Gå til innhold

Dra til Maldivene uten barn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært på Maldivene og er uenig i at det er masse å finne på for barn der. Det er dessuten for varmt, og solen er veldig sterk, lett å bli solbrent. Dra alene med god samvittighet, det er lov å tenke på seg selv også selv om man har fått barn.

Anonymkode: 8f839...f3b

• Liker 9
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Lizard skrev (15 minutter siden):

Jeg synes det er dårlig gjort å reise fra barn. Hadde aldri hatt samvittighet til å dra fra mine noe utover en langhelg. Har man fått barn får man bruke tiden og pengene på dem. 

Dagens foreldregenerasjon er vanvittig egosentriske.

Som barn av foreldre som reiste både med og uten oss må jeg si meg dypt uenig.

Vi var på "ferie" hos besteforeldre, flotte dager, som jeg husker godt nå når de ikke er her mer. 

Foreldrene mine var lykkelige sammen, og tok vare på forholdet og hvem de var som par. 

Så disse turene var utelukkende positive, både for dem og for oss. 

Anonymkode: b2129...c18

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg hadde god råd og mange feriedager, slik at det ikke gikk på bekostning av felles ferie kunne jeg nok gjort det. Hvis ikke ville vi heller funnet en litt enklere og kortere ferie sammen. Kanskje en langhelg i Europa. Jeg ønsker ikke at familien skal leve enklere, og stå over kjekke aktiviteter for at vi voksne skal få reise på tur alene. Mannen min er heldigvis enig, og det tenker jeg jo er det viktigste. Hvis dere har mest lyst å bruke pengene og ferien på en tur bare dere to, så kam dere jo gjøre det. Hva andre ville gjort spiller jo ikke en så stor rolle? Så lenge barnet har gode trygge omsorgspersoner, er det jo ikke uansvarlig. Jeg ville bare ikke prioritert på samme måte. 

Anonymkode: bdd13...c49

• Liker 5
Skrevet
Lizard skrev (26 minutter siden):

Jeg synes det er dårlig gjort å reise fra barn. Hadde aldri hatt samvittighet til å dra fra mine noe utover en langhelg. Har man fått barn får man bruke tiden og pengene på dem. 

Dårlig gjort😂 altså barnebarn som stortrives med besteforeldre har det jo som eegel flott der.

Må vel være bra at mor og far koser seg litt også, bedre enn å skilles feks

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
MFO skrev (42 minutter siden):

På generelt grunnlag synes jeg at når man velger å bruke mye penger og feriedager på en reise, og man har barn, så reiser man på ferie som en familie. Jeg forstår at alle er forskjellige, men jeg forstår ikke behovet for å være 10 dager borte fra små barn. Hun kan vel være med til Maldivene? Det er masse å finne på der og en fantastisk opplevelse for en 6-åring.

🙏

Anonymkode: 04390...51e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En uke går nok veldig fint.

Mine unger har vært en uke på ferie hos mormor hver sommer siden de var 3år.

Vi reiser som regel på en tur hvert år uten barna, men det skal sies at vi er mye ute å reiser MED de også.

Anonymkode: 0aea3...261

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg har vært på Maldivene og er uenig i at det er masse å finne på for barn der. Det er dessuten for varmt, og solen er veldig sterk, lett å bli solbrent. Dra alene med god samvittighet, det er lov å tenke på seg selv også selv om man har fått barn.

Selvsagt er det masse å gjøre for barn der

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Loff77 skrev (4 minutter siden):

Dårlig gjort😂 altså barnebarn som stortrives med besteforeldre har det jo som eegel flott der.

Ja for man skilles selvsagt om mannikke får reise en uke uten barn

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Som barn av foreldre som reiste både med og uten oss må jeg si meg dypt uenig.

Vi var på "ferie" hos besteforeldre, flotte dager, som jeg husker godt nå når de ikke er her mer. 

Foreldrene mine var lykkelige sammen, og tok vare på forholdet og hvem de var som par. 

