige, romantiske og fysiske øyeblikk har dere egentlig når barna kan komme inn på soverommet når som helst? Hvor mange samtaler om følelser og andre tema har dere egentlig når 6-åringen sitter ved samme middagsbord? Hvor mange late morgener med kos har dere når barna er oppe før sola, og må ha mat og underholdning? Anonymkode: b2129...c18 4 1
Pås Skrevet 9. mars 2024 #71 Skrevet 9. mars 2024 Vi dro på helgeturer alene da barna var på den alderen, men da bare til byer i Europa. Jeg ville ikke reist så langt bort, og så lenge, uten barna. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #72 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så enig med deg. Av og til lurer jeg på hvorfor folk får barn når de ikke orker å være sammen med dem på fritiden og i ferier. Anonymkode: a7fe9...e31 La meg se... Vi reiser på hytteturer sammen gjennom vinteren. Vi reiser alltid en uke til sør-europa i mai. Om sommeren er det gjerne to uker i varmere strøk. Høsten tar gjerne en av oss dem med på en storbytur. Så har vi en fast tur til julemarked vi tar. Av 52 helger og uker som familie i året har vi derfor utmerket god samvittighet når i 1-2 ganger i året bare reiser oss to. Og det er så fint og godt for forholdet. Anonymkode: b2129...c18 5 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #73 Skrevet 9. mars 2024 Tur uten barn: Ok i noen få dager, opp til en liten uke. Tur uten barn til Maldivene: For langt bort Tur i 10 dager når barnet er 6 år: For lang tid. En så lang reise vil også gi jet-lag- lite tilgjengelige etter hjemkomst. Antall reisemål som er lett tilgjengelige i Europa: Tusenvis "Navnet" på turen er uten betydning. At foreldrene kaller det bryllupsreise gjør ikke den lange reisen mer legitim. Maldivene kommer til å være der i framtiden også. Anonymkode: 8abca...a9e 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #74 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): . Maldivene kommer til å være der i framtiden også. Anonymkode: 8abca...a9e Akkurat det er ikke sikkert.. Anonymkode: 9b5be...3b5 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #75 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tur uten barn: Ok i noen få dager, opp til en liten uke. Tur uten barn til Maldivene: For langt bort Tur i 10 dager når barnet er 6 år: For lang tid. En så lang reise vil også gi jet-lag- lite tilgjengelige etter hjemkomst. Antall reisemål som er lett tilgjengelige i Europa: Tusenvis "Navnet" på turen er uten betydning. At foreldrene kaller det bryllupsreise gjør ikke den lange reisen mer legitim. Maldivene kommer til å være der i framtiden også. Anonymkode: 8abca...a9e Jeg fatter ikke alle som sier at Europa er ok, men Maldivene er for langt. Da kan man ikke ha vært mye på reise. På en planlagt tur så er det selvfølgelig mye, mye kortere. Men om noe uforutsett skjer er det en helt annen sak. Har selv opplevd å måtte komme meg hjem fra en populær flyplass i sør-europa i full fart. 48 timer tok det. På grunn av tidspunkt på døgnet det skjedde, fullbookede fly, forsøk på mellomlanding, overflygning på grunn av tåke, etc. Satt gråtende på en mellomlanding og sjekket ut leiebil, som ville ta oss 30 timer hele veien hjem selv om vi da allerede hadde flydd halve distansen. Anonymkode: b2129...c18 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #76 Skrevet 9. mars 2024 «Jeg ville aldri reist så langt bort..» «Jeg ville aldri vært så lenge borte..» «Ferie uten barn, da burde du ikke fått barn..» Djisses!!! Unger har da ikke vondt av å være hos andre trygge voksne. De lider heller ingen nød i 10 dager, og man kan snakke daglig på FaceTime. Foreldre har heller ikke vondt av å tilbringe tid sammen alene, og bare fokusere på seg. Og her er barnet 6 år!! Så å komme og si ting som dette er så svada. Vi reiste til Thailand på bryllupsreise. Min venninde sa akkurat dette. Jeg hadde aldri klart å reise så langt unna. Jeg hadde aldri klart å være borte i 10 dager. Vel, hun har barnevakt flere ganger i uken, og utnytter sine egne foreldre til tusen. Jeg hadde aldri gjort det. Men jeg hadde heller aldri sagt det til henne, bare for å guilttrippe en annen. Og det er helt greit å ha ulike meninger. Men tenk så mye bedre verden ville blitt om foreldre sluttet å pisse på andre foreldre som velger ulikt. Kos dere på tur. Det unner jeg dere 😊 Anonymkode: 69c1e...2a9 8 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #77 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva er galt med folk her inne? 😅 Men uansett, for regne på det siden du drar det opp: barnet vårt har levd i ca 2190 dager. 17 av disse dagene har hun vært sammen med besteforeldre fordelt på 6 år. Mener du fortsatt at vi ikke «orker» å være sammen med henne…? For noen kommentarer 🫣 Anonymkode: 9b5be...3b5 Lær barnet å leke på egenhånd og så er dere sammen med barnet i fridager og ferier. Anonymkode: a7fe9...e31 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #78 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): «Jeg ville aldri reist så langt bort..» «Jeg ville aldri vært så lenge borte..» «Ferie uten barn, da burde du ikke fått barn..» Djisses!!! Unger har da ikke vondt av å være hos andre trygge voksne. De lider heller ingen nød i 10 dager, og man kan snakke daglig på FaceTime. Foreldre har heller ikke vondt av å tilbringe tid sammen alene, og bare fokusere på seg. Og her er barnet 6 år!! Så å komme og si ting som dette er så svada. Vi reiste til Thailand på bryllupsreise. Min venninde sa akkurat dette. Jeg hadde aldri klart å reise så langt unna. Jeg hadde aldri klart å være borte i 10 dager. Vel, hun har barnevakt flere ganger i uken, og utnytter sine egne foreldre til tusen. Jeg hadde aldri gjort det. Men jeg hadde heller aldri sagt det til henne, bare for å guilttrippe en annen. Og det er helt greit å ha ulike meninger. Men tenk så mye bedre verden ville blitt om foreldre sluttet å pisse på andre foreldre som velger ulikt. Kos dere på tur. Det unner jeg dere 😊 Anonymkode: 69c1e...2a9 Hun spør og da må folk kunne svare det de mener 🙄 Anonymkode: 04390...51e 1 1 4
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #79 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Regner med at dere har oppegående (og friske) foreldre som er gode og trygge omsorgspersoner for barnet, så galskap er det jo ikke. Personlig hadde jeg ikke hatt lyst. Altfor langt unna om noe skjer med barnet. Tenker blindtarmbetennelse, benbrudd og slike ting som kan skje. Synes også ferie med barn er mye morsommere enn uten. Å se verden gjennom barns øyne gir meg så mye. En langweekend for hvile og god mat på «voksensteder» er herlig, men lengre reiser uten barn er ikke noe jeg har lyst på. Hver sin smak Anonymkode: 2f595...0ad Så kommer det et innlegg på kg der mor er hysterisk fordi barnet har fått godteri av besteforeldrene. Besteforeldrene har holdt barnet oppe for lenge og gitt det mat som det ikke har lov til å spise. Kjenner kg. Anonymkode: a7fe9...e31 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #80 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hun spør og da må folk kunne svare det de mener 🙄 Anonymkode: 04390...51e Det er en forskjell på å si sin mening, og det å dømme andre. Og hvis du leser denne tråden, og ikke ser det, så se bedre .. Anonymkode: 69c1e...2a9 1 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå