Gå til innhold

Til tross for hard feiring av kvinnedagen, det er menn som er taperen i dagens samfunn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Amantha skrev (2 minutter siden):

Hver eneste kvinnedag her på KG så dukker det opp en «mann» som skal klage på et eller annet. Livet som kvinne er i en manns verden hver eneste dag. Men en egen dag for oss, nei det er jo såå ille. 
Latterlig. 

Enig, er omtrent like barnslig som når barn blir lei seg fordi bare bursdagsbarnet får gave på dagen sin og «glemmer» at også de har sin egen bursdag

Anonymkode: 6ffcd...08e

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

57 minutter siden, AnonymBruker said:

Menn skaper mye mer enn kvinner, etter at de blir født av en kvinne. Hadde dere kvinner sluttet å feminisere mannen ville dere blitt behandlet bedre. Dere burde riktignok hatt mye mer igjen for en barnefødsel. Både i form av fritid og ikke minst penger. Slik det er i dag er veldig urettferdig.

Anonymkode: cae80...cda

Såååehh. Da menn bestemte alt ble kvinner behandlet mye bedre? Som i middelalderen?

Anonymkode: 18708...ee7

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til den dagen jeg ikke lengre jobber "gratis" fra midten av november og ut året. Nytter ikke med lengre utdannelse og dobbel arbeidskapasitet enn mine mannlige kolleger - jeg tjener fortsatt mindre! 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva som er så synd?

Du kan lage en tråd hvor du snakker om dårlig HMS, om menn som gir opp, å slite på skolen, ensomhet osv.istede kommer du fordi du vil bitche om kvinner.

Vet du at det går an å jobbe med flere problemer samtidig? At kvinner har sine problemer uavhengig av om menn også har noen? Dere må prate om problemene ikke bare klage på oss. Skap engasjement om ensomhet, å noe som hjelper mot det. Nå lager du bare dårlig stemning. 

Anonymkode: 8042b...5f4

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor blir ikke mannedagen feiret med brask og bram. Hvor blir ikke disse sakene tatt alvorlig? Men nei, siden det gjelder menn har de seg selv å takke og må ta ansvar ordne opp selv. 

Dere må jo feire. Kvinner feirer sin dag og snakker om sine problemer. Dere må ta det ansvaret selv slik vi også gjør.

Anonymkode: 8042b...5f4

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi menn tjener generelt mer, har flere lederstillinger, er rikere generelt

Tror du kjønnene i nøyaktig like stor grad går etter best betaling og lederstillinger?  Mange studier som tyder på det motsatte.

i en studie svarte kun 2 av 10 kvinner at de ville vurdert å takke ja til et jobbtilbud med 25% lønnsøkning om de trivdes veldig godt i jobben de hadde. Mens 8 av 10 menn sa det samme.  

Det er faktisk noen gjennomsnittlige forskjeller på kjønnene

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var den internasjonale kvinnedagen. For meg handler denne dagen kun om å vise solidaritet til kvinner i fra andre land som er langt fra den typen likestilling som vi som har vokst opp i Norge har, der også våre foreldre har vokste opp osv. 

Er faktisk ganske mye vold og undertrykkelse igjen der ute for å si det sånn. 

Endret av Fighter83
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi menn tjener generelt mer, har flere lederstillinger, er rikere generelt, eier flere bedrifter, eier mer land, blir utsatt for mindre kjønnsdiskriminering og trakkasering, slipper å være redd for voldtekt, osv osv osv osv. Grin så mye du vil, menn har det fremdeles altfor bra. Og allikevel sutrer de, bare fordi de endelig møter litt motgang. Patetisk!

Anonymkode: 85c89...a0f

Hvorfor og hvordan kan dette bli en reell kvinnesak-greie? Er ideen at enhver kvinne skal tjene bedre enn enhver mann? Hvilken trang er det som til stadighet fremtvinger så stressende kvinneforbilder for alle kvinner, som tvinger alt som har med tradisjonelle roller ned som ibodende kvinnehat, nedverdigende og slaveri? Feminismen har lagt totalføring for hva en haug av andre kvinner skal mene. De har lagt press på hva en haug av kvinner skal føle. Da handler det ikke engang om like muligheter til fritt valg.
"Grin så mye du vil" er nettopp den holdningen den enkelte kvinnen benytter seg av for å krever rett til å drite i alle mannlige individers rett og muligheter. Ironisk nok, krever dere at menn skal ta ansvaret (skyld) for å stoppe  menn som bedriver kjønnsdiskrim,...trakkass... voldt,,, osvosvosv 🥱🥱 Jeg skal be voldtekterne om å ringe meg i forkant, men det blir mer sikkert dersom du ringer meg først og inviterer meg inn slik at jeg kan overvåke at alt går riktig for seg.
(Hvorfor tror du menn og gutter vil bry seg om deres problemer jo mere det fremkommer null engasjement motsatt?)

Handler ikke om "likestilling". Feminismens iboende skjevheter gjør dere blinde, og kan i ytterste marerittkonsekvens også medføre sikkerhetsrisiko for kvinner også. Der burde høre etter, ikke bedrive evig sutring om at dere har det så ille i Norge nå som vi har kommet oss til mars 1954.

Anonymkode: 5a376...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Fighter83 said:

Det var den internasjonale kvinnedagen. For meg handler denne dagen kun om å vise solidaritet til kvinner i fra andre land som er langt fra den typen likestilling som vi som har vokst opp i Norge der også våre foreldre har vokste opp osv. 

Er faktisk ganske mye vold og undertrykkelse igjen der ute for å si det sånn. 

Ja. Jeg støtter hrw.
Hvorfor markere den betydelige undertrykkelsen mot kvinner kun èn gang i året? Ingenting som hindrer i fullårlig deltakelse for å virkelig kjempe frem deres rettigheter.

Anonymkode: 5a376...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Hvorfor og hvordan kan dette bli en reell kvinnesak-greie? Er ideen at enhver kvinne skal tjene bedre enn enhver mann? Hvilken trang er det som til stadighet fremtvinger så stressende kvinneforbilder for alle kvinner, som tvinger alt som har med tradisjonelle roller ned som ibodende kvinnehat, nedverdigende og slaveri? Feminismen har lagt totalføring for hva en haug av andre kvinner skal mene. De har lagt press på hva en haug av kvinner skal føle. Da handler det ikke engang om like muligheter til fritt valg.
"Grin så mye du vil" er nettopp den holdningen den enkelte kvinnen benytter seg av for å krever rett til å drite i alle mannlige individers rett og muligheter. Ironisk nok, krever dere at menn skal ta ansvaret (skyld) for å stoppe  menn som bedriver kjønnsdiskrim,...trakkass... voldt,,, osvosvosv 🥱🥱 Jeg skal be voldtekterne om å ringe meg i forkant, men det blir mer sikkert dersom du ringer meg først og inviterer meg inn slik at jeg kan overvåke at alt går riktig for seg.
(Hvorfor tror du menn og gutter vil bry seg om deres problemer jo mere det fremkommer null engasjement motsatt?)

Handler ikke om "likestilling". Feminismens iboende skjevheter gjør dere blinde, og kan i ytterste marerittkonsekvens også medføre sikkerhetsrisiko for kvinner også. Der burde høre etter, ikke bedrive evig sutring om at dere har det så ille i Norge nå som vi har kommet oss til mars 1954.

Anonymkode: 5a376...548

Å ikke få velge blir sett på som et forsøk på å svekke kvinner. De som taler for at kvinner ikke skal kunne ha karriere, for de finnes. Legg merke til hvor kritikken kommer fra og hva den handler om. Jeg føler ikke at jeg er ment for å stelle med et hjem eller få barn, det er iboende en del av oss, men mange føler ikke disse følelsene og det er helt greit. Lov å velge. 

Når noen sier vær imot voldtekt betyr det, ikke begå det, meld ifra om du kjenner/vet av noen som begår det, bryt in om du ser det er iferd med å skje, vis omtanke for offre av det.

Det er bare mer, vær fri til å skape det livet du ønsker så lenge du ikke er stor kriminell, om det er å bli mor, sjef for et konsern, opera sanger, så er det fritt frem for deg å prøve å komme dit at det er en realitet. Ikke at noen nødvendigvis lover at det skal skje, men et samfunn som ikke aktivt prøver å fortelle deg at du ikke kan. Kanskje kan du ikke, men da er det av individuelle årsaker og ikke fordi du er kvinne.

Anonymkode: 8042b...5f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, powerpuffen said:

Gleder meg til den dagen jeg ikke lengre jobber "gratis" fra midten av november og ut året. Nytter ikke med lengre utdannelse og dobbel arbeidskapasitet enn mine mannlige kolleger - jeg tjener fortsatt mindre! 

Så sett hardt mot hardt og krev bedre lønn da. Eller start for deg selv.

Anonymkode: cb5e0...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

 Samt, selvfølgelig- ta aktiv del i livet dere har, både i husarbeid, vedlikehold og oppfølging av barn. 

Anonymkode: 80044...7e8

Og kvinner skal ta aktivt del i ting som mekking på bil, skifte av hjul, taklegging, maling av hus utvendig, grøftegraving i haven, og styring av utegrillen, selvfølgelig.

Anonymkode: cb5e0...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og kvinner skal ta aktivt del i ting som mekking på bil, skifte av hjul, taklegging, maling av hus utvendig, grøftegraving i haven, og styring av utegrillen, selvfølgelig.

Anonymkode: cb5e0...3b2

eeeh ja, hvorfor skulle vi ikke gjøre det? 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Og kvinner skal ta aktivt del i ting som mekking på bil, skifte av hjul, taklegging, maling av hus utvendig, grøftegraving i haven, og styring av utegrillen, selvfølgelig.

Anonymkode: cb5e0...3b2

Med unntak av mekking på bil, for det er det ingen av oss som gjør, så er dette enten noe jeg gjør, eller jeg og mannen gjør sammen. 

Anonymkode: 7d8c5...5c0

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amantha skrev (2 timer siden):

Hver eneste kvinnedag her på KG så dukker det opp en «mann» som skal klage på et eller annet. Livet som kvinne er i en manns verden hver eneste dag. Men en egen dag for oss, nei det er jo såå ille. 
Latterlig. 

Er et par pick me kjerringer på fb som høres akkurat ut som ts sitt innlegg. Nesten så jeg tror det er vedkommende som er ts.  Disse kvinnene snakker ned andre kvinner og snakker frem menn. Alle andre kvinner er fæle og ufeminine, men de har hele pakka og er i følge seg selv de beste. De skrive mye bullshit, men hey! De tror på det selv. Alle andre kvinner bare klager på de stakkars menna, mens de løfter dem opp. Når menn slenger dritt om kvinner derimot så viser de støtte. På den måten kan de hevde seg litt da vet du. 

Fighter83 skrev (1 time siden):

Det var den internasjonale kvinnedagen. For meg handler denne dagen kun om å vise solidaritet til kvinner i fra andre land som er langt fra den typen likestilling som vi som har vokst opp i Norge der også våre foreldre har vokste opp osv. 

Er faktisk ganske mye vold og undertrykkelse igjen der ute for å si det sånn. 

Jeg diskuterte nettopp med en mann på fb som mente vesten hadde bomma helt og var på vei ned pga kvinner i styre og stell. Kvinner har ikke logisk sans og passer ikke til å være med å bestemme sa han. I land der menn bestemmer alt der var der visst veldig fint. 

Veldig mye kvinnehat som kommer fra bitre menn den dagen. Snakk om å være på bærtur. Han burde jo bodd i Afghanistan et år, hvis han hadde fått levd så lenge som et år der. Han kunne jo blitt steina for en liten filleting underveis. Og det bestemt av menn. 