Så disse turene var utelukkende positive, både for dem og for oss. 

Anonymkode: b2129...c18

Lykkelig og ta vare på forholdet kan man da uten å måtte reise alene på ferie 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Lizard skrev (34 minutter siden):

Enig med deg. Barn får mindre fri fordi foreldrene bruker feriedager på aleneturer 

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Vi reiser så ofte vi får muligheten, og det har vi gjort siden barna var små. Så de er vant til å ikke være med på ferie. For oss har det vært helt avgjørende å kunne ta "fri" for å fungere som par og foreldre. Får sikkert mye dritt nå for at vi er egoister, men folk er forskjellige, og man må få lov til å ta de avgjørelsen som passer best for seg og sitt. Det er ingen her som lider noen nød av å ikke være med på ferie.

Anonymkode: 0c38f...7ff

Selvsagt er set egoistisk !

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Er det galskap å dra så langt vekk og så lenge uten barn?

Nei , det er sunt og ha barnefri i perioder.

Anonymkode: b9cf9...3d9

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg har vært på Maldivene og er uenig i at det er masse å finne på for barn der. Det er dessuten for varmt, og solen er veldig sterk, lett å bli solbrent.

Tuller du? 
vi har vært på Maldivene tre ganger med ungene, og reiser i påskeferien igjen.

Ungene elsker å være der!

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er å bruke opp mange feriedager uten barna. Men er det et engangstilfelle, som en forsinket bryllupsreise, så er det greit. 

Har null problem med å reise fra sønnen, er alene med en på 5 og han er hos besteforeldre om jeg er på jobbreise eller jeg ikke har ferie. Sånn 2-3 uker i året, kanskje. Han elsker all oppmerksomheten og kosen der og savner ikke meg, tror jeg. 

Anonymkode: 850a4...560

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Synes det er mer spesielt at dere har ett barn på 6 som dere kun har vært borte fra i 4 dager på det lengste til nå😅

Anonymkode: c5610...2b6

Her har vi en på 8 som vi kun har vært borte fra én natt. Å ha besteforeldre er en luksus ikke alle har 🤷‍♀️ 

Anonymkode: 7b90a...8c5

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei , det er sunt og ha barnefri i perioder.

Anonymkode: b9cf9...3d9

Det er ikke alle som trenger fri fra barna sine for å være gode kjærester eller for å klare å ta vare på forholdet.

Det går som regel også helt fint med de barna som har foreldre som ikke reiser på tur uten dem.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Man får jo litt vibbene at dere egentlig ikke ønsket noen barn når dere har ett, og allikevel trenger 10 dager på Maldivene borte fra henne. Selv savner vi barna såpass mye etter 2-4 netter at vi aldri reiser bort mer enn en helg og det er sjeldent. 
Maldivene er jo også ekstremt langt unna. Langhelg til Italia eller lignende ville vært mer normalt.

Det er jo som man sier, om du må spørre, vet du kanskje svaret.

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig skal dere unne dere en bryllupsreise! Jeg personlig hadde holdt meg til Europa om jeg reiste uten ungene.

Anonymkode: 15abf...cd8

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Loff77 skrev (21 minutter siden):

Hadde jeg hatt slike muligheter, ville jeg kanskje ikke vært skilt i dag. God tur!

Anonymkode: 67af5...f10

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Selvsagt er set egoistisk !

Gjør det noe da? Vi fungerer bedre som både par og foreldre når vi får noen fridager innimellom. Kanskje burde vi droppet å få barn, men vi visste jo ikke på forhånd at det ville bli så krevende, og det er litt sent å angre nå. Så da er løsningen å være "barnefri" innimellom. Er ikke det bedre enn at vi går rundt og er totalt utslitt hele tiden, ikke er 100% tilstede for barna og potensielt går fra hverandre? For det er jo det som er alternativet.

Anonymkode: 0c38f...7ff

• Liker 3
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...