AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #1 Skrevet 8. mars 2024 Har noen av dere dratt til «Syden» uten barn? Jeg og mannen ønsket oss penger til bryllupsreise, men fikk aldri dratt fordi jeg ble gravid rett etter bryllupet. Vi har en datter på 6 år og ønsker oss veldig en alenetur. De siste årene har vi vært på Lollo&Bernie og bamseklubb som er hyggelig det også, men vi savner oss-tid Vi har funnet en reise til Maldivene vi ønsker å dra på. Datteren vår er veldig knyttet til både mine foreldre og mannens foreldre. De har tilbudt seg å ta 5 dager hver, så vi kan være borte i 10 dager (9 netter). Hun har sovet hos begge mange ganger og syns det er kjempestas. Er det galskap å dra så langt vekk og så lenge uten barn? Alle vennene våre har yngre barn så ingen har vært i denne problemstillingen før. Hun har vært med besteforeldre 4 netter til Danmark i fjor, dette er det lengste vi har vært borte fra hverandre til nå. Anonymkode: 9b5be...3b5
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #2 Skrevet 8. mars 2024 Nei. Men den dagen jeg har både tid og råd, skal jeg spørre barna! Men da er vel så gamle så dem sliter med renter og vedlikehold på hus selv... Det å ha vunnet i Nav lotteriet er lykken vil jeg tro. Anonymkode: 4af9a...5c9
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #3 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei. Men den dagen jeg har både tid og råd, skal jeg spørre barna! Men da er vel så gamle så dem sliter med renter og vedlikehold på hus selv... Det å ha vunnet i Nav lotteriet er lykken vil jeg tro. Anonymkode: 4af9a...5c9 Nav lotteriet…? Ts Anonymkode: 9b5be...3b5 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #4 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nav lotteriet…? Ts Anonymkode: 9b5be...3b5 Stabil lønn. Ikke alle som har det. Anonymkode: 4af9a...5c9
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #5 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Nei. Men den dagen jeg har både tid og råd, skal jeg spørre barna! Men da er vel så gamle så dem sliter med renter og vedlikehold på hus selv... Det å ha vunnet i Nav lotteriet er lykken vil jeg tro. Anonymkode: 4af9a...5c9 Jeg tenker vel TS sin problemstilling er om dette er for lenge å være borte fra en 6-åring, ikke økonomien. Anonymkode: d2458...cae 23 5
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #6 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Stabil lønn. Ikke alle som har det. Anonymkode: 4af9a...5c9 Nei, dessverre har ikke alle det. Men det er en annen diskusjon og ikke relevant for det jeg spurte om. Men - siden du dro det opp så kan jeg fortelle deg at vi elsker å reise, og siden vi ikke er rike må vi kutte andre steder. Vi spiser aldri ute, drar ikke på kino eller cafe. Vi lager kino med popcorn hjemme, baker boller og spiser i telt i hagen og gjør mye ut av hverdagslige ting - og de pengene vi sparer på det bruker vi på ferie så ungen vår får oppleve verden utfra budsjettet vårt Ts Anonymkode: 9b5be...3b5 14 2 7
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #7 Skrevet 9. mars 2024 Dra på tur og kos deg. Foreldre trenger litt alenetid. Vi har vært på tur flere ganger med og uten barn. Anonymkode: 774d7...a92 16
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #8 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nei. Men den dagen jeg har både tid og råd, skal jeg spørre barna! Men da er vel så gamle så dem sliter med renter og vedlikehold på hus selv... Det å ha vunnet i Nav lotteriet er lykken vil jeg tro. Anonymkode: 4af9a...5c9 Hva i ale dager er det du babler om? Svart i feil tråd? Anonymkode: 0c38f...7ff 22
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #9 Skrevet 9. mars 2024 Jeg hadde ikke gjort det Anonymkode: 04390...51e