Men sånne menn ser jeg bare på kg og fb. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Gjør det dårligere på skolen, faller ut av arbeidslivet, høyere selvmordsrate, dør i arbeidsulykker, dør generelt tidligere, er ensomme og venneløse uten partner og barn, taper i barnefordelingssaker osv. På disse områdene er menn sterkt overrepresentert.

Hvorfor blir ikke mannedagen feiret med brask og bram. Hvor blir ikke disse sakene tatt alvorlig? Men nei, siden det gjelder menn har de seg selv å takke og må ta ansvar ordne opp selv. 

Anonymkode: cb5e0...3b2

Hva hindrer deg i å arrangere mannedagen? Tror du det er menn som arrangerer kvinnedagen?

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Og kvinner skal ta aktivt del i ting som mekking på bil, skifte av hjul, taklegging, maling av hus utvendig, grøftegraving i haven, og styring av utegrillen, selvfølgelig.

Anonymkode: cb5e0...3b2

Å milde måne. Mens de tøffe kara «styrer utegrillen» har jo noen andre dekket på, krydret og marinert kjøtt, handlet inn og planlagt og lager tilbehør. Men klart jeg GJERNE kan stå med grillklypa og leke tøffing og kokk jeg også. Resten deler vi på, det er jeg som har gravd hvert eneste hull, gjødslet, fjernet mose og ordnet steinbed med tunge løft. Det er meg som har møblert huset, inkludert bæring av møbler, det er meg som fikser tette sluk og renser maskiner. Verksted tar bilen. Taklegging kjenner jeg heller ingen andre enn snekkere som tar selv.

Anonymkode: 80044...7e8

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebbeliten skrev (21 timer siden):

Jeg vil heller ha mens en å bære de tunge tingene. 😅

Nei, uff heller det enn å ha mensen 

Anonymkode: ee1b1...afc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Nei det er ikke bare menn som sliter med disse tingene. Slutt å late som det. Ensomhet f.eks. blir kalt for den nye folkesykdommen. Flere single og barnløse. Dette rammer stadig flere kvinner også. Det er det ingen som snakker om i det hele tatt det faktisk. Det er visst kun menn det handler om når disse temaene dukker opp. Forresten så er det slik at flere kvinner enn menn forsøker å ta livet sitt uten å lykkes. Og er det ikke flere kvinner enn menn som havner på uføretrygd også? Det er ihvertfall flere kvinner nå enn tidligere som havner utenfor arbeidslivet og samfunnet.

Anonymkode: 5a0b7...59d

I tillegg er det ofte mye mer tabulagt når en kvinne er barnløs og ikke har "oppfylt sin plikt". Når det snakkes om verdiskaping er det som blir poengtert at kvinner føder barn. Kvinner som av ulike grunner ikke får barn har da i samfunnets syn - mindre verdi. 

Sier ikke at det ikke er tungt for menn som er single og barnløse dersom dette ikke er et ønske. Men det er ofte veldig emosjonelt vanskelig for en kvinne. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Og kvinner skal ta aktivt del i ting som mekking på bil, skifte av hjul, taklegging, maling av hus utvendig, grøftegraving i haven, og styring av utegrillen, selvfølgelig.

Anonymkode: cb5e0...3b2

Å legge tak og skifte dekk gjør man hver eneste dag, flere ganger om dagen? Å mekke på bil er det da mange menn som ikke kan heller. Husarbeid er noe som må gjøres- kan man ikke dette så betyr det at noe er galt og man burde flytte inn i omsorgsbolig. Husarbeid er ikke en interesse eller for spesielt interesserte, ikke noe man trenger å overlate til profesjonelle heller. Det er like selvfølgelig som å vaske seg hver dag/ pusse tennene. Følge opp barn skal man gjøre når man har laget de. Det er begges barn, så det er begges ansvar.

Anonymkode: ce0be...273

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...