Gå til innhold

Fryseforsøk med veldig lav HCG på testdato. Kjemisk vel?


Sinnsity

Anbefalte innlegg

Det var lavt, ja. Men vet ikke om det er så lavt at man automatisk kan konkludere med mislykket forsøk. 

Det vi vet om HCG-nivåer er at de er ekstremt individuelle. Jeg har hatt så høye resultat at en lege mente at dette var tvillinger, men det stemte ikke. 

Min klinikk har sagt til meg at HCG-stigning etter IVF vil være noe tregere i starten, siden embryoet er eldre når det fester seg, men jeg aner ikke om det er sagt med støtte i forskning, og jeg hører til i utlandet, så vet ikke om det kan være noen forskjeller her basert på regime og medisinering. Det har også slått meg at det kan være noe de sier for senke terskelen for hva de anser som vellykket. 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 7f595...2e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fått blødning mens jeg har gått på progesteron hver gang, så hos meg har ikke det hatt noe betydning ved mislykket el kjemisk.

Anonymkode: ed256...87c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Sinnsity said:

Ok, det e bra. Men man får vel ikke blødning på de, jeg vil bare at det blør ut så jeg kn begynne på nytt igjen fortest mulig.

Joda man får blødning. De er ikke så sterke de medisinene 

Anonymkode: 09a60...29e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Joda man får blødning. De er ikke så sterke de medisinene 

Anonymkode: 09a60...29e

Ikke alle får blødning nei. Jeg får ikke blødning så lenge jeg har brukt progesteron både Lutinus og Cyclogest. Ved mislykkede forsøk har jeg måttet slutte før mensen kom. Det er veldig individuelt om man får blødning eller ikke. Er ca 50/50.. 

Anonymkode: 4a904...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har det gått? Fikk du tatt ny blodprøve og sett noen stigning på hva?

Anonymkode: e72ae...430

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvordan har det gått? Fikk du tatt ny blodprøve og sett noen stigning på hva?

Anonymkode: e72ae...430

Hei. Det gikk dessverre ikke. Blodprøven 56 timer senere viste hcg 23, så da er det slutt på medisiner og bare venting at kroppen ordner opp. Så ikke alltid man skal følge legenes råd som "ta ultralyd i uke 8" og " gratulerer, du e så gravid" Men jeg forstår at det e bare rutiner de har, jeg var bare uheldig.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sinnsity skrev (1 time siden):

Hei. Det gikk dessverre ikke. Blodprøven 56 timer senere viste hcg 23, så da er det slutt på medisiner og bare venting at kroppen ordner opp. Så ikke alltid man skal følge legenes råd som "ta ultralyd i uke 8" og " gratulerer, du e så gravid" Men jeg forstår at det e bare rutiner de har, jeg var bare uheldig.

Samme skjedd meg på riksen. De hadde tilogmed avsluttet meg som pasient, og mente jeg i utgangspunktet måtte ha ny henvisning. Da ble jeg skikkelig sint, så det ordna seg heldigvis, men gikk 8 mnd før jeg fikk neste fryseforsøk, siden de ikke hadde «regnet» meg som pasient lenger

Anonymkode: 6c3fa...2f5

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Min historie er veldig lik din. De ringte fra riksen med store gratulasjoner og time til ultralyd. Jeg spurte hva hcg var og den var 21. Dette hadde de ikke nevnt om ikke jeg spurte. Jeg spurte da om ikke det var litt lavt, men da sa hun bare "neida, positiv er positiv". Jeg visste ikke så mye om hcg da og tenkte bare at alt var i orden. På egen magefølese tok jeg ny hos fastlegen som var svakt svakt stigende. Dette viste seg å være exu som måtte opereres et par uker senere.

Var ufattelig sint for at de ikke bare fortalte meg hvordan ståa var. Ingen vurdering av hcg-tallet virket det som, bare "negativ", "positiv". Føltes ufattelig tungt med så mekanisk opfølging....

Jeg ville tatt en hcg prøve til for å sett at hcg faktisk faller og ikke fortsetter å stige sakte. Masse lykke til videre. De varmeste tanker til deg.

 

Ps, etter 4 år med 10 egguttak, utallige innsett og 2 exu er jeg nå gravid i uke 12 og alt ser fint ut. Det kan gå bra selvom man ikke helt tror på det når ting går dårlig.

Anonymkode: dce01...7e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hei. Min historie er veldig lik din. De ringte fra riksen med store gratulasjoner og time til ultralyd. Jeg spurte hva hcg var og den var 21. Dette hadde de ikke nevnt om ikke jeg spurte. Jeg spurte da om ikke det var litt lavt, men da sa hun bare "neida, positiv er positiv". Jeg visste ikke så mye om hcg da og tenkte bare at alt var i orden. På egen magefølese tok jeg ny hos fastlegen som var svakt svakt stigende. Dette viste seg å være exu som måtte opereres et par uker senere.

Var ufattelig sint for at de ikke bare fortalte meg hvordan ståa var. Ingen vurdering av hcg-tallet virket det som, bare "negativ", "positiv". Føltes ufattelig tungt med så mekanisk opfølging....

Jeg ville tatt en hcg prøve til for å sett at hcg faktisk faller og ikke fortsetter å stige sakte. Masse lykke til videre. De varmeste tanker til deg.

 

Ps, etter 4 år med 10 egguttak, utallige innsett og 2 exu er jeg nå gravid i uke 12 og alt ser fint ut. Det kan gå bra selvom man ikke helt tror på det når ting går dårlig.

Anonymkode: dce01...7e7

Tusen takk for svaret ditt. Men Shit. Nei det e sykt. Min steg fra 21 til 23 på 3 dager så jeg er livredd for exu. Skal forsette å ta blodprøver og se. Vet ikke om jeg skal allerede booke UL hos gyn fram i tid sånn i tilfelle. Dumme påske i midten av alt i tillegg, det e da jeg sku vært 6+ uker så man kunne også sjekket om man finner noe. Hvor tydlig ble din exu oppdaget?

 

 

Og gratulerer masse med 12 uker! Tung reise med så fint at det går til slutt!

Endret av Sinnsity
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper dere som opplever dette hos Riksen klager på det. For er på ingen måte slik det skal være. ❤️

Anonymkode: 4a904...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Sinnsity said:

Tusen takk for svaret ditt. Men Shit. Nei det e sykt. Min steg fra 21 til 23 på 3 dager så jeg er livredd for exu. Skal forsette å ta blodprøver og se. Vet ikke om jeg skal allerede booke UL hos gyn fram i tid sånn i tilfelle. Dumme påske i midten av alt i tillegg, det e da jeg sku vært 6+ uker så man kunne også sjekket om man finner noe. Hvor tydlig ble din exu oppdaget?

 

 

Og gratulerer masse med 12 uker! Tung reise med så fint at det går til slutt!

Krysser fingrene for fallende hcg for deg. Dersom stigende hcg (tas hos fastlege?) skal du få henvisning av fastlegen til gyn/ultralydtime på sykehuset ditt. Jeg forsto at det var exu ganske raskt utifra prøvesvarene,  husker ike helt men tror hcg var på sånn 21-27-31-39 med to dagers mellomrom. Også blødde jeg så vidt det var fra IKM. Nesten bare litt rosa utflod som kom hele tiden. På UL så man ingen antydning til graviditet i livmoren, så da visste vi at det var exu,  uten å faktisk kunne se den. Gikk vel til uke 6-7 før de klarte å se den ordentlig i eggleder og da ble det operasjon i løpet av 1 døgn. Operasjonen gikk veldig bra. 

 

Det vanligste er jo en kjemisk/tidlig SA, så håper det er tilfelle for deg. Men 21 i hcg er uansett ikke en frisk graviditet som vil føre til barn, så gratulasjonene fra riksen kunne de spart seg for hos oss begge.

 

Masse masse lykke til videre

Anonymkode: dce01...7e7

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.3.2024 den 0.46):

Krysser fingrene for fallende hcg for deg. Dersom stigende hcg (tas hos fastlege?) skal du få henvisning av fastlegen til gyn/ultralydtime på sykehuset ditt. Jeg forsto at det var exu ganske raskt utifra prøvesvarene,  husker ike helt men tror hcg var på sånn 21-27-31-39 med to dagers mellomrom. Også blødde jeg så vidt det var fra IKM. Nesten bare litt rosa utflod som kom hele tiden. På UL så man ingen antydning til graviditet i livmoren, så da visste vi at det var exu,  uten å faktisk kunne se den. Gikk vel til uke 6-7 før de klarte å se den ordentlig i eggleder og da ble det operasjon i løpet av 1 døgn. Operasjonen gikk veldig bra. 

 

Det vanligste er jo en kjemisk/tidlig SA, så håper det er tilfelle for deg. Men 21 i hcg er uansett ikke en frisk graviditet som vil føre til barn, så gratulasjonene fra riksen kunne de spart seg for hos oss begge.

 

Masse masse lykke til videre

Anonymkode: dce01...7e7

Tusen takk for svarene dine! Tenk at man får mer opplysninger fra folk på internett enn behandlere. Jeg tok et prøve til og den viste å være på 3. Utfalle ble jo ikke til graviditen men  er i hvertfall letta for den delen. Skal ta en til på mandag, for å være super sikker, men kan i hvertfall få roligere helg og forhåpentligvis straks tilbake på riksen  og prøve på nytt..

Lykke til til oss alle sammen :) setter veldig pris på at folk tar seg tid til å svare, sånn at man ikke sitter alene for lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinnsity skrev (2 timer siden):

Tusen takk for svarene dine! Tenk at man får mer opplysninger fra folk på internett enn behandlere. Jeg tok et prøve til og den viste å være på 3. Utfalle ble jo ikke til graviditen men  er i hvertfall letta for den delen. Skal ta en til på mandag, for å være super sikker, men kan i hvertfall få roligere helg og forhåpentligvis straks tilbake på riksen  og prøve på nytt..

Lykke til til oss alle sammen :) setter veldig pris på at folk tar seg tid til å svare, sånn at man ikke sitter alene for lenge.

Jeg har bare gått privat, men på to ulike klinikker, og begge praktiserte at man måtte ha over 100 for at de regnet det som suksess og satte opp time til ultralyd. De to gangene jeg hadde lav men positiv hcg, så var begge klinikkene helt tydelige på at det mest sannsynlig ikke kom til å gå og fulgte opp med blodprøver. Begge gangene steg hcg, og den ene gangen var det usikkerhet rundt exu og jeg måtte på Ullevål. Det ordnet seg heldigvis av seg selv, dvs jeg mistet. Glad jeg slapp medisiner og ytterligere forsinkelse i å kunne starte nytt forsøk.

Jeg er skikkelig overrasket over at Riksen gratulerer med graviditet på så lave verdier. Hvis man ikke vet noe fra før, så tar man gjerne det sykehuset sier for god fisk …. Lykke til i neste forsøk!

Anonymkode: 9ca82...e1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg har bare gått privat, men på to ulike klinikker, og begge praktiserte at man måtte ha over 100 for at de regnet det som suksess og satte opp time til ultralyd. De to gangene jeg hadde lav men positiv hcg, så var begge klinikkene helt tydelige på at det mest sannsynlig ikke kom til å gå og fulgte opp med blodprøver. Begge gangene steg hcg, og den ene gangen var det usikkerhet rundt exu og jeg måtte på Ullevål. Det ordnet seg heldigvis av seg selv, dvs jeg mistet. Glad jeg slapp medisiner og ytterligere forsinkelse i å kunne starte nytt forsøk.

Jeg er skikkelig overrasket over at Riksen gratulerer med graviditet på så lave verdier. Hvis man ikke vet noe fra før, så tar man gjerne det sykehuset sier for god fisk …. Lykke til i neste forsøk!

Anonymkode: 9ca82...e1f

Akkurat samme med min klinikk..  Hadde 63 i hcg ved første innsett - de var veldig tydelig på at ja den er positiv, men de regnet den alt for lav til at de såg lyst på det. 12 dager etter innsett ville de at hcg skulle være over 100 for å ha tro på at det skulle lykkes. 

Håper folk klager på Riksen, for slikt er ikke greit på noe måte. Blir stadig sjokket over hva de lar pasientene sine gjennomgå. 

Anonymkode: 4a904...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/16/2024 at 3:05 AM, Sinnsity said:

Tusen takk for svarene dine! Tenk at man får mer opplysninger fra folk på internett enn behandlere. Jeg tok et prøve til og den viste å være på 3. Utfalle ble jo ikke til graviditen men  er i hvertfall letta for den delen. Skal ta en til på mandag, for å være super sikker, men kan i hvertfall få roligere helg og forhåpentligvis straks tilbake på riksen  og prøve på nytt..

Lykke til til oss alle sammen :) setter veldig pris på at folk tar seg tid til å svare, sånn at man ikke sitter alene for lenge.

Okey, det var jo egentlig bra. Uansett utrolig kjipt med negativt forsøk... all medfølelse. Varme klemmer og masse lykkeønskninger videre

Anonymkode: dce01...7e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde hcg på 26 på testdag og ble bedt om å ta en ny blodprøve 2 dager senere. Da var den på 5 og jeg opplevde kjemisk

Anonymkode: 608ce...f8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...