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #10 Skrevet 9. mars 2024 Jeg tenker sånn generelt at det er greit å dra. Men du må tenke over om du greier å legge ifra deg den dårlige samvittigheten som du har, siden du føler behovet for å spørre her om tanker andre har. Du vil ikke slappe av og nyte denne ferien skikkelig hvis du ikke greier å legge fra deg tankene om at det kanskje ikke er greit for deg. Noen her vil si dra, andre vil være sånn nei nei ikke dra. For min del så hadde jeg ila 3 dagers tid tenkt at jeg skulle ønske barna mine var her sammen med meg. Men nå er ikke jeg sånn helt gal etter min mann og kjenner på at jeg vil ha 10 dager med bare meg og han 😅 Anonymkode: 74bc7...abd 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #11 Skrevet 9. mars 2024 Vi har gjort det, bare at vi har tre barn. Veldig sunt for oss. Anonymkode: 02095...b97 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #12 Skrevet 9. mars 2024 Mine foreldre dro på aleneturer, i tillegg til fellesturer selvfølgelig. Kun gode minner, om lykkelige foreldre, fine minner med besteforeldre, og spennende gaver når de kom tilbake. Anonymkode: b2129...c18 5 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #13 Skrevet 9. mars 2024 Synes det er mer spesielt at dere har ett barn på 6 som dere kun har vært borte fra i 4 dager på det lengste til nå😅 Anonymkode: c5610...2b6 4
Whistler Skrevet 9. mars 2024 #14 Skrevet 9. mars 2024 Det er ikke galskap. Det kan rett og slett være fornuftig. 4
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #15 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Synes det er mer spesielt at dere har ett barn på 6 som dere kun har vært borte fra i 4 dager på det lengste til nå😅 Anonymkode: c5610...2b6 Hvorfor U all verden er deg spesielt ? Anonymkode: 04390...51e 8
Loff77 Skrevet 9. mars 2024 #16 Skrevet 9. mars 2024 (endret) Reis i vei og plei forholdet, gjort det mange ganger, men holdt oss i Europa hvis det skulle oppstå en krise. Endret 9. mars 2024 av Loff77 3
MFO Skrevet 9. mars 2024 #17 Skrevet 9. mars 2024 På generelt grunnlag synes jeg at når man velger å bruke mye penger og feriedager på en reise, og man har barn, så reiser man på ferie som en familie. Jeg forstår at alle er forskjellige, men jeg forstår ikke behovet for å være 10 dager borte fra små barn. Hun kan vel være med til Maldivene? Det er masse å finne på der og en fantastisk opplevelse for en 6-åring. 9 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #18 Skrevet 9. mars 2024 MFO skrev (2 minutter siden): På generelt grunnlag synes jeg at når man velger å bruke mye penger og feriedager på en reise, og man har barn, så reiser man på ferie som en familie. Jeg forstår at alle er forskjellige, men jeg forstår ikke behovet for å være 10 dager borte fra små barn. Hun kan vel være med til Maldivene? Det er masse å finne på der og en fantastisk opplevelse for en 6-åring. Min mening er at barn klarer seg helt fint uten dyre ferieturer. Det viktigste er at foreldrene er tilstede når de er sammen. Et barn drar nytte av et nyforelsket foreldrepar med ladede batterier, så "behovet" handler nok mer om dem som par enn å være borte fra barnet. Anonymkode: 02095...b97 7
Lizard Skrevet 9. mars 2024 #19 Skrevet 9. mars 2024 Jeg synes det er dårlig gjort å reise fra barn. Hadde aldri hatt samvittighet til å dra fra mine noe utover en langhelg. Har man fått barn får man bruke tiden og pengene på dem. Dagens foreldregenerasjon er vanvittig egosentriske. 7 6
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #20 Skrevet 9. mars 2024 Vi reiser så ofte vi får muligheten, og det har vi gjort siden barna var små. Så de er vant til å ikke være med på ferie. For oss har det vært helt avgjørende å kunne ta "fri" for å fungere som par og foreldre. Får sikkert mye dritt nå for at vi er egoister, men folk er forskjellige, og man må få lov til å ta de avgjørelsen som passer best for seg og sitt. Det er ingen her som lider noen nød av å ikke være med på ferie. Anonymkode: 0c38f...7ff 5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå